L’Ajuntament d’Albalat dels Sorells aprova noves ajudes per als sectors més afectats pel Covid-19

 

L‘Ajuntament d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València), ha centrat esforços a fer possible l’arribada efectiva de les ajudes econòmiques de la forma més àgil i ràpida possible, a totes les persones i empreses afectades per la continuada crisi del Covid-19.

 

Amb les noves mesures restrictives aprovades per la Conselleria de Sanitat des del passat 5 de desembre; i amb l’enduriment d’estes en la nova resolució del passat 21 de gener fins al pròxim 3 de febrer, fa vore que «ens trobem amb una situació igual de complicada i d’incerta que el 2020».

 

És per això que l’equip de govern ha habilitat les diferents ajudes per als sectors més colpejats per la pandèmia: el sector dels bars i restaurants, al mateix temps que la immensa majoria del sector comercial i xicotets autònoms i microempreses.

 

Les ajudes aprovades

D’eixa manera, la Junta de Govern ha aprovat este dimecres un paquet d’ajudes que es destinaran al sector més afectat per la crisi del Covid-19 en este inici d’any. Entre les ajudes que ha aprovat la junta de govern destaquen:

  • Acceptar l’ajuda de 91.310 euros del Pla Resistir contemplada en el DECRET LLEI 1/2021, de 22 de gener, del Consell, pel que s’aprova el Pla Resistir, que inclou ajudes parèntesis en cada municipi per als sectors més afectats per la pandèmia.
  • A part del Pla Resistir, mantindre en el pressupost de 2021 la partida 50.000 euros per ajudes al comerç local.
  • Eliminació de la taxa de 2021 per ocupació pública de terrasses.
  • Subvenció de la taxa de fem a tot el comerç local, previ informe d’intervenció positiu.
  • Establir el mecanisme necessari perquè l’ajuntament done el servici d’assessorament a comerç, autònoms i empreses locals per un període mínim de tres mesos. 
  • Fer una intensa campanya de foment del comerç local.

 

En total, l’ajuntament suma 241.000 euros. El consistori està treballant en l’elaboració d’un protocol el més àgil possible i que garantisca que les ajudes arriben al màxim de comerços possibles. Este protocol serà el que marcarà com, quan i qui podrà sol·licitar estes ajudes.

 

Pel que fa a les ajudes directes a persones i famílies més vulnerables, de nou, l’àrea de servicis socials i els equips tècnics també preveuen un augment de necessitat i, en conseqüència, un augment de les peticions d’ajuda directa a persones i famílies que estan passant per un vertader calvari des de fa prop d’un any, pel que s’ha acordat mantindre en la partida 100.000 euros per a estes ajudes.

Últimes notícies

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.