600 auxiliars d’infermeria, sense cobrar les nits i els festius a La Fe de València

 

Unes 600 persones dedicades a l’infermeria auxiliar en l’Hospital La Fe de València s’han quedat sense cobrar els incentius corresponents a les nits i els festius treballats durant el mes de desembre. Maria Ángeles Pérez, portaveu de la secció sindical d’UGT a l’emblemàtic hospital valencià, ha posat de manifest la incidència ocorreguda en el tràmit de les nòmines corresponents a desembre, un més molt assenyalat a causa de les festes nadalenques, en les quals el treball de nit o en dies festius suposa un esforç afegit. Segons apunta, les nòmines de l’Atenció Continuada han patit una errada, ja que encara que els auxiliars d’infermeria les han cobrat, aquestes no reflectien les quantitats corresponents als imports addicionals en concepte de treball en horari nocturn o festiu. 

 

Actualment, la quantitat a percebre per treballar un dia festiu convencional és de 46 euros bruts, mentre que l’incentiu que es cobra per un festiu especial com és el cas de les festes nadalenques és de 92 euros.  Així doncs, les quantitats percebudes per aquests professionals han estat al voltant dels 1.500 euros bruts, sense haver vist ingressats els imports addicionals per aquests serveis prestats, que se situen, depenent del número d’hores nocturnes o en festiu treballades, en una franja d’entre els 100 i els 300 euros en total. 

 

Segons indica Pérez, s’esperen respostes entre dilluns o dimarts, ja que ahir dijous es va enviar un escrit a la direcció del centre hospitalari per tal de demanar l’abonament d’aquestes quantitats. Per la seua banda, des de la gerència de La Fe ja s’ha informat la Conselleria de Sanitat perquè busque fórmules viables i àgils que donen resposta a aquesta necessitat amb la major brevetat possible. Un problema informàtic ha causat el maldecap entre quasi 600 persones que, si tots els processos es desenvolupen correctament, prompte rebran bones notícies després de passar part del seu Nadal cuidant dels ciutadans i ciutadanes que l’han hagut de viure a l’Hospital. 

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.