Agricultura donarà 24,18 M/€ en ajudes per a la producció de cítrics en la Comunitat

La consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, ha destacat les ajudes de 24,18 milions d’euros per a la producció de cítrics, que beneficiaran a 29.400 citricultores i citricultores del conjunt de la Comunitat Valenciana.

La Conferència Sectorial d’Agricultura va aprovar ahir la distribució territorial de les ajudes, per a compensar les dificultats del sector primari derivades del conflicte bèl·lic a Ucraïna, que ascendeixen en total a 128,9 milions d’euros.

La negociació i mediació de la Conselleria d’Agricultura ha permés a la Comunitat Valenciana obtindre la major dotació per a les explotacions de cítrics, que cobriran una superfície de 110.400 hectàrees, el 80,5% de les parcel·les en producció.

«Les ajudes són un reconeixement al valor i al pes de la citricultura valenciana, que afig a una campanya complicada els efectes col·laterals de sobreoferta i enfonsament de preus per la invasió russa. Els cítrics són l’únic sector agrari que rep aquests fons gràcies al treball per a exposar i contrarestar al màxim les causes que amenacen a la citricultura valenciana«, ha indicat Mollà.

La consellera ha demanat al Ministeri «continuar avançant en defensa del sector amb la sol·licitud per a declarar els cítrics producte sensible» davant la Unió Europea i negociar una revisió dels acords comercials comunitaris que acaben amb la «competència deslleial que arruïna la nostra citricultura«.

La subvenció, de concessió directa, es cobrarà a través de la sol·licitud única de la PAC i està prevista per a les explotacions a partir de 0,5 hectàrees. El repartiment constata la singularitat del sector en la Comunitat Valenciana, caracteritzat pel minifundisme i la democratització de la terra, ja que el major nombre de beneficiaris i hectàrees es concentra en el primer tram de les ajudes: parcel·les d’entre 0,5 i 5 hectàrees de superfície.

2,5 milions d’euros per al sector ramader

Les ajudes inclouen també prop de 2,5 milions d’euros per al sector ramader de la Comunitat Valenciana amb partides destinades a les granges de pollastres, conills, oví-caprí, boví i porcí d’esquer.

La guerra ha suposat un increment generalitzat dels costos de producció en la ramaderia, greument afectada per la pujada de preus dels pinsos, els carburants i l’electricitat.

L’avícola és el sector que encapçala les ajudes a la ramaderia valenciana amb 536.900 euros, seguit de l’oví-caprí amb 446.599 euros. Per part seua, el de vaques nodrisses comptarà amb 335.311 euros, mentre que l’assignació per a les explotacions cunícola i porcina és de 236.978 i 90.434 euros, respectivament.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU