12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Urgència per aprovar les 4 hores setmanals de matemàtiques a ESO i la volta a les notes numèriques

El Ple del Consell ha aprovat un decret pel qual es declaren d’urgència les modificacions introduïdes en el decret de currículum de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO).

En la sessió plenària d’aquest dimarts, l’executiu autonòmic ha donat llum verda a la mesura per a tramitar d’urgència els canvis en el Decret 107/2022, de 5 d’agost, del Consell i l’Ordre 19/2023 de 29 de juny de la Conselleria d’Educació. Aquest decret modifica l’ordenació i el currículum d’ESO, així com alguns aspectes tècnics quant a l’organització i el funcionament del Batxillerat a la Comunitat Valenciana.

En concret, les novetats consisteixen que tot l’alumnat de primer, segon, tercer i cambra de l’ESO reba quatre hores setmanals de Matemàtiques durant el curs 2024-2025, i també en la recuperació de les qualificacions numèriques en Secundària, així com de l’assignatura de Música en tercer d’ESO.

A més, també es refereixen al canvi de les hores lectives, “atenent a la petició de pares i mares i professorat“, de manera que es passa a 30 hores setmanals en primer i segon de l’ESO (actualment són 30 i 32, respectivament) i a 32 hores en tercer i quart d’ESO (actualment són 33 en tots dos nivells).

La motivació de la urgència, expliquen des de l’administració autonòmica, ve determinada per “la necessitat que aquest decret estiga aprovat i publicat i siga de general coneixement per a la comunitat educativa abans de l’inici del curs 2024-2025, en el qual serà aplicable“.

Per tant, “és necessari reduir els terminis de tramitació i informe perquè la normativa entre en vigor amb l’antelació suficient“, insisteixen.

Sobre aquest tema, la portaveu del Consell, Ruth Merino, ha assenyalat en roda de premsa que la declaració d’urgència es fa així mateix en compliment de les sentències judicials del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) “contra determinada regulació que va establir el Botànic“, en concret a l’obligatorietat d’impartir els Projectes Interdisciplinaris.

“GRAN PAS”

Merino ha subratllat la importància de la recuperació de Música, “un gran pas que havíem perdut i que també era un compromís electoral“.

En aquesta terra hi ha 47.000 músics, acollim al 50% de les bandes de música de tot el territori nacional i hi ha 547 societats musicals. Crec que és innegable que la música està present en les vides de tots els valencians i com a compromís que era d’aquest govern, donem aquest primer pas recuperant aquest hora de Música que s’havia perdut per la gestió del govern anterior i que a partir del curs d’enguany serà de nou una realitat”, ha celebrat.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.