Ábalos arriba al Suprem per a declarar voluntàriament com investigat i intentar ‘desmuntar les mentides’ d’Aldama

Només preguntarà l’acusació popular que exercix el PP per ser la primera a personar-se

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’exministre de Transports José Luis Ábalos ha arribat hui dijous a les 9.40 hores a la seu del Tribunal Suprem (TS) per a la seua declaració voluntària com investigat per la seua presumpta participació en la suposada trama d’adjudicacions irregulars que s’investiguen en el ‘cas Koldo’, denominat així per Koldo García, el seu exasesor ministerial.

Ábalos ha entrat al Palau de les Salesas pel carrer de Marquès de la Ensenada, on li esperaven des de primeres hores de la demà desenes de mitjans de comunicació. A la seua arribada, l’ara diputat del Grup Mixt ha optat per no fer declaracions a la premsa.

Fonts de la defensa han assegurat a Europa Press que durant l’interrogatori Ábalos intentarà anar «desmuntant les mentides» que atribuïx al presumpte conseguidor del ‘cas Koldo’, l’empresari Víctor de Aldama, i a l’informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil que li atribueix un paper rellevant en la suposada trama.

La declaració té lloc este dijous malgrat l’intent de la defensa de guanyar temps i retardar la cita per a estudiar la causa. Encara que al principi Ábalos va traslladar al Suprem el seu interès a comparèixer voluntàriament, poc després va sol·licitar ajornar l’interrogatori –fixada per a este 12 de desembre– perquè fins al passat dia 5 no havia tingut accés a tot l’investigat.

El jutge Leopoldo Puente, no obstant això, va rebutjar la seua petició de postergar la data, va suspendre la citació i va avisar que enviaria el suplicatori al Congrés per a poder interrogar-li. Finalment, l’exministre va acceptar comparèixer i l’instructor va tornar a fixar la seua compareixença per a aquest dijous. Ahir dimecres, el propi Ábalos va assegurar a la premsa a l’eixida del Congrés que compareixeria: «Tinc ganes de declarar».

UNIFICACIÓ DE LES ACUSACIONS POPULARS

Luis Pardo, de Iustitia Europa, una de les acusacions populars del ‘cas Koldo’, ha confiat que Ábalos «siga col·laborador amb la Justícia», instant-li a acreditar si les manifestacions efectuades per De Aldama «són falses o, per contra, són certes».

«I esperem que assenyale a les persones que siguen responsables de durant estos quatre anys realitzar aquest contractes que estan ara mateix sent investigats tant per l’Audiència Nacional com pel Tribunal Suprem», ha dit, en declaracions a la premsa.

Per la seua banda, Javier María Pérez-Roldán, advocat de Hazte Oír, ha parlat d'»una campanya de la ‘Rosa Nostra’, emmarcant a Ábalos en «este grup de corrupció del PSOE». «Anem a veure si la seua declaració és genuïna, és àmplia i parla de temes molt delicats, com el de Delcy, el d’Air Europa i no solament es limita a les mascaretes, perquè entenem que ací hi ha molt més que les mascaretes i és el que esperem que hui puga eixir a la llum», ha expressat.

D’altra banda, les acusacions populars han tornat a manifestar el seu malestar per la decisió adoptada per Puente, en vespres d’esta declaració, d’unificar a les set –PP, Vox, Manos Limpias, Liberum, Hazte Oír, ADADE i Iustitia Europa– i posar-les baix la direcció lletrada del PP, per ser el primer a personar-se en la causa.

Iustitia Europa, Hazte Oír i Liberum han demanat a Pont que aclarisca si aquesta unificació implica excloure’ls de diligències com la declaració d’Ábalos o les previstes per a dilluns i dimarts de Aldama i Koldo, respectivament.

Les acusacions, en els seus diferents escrits, han defensat el seu dret a tenir accés a totes les actuacions. Este matí han comparegut per a intentar entrar a la sala de declaracions, a l’espera del que resolga el jutge. Finalment, podran escoltar l’interrogatori a Ábalos.

En tot cas, el que fora ‘número tres’ del PSOE, a més de les preguntes de l’acusació popular del PP, estarà exposat a les quals formulen el seu advocat, el magistrat, el cap de la Fiscalia Anticorrupció, Alejandro Luzón, i les defenses dels altres imputats.

Últimes notícies

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.