Anuncios

Urgència per aprovar les 4 hores setmanals de matemàtiques a ESO i la volta a les notes numèriques

El Ple del Consell ha aprovat un decret pel qual es declaren d’urgència les modificacions introduïdes en el decret de currículum de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO).

En la sessió plenària d’aquest dimarts, l’executiu autonòmic ha donat llum verda a la mesura per a tramitar d’urgència els canvis en el Decret 107/2022, de 5 d’agost, del Consell i l’Ordre 19/2023 de 29 de juny de la Conselleria d’Educació. Aquest decret modifica l’ordenació i el currículum d’ESO, així com alguns aspectes tècnics quant a l’organització i el funcionament del Batxillerat a la Comunitat Valenciana.

En concret, les novetats consisteixen que tot l’alumnat de primer, segon, tercer i cambra de l’ESO reba quatre hores setmanals de Matemàtiques durant el curs 2024-2025, i també en la recuperació de les qualificacions numèriques en Secundària, així com de l’assignatura de Música en tercer d’ESO.

A més, també es refereixen al canvi de les hores lectives, “atenent a la petició de pares i mares i professorat“, de manera que es passa a 30 hores setmanals en primer i segon de l’ESO (actualment són 30 i 32, respectivament) i a 32 hores en tercer i quart d’ESO (actualment són 33 en tots dos nivells).

La motivació de la urgència, expliquen des de l’administració autonòmica, ve determinada per “la necessitat que aquest decret estiga aprovat i publicat i siga de general coneixement per a la comunitat educativa abans de l’inici del curs 2024-2025, en el qual serà aplicable“.

Per tant, “és necessari reduir els terminis de tramitació i informe perquè la normativa entre en vigor amb l’antelació suficient“, insisteixen.

Sobre aquest tema, la portaveu del Consell, Ruth Merino, ha assenyalat en roda de premsa que la declaració d’urgència es fa així mateix en compliment de les sentències judicials del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) “contra determinada regulació que va establir el Botànic“, en concret a l’obligatorietat d’impartir els Projectes Interdisciplinaris.

“GRAN PAS”

Merino ha subratllat la importància de la recuperació de Música, “un gran pas que havíem perdut i que també era un compromís electoral“.

En aquesta terra hi ha 47.000 músics, acollim al 50% de les bandes de música de tot el territori nacional i hi ha 547 societats musicals. Crec que és innegable que la música està present en les vides de tots els valencians i com a compromís que era d’aquest govern, donem aquest primer pas recuperant aquest hora de Música que s’havia perdut per la gestió del govern anterior i que a partir del curs d’enguany serà de nou una realitat”, ha celebrat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.