Aerte demana la vacunació dels centres de dia i en cases tutelades amb la mateixa prioritat que residències

 

L’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) ha exigit la vacunació «immediata» de les 15.000 persones que són ateses en centres de dia de majors i de diversitat funcional i de les 800 ateses en cases de salut mental, ja que «el seu nivell de vulnerabilitat és el mateix que el de les persones que reben atenció en residències», segons ha assenyalat la patronal en un comunicat.

 

Sobre este tema, ha recalcat que els centres de dia tenen «un paper fonamental» en l’atenció a persones amb dependència, però «no sempre tenen el reconeixement que mereixen». Aerte ha assenyalat que durant la pandèmia les persones que eren ateses en eixos centres «han patit una deterioració important per no poder acudir a ells, el que ha posat encara més el valor del treball que fan». No obstant això, en les proves PCR i la vacunació «queden relegats inexplicablement».

 

En eixe sentit, ha comentat que els pareix «molt bé» que es parle ja de la vacunació de persones dependents que viuen en les seues cases, però ha qüestionat que «no es concrete prèviament quan es durà a terme la mateixa a les persones que són ateses en centres de dia, de majors i de persones amb discapacitat, ni en els habitatges tutelats de salut mental, la prioritat de la que és clara».

 

El paper de les cases tutelades

Igualment, ha destacat que les cases tutelades responen a «un model avançat d’atenció a les persones amb problemes de salut mental basat en l’autonomia personal, centrat en la persona i amb un caràcter d’integració comunitària que està donant grans resultats».

 

No obstant això, tot i que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives els ha considerats en la normativa com a recursos residencials, ha criticat que Sanitat «no contempla la seua vacunació immediata ni les proves PCR per a nous ingressos ni per a treballadors, el que pareix contradictori».

 

«Si les cases tutelades són com una vivenda qualsevol, les limitacions han de ser les generals de la població. Si són recursos residencials, han d’accedir a proves i vacunació com a prioritat 1. El que no es pot és limitar drets per a unes qüestions i no permetre l’accés als recursos sanitaris corresponents per a unes altres», ha postil·lat.

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.