Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

Un accident ferroviari a Gelida (Barcelona) ha deixat una persona morta i desenes de ferits després del descarrilament d’un tren de la línia R4 de Rodalies, que ha xocat contra un mur de contenció desprès que havia caigut sobre la via.

Els serveis d’emergència han atés 37 persones afectades, amb un balanç de cinc ferits greussis menys greus i 26 lleus, que han sigut traslladades a diferents centres hospitalaris. Els equips sanitaris i de rescat han treballat durant hores al lloc del sinistre per evacuar tots els passatgers i assegurar la zona.

L’accident s’ha produït després d’un episodi de fort temporal, que ha provocat despreniments en diversos punts de la infraestructura ferroviària. En el cas de Gelida, el mur de contenció ha col·lapsat sobre la via just en el moment del pas del tren, provocant el xoc i el posterior descarrilament.

Suspesa la xarxa de Rodalies

Com a conseqüència del sinistre, la circulació ferroviària a la xarxa de Rodalies ha quedat suspesa, mentre es duen a terme tasques d’inspecció de la infraestructura i retirada dels elements afectats. També s’ha habilitat un dispositiu d’atenció a familiars i afectats en un espai municipal pròxim a la zona de l’accident.

Les autoritats mantenen oberta la investigació per esclarir les causes del despreniment i determinar si existien riscos previs a la infraestructura que pogueren haver contribuït al sinistre.

Últimes notícies

La Diputació obri la porta a vendre, comprar o compartir l’edifici d’Hisenda a València

La Diputació de València es mostra oberta a vendre, comprar o compartir l'antic edifici d'Hisenda de Guillem de Castro i emplaça a l'Ajuntament a concretar l'ús futur de l'immoble.

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.