L’Ajuntament d’Albalat dels Sorells aprova noves ajudes per als sectors més afectats pel Covid-19

 

L‘Ajuntament d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València), ha centrat esforços a fer possible l’arribada efectiva de les ajudes econòmiques de la forma més àgil i ràpida possible, a totes les persones i empreses afectades per la continuada crisi del Covid-19.

 

Amb les noves mesures restrictives aprovades per la Conselleria de Sanitat des del passat 5 de desembre; i amb l’enduriment d’estes en la nova resolució del passat 21 de gener fins al pròxim 3 de febrer, fa vore que «ens trobem amb una situació igual de complicada i d’incerta que el 2020».

 

És per això que l’equip de govern ha habilitat les diferents ajudes per als sectors més colpejats per la pandèmia: el sector dels bars i restaurants, al mateix temps que la immensa majoria del sector comercial i xicotets autònoms i microempreses.

 

Les ajudes aprovades

D’eixa manera, la Junta de Govern ha aprovat este dimecres un paquet d’ajudes que es destinaran al sector més afectat per la crisi del Covid-19 en este inici d’any. Entre les ajudes que ha aprovat la junta de govern destaquen:

  • Acceptar l’ajuda de 91.310 euros del Pla Resistir contemplada en el DECRET LLEI 1/2021, de 22 de gener, del Consell, pel que s’aprova el Pla Resistir, que inclou ajudes parèntesis en cada municipi per als sectors més afectats per la pandèmia.
  • A part del Pla Resistir, mantindre en el pressupost de 2021 la partida 50.000 euros per ajudes al comerç local.
  • Eliminació de la taxa de 2021 per ocupació pública de terrasses.
  • Subvenció de la taxa de fem a tot el comerç local, previ informe d’intervenció positiu.
  • Establir el mecanisme necessari perquè l’ajuntament done el servici d’assessorament a comerç, autònoms i empreses locals per un període mínim de tres mesos. 
  • Fer una intensa campanya de foment del comerç local.

 

En total, l’ajuntament suma 241.000 euros. El consistori està treballant en l’elaboració d’un protocol el més àgil possible i que garantisca que les ajudes arriben al màxim de comerços possibles. Este protocol serà el que marcarà com, quan i qui podrà sol·licitar estes ajudes.

 

Pel que fa a les ajudes directes a persones i famílies més vulnerables, de nou, l’àrea de servicis socials i els equips tècnics també preveuen un augment de necessitat i, en conseqüència, un augment de les peticions d’ajuda directa a persones i famílies que estan passant per un vertader calvari des de fa prop d’un any, pel que s’ha acordat mantindre en la partida 100.000 euros per a estes ajudes.

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.