Aerte demana la vacunació dels centres de dia i en cases tutelades amb la mateixa prioritat que residències

 

L’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) ha exigit la vacunació «immediata» de les 15.000 persones que són ateses en centres de dia de majors i de diversitat funcional i de les 800 ateses en cases de salut mental, ja que «el seu nivell de vulnerabilitat és el mateix que el de les persones que reben atenció en residències», segons ha assenyalat la patronal en un comunicat.

 

Sobre este tema, ha recalcat que els centres de dia tenen «un paper fonamental» en l’atenció a persones amb dependència, però «no sempre tenen el reconeixement que mereixen». Aerte ha assenyalat que durant la pandèmia les persones que eren ateses en eixos centres «han patit una deterioració important per no poder acudir a ells, el que ha posat encara més el valor del treball que fan». No obstant això, en les proves PCR i la vacunació «queden relegats inexplicablement».

 

En eixe sentit, ha comentat que els pareix «molt bé» que es parle ja de la vacunació de persones dependents que viuen en les seues cases, però ha qüestionat que «no es concrete prèviament quan es durà a terme la mateixa a les persones que són ateses en centres de dia, de majors i de persones amb discapacitat, ni en els habitatges tutelats de salut mental, la prioritat de la que és clara».

 

El paper de les cases tutelades

Igualment, ha destacat que les cases tutelades responen a «un model avançat d’atenció a les persones amb problemes de salut mental basat en l’autonomia personal, centrat en la persona i amb un caràcter d’integració comunitària que està donant grans resultats».

 

No obstant això, tot i que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives els ha considerats en la normativa com a recursos residencials, ha criticat que Sanitat «no contempla la seua vacunació immediata ni les proves PCR per a nous ingressos ni per a treballadors, el que pareix contradictori».

 

«Si les cases tutelades són com una vivenda qualsevol, les limitacions han de ser les generals de la població. Si són recursos residencials, han d’accedir a proves i vacunació com a prioritat 1. El que no es pot és limitar drets per a unes qüestions i no permetre l’accés als recursos sanitaris corresponents per a unes altres», ha postil·lat.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.