20.8 C
València
Dilluns, 13 octubre, 2025

600 auxiliars d’infermeria, sense cobrar les nits i els festius a La Fe de València

 

Unes 600 persones dedicades a l’infermeria auxiliar en l’Hospital La Fe de València s’han quedat sense cobrar els incentius corresponents a les nits i els festius treballats durant el mes de desembre. Maria Ángeles Pérez, portaveu de la secció sindical d’UGT a l’emblemàtic hospital valencià, ha posat de manifest la incidència ocorreguda en el tràmit de les nòmines corresponents a desembre, un més molt assenyalat a causa de les festes nadalenques, en les quals el treball de nit o en dies festius suposa un esforç afegit. Segons apunta, les nòmines de l’Atenció Continuada han patit una errada, ja que encara que els auxiliars d’infermeria les han cobrat, aquestes no reflectien les quantitats corresponents als imports addicionals en concepte de treball en horari nocturn o festiu. 

 

Actualment, la quantitat a percebre per treballar un dia festiu convencional és de 46 euros bruts, mentre que l’incentiu que es cobra per un festiu especial com és el cas de les festes nadalenques és de 92 euros.  Així doncs, les quantitats percebudes per aquests professionals han estat al voltant dels 1.500 euros bruts, sense haver vist ingressats els imports addicionals per aquests serveis prestats, que se situen, depenent del número d’hores nocturnes o en festiu treballades, en una franja d’entre els 100 i els 300 euros en total. 

 

Segons indica Pérez, s’esperen respostes entre dilluns o dimarts, ja que ahir dijous es va enviar un escrit a la direcció del centre hospitalari per tal de demanar l’abonament d’aquestes quantitats. Per la seua banda, des de la gerència de La Fe ja s’ha informat la Conselleria de Sanitat perquè busque fórmules viables i àgils que donen resposta a aquesta necessitat amb la major brevetat possible. Un problema informàtic ha causat el maldecap entre quasi 600 persones que, si tots els processos es desenvolupen correctament, prompte rebran bones notícies després de passar part del seu Nadal cuidant dels ciutadans i ciutadanes que l’han hagut de viure a l’Hospital. 

Últimes notícies

C. Valenciana, Múrcia i Andalusia exigixen frenar les noves regles del Tajo-Segura per ideològiques

Les tres autonomies reclamen detindre la tramitació de les noves regles d'explotació per considerar-les partidistes i contràries a criteris tècnics. Demanen derogar el Pla del Tajo.

Mazón afirma que l’avís roig de Aemet en el sud de València és per observació, no per previsió

Mazón assenyala que l'avís roig de Aemet en el litoral sud de València es va activar per observació de la situació. Convoca un Consell extraordinari a les 14.30 en format telemàtic.

La Generalitat activa un És-Alert en el litoral sud de València per la DANA

En alerta roja per pluges, la Generalitat envia un És-Alert al litoral sud de València amb instruccions d'autoprotecció. Demanen evitar viatges i zones inundables.

Emergències envia un És-Alert als mòbils del litoral sud de València per la DANA

Emergències de la Generalitat va activar un És-Alert en el litoral sud de València per la DANA i demana màxima precaució. L'avís roig per pluges regix fins a les 15 hores.

Avís roig per pluges torrencials de 100 l/h en el litoral sud de València

Aemet eleva al nivell roig el litoral sud de València per precipitacions de fins a 100 l/m² en una hora. Les tempestes deixen registres excepcionals a La Safor i tallen el tren entre Gandia i Xeraco.

Pluges torrencials a La Safor i La Ribera: 102 l/m² en una hora a Gandia

Un episodi de DANA deixa 120 l/m² a Gandia, amb un pic de 102 l/m² en una hora. Les tempestes convectivas s'expandixen per la costa i causen incidències.

Mazón proposa a Aludium exportar des del port d’Alacant per a guanyar competitivitat

El president planteja a Aludium canalitzar els seus enviaments pel port d'Alacant després d'inaugurar un nou forn en la planta de Aguamarga. El port creix un 10,6% i aspira a més competitivitat amb el Corredor Mediterrani.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 100 l/m² en el litoral sud de València

Aemet activa el nivell roig en el litoral sud de València per ruixats capaços de deixar 100 l/m² en una hora. La resta del litoral manté avisos taronges.