L’Ajuntament d’Albalat dels Sorells aprova noves ajudes per als sectors més afectats pel Covid-19

 

L‘Ajuntament d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València), ha centrat esforços a fer possible l’arribada efectiva de les ajudes econòmiques de la forma més àgil i ràpida possible, a totes les persones i empreses afectades per la continuada crisi del Covid-19.

 

Amb les noves mesures restrictives aprovades per la Conselleria de Sanitat des del passat 5 de desembre; i amb l’enduriment d’estes en la nova resolució del passat 21 de gener fins al pròxim 3 de febrer, fa vore que «ens trobem amb una situació igual de complicada i d’incerta que el 2020».

 

És per això que l’equip de govern ha habilitat les diferents ajudes per als sectors més colpejats per la pandèmia: el sector dels bars i restaurants, al mateix temps que la immensa majoria del sector comercial i xicotets autònoms i microempreses.

 

Les ajudes aprovades

D’eixa manera, la Junta de Govern ha aprovat este dimecres un paquet d’ajudes que es destinaran al sector més afectat per la crisi del Covid-19 en este inici d’any. Entre les ajudes que ha aprovat la junta de govern destaquen:

  • Acceptar l’ajuda de 91.310 euros del Pla Resistir contemplada en el DECRET LLEI 1/2021, de 22 de gener, del Consell, pel que s’aprova el Pla Resistir, que inclou ajudes parèntesis en cada municipi per als sectors més afectats per la pandèmia.
  • A part del Pla Resistir, mantindre en el pressupost de 2021 la partida 50.000 euros per ajudes al comerç local.
  • Eliminació de la taxa de 2021 per ocupació pública de terrasses.
  • Subvenció de la taxa de fem a tot el comerç local, previ informe d’intervenció positiu.
  • Establir el mecanisme necessari perquè l’ajuntament done el servici d’assessorament a comerç, autònoms i empreses locals per un període mínim de tres mesos. 
  • Fer una intensa campanya de foment del comerç local.

 

En total, l’ajuntament suma 241.000 euros. El consistori està treballant en l’elaboració d’un protocol el més àgil possible i que garantisca que les ajudes arriben al màxim de comerços possibles. Este protocol serà el que marcarà com, quan i qui podrà sol·licitar estes ajudes.

 

Pel que fa a les ajudes directes a persones i famílies més vulnerables, de nou, l’àrea de servicis socials i els equips tècnics també preveuen un augment de necessitat i, en conseqüència, un augment de les peticions d’ajuda directa a persones i famílies que estan passant per un vertader calvari des de fa prop d’un any, pel que s’ha acordat mantindre en la partida 100.000 euros per a estes ajudes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.

Pedro Martínez fixa com a objectiu del València Basket assegurar el play off d’Eurolliga

Pedro Martínez considera que el València Basket té el play in encarrilat en l'Eurolliga i centra ara l'objectiu a assegurar l'accés directe al play off, sense perdre de vista el dol clau davant el Milà.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.