16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Acorden presó provisional per al detingut per la mort d’un ciclista a Almassora al que va atropellar

CASTELLÓ, 10 (EUROPA PRESS)-

El Jutjat d’Instrucció número 1 de Castelló, en funcions de guàrdia, ha acordat el dimecres la presó provisional, comunicada i sense fiança per al detingut per la mort d’un ciclista a Almassora el 3 de maig del 2023, al que suposadament va atropellar i es va donar a la fugida.

L’home queda investigat en una causa oberta pels delictes d’homicidi imprudent, conducció temerària, abandó del lloc de l’accident i desobediència a l’autoritat, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

La Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló va detenir aquest dilluns a l’home, de 39 anys, a Castelló per la mort del ciclista.

Durant els catorze mesos constants i ininterromputs de la investigació els guàrdies civils han seguit nombroses vies i han arribat a establir operatius en diverses províncies com Valencia, Tarragona, Barcelona i Madrid, així com nombroses gestions en organismes internacionals per a la localització del presumpte autor dels fets.

Segons va informar en el seu moment l’Ajuntament d’Almassora, el mort tenia 27 anys i va ser atropellat per un cotxe quan circulava pel carrer Barcelona amb bicicleta en sentit contrari. El conductor del vehicle també circulava en sentit contrari pel carrer Caridad mentre era perseguit per la Guàrdia Civil de Castelló, el qual va abandonar el vehicle i es va donar a la fugida.

Pel que sembla, el vehicle s’havia donat a la fugida quan agents de la Guàrdia Civil li havien donat l’alt en un control, aconseguint escapar i ser perdut de vista, segons va precisar l’institut armat. Moments després, quan la Guàrdia Civil va engegar el dispositiu per a localitzar al conductor del vehicle, va ser quan es va produir l’atropellament.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.