19.8 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Les aerolínies preveuen un altre ‘any negre’: més retallades

 

Després d’un any 2020 per a oblidar, les previsions de les aerolínies continuen sent molt pessimistes de cara este 2021. Les companyies mantenen els seus càlculs a causa de la duresa de la tercera onada de la pandèmia del coronavirus i una Setmana Santa que ja es dóna pràcticament per perduda. Segons un informe de l’Associació Internacional de Transport Aeri (IATA), fins a un 82% dels directors financers de diferents companyies tenen previst fer retallades de plantilla i operativa. De fet, la indústria calcula que les pèrdues generades per la Covid-19 superen els 98.000 milions d’euros.

 

Segons la patronal, el 78% dels directors financers han reconegut reduccions de la força laboral durant els últims mesos de l’any passat, una dinàmica que s’allargarà el pròxim any. En este sentit, només un 4% ha assegurat que faran contractacions. A demés, les previsions empitjoren amb la previsió de l’aparició de noves variants arreu del món i el retard de la campanya de vacunació. 

 

El document assenyala que la mitat dels enquestats creuen que no s’arribarà a la demanda de precrisi en dos anys i que la primera regió en recuperar-se serà el continent asiàtic. Els últims Europa i Àfrica. «L’any passat va ser una catàstrofe. No hi ha manera de descriure-ho. La recuperació que hi va haver durant la temporada d’estiu de l’hemisferi nord es va estancar en la tardor i la situació va empitjorar dràsticament durant la temporada de vacacions de finals d’any perquè es van imposar restriccions de viatge més severes», explica el conseller delegat d’IATA, Alexandre de Juniac.

 

«L’optimisme de l’arribada i distribució de les vacunes conduiria a una represa ràpida i ordenada dels viatges aeris en tot el món ha desaparegut davant els nous brots i les noves mutacions del virus», ha reconegut de Juniac.

 

El nou ‘passaport sanitari’ digital que volen començar a implementar les aerolínies

Les aerolínies comencen a implementar Travel Pass, l’aplicació que ha desenvolupat l’Associació Internacional pel Transport Aeri (IATA, per les sevus sigles en anglès) i que permet validar si un passatger ha estat vacunat de la Covid-19 o complix amb els requisits d’entrada a un país determinat.

 

L’aplicació, que funcionarà com un passaport sanitari, ja està sent usada en companyies com Etihad Airways o Emirates, tot i que IATA pressiona per a que la seua implementació s’estenga a escala global. En una carta a la Comissió Europea, el lobby de les aerolínies va defensar que la posada en marxa d’una ferramenta com Travel Pass és «urgent» per a facilitar la mobilitat i recuperar els nivells de tràfic aeri previs a la pandèmia.

 

A pesar de la insistència del sector aeri, hi ha discrepàncies entre els diferents estats de la Unió Europea sobre l’ús d’un passaport de vacunació. Grècia ha sigut el principal impulsor de la proposta, tot i que altres països com l’estat espanyol també hi donen suport. Per contra, altres com Alemanya, França, Bèlgica o Holanda demanen precaució i defensen que la posada en marxa d’un passaport sanitari «atorgaria més drets a uns ciutadans que d’altres».

 

En el cas d’Etihad, la companyia activarà l’aplicació en diferents vols que ixen d’Abu Dhabi durant el primer trimestre de 2021. Si la iniciativa té èxit, s’estendrà el seu ús a altres destinacions. Pel que fa a Emirates, Travel Pass estarà disponible per als passatgers que isquen des de Dubai, que podran compartir la seua prova covid-19 abans d’arribar a l’aeroport.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.