Anuncios

Admeten la denúncia contra Sanitat per la falta de protecció en el personal sanitari valencià

Sanitaris en un hospital català

Sanitaris en un hospital | ACN

 

El Jutjat d’Instrucció número 2 de València ha admés a tràmit la denúncia interposada pel sindicat Central Sindical Independent I de Funcionaris (CSIF) contra la Conselleria de Sanitat per no protegir als seus professionals i ha donat trasllat també de les actuacions a la Fiscalia.

 

D’eixa manera ho ha donat a conéixer en un comunicat este sindicat, que va denunciar el passat 15 d’abril per via penal a la Conselleria davant de la falta de protecció al personal sanitari, alguna cosa que considera que pot constituir, entre altres, un delicte de prevaricació per omissió o d’homicidi imprudent.

 

La CSIF explicava en la seua denúncia que a pesar de les recomanacions, declaracions i advertiments dels diferents organismes i institucions per la pandèmia del coronavirus, la Conselleria «va incórrer en una evident inactivitat», el que va causar la desprotecció dels seus treballadors.

 

L’obligació de protegir als treballadors

Segons informa el sindicat, el Jutjat d’Instrucció número 2 ha determinat, davant de la denúncia de CSIF, que procedix a «iniciar diligències prèvies, de conformitat amb el que s’establix en l’article 774 de la Llei d’Enjudiciament Criminal, per a saber la identitat i circumstàncies de les persones responsables i la realitat dels fets succeïts, per si foren constitutius d’un delicte dels compresos en este article».

 

CSIF ha recordat que va interposar esta denúncia contra totes aquelles persones que per la seua condició d’autoritats i responsables de la Conselleria de Sanitat i de qualsevol altra instància pogueren resultar criminalment responsables. En eixe escrit, relatava com des del 31 de gener havia estat advertint a la Conselleria del perill de la COVID-19 i preguntant pel material de protecció per al personal sanitari sense que l’Administració adoptara mesures.

 

CSIF recalcava en la seua denúncia que l’obligació legal de protegir als treballadors per part de l’empresa o, en este cas, administració ocupadora, «implica també l’obligació de dotar-los dels mitjans preventius necessaris per a que facen el seu treball en les mínimes condicions de seguretat».

 

Per al sindicat ixa inacció de Conselleria «podria ser constitutiva d’un delicte de prevaricació per omissió, tipificat en l’article 404 del Codi Penal, i d’un delicte continuat contra els drets dels treballadors, previst i penat en els articles 316, 317 i 318 del Codi Penal».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.

El PSPV acusa a Catalá de frenar la regularització d’immigrants a València

El PSPV retrau a l'alcaldessa María José Catalá la falta de reforços municipals per a tramitar la regularització d'immigrants i alerta del col·lapse en les cues de l'Ajuntament.