Les 47 localitats de Castelló que tindran cine ‘A la llum de la lluna’ este estiu

 

La Diputació de Castelló portarà este estiu a les places de 47 municipis de l’interior una selecció del millor cinema actual per a dinamitzar les nits dels caps de setmana. D’eixa manera ho ha anunciat la diputada de Cultura, Ruth Sanz, qui ha destacat que «amb iniciatives com esta sumem valor i servicis als nostres pobles més menuts i assegurem que tots els ciutadans d’esta província tinguen les mateixes oportunitats a l’hora d’accedir a la cultura».

 

Per a fer possible este servici, la institució provincial destinarà 24.000 euros. En cada localitat s’exhibirà fins a un màxim de tres films des d’este mes de juliol fins a setembre. Cal destacar que cap municipi percebrà quantitat econòmica alguna, ja que la subvenció és en espècie, és a dir, se’ls assignarà amb caràcter gratuït el servici de cinema d’estiu.

 

Per als municipis amb més habitants, la diputada de Cultura ha recordat que la Diputació disposa del servici de Mediateca, el que oferix un ampli catàleg d’obres cinematogràfiques per a la seua exhibició sense fins lucratius. Els ajuntaments poden sumar-se al servici quan ho desitgen a través del web de la Diputació.

 

Esta iniciativa complementa l’agenda d’activitats que la Diputació Provincial ha preparat per a apropar als pobles la cultura en totes les seues facetes i formats. Fins al pròxim mes de setembre, al llarg del territori, es faran propostes musicals, teatrals i d’oci per a tota la família, «dins de la línia d’esta nova Diputació de vertebrar la província amb la cultura com a protagonista», ha manifestat Sanz.

 

Els municipis beneficiats

Els municipis que se’n beneficiaran de l’ajuda, tots ells menors de 400 habitants, són:

  • Fanzara
  • La Mata de Morella
  •  Arañue
  • La Torre d’en Doménec
  • Fuente la Reina, Torrechiva
  • Vall de Almonacid
  • Fuentes de Ayódar
  • Almedíjar
  • Teresa
  • Azuébar 
  • Ares del Maestrat 
  • Castillo de Villamalefa
  • Argelita
  • Vallat
  • Espadilla
  • Toga 
  • Aín
  • Algimia de Almonacid
  • Zucaina
  • Torás
  • Cirat
  • Higueras
  • Xodos
  • Gaibiel
  • Vilar de Canes
  • Villores
  • Pavías
  • Benafer
  • La Todolella
  • Matet
  • Torralba del Pinar
  • Herbers
  • Palanques
  • Cortes de Arenoso
  • Benafigos
  • Castellfort
  • Ayódar
  • Barracas
  • La Pobla de Benifassà
  • Sorita, la Serratella
  • Vallibona
  • Villamalur
  • Olocau del Rey
  • Castell de Cabres
  • Portell de Morella
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.