23.4 C
València
Dijous, 23 octubre, 2025

Puig assegura que les ajudes de 400 euros per als refugiats ucraïnesos arribaran al març

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la celebració d’una cimera per coordinar l’ajuda humanitària i la cooperació per començar la reconstrucció d’Ucraïna, en què participaran totes les entitats representants de persones ucraïneses a la Comunitat Valenciana, així com la Generalitat, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, ajuntaments, representants de l’Església i de les ONG involucrades a l’ajuda a Ucraïna.

Així ho ha manifestat després de reunir-se amb el cònsol d’Ucraïna, Pablo Gil; el president de la Federació d’Associacions d’Ucraïnesos a Espanya i el president de l’associació d’ucraïnesos a la Comunitat Valenciana, Mykhaylo Petrunyak Kmetyuk, i representants d’altres entitats associatives amb motiu del primer aniversari de la guerra a Ucraïna.

Puig ha explicat que es convocarà “a totes les entitats que puguen cooperar a proveir els màxims recursos possibles per mantindre l’ajuda humanitària i la capacitat comercial, tant des de dins de la Comunitat com des de fora, i començar també la reconstrucció del país

Durant la seua intervenció ha llançat un missatge d’esperança a les més de 40.000 persones procedents d’Ucraïna que actualment resideixen a la Comunitat Valenciana, assenyalant que “mentre estiguen entre nosaltres tindran oportunitats i un projecte de vida”.

El cap del Consell ha reiterat la “condemna rotunda” de la societat valenciana a la guerra a Ucraïna provocada per Putin “que va trencar la més mínima regla de cohesió mundial envaint Ucraïna” i “és responsable de tanta mort, dolor i desesperança”, ha manifestat.

Així mateix, ha assegurat que des del primer moment la Comunitat Valenciana “ha estat al costat del poble ucraïnés i de les persones que han hagut d’eixir del seu país i han trobat refugi en aquesta comunitat autònoma”, ja que “la solidaritat forma part de les nostres senyes d’identitat”.

Ximo Puig ha manifestat sentir-se orgullós de ser la comunitat autònoma espanyola que més persones refugiades procedents d’Ucraïna acull, així com “de tota una població que ha obert els seus braços”, i ha assenyalat que és precisament en circumstàncies com les que s’estan vivint actualment quan s’aprecia “el pes i el valor de la humanitat”.

A més, el president ha anunciat que les ajudes de 400 euros promeses pel Govern als ucraïnesos i a les famílies d’acollida arribaran aquest mes de març.

Finalment, ha assegurat que “desgraciadament la guerra continuarà”, per la qual cosa ha mostrat el seu compromís de “donar la major cobertura als problemes” que planteja aquesta situació.

Últimes notícies

Roig Negueroles carrega contra LaLiga per la cancel·lació del partit a Miami

El CEO del Vila-real va criticar el mode i el moment en què LaLiga va anunciar la cancel·lació del partit a Miami contra el Barcelona. Va reclamar claredat i respecte als aficionats.

PowerCo llança el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria

PowerCo ha anunciat el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria al costat de la UPV i la UV, amb inici el pròxim curs. El programa s'integra en el seu pla de talent per a la gigafactoria de Sagunt, que preveu produir una cel·la unificada des de finals de l'estiu de 2026.

VDS 2025 arranca a València amb focus en l’efecte multiplicador i més capital privat

VDS 2025 ha arrancat a València amb consens en dos prioritats: aprofitar l'efecte multiplicador de l'ecosistema i atraure més capital privat per a escalar projectes.

Mazón assegura que ja s’han activat més de 4.000 vivendes protegides del Pla Viu

Mazón ha informat que més de 4.000 de les 10.000 vivendes del Pla Viu estan ja en licitació, adjudicació o construcció, amb 317 municipis adherits.

VDS 2025 reunix a startups i inversors amb focus en efecte multiplicador i capital privat

Startups i inversors en VDS 2025 han subratllat l'efecte multiplicador de l'ecosistema i la urgència de més capital privat, amb València com hub en creixement.

Les denúncies per violència de gènere baixen un 3,6% en la Comunitat Valenciana en el segon trimestre

Els jutjats de la Comunitat Valenciana van registrar 6.982 denúncies entre abril i juny, un 3,6% menys interanual, i 6.497 víctimes. La regió és la tercera en taxa per cada 10.000 dones.

Sis mesos de presó per intentar besar a una menor a la seua casa de Benidorm

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un home per intentar besar a una menor de 15 anys a Benidorm. La sentència inclou allunyament, prohibició de comunicació, llibertat vigilada i indemnització.

Sanitat posarà en marxa un Centre de Referència en Trauma Complex a Picanya

Sanitat activarà en l'Alqueria de Moret (Picanya) un centre de referència per a trauma complex amb 1,2 milions, dirigit a afectats per riuades i altres col·lectius vulnerables. L'anunci arriba al costat del balanç després de la dana, amb reforç de personal, més consultes i descens d'urgències per autolesions.