Els funcionaris cobraran més a la nòmina a partir d’octubre

El govern i els sindicats han acordat una pujada addicional del salari dels funcionaris del 0,5% per al mes d’octubre que ve, segons ha anunciat CCOO i UGT.

Aquest acord és fruit de l’acord Marc per a una Administració del segle XXI, signat pels dos sindicats amb el Govern a la Mesa General de les administracions públiques.

Segons el que s’ha acordat, les nòmines dels empleats públics s’elevarien el 2023 un 2,5% fix, amb la possibilitat de dues pujades variables, de 0,5% cadascuna.

La primera s’aplicarà si l’IPC harmonitzat del 2022 i el 2023 supera el 6% i la segona variable de 0,5 operària si el PIB nominal el 2023 supera el previst pel Govern (2,1%).

Tot i que encara queda per confirmar la publicació de l’IPCA a finals de setembre, des de CCOO consideren que “tot apunta” que l’IPCA des del 2022 serà superior al 6% (amb les dades actuals seria del 8,3%), de manera que s’hauria de produir aquest nou increment en el salari dels funcionaris, que serà retroactiu des del mes de gener del 2023.

És possible una altra pujada salarial a començaments de 2024

A més, el sindicat CCOO ha assenyalat a través d’un comunicat que també és possible un nou increment per a aquest 2023, tot i que es cobraria els primers mesos del 2024.

Es tracta d’una nova pujada del 0,5% retroactiva des del gener del 2023 si el creixement del PIB espanyol d’aquest any arriba al 2,1%.

CCOO ha recordat també els increments previstos per al 2024, que serà del 2%, més un 0,5% més l’octubre del 2024 si no s’ha recuperat poder adquisitiu aquests anys.

Per la seua banda, UGT ha celebrat l’acord i ha assenyalat en un comunicat que aquest acord “són sens dubte bones notícies per al conjunt dels empleats i empleades públiques del nostre país, que comptaran amb una pujada salarial”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre María Jesús Montero

Diana Morant afirma que el comentari de Jorge Azcón sobre el físic de Pilar Alegría i María Jesús Montero reflectix el masclisme encara present en el PP i el vincula amb el qüestionament de la violència de gènere.