18.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Els sindicats acusen ASCER de bloquejar el conveni del taulell

Segons informen en un comunicat conjunt dos de les principals fonts sindicals en el sector del taulell, després de l’última reunió en el marc de la negociació del conveni entre la patronal ASCER i els sindicats CCOO i UGT, les organitzacions de treballadors adverteixen de la “difícil i preocupant situació en la qual es troba la negociació, a causa de l’actitud irresponsable i egoista d’una patronal que està dinamitant la pau social i la possibilitat d’aconseguir acords”.

“Uns acords que són molt necessaris per als treballadors i les treballadores, com així també per a les seues famílies, que veuen dia a dia com es van empobrint treballant en un sector que continua generant rendibilitat i alts beneficis per a les empreses”.

La patronal ASCER segueix en la mateixa línia dels últims anys, “no aportant cap proposta salarial en la negociació, sinó plantejant retallades i eliminació de drets per a la plantilla, com ara: la supressió del plus tòxic penós perillós; la incorporació d’un grup professional amb salaris més baixos; la negativa a reduir la jornada de treball, amb el que això suposa en un sector que es treballa els 365 dies de l’any i tots els caps de setmana en torns rotatius i continus; condicions que clarament han de millorar si es té en compte la no incorporació al sector de joves i la dificultat de trobar mà d’obra”.

Vicente Chiva, representant d’UGT comenta que la patronal es nega a garantir el poder de compra dels salaris i els sindicats “no acceptarem un conveni que no reculla una clàusula de garantia salarial a l’IPC”.

Jordi Riera, representant de CCOO, apunta que en l’actual context inflacionista (8,7% IPC interanual maig 2022), els treballadors i les treballadores ens juguem molt i no podem permetre la pèrdua de quasi 10% de poder de compra dels nostres salaris. “Ens juguem perdre salaris després dels millors anys de rendibilitat i productivitat i beneficis del sector”.

Veient la proximitat de les mobilitzacions per a defensar el nostre nivell de poder adquisitiu, entenem que és el millor moment per a barallar al màxim pel qual els treballadors i les treballadores del sector i les nostres famílies necessitem per a poder continuar pagant”.

La conquesta dels nostres drets i la millora de les nostres condicions dependran de la nostra capacitat de mobilització i de lluita. Per un futur conveni digne, per unes millors condicions de treball i sobretot per la garantia de millora dels salaris, CCOO i UGT adverteixen que organitzaran mobilitzacions en el cas que el bloqueig en la negociació persistisca”.

Últimes notícies

Un home ha mort i una dona ha resultat ferida després de xocar un cotxe contra una façana en el centre de València

Un conductor de 88 anys ha perdut el control del seu cotxe i ha xocat contra la façana d'un edifici en el centre de València. Ell ha mort i la seua esposa, de 81, ha sigut traslladada amb contusions a l'Hospital General.

Catalá apel·la a la ciència per a estar més preparats davant catàstrofes i demana coordinació després de la dana

En la 37a edició dels Premis Rei Jaume I, Catalá ha defés la ciència com a ferramenta per a anticipar catàstrofes i reduir danys. Boluda ha reclamat obres i consens.

Els premiats dels Rei Jaume I advoquen per transformar la realitat des del coneixement

María Jesús Vicent ha parlat en nom dels guardonats en la 37a edició i ha defés una mirada integradora per a afrontar grans desafiaments i reforçar la inversió en ciència.

Felip VI apel·la a sumar esforços per a un sistema de ciència i tecnologia potent

El monarca ha defés la cooperació i la dimensió europea per a enfortir el sistema científic i tecnològic, en un acte dels Premis Rei Jaume I.

Felip VI reivindica a la universitat com a contrapunt de la resignació i la paràlisi

El rei ha defés que la universitat sosté el pensament crític i la conversa pública, claus per a la democràcia i el progrés. L'acte ha obert el curs 2025/2026 a la Universitat de València, en el seu 525 aniversari.

Un mort i una ferida després de xocar un cotxe contra una paret en el centre de València

Un home de 88 anys ha mort i una dona de 81 ha resultat ferida després que un cotxe haja col·lidit contra una paret al carrer Palau. El CICU ha coordinat la resposta després de l'avís rebut a les 11.00.

Catalá apel·la a la ciència per a estar més preparats davant catàstrofes en els Premis Rei Jaume I

Catalá ha reivindicat la ciència i la coordinació institucional per a minimitzar els danys de futures catàstrofes en la 37a edició dels Premis Rei Jaume I. Boluda ha demanat baixar la crispació, un Pacte per la Ciència i major compromís empresarial.

Condemnada a 6 anys per intentar matar al seu bebé en calar foc al bressol

L'Audiència Provincial ha condemnat a una dona a 6 anys de presó per incendi en concurs amb assassinat en grau de temptativa després de calar foc al bressol de la seua filla de quatre mesos. La pena incorpora prohibició d'acostament durant deu anys i és recurrible.