Aemet alerta que les pluges són el preludi d’una gota freda

Malgrat les fortes trombes d’aigua que han assolat nombrosos punts de la Comunitat Valenciana Aemet ha llançat un avís de DANA (depressió aïllada en nivells alts) que actualment es troba a l’Atlàntic, sobre Portugal, que anirà acostant cap a l’est, amb el dimecres com a dia assenyalat en què els seus efectes es faran notar amb més intensitat.

L’avís especial d’Aemet davant un episodi de fenòmens destacats que no tindrà una durada perllongada, però sí una intensitat destacada. La nota d’Aemet assenyala que confluiran “tempestes generalitzades, amb gran aparell elèctric, ratxes de vent i calamarsa de més de dos centímetres” i que afectarà la Comunitat Valenciana. Fins que arribe la gota freda seguiran donant-se tempestes en punts de l’interior de les províncies de València i Castelló.

Això pot assenyalar que el pitjor pel que fa a climatologia i precipitacions “el pitjor està per arribar” no només en intensitat sinó perquè “plou sobre mullat” i en molts casos els sistemes de drenatge estan ja col·lapsats per les precipitacions de les últimes 48 hores.

Què és una DANA?

La DANA, o Depressió Aïllada en Nivells Alts, consisteix en un embossament d’aire fred que ocasiona pluges torrencials, baixada de les temperatures i fortes ratxes de vent.

L’episodi de pluges torrencials associat a la gota freda que hui manté en alerta roja (risc extrem) al litoral de Catalunya i es desplaçarà al llarg del dia a les Balears i al nord de la Comunitat Valenciana, serà especialment virulent la propera matinada, tot i que persistirà tota la setmana.

Alejandro Roa, portaveu de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), ha explicat que esta gota freda o DANA “s’està despenjant molt ràpidament des del nord cap a Espanya i tindrà més activitat entre les 22 hores d’esta nit i les sis de la matinada”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts

La pluja intermitent ha danyat el sistema elèctric i ha obligat a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. Part del material es retirarà i el perímetre es manté fins a completar l'operació.

Muñoz (PSPV) insistix: no està tancada la situació judicial de Mazón

José Muñoz ha afirmat que encara no s'ha escrit l'últim capítol sobre Carlos Mazón i el seu paper el 29 d'octubre durant la DANA. Ha demanat que es mantinga la investigació i que Mazón entregue l'acta.

Vox demana no avançar esdeveniments sobre Mazón i respecte als jutges

Vox ha sostingut que la postura de la Fiscalia de no imputar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA i que la jutgessa seguisca amb la instrucció prova que no s'han d'anticipar conclusions. El síndic José María Llanos ha reclamat respecte als tribunals i a la presumpció d'innocència.

Les pluges deixen quasi 72 l/m² en quatre hores a Castalla i concentren les incidències a Alacant

Les precipitacions han deixat 71,8 l/m² en quatre hores a Castalla i han motivat deu actuacions dels bombers a la província d'Alacant, sense incidències a València.

Mercadona ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, i accelera el seu pla d’inversió

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. La companyia impulsa la botiga 9, obri nous bucs i preveu 43.200 milions en vendes en 2026.

Troben un cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat en una planta de reciclatge de Paterna. Les primeres perquisicions han descartat criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

La dana, centrada en el Mediterrani, deixarà 100 litres per metre quadrat a Alacant

La dana manté l'alerta groga en Comunitat Valenciana, Balears i Múrcia, amb xàfecs que podran deixar més de 100 l/m² a Alacant en 12 hores. Hi haurà neu en cotes mitjanes d'Andalusia i ratxes de 70 km/h a Canàries, amb tendència a estabilitzar-se des del dijous.

Nova manifestació a València el 28 de març per a exigir presó a Carlos Mazón per la dana

Col·lectius socials, cívics i sindicals han convocat el 28 de març una nova marxa a València. Reclamen presó per a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024.