Els sindicats acusen ASCER de bloquejar el conveni del taulell

Segons informen en un comunicat conjunt dos de les principals fonts sindicals en el sector del taulell, després de l’última reunió en el marc de la negociació del conveni entre la patronal ASCER i els sindicats CCOO i UGT, les organitzacions de treballadors adverteixen de la “difícil i preocupant situació en la qual es troba la negociació, a causa de l’actitud irresponsable i egoista d’una patronal que està dinamitant la pau social i la possibilitat d’aconseguir acords”.

“Uns acords que són molt necessaris per als treballadors i les treballadores, com així també per a les seues famílies, que veuen dia a dia com es van empobrint treballant en un sector que continua generant rendibilitat i alts beneficis per a les empreses”.

La patronal ASCER segueix en la mateixa línia dels últims anys, “no aportant cap proposta salarial en la negociació, sinó plantejant retallades i eliminació de drets per a la plantilla, com ara: la supressió del plus tòxic penós perillós; la incorporació d’un grup professional amb salaris més baixos; la negativa a reduir la jornada de treball, amb el que això suposa en un sector que es treballa els 365 dies de l’any i tots els caps de setmana en torns rotatius i continus; condicions que clarament han de millorar si es té en compte la no incorporació al sector de joves i la dificultat de trobar mà d’obra”.

Vicente Chiva, representant d’UGT comenta que la patronal es nega a garantir el poder de compra dels salaris i els sindicats “no acceptarem un conveni que no reculla una clàusula de garantia salarial a l’IPC”.

Jordi Riera, representant de CCOO, apunta que en l’actual context inflacionista (8,7% IPC interanual maig 2022), els treballadors i les treballadores ens juguem molt i no podem permetre la pèrdua de quasi 10% de poder de compra dels nostres salaris. “Ens juguem perdre salaris després dels millors anys de rendibilitat i productivitat i beneficis del sector”.

Veient la proximitat de les mobilitzacions per a defensar el nostre nivell de poder adquisitiu, entenem que és el millor moment per a barallar al màxim pel qual els treballadors i les treballadores del sector i les nostres famílies necessitem per a poder continuar pagant”.

La conquesta dels nostres drets i la millora de les nostres condicions dependran de la nostra capacitat de mobilització i de lluita. Per un futur conveni digne, per unes millors condicions de treball i sobretot per la garantia de millora dels salaris, CCOO i UGT adverteixen que organitzaran mobilitzacions en el cas que el bloqueig en la negociació persistisca”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts

Morant ha exigit que Carlos Mazón no seguisca ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts després de la investigació per la DANA i les contradiccions sobre el seu parador. Ha demanat al PP que l'aparte i ha suggerit eleccions si encara creen tindre legitimitat.

Morant acusa el PP de ser el problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat el PP de ser el principal obstacle per a resoldre la vivenda en la Comunitat Valenciana. Ha denunciat canvis en la VPO, el bloqueig de la Llei de Vivenda i ha demanat la dimissió de Luis Barcala.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat en Les Corts

Diana Morant ha reclamat que Carlos Mazón deixe el seu escó i ha demanat al PP que l'a part de la vida política després de les últimes novetats del cas per la DANA.

Manifestació a València reclama millores laborals i menys burocràcia per al professorat

La marxa ha recorregut el centre de València per a exigir menys burocràcia, baixar ràtios i millores salarials, a més de més plantilla i més valencià. Els sindicats pressionen a la Conselleria amb un calendari de mobilitzacions i una vaga convocada per al 31 de març.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL i creu que es perd una oportunitat

El consistori ha lamentat que l'AVL mantinga València amb titlla oberta i retrau que no haja publicat l'informe. Anuncia mesures quan ho conega.

Pérez Llorca defén el model fiscal del Consell i subratlla l’alleujament per a rendes baixes i mitjanes

El Consell ha ampliat els llindars de renda per a accedir a deduccions per gastos sanitaris i activitats esportives. La mesura sumarà 300.000 contribuents i elevarà l'estalvi en 2025 fins prop de 100 milions, amb la recaptació autonòmica a l'alça.