Agricultura donarà 24,18 M/€ en ajudes per a la producció de cítrics en la Comunitat

La consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, ha destacat les ajudes de 24,18 milions d’euros per a la producció de cítrics, que beneficiaran a 29.400 citricultores i citricultores del conjunt de la Comunitat Valenciana.

La Conferència Sectorial d’Agricultura va aprovar ahir la distribució territorial de les ajudes, per a compensar les dificultats del sector primari derivades del conflicte bèl·lic a Ucraïna, que ascendeixen en total a 128,9 milions d’euros.

La negociació i mediació de la Conselleria d’Agricultura ha permés a la Comunitat Valenciana obtindre la major dotació per a les explotacions de cítrics, que cobriran una superfície de 110.400 hectàrees, el 80,5% de les parcel·les en producció.

Les ajudes són un reconeixement al valor i al pes de la citricultura valenciana, que afig a una campanya complicada els efectes col·laterals de sobreoferta i enfonsament de preus per la invasió russa. Els cítrics són l’únic sector agrari que rep aquests fons gràcies al treball per a exposar i contrarestar al màxim les causes que amenacen a la citricultura valenciana“, ha indicat Mollà.

La consellera ha demanat al Ministeri “continuar avançant en defensa del sector amb la sol·licitud per a declarar els cítrics producte sensible” davant la Unió Europea i negociar una revisió dels acords comercials comunitaris que acaben amb la “competència deslleial que arruïna la nostra citricultura“.

La subvenció, de concessió directa, es cobrarà a través de la sol·licitud única de la PAC i està prevista per a les explotacions a partir de 0,5 hectàrees. El repartiment constata la singularitat del sector en la Comunitat Valenciana, caracteritzat pel minifundisme i la democratització de la terra, ja que el major nombre de beneficiaris i hectàrees es concentra en el primer tram de les ajudes: parcel·les d’entre 0,5 i 5 hectàrees de superfície.

2,5 milions d’euros per al sector ramader

Les ajudes inclouen també prop de 2,5 milions d’euros per al sector ramader de la Comunitat Valenciana amb partides destinades a les granges de pollastres, conills, oví-caprí, boví i porcí d’esquer.

La guerra ha suposat un increment generalitzat dels costos de producció en la ramaderia, greument afectada per la pujada de preus dels pinsos, els carburants i l’electricitat.

L’avícola és el sector que encapçala les ajudes a la ramaderia valenciana amb 536.900 euros, seguit de l’oví-caprí amb 446.599 euros. Per part seua, el de vaques nodrisses comptarà amb 335.311 euros, mentre que l’assignació per a les explotacions cunícola i porcina és de 236.978 i 90.434 euros, respectivament.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Falles de València 2026: temps estable, vent fluix i temperatures fresques

La setmana gran apunta a estabilitat i absència de pluges. Es preveuen màximes de 16-18 °C i mínimes de 6-8 °C; el dissabte augmentarà la nuvolositat i el diumenge baixaran les temperatures.

La falla municipal de València coronarà els seus 27 metres amb un piromusical el dijous

Dijous que ve, la instal·lació de la rematada de la falla municipal aconseguirà els 27 metres i se sincronitzarà amb un piromusical exclusiu a les 21 hores.

El València Basket busca despenjar al Reial Madrid i assegurar el play in

L'equip taronja visita este dijous al Reial Madrid amb l'opció d'obrir bretxa, amarrar el play in i certificar el basket average particular. Un triomf reforçaria una ratxa de quatre victòries en l'Eurolliga i consolidaria la seua posició abans del tram final.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida a València

La policia adscrita a la Comunitat Valenciana ha intervingut set reproduccions no autoritzades d'obres de Yturralde i Chillida a València. El venedor ha sigut investigat i les peces han quedat sota custòdia policial.

Kambwala rep l’alta mèdica després de set mesos de baixa al Vila-real

El central del Vila-real va rebre l'alta mèdica i podrà reintegrar-se al treball de grup als ordes de Marcelino després de set mesos fora de l'equip.

Toni Pérez reivindica a Alacant que el Dia Europeu de les víctimes del terrorisme ‘no pertany al passat’

La Diputació d'Alacant ha guardat un minut de silenci pel Dia Europeu de les víctimes del terrorisme. Toni Pérez ha apel·lat a memòria, unitat i dignitat, i la Generalitat ha reafirmat el seu compromís de reparació

Aznar: Espanya hauria d’estar al costat dels seus aliats i no dels seus adversaris

L'expresident ha defés que el conflicte amb l'Iran està 'més que justificat' i ha urgit a Espanya a alinear-se amb els seus aliats. També ha reclamat rellançar Europa i aprofitar l'oportunitat llatinoamericana.

Bernabé acusa a Catalá de demanar el tall de Rodalia a l’estació del Nord durant la mascletà

La delegada del Govern ha retret a l'alcaldessa que no assumisca responsabilitats i ha recordat que l'Ajuntament va demanar per escrit tallar els trens entre les 12.00 i les 15.00 durant la mascletà. Renfe ha oferit alternatives i reforços, mentres l'EMT ha rebutjat augmentar autobusos a San Isidro i Font de Sant Lluís.