Admeten la denúncia contra Sanitat per la falta de protecció en el personal sanitari valencià

Sanitaris en un hospital català

Sanitaris en un hospital | ACN

 

El Jutjat d’Instrucció número 2 de València ha admés a tràmit la denúncia interposada pel sindicat Central Sindical Independent I de Funcionaris (CSIF) contra la Conselleria de Sanitat per no protegir als seus professionals i ha donat trasllat també de les actuacions a la Fiscalia.

 

D’eixa manera ho ha donat a conéixer en un comunicat este sindicat, que va denunciar el passat 15 d’abril per via penal a la Conselleria davant de la falta de protecció al personal sanitari, alguna cosa que considera que pot constituir, entre altres, un delicte de prevaricació per omissió o d’homicidi imprudent.

 

La CSIF explicava en la seua denúncia que a pesar de les recomanacions, declaracions i advertiments dels diferents organismes i institucions per la pandèmia del coronavirus, la Conselleria «va incórrer en una evident inactivitat», el que va causar la desprotecció dels seus treballadors.

 

L’obligació de protegir als treballadors

Segons informa el sindicat, el Jutjat d’Instrucció número 2 ha determinat, davant de la denúncia de CSIF, que procedix a «iniciar diligències prèvies, de conformitat amb el que s’establix en l’article 774 de la Llei d’Enjudiciament Criminal, per a saber la identitat i circumstàncies de les persones responsables i la realitat dels fets succeïts, per si foren constitutius d’un delicte dels compresos en este article».

 

CSIF ha recordat que va interposar esta denúncia contra totes aquelles persones que per la seua condició d’autoritats i responsables de la Conselleria de Sanitat i de qualsevol altra instància pogueren resultar criminalment responsables. En eixe escrit, relatava com des del 31 de gener havia estat advertint a la Conselleria del perill de la COVID-19 i preguntant pel material de protecció per al personal sanitari sense que l’Administració adoptara mesures.

 

CSIF recalcava en la seua denúncia que l’obligació legal de protegir als treballadors per part de l’empresa o, en este cas, administració ocupadora, «implica també l’obligació de dotar-los dels mitjans preventius necessaris per a que facen el seu treball en les mínimes condicions de seguretat».

 

Per al sindicat ixa inacció de Conselleria «podria ser constitutiva d’un delicte de prevaricació per omissió, tipificat en l’article 404 del Codi Penal, i d’un delicte continuat contra els drets dels treballadors, previst i penat en els articles 316, 317 i 318 del Codi Penal».

Últimes notícies

La exalcaldesa de Chiva afirma que no va rebre instruccions oficials durant la DANA del 29 d’octubre

La exalcaldesa de Chiva sosté davant la jutgessa que cap organisme oficial la va informar ni li va donar instruccions durant la DANA del 29 d'octubre i que desconeixia l'existència del Cecopal.

Castelló recupera la Copa d’Europa de clubs amb 580 atletes de dotze països

La Copa d'Europa de clubs torna després de set anys d'absència i es disputa este cap de setmana en l'estadi Gaetà Huguet de Castelló, amb 580 atletes de dotze països i 24 equips masculins i femenins.

Educació condiciona la represa de la negociació amb els sindicats al document compromés

Educació reprendrà la negociació amb els sindicats docents quan reba el document compromés, després de més de 30 reunions i una oferta de 200 euros mensuals per docent i més de seixanta mesures.

Evacuada la segona planta de l’Hospital de Torrevieja per un incendi sense ferits

Un incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja ha obligat a desallotjar la zona. El foc continua actiu i no s'han registrat ferits.

Morant recolza a Zapatero i acusa a Aznar de tindre a la mitat del seu Govern a la presó

Diana Morant defén el llegat de José Luis Rodríguez Zapatero, expressa la seua confiança en ell i contraposa la seua gestió a la de José María Aznar, a qui enlletgix que diversos dels seus ministres acabaren a la presó sense que ell fora investigat.

La comissió de les VPP citarà a Barcala i a 81 testimonis però deixa fora a Camarero i Pérez Llorca

La comissió d'investigació de Les Corts sobre les vivendes de protecció pública a Alacant cita a l'alcalde Luis Barcala i a 81 compareixents, però exclou a Susana Camarero i a Juanfran Pérez Llorca, la qual cosa enfronta als grups.

El professorat culmina la segona setmana de vaga amb protestes en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana tanca la seua segona setmana de vaga indefinida amb una gran manifestació a València i concentracions a Alacant i Castelló.

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.