L’Ajuntament d’Albalat dels Sorells aprova noves ajudes per als sectors més afectats pel Covid-19

 

L‘Ajuntament d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València), ha centrat esforços a fer possible l’arribada efectiva de les ajudes econòmiques de la forma més àgil i ràpida possible, a totes les persones i empreses afectades per la continuada crisi del Covid-19.

 

Amb les noves mesures restrictives aprovades per la Conselleria de Sanitat des del passat 5 de desembre; i amb l’enduriment d’estes en la nova resolució del passat 21 de gener fins al pròxim 3 de febrer, fa vore que «ens trobem amb una situació igual de complicada i d’incerta que el 2020».

 

És per això que l’equip de govern ha habilitat les diferents ajudes per als sectors més colpejats per la pandèmia: el sector dels bars i restaurants, al mateix temps que la immensa majoria del sector comercial i xicotets autònoms i microempreses.

 

Les ajudes aprovades

D’eixa manera, la Junta de Govern ha aprovat este dimecres un paquet d’ajudes que es destinaran al sector més afectat per la crisi del Covid-19 en este inici d’any. Entre les ajudes que ha aprovat la junta de govern destaquen:

  • Acceptar l’ajuda de 91.310 euros del Pla Resistir contemplada en el DECRET LLEI 1/2021, de 22 de gener, del Consell, pel que s’aprova el Pla Resistir, que inclou ajudes parèntesis en cada municipi per als sectors més afectats per la pandèmia.
  • A part del Pla Resistir, mantindre en el pressupost de 2021 la partida 50.000 euros per ajudes al comerç local.
  • Eliminació de la taxa de 2021 per ocupació pública de terrasses.
  • Subvenció de la taxa de fem a tot el comerç local, previ informe d’intervenció positiu.
  • Establir el mecanisme necessari perquè l’ajuntament done el servici d’assessorament a comerç, autònoms i empreses locals per un període mínim de tres mesos. 
  • Fer una intensa campanya de foment del comerç local.

 

En total, l’ajuntament suma 241.000 euros. El consistori està treballant en l’elaboració d’un protocol el més àgil possible i que garantisca que les ajudes arriben al màxim de comerços possibles. Este protocol serà el que marcarà com, quan i qui podrà sol·licitar estes ajudes.

 

Pel que fa a les ajudes directes a persones i famílies més vulnerables, de nou, l’àrea de servicis socials i els equips tècnics també preveuen un augment de necessitat i, en conseqüència, un augment de les peticions d’ajuda directa a persones i famílies que estan passant per un vertader calvari des de fa prop d’un any, pel que s’ha acordat mantindre en la partida 100.000 euros per a estes ajudes.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.