Anuncios

PSOE i Podemos tanquen un acord per a derogar la ‘Llei Mordassa’

 

Els dos partits del Govern de coalició, PSOE i Unidas Podemos, han tancat un acord definitiu pel qual es derogarà la Llei de Seguretat Ciutadana que va crear el Partit Popular. A més, amb este acord es traurà del text de la llei canviada de nom pels seus detractors com a ‘Llei Mordassa’, les referències a les ‘devolucions en calenta’ de migrants.

En este acord es disposa que no seran sancionables les manifestacions que no hagen sigut comunicades amb anterioritat, sempre que no generen violència o desordres públics. Tampoc ho seran la presa d’imatges de protestes o intervencions policials, sempre que el dret a la intimitat dels funcionaris no es veja vulnerat.

Anuncios

 

Es redueixen les multes

 

Altres qüestions incloses en l’acord concerneixen la quantia econòmica de les multes: hauran de reduir-se les que són excessives i en tot cas aplicar-se sempre criteris de proporcionalitat vinculats a la capacitat econòmica del multat, així com a la seua edat en el cas de persones menors.

El criteri per a la quantia econòmica de les sancions serà un càlcul de progressivitat i proporcionalitat per a reduir la sanció atesa la capacitat econòmica de la persona sancionada.

S’elimina tot el referent a estrangeria

 

D’altra banda, este acord entre els dos partits de Govern eliminarà tota referència a estrangeria de la ‘Llei Mordassa’. Dins d’este àmbit estan, per exemple, les devolucions en calenta i l’Executiu advoca per abordar este assumpte amb una normativa específica, com és la Llei d’Estrangeria. I confirmen que “s’establirà que qualsevol disposició sempre conforme al que s’estableix en els convenis internacionals subscrits” per Espanya.

El cap d’Unidas Podemos en estes negociacions, Enrique Santiago, ha recalcat l’impuls que suposarà esta derogació, ja que garantirà el ple dret a la reunió i manifestació, propi de qualsevol Estat democràtic.

 

Registres corporals i identificació dels ciutadans

 

A més, l’acord també fa referència als registres corporals i identificació de ciutadans. Gràcies a este canvi, els agents hauran d’anotar per escrit quina és la motivació que li porta a realitzar les comprovacions en la via pública. I, els registres limitaran els nus parcials i, en el cas que hagen de realitzar-se de manera immediata, haurà de ser en una ubicació que compte amb la “deguda garantia de protecció de la intimitat“.

També s’estableix que el temps d’identificació en comissaria podrà ser de màxim de dos hores, exceptuant que la seua retenció estiga “al·legada i verificable”, i es tractarà com una situació “excepcional“. Així mateix, apunten que una vegada conclosa la identificació la persona serà “retornada” al lloc des d’on va ser la conduïda a la diligència d’identificació si esta s’haguera realitzat en una altra localitat.

 

Els animals passen a ser subjectes de protecció

 

Finalment, este acord incorpora també als animals com a subjectes de protecció. A més, incorporen les peticions de la Federació Espanyola de Naturisme, perquè esta pràctica quede preservada.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.
Anuncios