Els sindicats acusen ASCER de bloquejar el conveni del taulell

Segons informen en un comunicat conjunt dos de les principals fonts sindicals en el sector del taulell, després de l’última reunió en el marc de la negociació del conveni entre la patronal ASCER i els sindicats CCOO i UGT, les organitzacions de treballadors adverteixen de la “difícil i preocupant situació en la qual es troba la negociació, a causa de l’actitud irresponsable i egoista d’una patronal que està dinamitant la pau social i la possibilitat d’aconseguir acords”.

“Uns acords que són molt necessaris per als treballadors i les treballadores, com així també per a les seues famílies, que veuen dia a dia com es van empobrint treballant en un sector que continua generant rendibilitat i alts beneficis per a les empreses».

La patronal ASCER segueix en la mateixa línia dels últims anys, «no aportant cap proposta salarial en la negociació, sinó plantejant retallades i eliminació de drets per a la plantilla, com ara: la supressió del plus tòxic penós perillós; la incorporació d’un grup professional amb salaris més baixos; la negativa a reduir la jornada de treball, amb el que això suposa en un sector que es treballa els 365 dies de l’any i tots els caps de setmana en torns rotatius i continus; condicions que clarament han de millorar si es té en compte la no incorporació al sector de joves i la dificultat de trobar mà d’obra”.

Vicente Chiva, representant d’UGT comenta que la patronal es nega a garantir el poder de compra dels salaris i els sindicats “no acceptarem un conveni que no reculla una clàusula de garantia salarial a l’IPC”.

Jordi Riera, representant de CCOO, apunta que en l’actual context inflacionista (8,7% IPC interanual maig 2022), els treballadors i les treballadores ens juguem molt i no podem permetre la pèrdua de quasi 10% de poder de compra dels nostres salaris. “Ens juguem perdre salaris després dels millors anys de rendibilitat i productivitat i beneficis del sector”.

Veient la proximitat de les mobilitzacions per a defensar el nostre nivell de poder adquisitiu, entenem que és el millor moment per a barallar al màxim pel qual els treballadors i les treballadores del sector i les nostres famílies necessitem per a poder continuar pagant”.

La conquesta dels nostres drets i la millora de les nostres condicions dependran de la nostra capacitat de mobilització i de lluita. Per un futur conveni digne, per unes millors condicions de treball i sobretot per la garantia de millora dels salaris, CCOO i UGT adverteixen que organitzaran mobilitzacions en el cas que el bloqueig en la negociació persistisca”.

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.