17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Admeten la denúncia contra Sanitat per la falta de protecció en el personal sanitari valencià

Sanitaris en un hospital català

Sanitaris en un hospital | ACN

 

El Jutjat d’Instrucció número 2 de València ha admés a tràmit la denúncia interposada pel sindicat Central Sindical Independent I de Funcionaris (CSIF) contra la Conselleria de Sanitat per no protegir als seus professionals i ha donat trasllat també de les actuacions a la Fiscalia.

 

D’eixa manera ho ha donat a conéixer en un comunicat este sindicat, que va denunciar el passat 15 d’abril per via penal a la Conselleria davant de la falta de protecció al personal sanitari, alguna cosa que considera que pot constituir, entre altres, un delicte de prevaricació per omissió o d’homicidi imprudent.

 

La CSIF explicava en la seua denúncia que a pesar de les recomanacions, declaracions i advertiments dels diferents organismes i institucions per la pandèmia del coronavirus, la Conselleria «va incórrer en una evident inactivitat», el que va causar la desprotecció dels seus treballadors.

 

L’obligació de protegir als treballadors

Segons informa el sindicat, el Jutjat d’Instrucció número 2 ha determinat, davant de la denúncia de CSIF, que procedix a «iniciar diligències prèvies, de conformitat amb el que s’establix en l’article 774 de la Llei d’Enjudiciament Criminal, per a saber la identitat i circumstàncies de les persones responsables i la realitat dels fets succeïts, per si foren constitutius d’un delicte dels compresos en este article».

 

CSIF ha recordat que va interposar esta denúncia contra totes aquelles persones que per la seua condició d’autoritats i responsables de la Conselleria de Sanitat i de qualsevol altra instància pogueren resultar criminalment responsables. En eixe escrit, relatava com des del 31 de gener havia estat advertint a la Conselleria del perill de la COVID-19 i preguntant pel material de protecció per al personal sanitari sense que l’Administració adoptara mesures.

 

CSIF recalcava en la seua denúncia que l’obligació legal de protegir als treballadors per part de l’empresa o, en este cas, administració ocupadora, «implica també l’obligació de dotar-los dels mitjans preventius necessaris per a que facen el seu treball en les mínimes condicions de seguretat».

 

Per al sindicat ixa inacció de Conselleria «podria ser constitutiva d’un delicte de prevaricació per omissió, tipificat en l’article 404 del Codi Penal, i d’un delicte continuat contra els drets dels treballadors, previst i penat en els articles 316, 317 i 318 del Codi Penal».

Últimes notícies

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i acordar la renovació d’òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha oferit al PSPV-PSOE recuperar la 'normalitat institucional' amb el seu retorn a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana. Després de reunir-se amb els síndics, s'ha mostrat disposat a escriure a Diana Morant i ha demanat 'tindre més humanitat' perquè la trobada siga 'productiva'.

La jutgessa de la DANA demana a l’ex secretari de Presidència la factura de trucades del seu mòbil

La instructora ha sol·licitat a Cayetano García la factura del seu mòbil per a acarar l'hora d'una anomenada a l'advocat general el 29 d'octubre de 2024. La petició arriba després de les declaracions d'Álvaro Martínez i Ignacio Lleó, qui ha autoritzat recaptar la seua facturació des de les 17 hores d'eixe dia.

Rectors de les universitats públiques valencianes reclamen impulsar infraestructures i contractes programa

Els rectors han valorat l'estabilitat del pla de finançament plurianual, però han demanat activar els capítols sobre infraestructures i contractes programa. També han traslladat els problemes de transport vinculats a la vivenda.

Ha mort un operari de 54 anys en caure del sostre d’una empresa a San Fulgencio

Un treballador de 54 anys ha mort este dimarts després de precipitar-se des del sostre d'una empresa en el polígon dels Mores. El SAMU només ha pogut certificar la mort.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

Un jutge ha acordat l'ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança, de l'home que es va entregar i va confessar haver matat a un xiquet de 13 anys a Sueca. La causa s'instruïx per assassinat i l'autòpsia apunta a múltiples punyalades en el tòrax.

Vox i Pérez Llorca tanquen files i ratifiquen els acords sobre immigració i rebuig al pacte verd

Després d'una reunió qualificada d'amistosa, Vox ha assegurat que Pérez Llorca ha ratificat el pacte d'investidura: mesures sobre immigració i inseguretat i rebuig del pacte verd i de Mercosur. El partit ha avisat que vigilarà el seu compliment i ha posat sobre la taula límits a homologacions i obres hídriques després de la DANA de 2024.