Ábalos prepara la seua resposta al PSOE i la remetrà en el termini marcat per Ferraz

Defensarà que, segons els estatuts, es pot expulsar a un militant en cas d’obertura de juí oral però ell no ha sigut imputat

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’exministre de Transports i exsecretari d’Organització del PSOE , José Luis Ábalos, té previst respondre en el termini de cinc dies marcat per la direcció federal socialista, que li ha requerit la documentació per a la seua defensa de l’expedient de suspensió cautelar.

Segons fonts de l’entorn d’Ábalos, es troba preparant la seua contestació i té molt interès en què es resolga la seua situació en el partit. Al seu juí, així ho demostra que va ser ell mateix qui va presentar un escrit en el qual reclamava que el seu expedient es trobava paralitzat.

Este mateix dijous, la direcció del PSOE va donar un termini de cinc dies a l’exministre perquè remetera tota la documentació relativa a la seua defensa davant de l’expedient d’expulsió cautelar que està en marxa des del passat mes de febrer.

Malgrat tot, Ábalos seguixen considerant al PSOE una organització molt important per a ell, segons indiquen les fonts consultades i per tant vol que la situació s’aclarisca com més prompte millor. De fet, considera que si ell no haguera presentat el citat escrit, en el qual enlletgia que l’expedient es trobava totalment paralitzat, l’assumpte seguiria “en un calaix”.

Des de Ferraz ja avisaven en la vespra que la resolució d’este assumpte no serà immediata doncs encara queden diversos passos per davant. La direcció haurà d’elaborar un informe i este pot ser recorregut davant de la Comissió d’Ètica i Garanties, la qual cosa fa esperar un llarg procés que recórrer.

SEGUIX PAGANT LA SEUA QUOTA DE MILITANT

Les mateixes fonts de l’entorn de l’exministre assenyalen que en la seua defensa se cenyirà als propis estatuts del PSOE i argumentarà que el codi ètic només contempla l’eixida del partit en cas d’obertura de juí oral. Ábalos ni tan sols ha sigut imputat en l’anomenat ‘cas Koldo’, que investiga presumptes delictes d’un dels seus col·laboradors al Ministeri, Koldo García Izaguirre, l’esclat del qual va desencadenar que fora apartat.

Per tant considera que actualment es troba en una mena de “limb”, de fet seguix pagant la quota del partit perquè no està expulsat definitivament sinó que es troba suspès de forma cautelar, a l’espera d’una resolució definitiva.

Després de la publicació de presumpta irregularitats del seu col·laborador, el PSOE va exigir a Ábalos que lliurara la seua acta de diputat i com este es va negar, li va obrir l’expedient de suspensió cautelar de militància, li va expulsar del Grup Parlamentari Socialista i li va enviar al Mixt on es troba actualment.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.