17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Urgència per aprovar les 4 hores setmanals de matemàtiques a ESO i la volta a les notes numèriques

El Ple del Consell ha aprovat un decret pel qual es declaren d’urgència les modificacions introduïdes en el decret de currículum de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO).

En la sessió plenària d’aquest dimarts, l’executiu autonòmic ha donat llum verda a la mesura per a tramitar d’urgència els canvis en el Decret 107/2022, de 5 d’agost, del Consell i l’Ordre 19/2023 de 29 de juny de la Conselleria d’Educació. Aquest decret modifica l’ordenació i el currículum d’ESO, així com alguns aspectes tècnics quant a l’organització i el funcionament del Batxillerat a la Comunitat Valenciana.

En concret, les novetats consisteixen que tot l’alumnat de primer, segon, tercer i cambra de l’ESO reba quatre hores setmanals de Matemàtiques durant el curs 2024-2025, i també en la recuperació de les qualificacions numèriques en Secundària, així com de l’assignatura de Música en tercer d’ESO.

A més, també es refereixen al canvi de les hores lectives, “atenent a la petició de pares i mares i professorat“, de manera que es passa a 30 hores setmanals en primer i segon de l’ESO (actualment són 30 i 32, respectivament) i a 32 hores en tercer i quart d’ESO (actualment són 33 en tots dos nivells).

La motivació de la urgència, expliquen des de l’administració autonòmica, ve determinada per “la necessitat que aquest decret estiga aprovat i publicat i siga de general coneixement per a la comunitat educativa abans de l’inici del curs 2024-2025, en el qual serà aplicable“.

Per tant, “és necessari reduir els terminis de tramitació i informe perquè la normativa entre en vigor amb l’antelació suficient“, insisteixen.

Sobre aquest tema, la portaveu del Consell, Ruth Merino, ha assenyalat en roda de premsa que la declaració d’urgència es fa així mateix en compliment de les sentències judicials del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) “contra determinada regulació que va establir el Botànic“, en concret a l’obligatorietat d’impartir els Projectes Interdisciplinaris.

“GRAN PAS”

Merino ha subratllat la importància de la recuperació de Música, “un gran pas que havíem perdut i que també era un compromís electoral“.

En aquesta terra hi ha 47.000 músics, acollim al 50% de les bandes de música de tot el territori nacional i hi ha 547 societats musicals. Crec que és innegable que la música està present en les vides de tots els valencians i com a compromís que era d’aquest govern, donem aquest primer pas recuperant aquest hora de Música que s’havia perdut per la gestió del govern anterior i que a partir del curs d’enguany serà de nou una realitat”, ha celebrat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sis atesos per fum i desenes desallotjades en un incendi en vivendes socials d’Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum i diverses desenes han sigut desallotjades després d'un incendi en les vivendes socials de Miguel Hernández, a Alacant. El vent i un brasero han afavorit la propagació i l'ajuntament ha activat ajuda residencial.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i 7 borrasques

Aemet fixa el final de l'episodi de ponent per al divendres 20, amb l'entrada d'un anticicló. Fins llavors seguiran els avisos i el risc de danys.

Dèsset detinguts per estar sense papers en dos operatius a Almoradí i Callosa de Segura

Dèsset persones han sigut detingudes per infringir la Llei d'Estrangeria en controls en locals d'oci d'Almoradí i Callosa de Segura. A més, un home va ser arrestat per una orde europea de detenció vinculada a un delicte de drogues.

El Castelló torna al lideratge de Segona més de 33 anys després

El Castelló és líder en solitari de Segona després del 2-0 a l'Esportiu i l'ensopegada del Racing a Eibar. Suma 48 punts i es mesurarà al Racing en dos jornades.

Nacho Pérez, de 17 anys, es va convertir en el futbolista més jove del Llevant en Primera

El lateral de 17 anys va debutar en Primera amb el Llevant com a titular en el derbi davant el València, que va acabar 0-2. La seua aparició fixa un nou rècord del club.

Demanen 8 anys de presó per a dos germans per vendre droga en una fruiteria de Torrevieja

La Fiscalia sol·licita 8 anys de presó per a dos germans i 5 per a un tercer per tràfic de drogues; el juí està assenyalat en l'Audiència d'Alacant amb seu a Elx.

La Generalitat completarà a la primavera totes les obres locals després de la dana

Vicente Martínez Mus ha avançat que a la primavera conclourà el 100% de les obres locals després de la dana, i que el Consell anirà a la comissió amb una postura reivindicativa i de lleialtat institucional. A més, negocia amb València una nova estació d'autobusos amb dos ubicacions.

El València firma la seua tercera porteria a zero fora i iguala la marca de 23-24

El València va guanyar 0-2 el derbi enfront del Llevant i va encadenar la seua tercera porteria a zero com a visitant del curs, un registre que iguala la seua millor marca recent.