PSOE i Podemos tanquen un acord per a derogar la ‘Llei Mordassa’

 

Els dos partits del Govern de coalició, PSOE i Unidas Podemos, han tancat un acord definitiu pel qual es derogarà la Llei de Seguretat Ciutadana que va crear el Partit Popular. A més, amb este acord es traurà del text de la llei canviada de nom pels seus detractors com a ‘Llei Mordassa’, les referències a les ‘devolucions en calenta’ de migrants.

En este acord es disposa que no seran sancionables les manifestacions que no hagen sigut comunicades amb anterioritat, sempre que no generen violència o desordres públics. Tampoc ho seran la presa d’imatges de protestes o intervencions policials, sempre que el dret a la intimitat dels funcionaris no es veja vulnerat.

 

Es redueixen les multes

 

Altres qüestions incloses en l’acord concerneixen la quantia econòmica de les multes: hauran de reduir-se les que són excessives i en tot cas aplicar-se sempre criteris de proporcionalitat vinculats a la capacitat econòmica del multat, així com a la seua edat en el cas de persones menors.

El criteri per a la quantia econòmica de les sancions serà un càlcul de progressivitat i proporcionalitat per a reduir la sanció atesa la capacitat econòmica de la persona sancionada.

S’elimina tot el referent a estrangeria

 

D’altra banda, este acord entre els dos partits de Govern eliminarà tota referència a estrangeria de la ‘Llei Mordassa’. Dins d’este àmbit estan, per exemple, les devolucions en calenta i l’Executiu advoca per abordar este assumpte amb una normativa específica, com és la Llei d’Estrangeria. I confirmen que “s’establirà que qualsevol disposició sempre conforme al que s’estableix en els convenis internacionals subscrits” per Espanya.

El cap d’Unidas Podemos en estes negociacions, Enrique Santiago, ha recalcat l’impuls que suposarà esta derogació, ja que garantirà el ple dret a la reunió i manifestació, propi de qualsevol Estat democràtic.

 

Registres corporals i identificació dels ciutadans

 

A més, l’acord també fa referència als registres corporals i identificació de ciutadans. Gràcies a este canvi, els agents hauran d’anotar per escrit quina és la motivació que li porta a realitzar les comprovacions en la via pública. I, els registres limitaran els nus parcials i, en el cas que hagen de realitzar-se de manera immediata, haurà de ser en una ubicació que compte amb la “deguda garantia de protecció de la intimitat“.

També s’estableix que el temps d’identificació en comissaria podrà ser de màxim de dos hores, exceptuant que la seua retenció estiga “al·legada i verificable”, i es tractarà com una situació “excepcional“. Així mateix, apunten que una vegada conclosa la identificació la persona serà “retornada” al lloc des d’on va ser la conduïda a la diligència d’identificació si esta s’haguera realitzat en una altra localitat.

 

Els animals passen a ser subjectes de protecció

 

Finalment, este acord incorpora també als animals com a subjectes de protecció. A més, incorporen les peticions de la Federació Espanyola de Naturisme, perquè esta pràctica quede preservada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.