L’Ajuntament de Gandia atorga ja més d’1,2 milions d’euros en ajudes dins el Pla Resistir

 

Com cada dilluns, els co-portaveus de l’executiu han comparegut davant els mitjans de comunicació per tal d’informar dels principals assumptes tractats a la reunió de la Junta de Govern Local celebrada este matí. 

 

Així, en primer lloc, l’edil delegat de Govern Obert i Coordinació Administrativa, José Manuel Prieto, ha informat que la Junta de Govern local ha aprovat este matí la quinta remesa de sol·licituds, 113, d’ajudes directes Parèntesi Gandia, dins el Pla Resistir de la Generalitat, i que ja es podrien pagar a finals de setmana per un valor superior als 200.000 euros. Si les sumem a les concedides ja, estem parlant de 540, el que representa el 78 % de les 712 presentades fins a primera hora del matí de hui.  

 

De la mateixa manera que la setmana passada, en els pròxims dies es podria celebrar una altra Junta de Govern Local extraordinària per tal d’aprovar altres 16 pendents, a data de hui. 

 

Han pagat més d’1,2 milions en ajudes

En total, a finals de setmana s’hauria pagat ja 1.254.528 d’euros. La mitjana de pagament és de 4 a 5 dies i dins de la mateixa setmana d’aprovació per part de la Junta de Govern Local. «La filosofia és l’agilitat en els tràmits i en els pagaments, perquè no es pot esperar, ja que les ajudes volen pal·liar el parèntesi en l’activitat generat per la pandèmia».

 

Prieto també ha anunciat que el govern local ja està treballant en una segona edició de les ajudes Parèntesi Gandia, que incloga les sol·licituds que no s’han pogut pagar, perquè corresponen a activitats econòmiques o figures jurídiques no contemplades en l’actual línia. Es posarà en marxa, una volta finalitze el termini d’esta primera convocatòria, el 12 de març pròxim.

 

Més zones verdes a la platja

 

Per la seua banda, el vicealcalde i regidor delegat d’Urbanisme, Josep Alandete, ha informat que, després de molts mesos de tràmits, estan molt avançades dos operacions urbanístiques que aportaran noves zones verdes a la platja de Gandia

 

Així, la Junta de Govern Local ha aprovat la cessió gratuïta a l’Ajuntament d’una parcel·la per a zona verda i àrea de joc de 313 m2 en el nucli antic de la platja (C/ Atlàntic amb Illes Balears). Els terrenys estan valorats en 88.405’16 € i l’operació s’emmarca dins el Pla de Reforma Interior ‘El Álamo’.

 

D’igual manera, s’hi ha aprovat la 73a modificació del PGOU, per a traslladar una de les zones verdes situades als carrers Legazpi i Dénia a la parcel·la situada a la cantonada del c/ Armada Espanyola amb el c/ Camí Vell de València. 619 m2 d’espai verd, al costat del bulevard. A demés, les arques públiques ingressaran 52.000 € en concepte de compensació per la permuta. L’acord es traslladarà al Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana abans de l’aprovació definitiva

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.