PSOE i Podemos tanquen un acord per a derogar la ‘Llei Mordassa’

 

Els dos partits del Govern de coalició, PSOE i Unidas Podemos, han tancat un acord definitiu pel qual es derogarà la Llei de Seguretat Ciutadana que va crear el Partit Popular. A més, amb este acord es traurà del text de la llei canviada de nom pels seus detractors com a ‘Llei Mordassa’, les referències a les ‘devolucions en calenta’ de migrants.

En este acord es disposa que no seran sancionables les manifestacions que no hagen sigut comunicades amb anterioritat, sempre que no generen violència o desordres públics. Tampoc ho seran la presa d’imatges de protestes o intervencions policials, sempre que el dret a la intimitat dels funcionaris no es veja vulnerat.

 

Es redueixen les multes

 

Altres qüestions incloses en l’acord concerneixen la quantia econòmica de les multes: hauran de reduir-se les que són excessives i en tot cas aplicar-se sempre criteris de proporcionalitat vinculats a la capacitat econòmica del multat, així com a la seua edat en el cas de persones menors.

El criteri per a la quantia econòmica de les sancions serà un càlcul de progressivitat i proporcionalitat per a reduir la sanció atesa la capacitat econòmica de la persona sancionada.

S’elimina tot el referent a estrangeria

 

D’altra banda, este acord entre els dos partits de Govern eliminarà tota referència a estrangeria de la ‘Llei Mordassa’. Dins d’este àmbit estan, per exemple, les devolucions en calenta i l’Executiu advoca per abordar este assumpte amb una normativa específica, com és la Llei d’Estrangeria. I confirmen que «s’establirà que qualsevol disposició sempre conforme al que s’estableix en els convenis internacionals subscrits» per Espanya.

El cap d’Unidas Podemos en estes negociacions, Enrique Santiago, ha recalcat l’impuls que suposarà esta derogació, ja que garantirà el ple dret a la reunió i manifestació, propi de qualsevol Estat democràtic.

 

Registres corporals i identificació dels ciutadans

 

A més, l’acord també fa referència als registres corporals i identificació de ciutadans. Gràcies a este canvi, els agents hauran d’anotar per escrit quina és la motivació que li porta a realitzar les comprovacions en la via pública. I, els registres limitaran els nus parcials i, en el cas que hagen de realitzar-se de manera immediata, haurà de ser en una ubicació que compte amb la «deguda garantia de protecció de la intimitat«.

També s’estableix que el temps d’identificació en comissaria podrà ser de màxim de dos hores, exceptuant que la seua retenció estiga «al·legada i verificable», i es tractarà com una situació «excepcional«. Així mateix, apunten que una vegada conclosa la identificació la persona serà «retornada» al lloc des d’on va ser la conduïda a la diligència d’identificació si esta s’haguera realitzat en una altra localitat.

 

Els animals passen a ser subjectes de protecció

 

Finalment, este acord incorpora també als animals com a subjectes de protecció. A més, incorporen les peticions de la Federació Espanyola de Naturisme, perquè esta pràctica quede preservada.

Últimes notícies

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.

Més de la mitat dels jóvens de València no s’han pogut emancipar per culpa de la vivenda

Una enquesta municipal revela que el 55 % dels jóvens de València no s’han emancipat i que la vivenda és el seu principal problema, per davant de l’ocupació. Malgrat això, un 71 % es mostra satisfet amb la faena i amb el temps lliure.