Ábalos arriba al Suprem per a declarar voluntàriament com investigat i intentar ‘desmuntar les mentides’ d’Aldama

Només preguntarà l’acusació popular que exercix el PP per ser la primera a personar-se

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’exministre de Transports José Luis Ábalos ha arribat hui dijous a les 9.40 hores a la seu del Tribunal Suprem (TS) per a la seua declaració voluntària com investigat per la seua presumpta participació en la suposada trama d’adjudicacions irregulars que s’investiguen en el ‘cas Koldo’, denominat així per Koldo García, el seu exasesor ministerial.

Ábalos ha entrat al Palau de les Salesas pel carrer de Marquès de la Ensenada, on li esperaven des de primeres hores de la demà desenes de mitjans de comunicació. A la seua arribada, l’ara diputat del Grup Mixt ha optat per no fer declaracions a la premsa.

Fonts de la defensa han assegurat a Europa Press que durant l’interrogatori Ábalos intentarà anar «desmuntant les mentides» que atribuïx al presumpte conseguidor del ‘cas Koldo’, l’empresari Víctor de Aldama, i a l’informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil que li atribueix un paper rellevant en la suposada trama.

La declaració té lloc este dijous malgrat l’intent de la defensa de guanyar temps i retardar la cita per a estudiar la causa. Encara que al principi Ábalos va traslladar al Suprem el seu interès a comparèixer voluntàriament, poc després va sol·licitar ajornar l’interrogatori –fixada per a este 12 de desembre– perquè fins al passat dia 5 no havia tingut accés a tot l’investigat.

El jutge Leopoldo Puente, no obstant això, va rebutjar la seua petició de postergar la data, va suspendre la citació i va avisar que enviaria el suplicatori al Congrés per a poder interrogar-li. Finalment, l’exministre va acceptar comparèixer i l’instructor va tornar a fixar la seua compareixença per a aquest dijous. Ahir dimecres, el propi Ábalos va assegurar a la premsa a l’eixida del Congrés que compareixeria: «Tinc ganes de declarar».

UNIFICACIÓ DE LES ACUSACIONS POPULARS

Luis Pardo, de Iustitia Europa, una de les acusacions populars del ‘cas Koldo’, ha confiat que Ábalos «siga col·laborador amb la Justícia», instant-li a acreditar si les manifestacions efectuades per De Aldama «són falses o, per contra, són certes».

«I esperem que assenyale a les persones que siguen responsables de durant estos quatre anys realitzar aquest contractes que estan ara mateix sent investigats tant per l’Audiència Nacional com pel Tribunal Suprem», ha dit, en declaracions a la premsa.

Per la seua banda, Javier María Pérez-Roldán, advocat de Hazte Oír, ha parlat d'»una campanya de la ‘Rosa Nostra’, emmarcant a Ábalos en «este grup de corrupció del PSOE». «Anem a veure si la seua declaració és genuïna, és àmplia i parla de temes molt delicats, com el de Delcy, el d’Air Europa i no solament es limita a les mascaretes, perquè entenem que ací hi ha molt més que les mascaretes i és el que esperem que hui puga eixir a la llum», ha expressat.

D’altra banda, les acusacions populars han tornat a manifestar el seu malestar per la decisió adoptada per Puente, en vespres d’esta declaració, d’unificar a les set –PP, Vox, Manos Limpias, Liberum, Hazte Oír, ADADE i Iustitia Europa– i posar-les baix la direcció lletrada del PP, per ser el primer a personar-se en la causa.

Iustitia Europa, Hazte Oír i Liberum han demanat a Pont que aclarisca si aquesta unificació implica excloure’ls de diligències com la declaració d’Ábalos o les previstes per a dilluns i dimarts de Aldama i Koldo, respectivament.

Les acusacions, en els seus diferents escrits, han defensat el seu dret a tenir accés a totes les actuacions. Este matí han comparegut per a intentar entrar a la sala de declaracions, a l’espera del que resolga el jutge. Finalment, podran escoltar l’interrogatori a Ábalos.

En tot cas, el que fora ‘número tres’ del PSOE, a més de les preguntes de l’acusació popular del PP, estarà exposat a les quals formulen el seu advocat, el magistrat, el cap de la Fiscalia Anticorrupció, Alejandro Luzón, i les defenses dels altres imputats.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU