Les aerolínies preveuen un altre ‘any negre’: més retallades

 

Després d’un any 2020 per a oblidar, les previsions de les aerolínies continuen sent molt pessimistes de cara este 2021. Les companyies mantenen els seus càlculs a causa de la duresa de la tercera onada de la pandèmia del coronavirus i una Setmana Santa que ja es dóna pràcticament per perduda. Segons un informe de l’Associació Internacional de Transport Aeri (IATA), fins a un 82% dels directors financers de diferents companyies tenen previst fer retallades de plantilla i operativa. De fet, la indústria calcula que les pèrdues generades per la Covid-19 superen els 98.000 milions d’euros.

 

Segons la patronal, el 78% dels directors financers han reconegut reduccions de la força laboral durant els últims mesos de l’any passat, una dinàmica que s’allargarà el pròxim any. En este sentit, només un 4% ha assegurat que faran contractacions. A demés, les previsions empitjoren amb la previsió de l’aparició de noves variants arreu del món i el retard de la campanya de vacunació. 

 

El document assenyala que la mitat dels enquestats creuen que no s’arribarà a la demanda de precrisi en dos anys i que la primera regió en recuperar-se serà el continent asiàtic. Els últims Europa i Àfrica. «L’any passat va ser una catàstrofe. No hi ha manera de descriure-ho. La recuperació que hi va haver durant la temporada d’estiu de l’hemisferi nord es va estancar en la tardor i la situació va empitjorar dràsticament durant la temporada de vacacions de finals d’any perquè es van imposar restriccions de viatge més severes», explica el conseller delegat d’IATA, Alexandre de Juniac.

 

«L’optimisme de l’arribada i distribució de les vacunes conduiria a una represa ràpida i ordenada dels viatges aeris en tot el món ha desaparegut davant els nous brots i les noves mutacions del virus», ha reconegut de Juniac.

 

El nou ‘passaport sanitari’ digital que volen començar a implementar les aerolínies

Les aerolínies comencen a implementar Travel Pass, l’aplicació que ha desenvolupat l’Associació Internacional pel Transport Aeri (IATA, per les sevus sigles en anglès) i que permet validar si un passatger ha estat vacunat de la Covid-19 o complix amb els requisits d’entrada a un país determinat.

 

L’aplicació, que funcionarà com un passaport sanitari, ja està sent usada en companyies com Etihad Airways o Emirates, tot i que IATA pressiona per a que la seua implementació s’estenga a escala global. En una carta a la Comissió Europea, el lobby de les aerolínies va defensar que la posada en marxa d’una ferramenta com Travel Pass és «urgent» per a facilitar la mobilitat i recuperar els nivells de tràfic aeri previs a la pandèmia.

 

A pesar de la insistència del sector aeri, hi ha discrepàncies entre els diferents estats de la Unió Europea sobre l’ús d’un passaport de vacunació. Grècia ha sigut el principal impulsor de la proposta, tot i que altres països com l’estat espanyol també hi donen suport. Per contra, altres com Alemanya, França, Bèlgica o Holanda demanen precaució i defensen que la posada en marxa d’un passaport sanitari «atorgaria més drets a uns ciutadans que d’altres».

 

En el cas d’Etihad, la companyia activarà l’aplicació en diferents vols que ixen d’Abu Dhabi durant el primer trimestre de 2021. Si la iniciativa té èxit, s’estendrà el seu ús a altres destinacions. Pel que fa a Emirates, Travel Pass estarà disponible per als passatgers que isquen des de Dubai, que podran compartir la seua prova covid-19 abans d’arribar a l’aeroport.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.