Mastodon
25.6 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Juan Roig admet haver apujat els preus ‘una burrada’ per evitar ‘un desastre’

Fa només un any, en la presentació de resultats anual, Juan Roig confessava que el que més preocupava Mercadona de cara al 2022 eren el covid, la “tempesta perfecta” macroeconòmica i una inflació que començava a anar cap amunt.

Un any després, l’alimentació està un 16,6% més cara i els supermercats són al centre de la diana pel seu paper potencial a l’hora de resoldre el problema.

Però Roig ho té clar: “la solució no passa en cap cas per topar els preus de l’alimentació amb una cistella de la compra rebaixada” com s’ha acordat a França o fixant els preus per dalt com es discuteix a Portugal. “És una il·lusió, és impossible: això funciona amb oferta i demanda, i la resta són brindis al sol“, ha sentenciat.

El directiu reconeix que “hem apujat una burrada els preus, però cal fer sostenible tota la cadena de producció. Si no ho haguérem fet, hauria estat un desastre“.

Pel que fa a les iniciatives plantejades pel Govern espanyol o la iniciativa acordada per l’executiu francés amb les cadenes de distribució, afirma que “voler topar els preus és com demanar que l’aigua no mulle, “és a dir, seria intentar anar contra una llei universal, que és que, si es redueix l’oferta, apugen els preus.

Roig considera que una part important de la inflació de l’any passat ha estat perquè no es va deflactar l’IVA i que tant este impost com l’IRPF són inflacionistes. “Després el 31 de desembre, a correcuita, vam baixar l’IVA, i va estar molt bé“.

Podem fer coses perquè els preus baixen, però si topem caldria compensar-ho amb altres productes, o disminuir la qualitat“, ha afirmat el president de Mercadona, Juan Roig, durant la presentació de resultats anual de la cadena de supermercats.

Afegeix que tots els que siguen apujar impostos es reflecteixen en inflació. “Si poseu l’impost al plàstic, apugeu els preus; si apliques el benestar animal, ha apujat el preu dels ous“.

En este sentit, el president de Mercadona ha confessat que la cadena de supermercats ha tensat “com mai” la relació amb els proveïdors, tant, ha dit, que alguns fins i tot van deixar de produir. “Tu intentes no apujar preus, però si no apuges preus, et quedes sense producte”, ha conclòs el directiu, mostrant-se igualment convençut que amb estes pujades han aconseguit evitar un “desastre” a la cadena de producció alimentària.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.