Aemet alerta que les pluges són el preludi d’una gota freda

Malgrat les fortes trombes d’aigua que han assolat nombrosos punts de la Comunitat Valenciana Aemet ha llançat un avís de DANA (depressió aïllada en nivells alts) que actualment es troba a l’Atlàntic, sobre Portugal, que anirà acostant cap a l’est, amb el dimecres com a dia assenyalat en què els seus efectes es faran notar amb més intensitat.

L’avís especial d’Aemet davant un episodi de fenòmens destacats que no tindrà una durada perllongada, però sí una intensitat destacada. La nota d’Aemet assenyala que confluiran “tempestes generalitzades, amb gran aparell elèctric, ratxes de vent i calamarsa de més de dos centímetres” i que afectarà la Comunitat Valenciana. Fins que arribe la gota freda seguiran donant-se tempestes en punts de l’interior de les províncies de València i Castelló.

Això pot assenyalar que el pitjor pel que fa a climatologia i precipitacions “el pitjor està per arribar” no només en intensitat sinó perquè “plou sobre mullat” i en molts casos els sistemes de drenatge estan ja col·lapsats per les precipitacions de les últimes 48 hores.

Què és una DANA?

La DANA, o Depressió Aïllada en Nivells Alts, consisteix en un embossament d’aire fred que ocasiona pluges torrencials, baixada de les temperatures i fortes ratxes de vent.

L’episodi de pluges torrencials associat a la gota freda que hui manté en alerta roja (risc extrem) al litoral de Catalunya i es desplaçarà al llarg del dia a les Balears i al nord de la Comunitat Valenciana, serà especialment virulent la propera matinada, tot i que persistirà tota la setmana.

Alejandro Roa, portaveu de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), ha explicat que esta gota freda o DANA “s’està despenjant molt ràpidament des del nord cap a Espanya i tindrà més activitat entre les 22 hores d’esta nit i les sis de la matinada”.

Anuncios

Últimes notícies

Les comunitats autònomes mobilitzen 2.420 milions en ajudes per la guerra de l’Iran

Les comunitats autònomes han activat mesures de suport per la guerra de l'Iran per 2.420 milions d'euros, amb especial pes de País Basc, Catalunya, Comunitat Valenciana i Castella i Lleó.

El fort vent dona pas a un pont de Setmana Santa estable i més càlid en la Comunitat

El fort vent previst per a este dijous, especialment a Castelló, precedix a un pont de Setmana Santa estable en la Comunitat Valenciana, marcat per cels buidats i un progressiu ascens de les temperatures màximes.

El tramvia de València torna a la normalitat després del trencament de la catenària

Les línies 4 i 6 del tramvia de València recuperen des de primera hora la circulació habitual després del tall provocat pel enganchón d'un camió amb la catenària.

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.