Ábalos arriba al Suprem per a declarar voluntàriament com investigat i intentar ‘desmuntar les mentides’ d’Aldama

Només preguntarà l’acusació popular que exercix el PP per ser la primera a personar-se

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’exministre de Transports José Luis Ábalos ha arribat hui dijous a les 9.40 hores a la seu del Tribunal Suprem (TS) per a la seua declaració voluntària com investigat per la seua presumpta participació en la suposada trama d’adjudicacions irregulars que s’investiguen en el ‘cas Koldo’, denominat així per Koldo García, el seu exasesor ministerial.

Ábalos ha entrat al Palau de les Salesas pel carrer de Marquès de la Ensenada, on li esperaven des de primeres hores de la demà desenes de mitjans de comunicació. A la seua arribada, l’ara diputat del Grup Mixt ha optat per no fer declaracions a la premsa.

Fonts de la defensa han assegurat a Europa Press que durant l’interrogatori Ábalos intentarà anar «desmuntant les mentides» que atribuïx al presumpte conseguidor del ‘cas Koldo’, l’empresari Víctor de Aldama, i a l’informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil que li atribueix un paper rellevant en la suposada trama.

La declaració té lloc este dijous malgrat l’intent de la defensa de guanyar temps i retardar la cita per a estudiar la causa. Encara que al principi Ábalos va traslladar al Suprem el seu interès a comparèixer voluntàriament, poc després va sol·licitar ajornar l’interrogatori –fixada per a este 12 de desembre– perquè fins al passat dia 5 no havia tingut accés a tot l’investigat.

El jutge Leopoldo Puente, no obstant això, va rebutjar la seua petició de postergar la data, va suspendre la citació i va avisar que enviaria el suplicatori al Congrés per a poder interrogar-li. Finalment, l’exministre va acceptar comparèixer i l’instructor va tornar a fixar la seua compareixença per a aquest dijous. Ahir dimecres, el propi Ábalos va assegurar a la premsa a l’eixida del Congrés que compareixeria: «Tinc ganes de declarar».

UNIFICACIÓ DE LES ACUSACIONS POPULARS

Luis Pardo, de Iustitia Europa, una de les acusacions populars del ‘cas Koldo’, ha confiat que Ábalos «siga col·laborador amb la Justícia», instant-li a acreditar si les manifestacions efectuades per De Aldama «són falses o, per contra, són certes».

«I esperem que assenyale a les persones que siguen responsables de durant estos quatre anys realitzar aquest contractes que estan ara mateix sent investigats tant per l’Audiència Nacional com pel Tribunal Suprem», ha dit, en declaracions a la premsa.

Per la seua banda, Javier María Pérez-Roldán, advocat de Hazte Oír, ha parlat d'»una campanya de la ‘Rosa Nostra’, emmarcant a Ábalos en «este grup de corrupció del PSOE». «Anem a veure si la seua declaració és genuïna, és àmplia i parla de temes molt delicats, com el de Delcy, el d’Air Europa i no solament es limita a les mascaretes, perquè entenem que ací hi ha molt més que les mascaretes i és el que esperem que hui puga eixir a la llum», ha expressat.

D’altra banda, les acusacions populars han tornat a manifestar el seu malestar per la decisió adoptada per Puente, en vespres d’esta declaració, d’unificar a les set –PP, Vox, Manos Limpias, Liberum, Hazte Oír, ADADE i Iustitia Europa– i posar-les baix la direcció lletrada del PP, per ser el primer a personar-se en la causa.

Iustitia Europa, Hazte Oír i Liberum han demanat a Pont que aclarisca si aquesta unificació implica excloure’ls de diligències com la declaració d’Ábalos o les previstes per a dilluns i dimarts de Aldama i Koldo, respectivament.

Les acusacions, en els seus diferents escrits, han defensat el seu dret a tenir accés a totes les actuacions. Este matí han comparegut per a intentar entrar a la sala de declaracions, a l’espera del que resolga el jutge. Finalment, podran escoltar l’interrogatori a Ábalos.

En tot cas, el que fora ‘número tres’ del PSOE, a més de les preguntes de l’acusació popular del PP, estarà exposat a les quals formulen el seu advocat, el magistrat, el cap de la Fiscalia Anticorrupció, Alejandro Luzón, i les defenses dels altres imputats.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.