15.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Agricultura donarà 24,18 M/€ en ajudes per a la producció de cítrics en la Comunitat

La consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, ha destacat les ajudes de 24,18 milions d’euros per a la producció de cítrics, que beneficiaran a 29.400 citricultores i citricultores del conjunt de la Comunitat Valenciana.

La Conferència Sectorial d’Agricultura va aprovar ahir la distribució territorial de les ajudes, per a compensar les dificultats del sector primari derivades del conflicte bèl·lic a Ucraïna, que ascendeixen en total a 128,9 milions d’euros.

La negociació i mediació de la Conselleria d’Agricultura ha permés a la Comunitat Valenciana obtindre la major dotació per a les explotacions de cítrics, que cobriran una superfície de 110.400 hectàrees, el 80,5% de les parcel·les en producció.

Les ajudes són un reconeixement al valor i al pes de la citricultura valenciana, que afig a una campanya complicada els efectes col·laterals de sobreoferta i enfonsament de preus per la invasió russa. Els cítrics són l’únic sector agrari que rep aquests fons gràcies al treball per a exposar i contrarestar al màxim les causes que amenacen a la citricultura valenciana“, ha indicat Mollà.

La consellera ha demanat al Ministeri “continuar avançant en defensa del sector amb la sol·licitud per a declarar els cítrics producte sensible” davant la Unió Europea i negociar una revisió dels acords comercials comunitaris que acaben amb la “competència deslleial que arruïna la nostra citricultura“.

La subvenció, de concessió directa, es cobrarà a través de la sol·licitud única de la PAC i està prevista per a les explotacions a partir de 0,5 hectàrees. El repartiment constata la singularitat del sector en la Comunitat Valenciana, caracteritzat pel minifundisme i la democratització de la terra, ja que el major nombre de beneficiaris i hectàrees es concentra en el primer tram de les ajudes: parcel·les d’entre 0,5 i 5 hectàrees de superfície.

2,5 milions d’euros per al sector ramader

Les ajudes inclouen també prop de 2,5 milions d’euros per al sector ramader de la Comunitat Valenciana amb partides destinades a les granges de pollastres, conills, oví-caprí, boví i porcí d’esquer.

La guerra ha suposat un increment generalitzat dels costos de producció en la ramaderia, greument afectada per la pujada de preus dels pinsos, els carburants i l’electricitat.

L’avícola és el sector que encapçala les ajudes a la ramaderia valenciana amb 536.900 euros, seguit de l’oví-caprí amb 446.599 euros. Per part seua, el de vaques nodrisses comptarà amb 335.311 euros, mentre que l’assignació per a les explotacions cunícola i porcina és de 236.978 i 90.434 euros, respectivament.

Últimes notícies

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.

Almeida veu a un València en alça i exigix guanyar ja fora de casa

André Almeida sosté que el València està canviant la dinàmica després de l'empat davant el Betis i el triomf enfront del Llevant, i fixa com a prioritat guanyar a domicili.