La UCO va demanar rastrejar comptes de Gerard Piqué a Andorra per presumptes comissions de la Supercopa a Aràbia

Ejemplo de shortcode con estilo
Els fons, segons la UCO, podrien ascendir a quatre milions d'euros anuals, sospitosos de provindre de comissions per la Supercopa

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil va demanar al setembre rastrejar comptes relacionats amb l’exfutbolista del FC Barcelona i president de l’empresa Kosmos, Gerard Piqué, per la seua presumpta relació amb el contracte negociat amb Luis Rubiales en la seua etapa com a president de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) perquè la Supercopa de futbol es jugara a Aràbia Saudita, posant el focus en diverses transferències.

Així consta en un ofici de la UCO de 19 de setembre del 2023, consultat per Europa Press, en el qual esta unitat de la Guàrdia Civil demana al Jutjat d’instrucció número 4 de Majadahonda (Madrid) sol·licitar informació a les autoritats d’Andorra, concretament dirigit a l’entitat bancària Mora Banc Grup.

Els agents posen el focus en comptes de l’Andorra CF, equip de futbol propietat de Gerard Piqué, per a conèixer la destinació dels fons provinents d’un compte titulat per Kosmos.

En este compte, diu de forma textual, «s’han vingut cobrant les comissions d’èxit abonades per SELA Sport Company en contraprestació pels serveis d’intermediació prestats en les negociacions amb la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) per a la disputa de la Supercopa d’Espanya en territori saudita». Estes comissions les xifra la UCO en «quatre milions d’euros per any».

La UCO es refereix a dos informes anteriors seus de desembre del 2022 i de maig del 2023 en els quals assegura que «s’ha plasmat el paper de Kosmos Football SL en les negociacions per a la celebració del citat esdeveniment esportiu, així com les relacions econòmiques declarades davant de l’AEAT tant interiors com a exteriors».

TRES MOVIMENTS BANCARIS

Més endavant d’aquest ofici, la UCO es deté en el «conglomerat empresarial» dirigit per Piqué, esmentant que l’exfutbolista del FC Barcelona va adquirir el 56% de l’Andorra el 2018 mitjançant Kosmos.

En este sentit, detalla tres moviments en comptes bancaris a Andorra: una primera per 3,4 milions d’euros entre juny del 2019 i març del 2022 procedent de Kosmos «receptora de les comissions de SELA». «L’import transferit va suposar al club de futbol més de la quarta part dels ingressos rebuts de la societat saudita», diu.

Després cita a la societat Kerad Holding perquè va declarar davant d’Hisenda un ingrés amb origen a Andorra de 12 milions d’euros, amb data de 12 de febrer del 2021. La UCO diu que va ser ordenat per Gerard Piqué «sota el concepte d’ampliació de capital».

Finalment, se cita un altre ingrés procedent d’Andorra de la societat Kerad Holding per valor de dos milions d’euros, amb data 15 de febrer del 2021. L’ordenant també va ser Piqué i igualment es va usar el concepte «d’ampliació de capital».

POSSIBLES DÀDIVES A RUBIALES, DIRECTIUS O PIQUÉ

La UCO explica que la seua petició d’informació guarda relació amb la intenció de «comprovar la possibilitat que hagen sigut dádivas econòmiques» a Luis Rubiales o a altres directius de la RFEF per part de Kosmos o a Gerard Piqué i el seu entorn, «com a conseqüència de la negociació per a la celebració de la Supercopa d’Espanya de Futbol».

«Resulta d’imperiosa necessitat poder realitzar una traçabilitat completa dels fons rebuts per Kosmos», continua la UCO, segons l’informe arreplegat per Europa Press, que constata que «existeix un gran flux de diners entre comptes». Com a exemple, destaca com a ressenyable que «el 90% de les eixides de fons de l’explica receptora dels pagaments de SELA tinguen com a destinació expliques del mateix grup o vinculades a est».

La UCO recorda que ja compta amb els moviments bancaris a Espanya i que necessita ara incloure els de el Principat d’Andorra en una sèrie de comptes «des de l’any 2019 fins a l’actualitat, amb el major nivell de detall possible», incloent productes com a préstecs, crèdits, targetes o carteres de valors, entre altres.

En este sentit, demana localitzar un compte de la qual és titular Gerard Piqué, segons diu, per ser «emissora del pagament de 2.000.000 d’euros a un compte espanyol el dia 15 de febrer del 2021».

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.