Aemet alerta que les pluges són el preludi d’una gota freda

Malgrat les fortes trombes d’aigua que han assolat nombrosos punts de la Comunitat Valenciana Aemet ha llançat un avís de DANA (depressió aïllada en nivells alts) que actualment es troba a l’Atlàntic, sobre Portugal, que anirà acostant cap a l’est, amb el dimecres com a dia assenyalat en què els seus efectes es faran notar amb més intensitat.

L’avís especial d’Aemet davant un episodi de fenòmens destacats que no tindrà una durada perllongada, però sí una intensitat destacada. La nota d’Aemet assenyala que confluiran «tempestes generalitzades, amb gran aparell elèctric, ratxes de vent i calamarsa de més de dos centímetres» i que afectarà la Comunitat Valenciana. Fins que arribe la gota freda seguiran donant-se tempestes en punts de l’interior de les províncies de València i Castelló.

Això pot assenyalar que el pitjor pel que fa a climatologia i precipitacions «el pitjor està per arribar» no només en intensitat sinó perquè «plou sobre mullat» i en molts casos els sistemes de drenatge estan ja col·lapsats per les precipitacions de les últimes 48 hores.

Què és una DANA?

La DANA, o Depressió Aïllada en Nivells Alts, consisteix en un embossament d’aire fred que ocasiona pluges torrencials, baixada de les temperatures i fortes ratxes de vent.

L’episodi de pluges torrencials associat a la gota freda que hui manté en alerta roja (risc extrem) al litoral de Catalunya i es desplaçarà al llarg del dia a les Balears i al nord de la Comunitat Valenciana, serà especialment virulent la propera matinada, tot i que persistirà tota la setmana.

Alejandro Roa, portaveu de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), ha explicat que esta gota freda o DANA «s’està despenjant molt ràpidament des del nord cap a Espanya i tindrà més activitat entre les 22 hores d’esta nit i les sis de la matinada».

Últimes notícies

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Lambda porta al Síndic de Greuges les traves a la manifestació de l’Orgull a València

Lambda ha denunciat davant el Síndic de Greuges que les obres del carrer Colón i la falta d’informació de l’Ajuntament han limitat el dret de manifestació en l’Orgull LGTBIAQ+ de València.

Dos jugadors del Valencia Basket aniran amb Espanya a la finestra decisiva per al Mundial

Jaime Pradilla i Álvaro Cárdenas, jugadors del Valencia Basket, han sigut convocats amb Espanya per a jugar contra Dinamarca i Geòrgia en la tercera i última finestra de classificació per al Mundial de bàsquet de Catar 2027.

Fins a 10.000 persones viuran l’eclipsi solar d’agost des de la Malva-rosa i el Cabanyal

Les platges de la Malva-rosa i el Cabanyal seran el punt oficial d’observació de l’eclipsi solar total del 12 d’agost a València, amb fins a 10.000 persones previstes i un ampli dispositiu de seguretat i transport.

Els aficionats del València Basket s’enfronten a un estiu ple de canvis en la plantilla campiona

El València Basket, recent campió de la Lliga Endesa, afronta un mercat marcat per l’interés d’equips d’Euroliga i NBA en les seues estrelles i per diversos contractes que acaben o poden rebaixar-se.

València es prepara per als Gay Games amb l’objectiu de mostrar una ciutat diversa i feliç

Els Gay Games 2026 arranquen este cap de setmana a València, on l’alcaldessa María José Catalá vol projectar la imatge d’una ciutat diversa, feliç i unida entorn de l’esport, mentres impulsa una important reforma del Poliesportiu d’Orriols.

El Valencia Basket corona la Lliga Endesa amb un joc de 100 punts i récord anotador

El Valencia Basket ha conquistat la Lliga Endesa amb un estil ofensiu desbocat: ha superat els 100 punts en 29 dels 91 partits disputats, amb un ritme alt, molt triple i una defensa agressiva que han marcat la seua identitat.

El Valencia presenta la temporada a Mestalla amb el Trofeu Taronja contra el Newcastle

El Valencia disputarà la 54a edició del Trofeu Taronja contra el Newcastle United FC el dissabte 8 d’agost a les 21.00 hores a Mestalla, en l’últim amistós abans de l’inici de Lliga.