Aerte demana la vacunació dels centres de dia i en cases tutelades amb la mateixa prioritat que residències

 

L’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) ha exigit la vacunació «immediata» de les 15.000 persones que són ateses en centres de dia de majors i de diversitat funcional i de les 800 ateses en cases de salut mental, ja que «el seu nivell de vulnerabilitat és el mateix que el de les persones que reben atenció en residències», segons ha assenyalat la patronal en un comunicat.

 

Sobre este tema, ha recalcat que els centres de dia tenen «un paper fonamental» en l’atenció a persones amb dependència, però «no sempre tenen el reconeixement que mereixen». Aerte ha assenyalat que durant la pandèmia les persones que eren ateses en eixos centres «han patit una deterioració important per no poder acudir a ells, el que ha posat encara més el valor del treball que fan». No obstant això, en les proves PCR i la vacunació «queden relegats inexplicablement».

 

En eixe sentit, ha comentat que els pareix «molt bé» que es parle ja de la vacunació de persones dependents que viuen en les seues cases, però ha qüestionat que «no es concrete prèviament quan es durà a terme la mateixa a les persones que són ateses en centres de dia, de majors i de persones amb discapacitat, ni en els habitatges tutelats de salut mental, la prioritat de la que és clara».

 

El paper de les cases tutelades

Igualment, ha destacat que les cases tutelades responen a «un model avançat d’atenció a les persones amb problemes de salut mental basat en l’autonomia personal, centrat en la persona i amb un caràcter d’integració comunitària que està donant grans resultats».

 

No obstant això, tot i que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives els ha considerats en la normativa com a recursos residencials, ha criticat que Sanitat «no contempla la seua vacunació immediata ni les proves PCR per a nous ingressos ni per a treballadors, el que pareix contradictori».

 

«Si les cases tutelades són com una vivenda qualsevol, les limitacions han de ser les generals de la població. Si són recursos residencials, han d’accedir a proves i vacunació com a prioritat 1. El que no es pot és limitar drets per a unes qüestions i no permetre l’accés als recursos sanitaris corresponents per a unes altres», ha postil·lat.

Últimes notícies

Els bombers donen per extingit l’incendi forestal de Tuéjar després d’una nova reactivació

L’incendi forestal declarat el 15 de setembre a Tuéjar, que dissabte es va reactivar i va obligar a mobilitzar mitjans aeris i terrestres, ha sigut donat per extingit pels bombers després d’haver arrasat 835 hectàrees d’un paratge de la Reserva de la Biosfera de l’Alt Túria. La Delegació del Govern va descartar des del principi causes naturals i va assenyalar al factor humà, amb totes les línies d’investigació encara obertes.

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.