L’Ajuntament d’Albalat dels Sorells aprova noves ajudes per als sectors més afectats pel Covid-19

 

L‘Ajuntament d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València), ha centrat esforços a fer possible l’arribada efectiva de les ajudes econòmiques de la forma més àgil i ràpida possible, a totes les persones i empreses afectades per la continuada crisi del Covid-19.

 

Amb les noves mesures restrictives aprovades per la Conselleria de Sanitat des del passat 5 de desembre; i amb l’enduriment d’estes en la nova resolució del passat 21 de gener fins al pròxim 3 de febrer, fa vore que «ens trobem amb una situació igual de complicada i d’incerta que el 2020».

 

És per això que l’equip de govern ha habilitat les diferents ajudes per als sectors més colpejats per la pandèmia: el sector dels bars i restaurants, al mateix temps que la immensa majoria del sector comercial i xicotets autònoms i microempreses.

 

Les ajudes aprovades

D’eixa manera, la Junta de Govern ha aprovat este dimecres un paquet d’ajudes que es destinaran al sector més afectat per la crisi del Covid-19 en este inici d’any. Entre les ajudes que ha aprovat la junta de govern destaquen:

  • Acceptar l’ajuda de 91.310 euros del Pla Resistir contemplada en el DECRET LLEI 1/2021, de 22 de gener, del Consell, pel que s’aprova el Pla Resistir, que inclou ajudes parèntesis en cada municipi per als sectors més afectats per la pandèmia.
  • A part del Pla Resistir, mantindre en el pressupost de 2021 la partida 50.000 euros per ajudes al comerç local.
  • Eliminació de la taxa de 2021 per ocupació pública de terrasses.
  • Subvenció de la taxa de fem a tot el comerç local, previ informe d’intervenció positiu.
  • Establir el mecanisme necessari perquè l’ajuntament done el servici d’assessorament a comerç, autònoms i empreses locals per un període mínim de tres mesos. 
  • Fer una intensa campanya de foment del comerç local.

 

En total, l’ajuntament suma 241.000 euros. El consistori està treballant en l’elaboració d’un protocol el més àgil possible i que garantisca que les ajudes arriben al màxim de comerços possibles. Este protocol serà el que marcarà com, quan i qui podrà sol·licitar estes ajudes.

 

Pel que fa a les ajudes directes a persones i famílies més vulnerables, de nou, l’àrea de servicis socials i els equips tècnics també preveuen un augment de necessitat i, en conseqüència, un augment de les peticions d’ajuda directa a persones i famílies que estan passant per un vertader calvari des de fa prop d’un any, pel que s’ha acordat mantindre en la partida 100.000 euros per a estes ajudes.

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.