Urgència per aprovar les 4 hores setmanals de matemàtiques a ESO i la volta a les notes numèriques

El Ple del Consell ha aprovat un decret pel qual es declaren d’urgència les modificacions introduïdes en el decret de currículum de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO).

En la sessió plenària d’aquest dimarts, l’executiu autonòmic ha donat llum verda a la mesura per a tramitar d’urgència els canvis en el Decret 107/2022, de 5 d’agost, del Consell i l’Ordre 19/2023 de 29 de juny de la Conselleria d’Educació. Aquest decret modifica l’ordenació i el currículum d’ESO, així com alguns aspectes tècnics quant a l’organització i el funcionament del Batxillerat a la Comunitat Valenciana.

En concret, les novetats consisteixen que tot l’alumnat de primer, segon, tercer i cambra de l’ESO reba quatre hores setmanals de Matemàtiques durant el curs 2024-2025, i també en la recuperació de les qualificacions numèriques en Secundària, així com de l’assignatura de Música en tercer d’ESO.

A més, també es refereixen al canvi de les hores lectives, “atenent a la petició de pares i mares i professorat“, de manera que es passa a 30 hores setmanals en primer i segon de l’ESO (actualment són 30 i 32, respectivament) i a 32 hores en tercer i quart d’ESO (actualment són 33 en tots dos nivells).

La motivació de la urgència, expliquen des de l’administració autonòmica, ve determinada per “la necessitat que aquest decret estiga aprovat i publicat i siga de general coneixement per a la comunitat educativa abans de l’inici del curs 2024-2025, en el qual serà aplicable“.

Per tant, “és necessari reduir els terminis de tramitació i informe perquè la normativa entre en vigor amb l’antelació suficient“, insisteixen.

Sobre aquest tema, la portaveu del Consell, Ruth Merino, ha assenyalat en roda de premsa que la declaració d’urgència es fa així mateix en compliment de les sentències judicials del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) “contra determinada regulació que va establir el Botànic“, en concret a l’obligatorietat d’impartir els Projectes Interdisciplinaris.

“GRAN PAS”

Merino ha subratllat la importància de la recuperació de Música, “un gran pas que havíem perdut i que també era un compromís electoral“.

En aquesta terra hi ha 47.000 músics, acollim al 50% de les bandes de música de tot el territori nacional i hi ha 547 societats musicals. Crec que és innegable que la música està present en les vides de tots els valencians i com a compromís que era d’aquest govern, donem aquest primer pas recuperant aquest hora de Música que s’havia perdut per la gestió del govern anterior i que a partir del curs d’enguany serà de nou una realitat”, ha celebrat.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.