Els sindicats acusen ASCER de bloquejar el conveni del taulell

Segons informen en un comunicat conjunt dos de les principals fonts sindicals en el sector del taulell, després de l’última reunió en el marc de la negociació del conveni entre la patronal ASCER i els sindicats CCOO i UGT, les organitzacions de treballadors adverteixen de la “difícil i preocupant situació en la qual es troba la negociació, a causa de l’actitud irresponsable i egoista d’una patronal que està dinamitant la pau social i la possibilitat d’aconseguir acords”.

“Uns acords que són molt necessaris per als treballadors i les treballadores, com així també per a les seues famílies, que veuen dia a dia com es van empobrint treballant en un sector que continua generant rendibilitat i alts beneficis per a les empreses».

La patronal ASCER segueix en la mateixa línia dels últims anys, «no aportant cap proposta salarial en la negociació, sinó plantejant retallades i eliminació de drets per a la plantilla, com ara: la supressió del plus tòxic penós perillós; la incorporació d’un grup professional amb salaris més baixos; la negativa a reduir la jornada de treball, amb el que això suposa en un sector que es treballa els 365 dies de l’any i tots els caps de setmana en torns rotatius i continus; condicions que clarament han de millorar si es té en compte la no incorporació al sector de joves i la dificultat de trobar mà d’obra”.

Vicente Chiva, representant d’UGT comenta que la patronal es nega a garantir el poder de compra dels salaris i els sindicats “no acceptarem un conveni que no reculla una clàusula de garantia salarial a l’IPC”.

Jordi Riera, representant de CCOO, apunta que en l’actual context inflacionista (8,7% IPC interanual maig 2022), els treballadors i les treballadores ens juguem molt i no podem permetre la pèrdua de quasi 10% de poder de compra dels nostres salaris. “Ens juguem perdre salaris després dels millors anys de rendibilitat i productivitat i beneficis del sector”.

Veient la proximitat de les mobilitzacions per a defensar el nostre nivell de poder adquisitiu, entenem que és el millor moment per a barallar al màxim pel qual els treballadors i les treballadores del sector i les nostres famílies necessitem per a poder continuar pagant”.

La conquesta dels nostres drets i la millora de les nostres condicions dependran de la nostra capacitat de mobilització i de lluita. Per un futur conveni digne, per unes millors condicions de treball i sobretot per la garantia de millora dels salaris, CCOO i UGT adverteixen que organitzaran mobilitzacions en el cas que el bloqueig en la negociació persistisca”.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.