L’Ajuntament de Gandia atorga ja més d’1,2 milions d’euros en ajudes dins el Pla Resistir

 

Com cada dilluns, els co-portaveus de l’executiu han comparegut davant els mitjans de comunicació per tal d’informar dels principals assumptes tractats a la reunió de la Junta de Govern Local celebrada este matí. 

 

Així, en primer lloc, l’edil delegat de Govern Obert i Coordinació Administrativa, José Manuel Prieto, ha informat que la Junta de Govern local ha aprovat este matí la quinta remesa de sol·licituds, 113, d’ajudes directes Parèntesi Gandia, dins el Pla Resistir de la Generalitat, i que ja es podrien pagar a finals de setmana per un valor superior als 200.000 euros. Si les sumem a les concedides ja, estem parlant de 540, el que representa el 78 % de les 712 presentades fins a primera hora del matí de hui.  

 

De la mateixa manera que la setmana passada, en els pròxims dies es podria celebrar una altra Junta de Govern Local extraordinària per tal d’aprovar altres 16 pendents, a data de hui. 

 

Han pagat més d’1,2 milions en ajudes

En total, a finals de setmana s’hauria pagat ja 1.254.528 d’euros. La mitjana de pagament és de 4 a 5 dies i dins de la mateixa setmana d’aprovació per part de la Junta de Govern Local. «La filosofia és l’agilitat en els tràmits i en els pagaments, perquè no es pot esperar, ja que les ajudes volen pal·liar el parèntesi en l’activitat generat per la pandèmia».

 

Prieto també ha anunciat que el govern local ja està treballant en una segona edició de les ajudes Parèntesi Gandia, que incloga les sol·licituds que no s’han pogut pagar, perquè corresponen a activitats econòmiques o figures jurídiques no contemplades en l’actual línia. Es posarà en marxa, una volta finalitze el termini d’esta primera convocatòria, el 12 de març pròxim.

 

Més zones verdes a la platja

 

Per la seua banda, el vicealcalde i regidor delegat d’Urbanisme, Josep Alandete, ha informat que, després de molts mesos de tràmits, estan molt avançades dos operacions urbanístiques que aportaran noves zones verdes a la platja de Gandia

 

Així, la Junta de Govern Local ha aprovat la cessió gratuïta a l’Ajuntament d’una parcel·la per a zona verda i àrea de joc de 313 m2 en el nucli antic de la platja (C/ Atlàntic amb Illes Balears). Els terrenys estan valorats en 88.405’16 € i l’operació s’emmarca dins el Pla de Reforma Interior ‘El Álamo’.

 

D’igual manera, s’hi ha aprovat la 73a modificació del PGOU, per a traslladar una de les zones verdes situades als carrers Legazpi i Dénia a la parcel·la situada a la cantonada del c/ Armada Espanyola amb el c/ Camí Vell de València. 619 m2 d’espai verd, al costat del bulevard. A demés, les arques públiques ingressaran 52.000 € en concepte de compensació per la permuta. L’acord es traslladarà al Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana abans de l’aprovació definitiva

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pradas demana al CGPJ investigar els àudios i el xat que el TSJCV va rebutjar sobre la jutgessa de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha demanat al CGPJ requerir els àudios i el xat de WhatsApp aportats en una querella contra la jutgessa, inadmesa pel TSJCV. Busca incorporar-los a la queixa disciplinària perquè es valore el seu impacte en la instrucció.

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de ser reanimat i inhalar fum en un incendi a València

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de patir una parada cardiorespiratòria i inhalar fum en l'incendi d'una vivenda a València. Va ser atés de matinada i traslladat a l'Hospital Arnau de Vilanova.

Barcala garantix la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies a Alacant

L'alcalde d'Alacant ha garantit la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies per a eliminar l'efecte barrera. La solució aprofita el desnivell del traçat per a cobrir-lo, connectar barris i crear un gran centre de mobilitat

Les falles sostenibles premien a Borrull-Socors i Pere Cabanes-Joan XXIII

Els premis 2026 a les falles sostenibles han distingit a Borrull-Socors en grans i a Pere Cabanes-Joan XXIII en infantils, amb dotació econòmica i estendard ecològic.

8 de cada 10 ciutadans secunden multar a qui creua el pas de zebra mirant el mòbil

El 83,2% recolza sancionar als vianants que creuen mirant el mòbil i el 76,4% als qui se salten el roig, segons 3.570 enquestes en grans ciutats.

Carcaixent declara emergència sanitària per la vaga de les escombraries i contracta un servici extern

L'Ajuntament ha declarat emergència sanitària després de la vaga de recollida i ha activat una neteja extraordinària amb una empresa externa. Reclamarà el cost a la Mancomunitat.

Més de 25.000 denúncies per desaparició en 2025 i 2.635 en la Comunitat Valenciana

Espanya va registrar 25.086 denúncies per desaparició en 2025, un 5% menys que en 2024, amb més del 90% de casos esclarits i 2.635 en la Comunitat Valenciana.

Benidorm pagarà 350 milions per la sentència de Serra Gelada amb un primer abonament de 60

El ple ha aprovat per àmplia majoria el pla per a executar la sentència de l'APR7 de Serra Gelada: 350 milions als propietaris i un primer pagament de 60 abans de cap d'any. Hi haurà carència fins a 2030, possibilitat de pagar amb sòl municipal i un préstec de 55 milions.