14.9 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Ábalos prepara la seua resposta al PSOE i la remetrà en el termini marcat per Ferraz

Defensarà que, segons els estatuts, es pot expulsar a un militant en cas d’obertura de juí oral però ell no ha sigut imputat

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’exministre de Transports i exsecretari d’Organització del PSOE , José Luis Ábalos, té previst respondre en el termini de cinc dies marcat per la direcció federal socialista, que li ha requerit la documentació per a la seua defensa de l’expedient de suspensió cautelar.

Segons fonts de l’entorn d’Ábalos, es troba preparant la seua contestació i té molt interès en què es resolga la seua situació en el partit. Al seu juí, així ho demostra que va ser ell mateix qui va presentar un escrit en el qual reclamava que el seu expedient es trobava paralitzat.

Este mateix dijous, la direcció del PSOE va donar un termini de cinc dies a l’exministre perquè remetera tota la documentació relativa a la seua defensa davant de l’expedient d’expulsió cautelar que està en marxa des del passat mes de febrer.

Malgrat tot, Ábalos seguixen considerant al PSOE una organització molt important per a ell, segons indiquen les fonts consultades i per tant vol que la situació s’aclarisca com més prompte millor. De fet, considera que si ell no haguera presentat el citat escrit, en el qual enlletgia que l’expedient es trobava totalment paralitzat, l’assumpte seguiria “en un calaix”.

Des de Ferraz ja avisaven en la vespra que la resolució d’este assumpte no serà immediata doncs encara queden diversos passos per davant. La direcció haurà d’elaborar un informe i este pot ser recorregut davant de la Comissió d’Ètica i Garanties, la qual cosa fa esperar un llarg procés que recórrer.

SEGUIX PAGANT LA SEUA QUOTA DE MILITANT

Les mateixes fonts de l’entorn de l’exministre assenyalen que en la seua defensa se cenyirà als propis estatuts del PSOE i argumentarà que el codi ètic només contempla l’eixida del partit en cas d’obertura de juí oral. Ábalos ni tan sols ha sigut imputat en l’anomenat ‘cas Koldo’, que investiga presumptes delictes d’un dels seus col·laboradors al Ministeri, Koldo García Izaguirre, l’esclat del qual va desencadenar que fora apartat.

Per tant considera que actualment es troba en una mena de “limb”, de fet seguix pagant la quota del partit perquè no està expulsat definitivament sinó que es troba suspès de forma cautelar, a l’espera d’una resolució definitiva.

Després de la publicació de presumpta irregularitats del seu col·laborador, el PSOE va exigir a Ábalos que lliurara la seua acta de diputat i com este es va negar, li va obrir l’expedient de suspensió cautelar de militància, li va expulsar del Grup Parlamentari Socialista i li va enviar al Mixt on es troba actualment.

Últimes notícies

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.