El 85% dels ajuntaments de la Comunitat portaran als seus plens l’ordenança abolicionista de la prostitució

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que 453 dels 542 municipis de la Comunitat Valenciana debatran en els seus respectius plens l’aprovació d’ordenances basades en el model abolicionista de la prostitució que va posar a la seua disposició la seua Conselleria. Així ho ha anunciat en el transcurs de la seua intervenció en la jornada ‘Sobreviure a la prostitució. Les institucions escolten les supervivents‘, organitzada a Torrent per la Conselleria de Justícia i la Mancomunitat de l’Horta Sud.

Bravo ha assegurat que la resposta de les corporacions locals a la proposta d’elaborar ordenances municipals que protegisquen les dones prostituïdes i sancionen al client ha sigut “molt positiva i esperançadora”. El model únic d’ordenança va ser una de les propostes que va sorgir del Fòrum Valencià per l’Abolició de la Prostitució que es va crear a instàncies de la consellera el febrer de 2021 i on han participat prop de 40 persones expertes de diferents àmbits.

En aquest sentit, la consellera ha explicat que totes les iniciatives plantejades en el fòrum “que eren competència exclusiva de la Generalitat ja s’han implementat o s’han iniciat els tràmits per a això”.

Entre aqueixes iniciatives, la consellera Bravo ha destacat, a més de l’ordenança, la reforma de la Llei d’Espectacles per a prohibir l’exercici de la prostitució en locals i la modificació de la Llei de Carreteres al costat de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat per a sancionar al prostituïdor i aprovar mesures de protecció a les víctimes.

En la trobada també ha participat l’alcalde d’Albal, Ramón Marí, i les supervivents de la prostitució Alika Kinan i Carol L, així com la vicealcaldessa de Catarroja, Lorena Sirvent.

Durant la seua intervenció, la consellera ha defensat que «la prostitució mai és producte d’una elecció lliure» perquè «sempre hi ha factors que neguen aqueixa llibertat» i ha explicat que «la prostitució és una forma de desigualtat i de violència de gènere«.

Per això, ha tornat a reclamar que el Congrés aprove una llei abolicionista integral que reconega la prostitució com una forma de violència contra la dona i oferisca a aquestes dones «el suport necessari per a construir un projecte de vida en el marc de la dignitat«, ha conclòs Gabriela Bravo.

Últimes notícies

La comissió sobre les vivendes de la platja de Sant Joan tancarà conclusions el 2 d’octubre

La comissió municipal que investiga les possibles irregularitats en la adjudicació de vivendes de protecció pública a la platja de Sant Joan ha fixat el 2 d’octubre per a debatre les seues conclusions, després d’una proposta conjunta de PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem, avalada per Vox, i amb la petició d’un ple extraordinari perquè la ciutadania puga seguir el debat.

Ayoze Pérez entra en el top 10 històric de golejadors del Villarreal en Lliga

El davanter canari ha marcat el seu gol número 25 en Lliga amb el Villarreal i se situa entre els deu màxims realitzadors del club groguet en Primera Divisió, superant Joseba Llorente i acostant-se a Nilmar.

El gol de Mayol talla la pitjor sequera golejadora del Valencia a Mestalla

Aaron Mayol ha marcat el primer gol del Valencia CF a Mestalla en Lliga esta temporada i ha deixat en 327 minuts el pitjor període sense marcar d’inici de campanya com a local.

Els 325 veïns de la Granja de la Costera decidiran si volen el toc nocturn de campanes

Els 325 veïns de la Granja de la Costera votaran este dilluns si volen mantindre el toc automàtic de campanes durant tota la nit o només de dia, després de la queixa d’un jove per sorolls.

L’ocupació turística suma 7.256 afiliats a l’agost i supera els 232.000 llocs a la Comunitat

L’ocupació vinculada al turisme en la Comunitat Valenciana ha augmentat en 7.256 persones a l’agost i arriba als 232.394 afiliats, un 3,2 % més, en un context de creixement general a Espanya però amb nova caiguda en les agències de viatges.

La vendímia de 2026 arriba a l’equador marcada per la calor i uns preus que ofeguen els viticultors

La vendímia més primerenca registrada arriba a l’equador amb menys producció per la calor i uns preus que no cobrixen costos, fet que posa en risc la continuïtat de moltes explotacions vitícoles.

Les víctimes de la dana tornen al Congrés amb la nova compareixença de Carlos Mazón

Carlos Mazón tornarà a comparéixer dilluns davant la comissió de la dana de 2024 al Congrés, en una jornada marcada per les protestes de les associacions de víctimes i la declaració també d’Emilio Argüeso.

Macrooperatiu contra carreres il·legals al polígon Supoi-8 d’Almassora

La Guàrdia Civil i la Policia Local d’Almassora han identificat 35 persones i han controlat 18 vehicles en un dispositiu contra carreres il·legals al polígon Supoi-8, que ha acabat amb nou propostes de sanció.