16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Ábalos prepara la seua resposta al PSOE i la remetrà en el termini marcat per Ferraz

Defensarà que, segons els estatuts, es pot expulsar a un militant en cas d’obertura de juí oral però ell no ha sigut imputat

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’exministre de Transports i exsecretari d’Organització del PSOE , José Luis Ábalos, té previst respondre en el termini de cinc dies marcat per la direcció federal socialista, que li ha requerit la documentació per a la seua defensa de l’expedient de suspensió cautelar.

Segons fonts de l’entorn d’Ábalos, es troba preparant la seua contestació i té molt interès en què es resolga la seua situació en el partit. Al seu juí, així ho demostra que va ser ell mateix qui va presentar un escrit en el qual reclamava que el seu expedient es trobava paralitzat.

Este mateix dijous, la direcció del PSOE va donar un termini de cinc dies a l’exministre perquè remetera tota la documentació relativa a la seua defensa davant de l’expedient d’expulsió cautelar que està en marxa des del passat mes de febrer.

Malgrat tot, Ábalos seguixen considerant al PSOE una organització molt important per a ell, segons indiquen les fonts consultades i per tant vol que la situació s’aclarisca com més prompte millor. De fet, considera que si ell no haguera presentat el citat escrit, en el qual enlletgia que l’expedient es trobava totalment paralitzat, l’assumpte seguiria “en un calaix”.

Des de Ferraz ja avisaven en la vespra que la resolució d’este assumpte no serà immediata doncs encara queden diversos passos per davant. La direcció haurà d’elaborar un informe i este pot ser recorregut davant de la Comissió d’Ètica i Garanties, la qual cosa fa esperar un llarg procés que recórrer.

SEGUIX PAGANT LA SEUA QUOTA DE MILITANT

Les mateixes fonts de l’entorn de l’exministre assenyalen que en la seua defensa se cenyirà als propis estatuts del PSOE i argumentarà que el codi ètic només contempla l’eixida del partit en cas d’obertura de juí oral. Ábalos ni tan sols ha sigut imputat en l’anomenat ‘cas Koldo’, que investiga presumptes delictes d’un dels seus col·laboradors al Ministeri, Koldo García Izaguirre, l’esclat del qual va desencadenar que fora apartat.

Per tant considera que actualment es troba en una mena de “limb”, de fet seguix pagant la quota del partit perquè no està expulsat definitivament sinó que es troba suspès de forma cautelar, a l’espera d’una resolució definitiva.

Després de la publicació de presumpta irregularitats del seu col·laborador, el PSOE va exigir a Ábalos que lliurara la seua acta de diputat i com este es va negar, li va obrir l’expedient de suspensió cautelar de militància, li va expulsar del Grup Parlamentari Socialista i li va enviar al Mixt on es troba actualment.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.