Ábalos arriba al Suprem per a declarar voluntàriament com investigat i intentar ‘desmuntar les mentides’ d’Aldama

Només preguntarà l’acusació popular que exercix el PP per ser la primera a personar-se

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’exministre de Transports José Luis Ábalos ha arribat hui dijous a les 9.40 hores a la seu del Tribunal Suprem (TS) per a la seua declaració voluntària com investigat per la seua presumpta participació en la suposada trama d’adjudicacions irregulars que s’investiguen en el ‘cas Koldo’, denominat així per Koldo García, el seu exasesor ministerial.

Ábalos ha entrat al Palau de les Salesas pel carrer de Marquès de la Ensenada, on li esperaven des de primeres hores de la demà desenes de mitjans de comunicació. A la seua arribada, l’ara diputat del Grup Mixt ha optat per no fer declaracions a la premsa.

Fonts de la defensa han assegurat a Europa Press que durant l’interrogatori Ábalos intentarà anar «desmuntant les mentides» que atribuïx al presumpte conseguidor del ‘cas Koldo’, l’empresari Víctor de Aldama, i a l’informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil que li atribueix un paper rellevant en la suposada trama.

La declaració té lloc este dijous malgrat l’intent de la defensa de guanyar temps i retardar la cita per a estudiar la causa. Encara que al principi Ábalos va traslladar al Suprem el seu interès a comparèixer voluntàriament, poc després va sol·licitar ajornar l’interrogatori –fixada per a este 12 de desembre– perquè fins al passat dia 5 no havia tingut accés a tot l’investigat.

El jutge Leopoldo Puente, no obstant això, va rebutjar la seua petició de postergar la data, va suspendre la citació i va avisar que enviaria el suplicatori al Congrés per a poder interrogar-li. Finalment, l’exministre va acceptar comparèixer i l’instructor va tornar a fixar la seua compareixença per a aquest dijous. Ahir dimecres, el propi Ábalos va assegurar a la premsa a l’eixida del Congrés que compareixeria: «Tinc ganes de declarar».

UNIFICACIÓ DE LES ACUSACIONS POPULARS

Luis Pardo, de Iustitia Europa, una de les acusacions populars del ‘cas Koldo’, ha confiat que Ábalos «siga col·laborador amb la Justícia», instant-li a acreditar si les manifestacions efectuades per De Aldama «són falses o, per contra, són certes».

«I esperem que assenyale a les persones que siguen responsables de durant estos quatre anys realitzar aquest contractes que estan ara mateix sent investigats tant per l’Audiència Nacional com pel Tribunal Suprem», ha dit, en declaracions a la premsa.

Per la seua banda, Javier María Pérez-Roldán, advocat de Hazte Oír, ha parlat d'»una campanya de la ‘Rosa Nostra’, emmarcant a Ábalos en «este grup de corrupció del PSOE». «Anem a veure si la seua declaració és genuïna, és àmplia i parla de temes molt delicats, com el de Delcy, el d’Air Europa i no solament es limita a les mascaretes, perquè entenem que ací hi ha molt més que les mascaretes i és el que esperem que hui puga eixir a la llum», ha expressat.

D’altra banda, les acusacions populars han tornat a manifestar el seu malestar per la decisió adoptada per Puente, en vespres d’esta declaració, d’unificar a les set –PP, Vox, Manos Limpias, Liberum, Hazte Oír, ADADE i Iustitia Europa– i posar-les baix la direcció lletrada del PP, per ser el primer a personar-se en la causa.

Iustitia Europa, Hazte Oír i Liberum han demanat a Pont que aclarisca si aquesta unificació implica excloure’ls de diligències com la declaració d’Ábalos o les previstes per a dilluns i dimarts de Aldama i Koldo, respectivament.

Les acusacions, en els seus diferents escrits, han defensat el seu dret a tenir accés a totes les actuacions. Este matí han comparegut per a intentar entrar a la sala de declaracions, a l’espera del que resolga el jutge. Finalment, podran escoltar l’interrogatori a Ábalos.

En tot cas, el que fora ‘número tres’ del PSOE, a més de les preguntes de l’acusació popular del PP, estarà exposat a les quals formulen el seu advocat, el magistrat, el cap de la Fiscalia Anticorrupció, Alejandro Luzón, i les defenses dels altres imputats.

Últimes notícies

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.