Aerte demana la vacunació dels centres de dia i en cases tutelades amb la mateixa prioritat que residències

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) ha exigit la vacunació «immediata» de les 15.000 persones que són ateses en centres de dia de majors i de diversitat funcional i de les 800 ateses en cases de salut mental, ja que «el seu nivell de vulnerabilitat és […]

 

L’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) ha exigit la vacunació «immediata» de les 15.000 persones que són ateses en centres de dia de majors i de diversitat funcional i de les 800 ateses en cases de salut mental, ja que «el seu nivell de vulnerabilitat és el mateix que el de les persones que reben atenció en residències», segons ha assenyalat la patronal en un comunicat.

 

Sobre este tema, ha recalcat que els centres de dia tenen «un paper fonamental» en l’atenció a persones amb dependència, però «no sempre tenen el reconeixement que mereixen». Aerte ha assenyalat que durant la pandèmia les persones que eren ateses en eixos centres «han patit una deterioració important per no poder acudir a ells, el que ha posat encara més el valor del treball que fan». No obstant això, en les proves PCR i la vacunació «queden relegats inexplicablement».

 

En eixe sentit, ha comentat que els pareix «molt bé» que es parle ja de la vacunació de persones dependents que viuen en les seues cases, però ha qüestionat que «no es concrete prèviament quan es durà a terme la mateixa a les persones que són ateses en centres de dia, de majors i de persones amb discapacitat, ni en els habitatges tutelats de salut mental, la prioritat de la que és clara».

 

El paper de les cases tutelades

Igualment, ha destacat que les cases tutelades responen a «un model avançat d’atenció a les persones amb problemes de salut mental basat en l’autonomia personal, centrat en la persona i amb un caràcter d’integració comunitària que està donant grans resultats».

 

No obstant això, tot i que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives els ha considerats en la normativa com a recursos residencials, ha criticat que Sanitat «no contempla la seua vacunació immediata ni les proves PCR per a nous ingressos ni per a treballadors, el que pareix contradictori».

 

«Si les cases tutelades són com una vivenda qualsevol, les limitacions han de ser les generals de la població. Si són recursos residencials, han d’accedir a proves i vacunació com a prioritat 1. El que no es pot és limitar drets per a unes qüestions i no permetre l’accés als recursos sanitaris corresponents per a unes altres», ha postil·lat.

Últimes notícies

La causa de la dana acumula 71 tomos y 690 declaraciones

La investigación judicial por la gestión de la dana de 2024 reúne 71 tomos, 646 resoluciones y 690 declaraciones. La instrucción está prorrogada hasta abril de 2027.

Aldaia alerta del bloqueo de 40 millones para reconstruirse tras la dana

El alcalde Guillermo Luján afirma que solo se ha ejecutado el 10 % de los 40 millones financiados para obras públicas. Reclama herramientas per a agilizar la reconstrucción i recorda les lliçons de la dana.

Susana Camarero liderarà la llista del PP al Senat per València

Susana Camarero encapçalarà la candidatura del PP al Senat per València en les eleccions generals del 29 de novembre. Dos alcaldes afectats per la dana de 2024 aniran en la llista al Congrés.

La compravenda de vivendes creix un 5,7% a l’agost a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 7.571 compravendes de vivendes a l’agost, un 5,7% més que un any abans. En comparació amb juliol, les operacions han caigut un 19,7% a Espanya.

La desinformació de la dana va provocar emocions diferents en X i TikTok

Un estudi de la UPV ha analitzat 650 publicacions sobre la dana de 2024 i ha detectat respostes emocionals diferents segons la xarxa social i l’experiència de cada persona.

Les hipoteques sobre vivendes creixen un 11,8 % a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 4.291 hipoteques sobre vivendes en agost, un 11,8 % més que un any abans. El capital prestat ha arribat als 612,8 milions d’euros.

Tres detinguts per quatre robatoris en cases de la Foia de Bunyol

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, de nacionalitat espanyola, per presumptes robatoris en vivendes de la Foia de Bunyol. Els investigadors els atribuïxen quatre delictes de robatori amb força.

Un accident provoca nou quilòmetres de retenció a l’A-7 a Loriguilla

Un accident sense víctimes ha generat nou quilòmetres de retenció a l’A-7, a Loriguilla, en sentit Barcelona. Un altre sinistre ha afectat la V-31 a Sedaví.