Ábalos prepara la seua resposta al PSOE i la remetrà en el termini marcat per Ferraz

Defensarà que, segons els estatuts, es pot expulsar a un militant en cas d’obertura de juí oral però ell no ha sigut imputat

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’exministre de Transports i exsecretari d’Organització del PSOE , José Luis Ábalos, té previst respondre en el termini de cinc dies marcat per la direcció federal socialista, que li ha requerit la documentació per a la seua defensa de l’expedient de suspensió cautelar.

Segons fonts de l’entorn d’Ábalos, es troba preparant la seua contestació i té molt interès en què es resolga la seua situació en el partit. Al seu juí, així ho demostra que va ser ell mateix qui va presentar un escrit en el qual reclamava que el seu expedient es trobava paralitzat.

Este mateix dijous, la direcció del PSOE va donar un termini de cinc dies a l’exministre perquè remetera tota la documentació relativa a la seua defensa davant de l’expedient d’expulsió cautelar que està en marxa des del passat mes de febrer.

Malgrat tot, Ábalos seguixen considerant al PSOE una organització molt important per a ell, segons indiquen les fonts consultades i per tant vol que la situació s’aclarisca com més prompte millor. De fet, considera que si ell no haguera presentat el citat escrit, en el qual enlletgia que l’expedient es trobava totalment paralitzat, l’assumpte seguiria «en un calaix».

Des de Ferraz ja avisaven en la vespra que la resolució d’este assumpte no serà immediata doncs encara queden diversos passos per davant. La direcció haurà d’elaborar un informe i este pot ser recorregut davant de la Comissió d’Ètica i Garanties, la qual cosa fa esperar un llarg procés que recórrer.

SEGUIX PAGANT LA SEUA QUOTA DE MILITANT

Les mateixes fonts de l’entorn de l’exministre assenyalen que en la seua defensa se cenyirà als propis estatuts del PSOE i argumentarà que el codi ètic només contempla l’eixida del partit en cas d’obertura de juí oral. Ábalos ni tan sols ha sigut imputat en l’anomenat ‘cas Koldo’, que investiga presumptes delictes d’un dels seus col·laboradors al Ministeri, Koldo García Izaguirre, l’esclat del qual va desencadenar que fora apartat.

Per tant considera que actualment es troba en una mena de «limb», de fet seguix pagant la quota del partit perquè no està expulsat definitivament sinó que es troba suspès de forma cautelar, a l’espera d’una resolució definitiva.

Després de la publicació de presumpta irregularitats del seu col·laborador, el PSOE va exigir a Ábalos que lliurara la seua acta de diputat i com este es va negar, li va obrir l’expedient de suspensió cautelar de militància, li va expulsar del Grup Parlamentari Socialista i li va enviar al Mixt on es troba actualment.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.