Els sindicats acusen ASCER de bloquejar el conveni del taulell

Segons informen en un comunicat conjunt dos de les principals fonts sindicals en el sector del taulell, després de l’última reunió en el marc de la negociació del conveni entre la patronal ASCER i els sindicats CCOO i UGT, les organitzacions de treballadors adverteixen de la “difícil i preocupant situació en la qual es troba la negociació, a causa de l’actitud irresponsable i egoista d’una patronal que està dinamitant la pau social i la possibilitat d’aconseguir acords”.

“Uns acords que són molt necessaris per als treballadors i les treballadores, com així també per a les seues famílies, que veuen dia a dia com es van empobrint treballant en un sector que continua generant rendibilitat i alts beneficis per a les empreses».

La patronal ASCER segueix en la mateixa línia dels últims anys, «no aportant cap proposta salarial en la negociació, sinó plantejant retallades i eliminació de drets per a la plantilla, com ara: la supressió del plus tòxic penós perillós; la incorporació d’un grup professional amb salaris més baixos; la negativa a reduir la jornada de treball, amb el que això suposa en un sector que es treballa els 365 dies de l’any i tots els caps de setmana en torns rotatius i continus; condicions que clarament han de millorar si es té en compte la no incorporació al sector de joves i la dificultat de trobar mà d’obra”.

Vicente Chiva, representant d’UGT comenta que la patronal es nega a garantir el poder de compra dels salaris i els sindicats “no acceptarem un conveni que no reculla una clàusula de garantia salarial a l’IPC”.

Jordi Riera, representant de CCOO, apunta que en l’actual context inflacionista (8,7% IPC interanual maig 2022), els treballadors i les treballadores ens juguem molt i no podem permetre la pèrdua de quasi 10% de poder de compra dels nostres salaris. “Ens juguem perdre salaris després dels millors anys de rendibilitat i productivitat i beneficis del sector”.

Veient la proximitat de les mobilitzacions per a defensar el nostre nivell de poder adquisitiu, entenem que és el millor moment per a barallar al màxim pel qual els treballadors i les treballadores del sector i les nostres famílies necessitem per a poder continuar pagant”.

La conquesta dels nostres drets i la millora de les nostres condicions dependran de la nostra capacitat de mobilització i de lluita. Per un futur conveni digne, per unes millors condicions de treball i sobretot per la garantia de millora dels salaris, CCOO i UGT adverteixen que organitzaran mobilitzacions en el cas que el bloqueig en la negociació persistisca”.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.