19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

L’Agència Espanyola de Medicaments demana la retirada del test Genrui per falsos positius

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha demanat que s’ature la venda i la retirada del mercat dels tests d’antígens per a la detecció de la covid de l’empresa farmacèutica Genrui Biontech. Una decisió presa davant la gran quantitat de falsos positius que donaven aquestes proves.

L’AEMPS afig que ha iniciat una investigació sobre aquest producte i per això requereix als distribuïdors que de manera voluntària detinguen la seua comercialització i el retiren del mercat. A hores d’ara aquest test el venien empreses de Madrid, Getafe, Sevilla, Barcelona i Astúries.

Aquesta veu d’alarma també l’ha donat l’autoritat competent d’Irlanda que també investiga successos similars.

Últimes notícies

L’est peninsular va liderar l’augment de població i la Comunitat Valenciana va encapçalar l’avanç

Espanya va sumar 442.428 habitants en 2025, fins a 49,57 milions. El creixement es va concentrar en l'est peninsular, amb la Comunitat Valenciana al capdavant (+1,78%).

El vent ha arrancat una mà a l’escultura de Ripollés en l’Albereda de València

L'obra de bronze, d'unes catorze tones i situada en la rotonda de l'Albereda amb Peris i Valero, ha perdut una mà este dijous, segons l'Ajuntament. L'episodi se suma a l'enderrocament dies abans de 'Les inclemències', de Lucas Karrvaz.

Atenen la diputada Patricia Blanquer després d’una caiguda en les escales de l’hemicicle del Congrés

Els servicis mèdics del Congrés han atés a Patricia Blanquer després d'una caiguda en les escales de l'hemicicle durant un recés del Ple. La diputada ha abandonat la sala pel seu propi peu després de romandre uns minuts tombada entre els escons.

Mercadona, Lidl i Aldi han aconseguit quota rècord en 2025 per l’assortiment curt

Mercadona (27%), Lidl (6,9%) i Aldi (2%) han marcat màxims de quota en 2025. L'estirada de l'assortiment curt i la marca del distribuïdor explica l'avanç, segons Worldpanel.

Detinguda per oferir empadronaments fraudulents per 150 euros a immigrants a Oliva

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona per falsificar certificats d'empadronament a Oliva. Cobrava 150 euros per documents no oficials i la investigació continua oberta.

La borrasca Nils ha deixat ratxes de 148 km/h i ha provocat incidències i retards en Rodalia

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 148 km/h en la Comunitat Valenciana i una reguera d'incidències, amb retards en Rodalia, Metrovalencia i desviaments aeris. Els servicis d'emergència han realitzat desenes d'intervencions sense ferits, amb tancaments preventius en diversos municipis.

Jutgen a l’amo de APD Security per amenaces a Alberto Ibáñez

El propietari de APD Security, Antonio Plana, serà jutjat este divendres per un presumpte delicte d'amenaces al diputat de Compromís Alberto Ibáñez. La vista arriba després de dos assenyalaments fallits a l'octubre i desembre.

Un accident múltiple en l’A-7 a Torrent, ja resolt, ha causat 12 km de retenció

Un camió i dos turismes han xocat en l'A-7 al seu pas per Torrent i han causat prop de 12 km de retenció en sentit Barcelona. Els vehicles han sigut portats al voral i el trànsit s'ha normalitzat, encara que un segon sinistre encara provoca cues.