14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Admeten la denúncia contra Sanitat per la falta de protecció en el personal sanitari valencià

Sanitaris en un hospital català

Sanitaris en un hospital | ACN

 

El Jutjat d’Instrucció número 2 de València ha admés a tràmit la denúncia interposada pel sindicat Central Sindical Independent I de Funcionaris (CSIF) contra la Conselleria de Sanitat per no protegir als seus professionals i ha donat trasllat també de les actuacions a la Fiscalia.

 

D’eixa manera ho ha donat a conéixer en un comunicat este sindicat, que va denunciar el passat 15 d’abril per via penal a la Conselleria davant de la falta de protecció al personal sanitari, alguna cosa que considera que pot constituir, entre altres, un delicte de prevaricació per omissió o d’homicidi imprudent.

 

La CSIF explicava en la seua denúncia que a pesar de les recomanacions, declaracions i advertiments dels diferents organismes i institucions per la pandèmia del coronavirus, la Conselleria «va incórrer en una evident inactivitat», el que va causar la desprotecció dels seus treballadors.

 

L’obligació de protegir als treballadors

Segons informa el sindicat, el Jutjat d’Instrucció número 2 ha determinat, davant de la denúncia de CSIF, que procedix a «iniciar diligències prèvies, de conformitat amb el que s’establix en l’article 774 de la Llei d’Enjudiciament Criminal, per a saber la identitat i circumstàncies de les persones responsables i la realitat dels fets succeïts, per si foren constitutius d’un delicte dels compresos en este article».

 

CSIF ha recordat que va interposar esta denúncia contra totes aquelles persones que per la seua condició d’autoritats i responsables de la Conselleria de Sanitat i de qualsevol altra instància pogueren resultar criminalment responsables. En eixe escrit, relatava com des del 31 de gener havia estat advertint a la Conselleria del perill de la COVID-19 i preguntant pel material de protecció per al personal sanitari sense que l’Administració adoptara mesures.

 

CSIF recalcava en la seua denúncia que l’obligació legal de protegir als treballadors per part de l’empresa o, en este cas, administració ocupadora, «implica també l’obligació de dotar-los dels mitjans preventius necessaris per a que facen el seu treball en les mínimes condicions de seguretat».

 

Per al sindicat ixa inacció de Conselleria «podria ser constitutiva d’un delicte de prevaricació per omissió, tipificat en l’article 404 del Codi Penal, i d’un delicte continuat contra els drets dels treballadors, previst i penat en els articles 316, 317 i 318 del Codi Penal».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.