PSOE i Podemos tanquen un acord per a derogar la ‘Llei Mordassa’

 

Els dos partits del Govern de coalició, PSOE i Unidas Podemos, han tancat un acord definitiu pel qual es derogarà la Llei de Seguretat Ciutadana que va crear el Partit Popular. A més, amb este acord es traurà del text de la llei canviada de nom pels seus detractors com a ‘Llei Mordassa’, les referències a les ‘devolucions en calenta’ de migrants.

En este acord es disposa que no seran sancionables les manifestacions que no hagen sigut comunicades amb anterioritat, sempre que no generen violència o desordres públics. Tampoc ho seran la presa d’imatges de protestes o intervencions policials, sempre que el dret a la intimitat dels funcionaris no es veja vulnerat.

 

Es redueixen les multes

 

Altres qüestions incloses en l’acord concerneixen la quantia econòmica de les multes: hauran de reduir-se les que són excessives i en tot cas aplicar-se sempre criteris de proporcionalitat vinculats a la capacitat econòmica del multat, així com a la seua edat en el cas de persones menors.

El criteri per a la quantia econòmica de les sancions serà un càlcul de progressivitat i proporcionalitat per a reduir la sanció atesa la capacitat econòmica de la persona sancionada.

S’elimina tot el referent a estrangeria

 

D’altra banda, este acord entre els dos partits de Govern eliminarà tota referència a estrangeria de la ‘Llei Mordassa’. Dins d’este àmbit estan, per exemple, les devolucions en calenta i l’Executiu advoca per abordar este assumpte amb una normativa específica, com és la Llei d’Estrangeria. I confirmen que “s’establirà que qualsevol disposició sempre conforme al que s’estableix en els convenis internacionals subscrits” per Espanya.

El cap d’Unidas Podemos en estes negociacions, Enrique Santiago, ha recalcat l’impuls que suposarà esta derogació, ja que garantirà el ple dret a la reunió i manifestació, propi de qualsevol Estat democràtic.

 

Registres corporals i identificació dels ciutadans

 

A més, l’acord també fa referència als registres corporals i identificació de ciutadans. Gràcies a este canvi, els agents hauran d’anotar per escrit quina és la motivació que li porta a realitzar les comprovacions en la via pública. I, els registres limitaran els nus parcials i, en el cas que hagen de realitzar-se de manera immediata, haurà de ser en una ubicació que compte amb la “deguda garantia de protecció de la intimitat“.

També s’estableix que el temps d’identificació en comissaria podrà ser de màxim de dos hores, exceptuant que la seua retenció estiga “al·legada i verificable”, i es tractarà com una situació “excepcional“. Així mateix, apunten que una vegada conclosa la identificació la persona serà “retornada” al lloc des d’on va ser la conduïda a la diligència d’identificació si esta s’haguera realitzat en una altra localitat.

 

Els animals passen a ser subjectes de protecció

 

Finalment, este acord incorpora també als animals com a subjectes de protecció. A més, incorporen les peticions de la Federació Espanyola de Naturisme, perquè esta pràctica quede preservada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.