Aemet alerta que les pluges són el preludi d’una gota freda

Malgrat les fortes trombes d’aigua que han assolat nombrosos punts de la Comunitat Valenciana Aemet ha llançat un avís de DANA (depressió aïllada en nivells alts) que actualment es troba a l’Atlàntic, sobre Portugal, que anirà acostant cap a l’est, amb el dimecres com a dia assenyalat en què els seus efectes es faran notar amb més intensitat.

L’avís especial d’Aemet davant un episodi de fenòmens destacats que no tindrà una durada perllongada, però sí una intensitat destacada. La nota d’Aemet assenyala que confluiran «tempestes generalitzades, amb gran aparell elèctric, ratxes de vent i calamarsa de més de dos centímetres» i que afectarà la Comunitat Valenciana. Fins que arribe la gota freda seguiran donant-se tempestes en punts de l’interior de les províncies de València i Castelló.

Això pot assenyalar que el pitjor pel que fa a climatologia i precipitacions «el pitjor està per arribar» no només en intensitat sinó perquè «plou sobre mullat» i en molts casos els sistemes de drenatge estan ja col·lapsats per les precipitacions de les últimes 48 hores.

Què és una DANA?

La DANA, o Depressió Aïllada en Nivells Alts, consisteix en un embossament d’aire fred que ocasiona pluges torrencials, baixada de les temperatures i fortes ratxes de vent.

L’episodi de pluges torrencials associat a la gota freda que hui manté en alerta roja (risc extrem) al litoral de Catalunya i es desplaçarà al llarg del dia a les Balears i al nord de la Comunitat Valenciana, serà especialment virulent la propera matinada, tot i que persistirà tota la setmana.

Alejandro Roa, portaveu de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), ha explicat que esta gota freda o DANA «s’està despenjant molt ràpidament des del nord cap a Espanya i tindrà més activitat entre les 22 hores d’esta nit i les sis de la matinada».

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.