Agricultura donarà 24,18 M/€ en ajudes per a la producció de cítrics en la Comunitat

La consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, ha destacat les ajudes de 24,18 milions d’euros per a la producció de cítrics, que beneficiaran a 29.400 citricultores i citricultores del conjunt de la Comunitat Valenciana.

La Conferència Sectorial d’Agricultura va aprovar ahir la distribució territorial de les ajudes, per a compensar les dificultats del sector primari derivades del conflicte bèl·lic a Ucraïna, que ascendeixen en total a 128,9 milions d’euros.

La negociació i mediació de la Conselleria d’Agricultura ha permés a la Comunitat Valenciana obtindre la major dotació per a les explotacions de cítrics, que cobriran una superfície de 110.400 hectàrees, el 80,5% de les parcel·les en producció.

«Les ajudes són un reconeixement al valor i al pes de la citricultura valenciana, que afig a una campanya complicada els efectes col·laterals de sobreoferta i enfonsament de preus per la invasió russa. Els cítrics són l’únic sector agrari que rep aquests fons gràcies al treball per a exposar i contrarestar al màxim les causes que amenacen a la citricultura valenciana«, ha indicat Mollà.

La consellera ha demanat al Ministeri «continuar avançant en defensa del sector amb la sol·licitud per a declarar els cítrics producte sensible» davant la Unió Europea i negociar una revisió dels acords comercials comunitaris que acaben amb la «competència deslleial que arruïna la nostra citricultura«.

La subvenció, de concessió directa, es cobrarà a través de la sol·licitud única de la PAC i està prevista per a les explotacions a partir de 0,5 hectàrees. El repartiment constata la singularitat del sector en la Comunitat Valenciana, caracteritzat pel minifundisme i la democratització de la terra, ja que el major nombre de beneficiaris i hectàrees es concentra en el primer tram de les ajudes: parcel·les d’entre 0,5 i 5 hectàrees de superfície.

2,5 milions d’euros per al sector ramader

Les ajudes inclouen també prop de 2,5 milions d’euros per al sector ramader de la Comunitat Valenciana amb partides destinades a les granges de pollastres, conills, oví-caprí, boví i porcí d’esquer.

La guerra ha suposat un increment generalitzat dels costos de producció en la ramaderia, greument afectada per la pujada de preus dels pinsos, els carburants i l’electricitat.

L’avícola és el sector que encapçala les ajudes a la ramaderia valenciana amb 536.900 euros, seguit de l’oví-caprí amb 446.599 euros. Per part seua, el de vaques nodrisses comptarà amb 335.311 euros, mentre que l’assignació per a les explotacions cunícola i porcina és de 236.978 i 90.434 euros, respectivament.

Últimes notícies

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.