Aerte demana la vacunació dels centres de dia i en cases tutelades amb la mateixa prioritat que residències

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) ha exigit la vacunació «immediata» de les 15.000 persones que són ateses en centres de dia de majors i de diversitat funcional i de les 800 ateses en cases de salut mental, ja que «el seu nivell de vulnerabilitat és […]

 

L’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) ha exigit la vacunació «immediata» de les 15.000 persones que són ateses en centres de dia de majors i de diversitat funcional i de les 800 ateses en cases de salut mental, ja que «el seu nivell de vulnerabilitat és el mateix que el de les persones que reben atenció en residències», segons ha assenyalat la patronal en un comunicat.

 

Sobre este tema, ha recalcat que els centres de dia tenen «un paper fonamental» en l’atenció a persones amb dependència, però «no sempre tenen el reconeixement que mereixen». Aerte ha assenyalat que durant la pandèmia les persones que eren ateses en eixos centres «han patit una deterioració important per no poder acudir a ells, el que ha posat encara més el valor del treball que fan». No obstant això, en les proves PCR i la vacunació «queden relegats inexplicablement».

 

En eixe sentit, ha comentat que els pareix «molt bé» que es parle ja de la vacunació de persones dependents que viuen en les seues cases, però ha qüestionat que «no es concrete prèviament quan es durà a terme la mateixa a les persones que són ateses en centres de dia, de majors i de persones amb discapacitat, ni en els habitatges tutelats de salut mental, la prioritat de la que és clara».

 

El paper de les cases tutelades

Igualment, ha destacat que les cases tutelades responen a «un model avançat d’atenció a les persones amb problemes de salut mental basat en l’autonomia personal, centrat en la persona i amb un caràcter d’integració comunitària que està donant grans resultats».

 

No obstant això, tot i que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives els ha considerats en la normativa com a recursos residencials, ha criticat que Sanitat «no contempla la seua vacunació immediata ni les proves PCR per a nous ingressos ni per a treballadors, el que pareix contradictori».

 

«Si les cases tutelades són com una vivenda qualsevol, les limitacions han de ser les generals de la població. Si són recursos residencials, han d’accedir a proves i vacunació com a prioritat 1. El que no es pot és limitar drets per a unes qüestions i no permetre l’accés als recursos sanitaris corresponents per a unes altres», ha postil·lat.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.