Aemet alerta que les pluges són el preludi d’una gota freda

Malgrat les fortes trombes d’aigua que han assolat nombrosos punts de la Comunitat Valenciana Aemet ha llançat un avís de DANA (depressió aïllada en nivells alts) que actualment es troba a l’Atlàntic, sobre Portugal, que anirà acostant cap a l’est, amb el dimecres com a dia assenyalat en què els seus efectes es faran notar amb més intensitat.

L’avís especial d’Aemet davant un episodi de fenòmens destacats que no tindrà una durada perllongada, però sí una intensitat destacada. La nota d’Aemet assenyala que confluiran “tempestes generalitzades, amb gran aparell elèctric, ratxes de vent i calamarsa de més de dos centímetres” i que afectarà la Comunitat Valenciana. Fins que arribe la gota freda seguiran donant-se tempestes en punts de l’interior de les províncies de València i Castelló.

Això pot assenyalar que el pitjor pel que fa a climatologia i precipitacions “el pitjor està per arribar” no només en intensitat sinó perquè “plou sobre mullat” i en molts casos els sistemes de drenatge estan ja col·lapsats per les precipitacions de les últimes 48 hores.

Què és una DANA?

La DANA, o Depressió Aïllada en Nivells Alts, consisteix en un embossament d’aire fred que ocasiona pluges torrencials, baixada de les temperatures i fortes ratxes de vent.

L’episodi de pluges torrencials associat a la gota freda que hui manté en alerta roja (risc extrem) al litoral de Catalunya i es desplaçarà al llarg del dia a les Balears i al nord de la Comunitat Valenciana, serà especialment virulent la propera matinada, tot i que persistirà tota la setmana.

Alejandro Roa, portaveu de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), ha explicat que esta gota freda o DANA “s’està despenjant molt ràpidament des del nord cap a Espanya i tindrà més activitat entre les 22 hores d’esta nit i les sis de la matinada”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.