La Policia Local de Sueca va auxiliar una menor que es trobava desemparada i mullada de matinada a l’interior d’un cotxe, després del que va detindre a la seua mare per presumptament abandonar-la allí per a anar a una discoteca.
L’actuació es va produir dissabte passat, dins del dispositiu desplegat per la pluja i per les concentracions i botellons de joves en les zones d’oci de la ciutat, informa el consistori.
Va ser la pròpia menor la que va donar la veu d’alarma a través d’una anomenada al 112, moment en el qual els policies van desplegar tots els recursos per a intentar localitzar a la xiqueta que desconeixia el lloc exacte on estava, ja que resideixen en un altre municipi.
Segons el Consistori, la xicoteta va ser localitzada al cap de pocs minuts amb la roba mullada, nerviosa i plorant a l’interior del vehicle aparcat en un carrer.
La xiqueta desconeixia el lloc exacte on estava, al no residir a Sueca, però va ser localitzada al cap de pocs minuts amb la roba mullada, nerviosa i plorant a l’interior del vehicle aparcat en un carrer.
Una vegada calmada i assistida, després de rebre aliment i roba d’abrigar, la menor va ser atesa personalment per una agent de la Policia Local amb formació en psicologia per a intentar evitar, o minimitzar en la mesura del possible, les conseqüències d’aquesta experiència.
Al mateix temps es van realitzar les corresponents diligències contra la mare per un delicte d’abandó de menors, en haver deixat presumptament a la menor de manera conscient, amb risc greu per a la seua integritat o la seua vida. També es va traslladar la comunicació al departament de Serveis Socials per al seu estudi i seguiment.
La mare de la xiqueta va ser detinguda posteriorment en la caserna de la Guàrdia Civil, on va acudir al no trobar a la seua filla, per un presumpte delicte d’abandó d’obligacions familiars.
La mare de la xiqueta va ser detinguda posteriorment en la caserna de la Guàrdia Civil, on va acudir al no trobar a la seua filla. El regidor de Seguretat Ciutadana de Sueca, Carlos Ramírez, ha destacat la sensibilitat dels agents en aquesta actuació en la qual “es van bolcar” per a proporcionar atenció a la xiqueta i tractar de mitigar els possibles efectes traumàtics.