Acord en el Consell per a aprovar els Pressupostos del 2022

La comissió del Consell encarregada d’elaborar les línies estratègiques dels pressupostos de 2022 ha aconseguit este dissabte un acord per a aprovar els comptes de la Generalitat Valenciana del pròxim any. Els membres de la comissió han mantingut avui mateix una última reunió en la qual han tancat un consens que permet iniciar la tramitació dels pressupostos.

L’acord es produeix dins del marc temporal que estableix l’Estatut d’Autonomia i respon, com ha ocorregut des de 2015, a la voluntat del Consell d’aprovar els pressupostos #dins del termini i en la forma escaient. El consens garanteix la continuïtat de les polítiques socials i de progrés que sempre han guiat l’acció d’este govern.

Este acord polític es comunicarà a la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic perquè ho trasllade al document pressupostari. L’aprovació es produirà en una reunió extraordinària del Consell que se celebrarà dimecres que ve 3 de novembre. Este mateix dia, el document es remetrà a les Corts Valencianes per a la seua tramitació parlamentària abans que finalitze l’any.

Últimes notícies

Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant en l’extinció d’un incendi declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, amb recomanacions de protecció a la població per fum intens.

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.

Carlos Espí gaudix d’una primera setmana de pretemporada intensa i amb victòria del Llevant

El davanter Carlos Espí ha tancat la primera setmana de pretemporada del Llevant amb bones sensacions, molta faena i un gol en el triomf per 2-1 contra el Leganés a Buñol.

El PSPV acusa Catalá de paralitzar la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana

El PSPV ha reclamat a l'alcaldessa María José Catalá que recupere el diàleg amb el CLER València i el veïnat i accelere les obres de reconstrucció de les pedanies afectades per la dana abans de la tardor.

València tramita 5.465 llicències per a noves vivendes en només tres anys

L’Ajuntament de València ha concedit 5.465 llicències per a vivendes de nova planta en tres anys, un 58 % més que abans, i quasi quintuplica les autoritzades en el mateix període de 2023.

Aemet activa avís groc per fins a 38 °C a l’interior sud de València dilluns de vesprada

Aemet ha activat per a dilluns un avís groc a l’interior de València per temperatures de fins a 38 graus entre les 13 i les 21 hores.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.