Ábalos prepara la seua resposta al PSOE i la remetrà en el termini marcat per Ferraz

Defensarà que, segons els estatuts, es pot expulsar a un militant en cas d’obertura de juí oral però ell no ha sigut imputat

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’exministre de Transports i exsecretari d’Organització del PSOE , José Luis Ábalos, té previst respondre en el termini de cinc dies marcat per la direcció federal socialista, que li ha requerit la documentació per a la seua defensa de l’expedient de suspensió cautelar.

Segons fonts de l’entorn d’Ábalos, es troba preparant la seua contestació i té molt interès en què es resolga la seua situació en el partit. Al seu juí, així ho demostra que va ser ell mateix qui va presentar un escrit en el qual reclamava que el seu expedient es trobava paralitzat.

Este mateix dijous, la direcció del PSOE va donar un termini de cinc dies a l’exministre perquè remetera tota la documentació relativa a la seua defensa davant de l’expedient d’expulsió cautelar que està en marxa des del passat mes de febrer.

Malgrat tot, Ábalos seguixen considerant al PSOE una organització molt important per a ell, segons indiquen les fonts consultades i per tant vol que la situació s’aclarisca com més prompte millor. De fet, considera que si ell no haguera presentat el citat escrit, en el qual enlletgia que l’expedient es trobava totalment paralitzat, l’assumpte seguiria “en un calaix”.

Des de Ferraz ja avisaven en la vespra que la resolució d’este assumpte no serà immediata doncs encara queden diversos passos per davant. La direcció haurà d’elaborar un informe i este pot ser recorregut davant de la Comissió d’Ètica i Garanties, la qual cosa fa esperar un llarg procés que recórrer.

SEGUIX PAGANT LA SEUA QUOTA DE MILITANT

Les mateixes fonts de l’entorn de l’exministre assenyalen que en la seua defensa se cenyirà als propis estatuts del PSOE i argumentarà que el codi ètic només contempla l’eixida del partit en cas d’obertura de juí oral. Ábalos ni tan sols ha sigut imputat en l’anomenat ‘cas Koldo’, que investiga presumptes delictes d’un dels seus col·laboradors al Ministeri, Koldo García Izaguirre, l’esclat del qual va desencadenar que fora apartat.

Per tant considera que actualment es troba en una mena de “limb”, de fet seguix pagant la quota del partit perquè no està expulsat definitivament sinó que es troba suspès de forma cautelar, a l’espera d’una resolució definitiva.

Després de la publicació de presumpta irregularitats del seu col·laborador, el PSOE va exigir a Ábalos que lliurara la seua acta de diputat i com este es va negar, li va obrir l’expedient de suspensió cautelar de militància, li va expulsar del Grup Parlamentari Socialista i li va enviar al Mixt on es troba actualment.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.