7.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Urgència per aprovar les 4 hores setmanals de matemàtiques a ESO i la volta a les notes numèriques

El Ple del Consell ha aprovat un decret pel qual es declaren d’urgència les modificacions introduïdes en el decret de currículum de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO).

En la sessió plenària d’aquest dimarts, l’executiu autonòmic ha donat llum verda a la mesura per a tramitar d’urgència els canvis en el Decret 107/2022, de 5 d’agost, del Consell i l’Ordre 19/2023 de 29 de juny de la Conselleria d’Educació. Aquest decret modifica l’ordenació i el currículum d’ESO, així com alguns aspectes tècnics quant a l’organització i el funcionament del Batxillerat a la Comunitat Valenciana.

En concret, les novetats consisteixen que tot l’alumnat de primer, segon, tercer i cambra de l’ESO reba quatre hores setmanals de Matemàtiques durant el curs 2024-2025, i també en la recuperació de les qualificacions numèriques en Secundària, així com de l’assignatura de Música en tercer d’ESO.

A més, també es refereixen al canvi de les hores lectives, “atenent a la petició de pares i mares i professorat“, de manera que es passa a 30 hores setmanals en primer i segon de l’ESO (actualment són 30 i 32, respectivament) i a 32 hores en tercer i quart d’ESO (actualment són 33 en tots dos nivells).

La motivació de la urgència, expliquen des de l’administració autonòmica, ve determinada per “la necessitat que aquest decret estiga aprovat i publicat i siga de general coneixement per a la comunitat educativa abans de l’inici del curs 2024-2025, en el qual serà aplicable“.

Per tant, “és necessari reduir els terminis de tramitació i informe perquè la normativa entre en vigor amb l’antelació suficient“, insisteixen.

Sobre aquest tema, la portaveu del Consell, Ruth Merino, ha assenyalat en roda de premsa que la declaració d’urgència es fa així mateix en compliment de les sentències judicials del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) “contra determinada regulació que va establir el Botànic“, en concret a l’obligatorietat d’impartir els Projectes Interdisciplinaris.

“GRAN PAS”

Merino ha subratllat la importància de la recuperació de Música, “un gran pas que havíem perdut i que també era un compromís electoral“.

En aquesta terra hi ha 47.000 músics, acollim al 50% de les bandes de música de tot el territori nacional i hi ha 547 societats musicals. Crec que és innegable que la música està present en les vides de tots els valencians i com a compromís que era d’aquest govern, donem aquest primer pas recuperant aquest hora de Música que s’havia perdut per la gestió del govern anterior i que a partir del curs d’enguany serà de nou una realitat”, ha celebrat.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.