Agricultura donarà 24,18 M/€ en ajudes per a la producció de cítrics en la Comunitat

La consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, ha destacat les ajudes de 24,18 milions d’euros per a la producció de cítrics, que beneficiaran a 29.400 citricultores i citricultores del conjunt de la Comunitat Valenciana.

La Conferència Sectorial d’Agricultura va aprovar ahir la distribució territorial de les ajudes, per a compensar les dificultats del sector primari derivades del conflicte bèl·lic a Ucraïna, que ascendeixen en total a 128,9 milions d’euros.

La negociació i mediació de la Conselleria d’Agricultura ha permés a la Comunitat Valenciana obtindre la major dotació per a les explotacions de cítrics, que cobriran una superfície de 110.400 hectàrees, el 80,5% de les parcel·les en producció.

«Les ajudes són un reconeixement al valor i al pes de la citricultura valenciana, que afig a una campanya complicada els efectes col·laterals de sobreoferta i enfonsament de preus per la invasió russa. Els cítrics són l’únic sector agrari que rep aquests fons gràcies al treball per a exposar i contrarestar al màxim les causes que amenacen a la citricultura valenciana«, ha indicat Mollà.

La consellera ha demanat al Ministeri «continuar avançant en defensa del sector amb la sol·licitud per a declarar els cítrics producte sensible» davant la Unió Europea i negociar una revisió dels acords comercials comunitaris que acaben amb la «competència deslleial que arruïna la nostra citricultura«.

La subvenció, de concessió directa, es cobrarà a través de la sol·licitud única de la PAC i està prevista per a les explotacions a partir de 0,5 hectàrees. El repartiment constata la singularitat del sector en la Comunitat Valenciana, caracteritzat pel minifundisme i la democratització de la terra, ja que el major nombre de beneficiaris i hectàrees es concentra en el primer tram de les ajudes: parcel·les d’entre 0,5 i 5 hectàrees de superfície.

2,5 milions d’euros per al sector ramader

Les ajudes inclouen també prop de 2,5 milions d’euros per al sector ramader de la Comunitat Valenciana amb partides destinades a les granges de pollastres, conills, oví-caprí, boví i porcí d’esquer.

La guerra ha suposat un increment generalitzat dels costos de producció en la ramaderia, greument afectada per la pujada de preus dels pinsos, els carburants i l’electricitat.

L’avícola és el sector que encapçala les ajudes a la ramaderia valenciana amb 536.900 euros, seguit de l’oví-caprí amb 446.599 euros. Per part seua, el de vaques nodrisses comptarà amb 335.311 euros, mentre que l’assignació per a les explotacions cunícola i porcina és de 236.978 i 90.434 euros, respectivament.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.