10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

L’Ajuntament d’Albalat dels Sorells es reunix amb empresaris i autònoms per les ajudes del ‘Pla Resistir’

 

El passat dimecres, en sessió plenària extraordinària, l’Ajuntament dels Sorells, en la comarca de l’Horta Nord (València), va aprovar l’expedient pel que s’inicia el procés de repartiment de les ajudes del ‘Pla Resistir’.

 

Per això, a través de la Regidoria de Comerç, ha organitzat un acte en línia per a explicar tot el que fa referència a les ajudes del ‘Pla Resistir’, què, en esta ocasió, destina a Albalat dels Sorells, 91.310 €. La reunió va comptar amb la participació de la regidora de Comerç, Sònia Clemente; la secretària de l’Ajuntament, María José Gil; i l’alcalde de la localitat, Nicolau Claramunt.

 

Pel que fa al Pla Resistir que ha posat en marxa la Generalitat Valenciana per a ajudar econòmicament els sectors més afectats per les restriccions sanitàries i que s’han vist obligats a tancar els negocis, a reduir els horaris d’obertura o a limitar l’activitat, amb les pèrdues econòmiques que això ha ocasionat. Les ajudes es destinen, principalment, a treballadors i empreses dels sectors de l’hostaleria, comerç i activitats d’oci, entreteniment i turístiques. També les activitats de creació, artístiques i d’espectacles.

 

A demés, l’Ajuntament d’Albalat dels Sorells ha inclòs en les bases de les ajudes, tots els titulars de locals comercials o negocis físics i a qui tinga la seu fiscal en el municipi. Per tant, la pràctica totalitat de les empreses i treballadores autònomes tindran opció a les ajudes, sempre que
no superen més de 10 treballadors en plantilla.

 

Mesures complementàries

Per altra part, l’ajuntament va aprovar en la mateixa sessió plenària, un seguit de mesures complementàries que afecten directament l’economia dels autònoms i les micropimes. Segons va anunciar en la reunió la regidora de comerç, Sònia Clemente: «també hem aprovat la supressió de la taxa de RSU (recollida de fem) per a autònoms i micro empreses, la supressió de la taxa d’ocupació de sòl públic de terrasses i paradetes del mercat, com a mesures que també contribuiran a mitigar la situació de crisi».

 

Una altra de les particularitats de les ajudes que ha pogut definir l’equip de govern, fa referència als excedents. És a dir, tal com explica l’alcalde, «si hi ha excedent de crèdit en la primera fase de repartiment, el crèdit sobrant es podrà prorratejar entre les empreses que no estan incloses en l’Annex I de les bases».

 

Per acabar, l’Ajuntament preveu a ampliar la quantia de les ajudes una volta es lliuren les referides al ‘Pla Resistir’ amb l’ajuda directa al comerç de 50.000 € dels pressupostos de 2021.

Últimes notícies

La Generalitat activa el procediment per nevades en set comarques de Castelló i València

La Generalitat ha activat el procediment davant el risc de nevades i ha decretat la situació 0 en sis comarques de Castelló i una de València. Vent, pluja i neu compliquen la jornada a l'interior.

Alacant advertix de corts i retencions per la tractorada d’este dijous

L'Ajuntament ha activat una alerta a 'Alacant es mou' per la protesta agrària d'este dijous. Hi haurà 'dificultats a la circulació i talls puntuals' en litoral i centre

El PSPV titlla d’estafa la rebaixa fiscal anunciada per Pérez Llorca

El PSPV ha qualificat d'estafa la rebaixa fiscal anunciada per Juanfran Pérez Llorca i ha denunciat que no aborda problemes com el lloguer i la sanitat. José Muñoz ha reclamat aplicar la llei de vivenda, trencar amb l'extrema dreta i avançar cap a un nou model de finançament.

El TSJCV condemna a Sanitat a pagar 40.000 euros per un alta indeguda a un pacient amb Covid

L'alt tribunal valencià ha reconegut responsabilitat patrimonial per falta d'oportunitat terapèutica i fixa 20.000 euros per a la viuda i 10.000 per a cada fill.

Els contractistes reclamen planificació clara per a la inversió de la Epsar 2026-2030

Fecoval ha demanat una programació detallada del pla inversor de 665 milions de la Epsar i dels 110 milions en convenis. L'ens ha presentat actuacions en 122 municipis i preveu executar 106,4 milions en 2026.

La neu complica la N-330 i N-420 a València i diverses carreteres de l’interior de Castelló

La neu afecta a la N-330 i la N-420 en el Racó d'Ademuz i a diversos trams autonòmics de l'interior de Castelló, amb circulació condicionada. La DGT ha informat de problemes a Sinarcas i Ademuz, i Emergències assenyala neu quallada en vorals.

José Luis Ábalos renuncia al seu escó en el Congrés després del rebuig del Suprem en el cas Koldo

L'exministre de Transports ha presentat la seua renúncia a l'escó per València després de la decisió del Suprem que manté la seua presó provisional. Al·lega que la seua situació processal li impedix continuar i que se centrarà en la seua defensa.

València-Maccabi, primer partit a Espanya amb públic davant un rival israelià esta temporada

El club permetrà l'entrada a abonats amb DNI per al dol d'Eurolliga en el Roig Arena. No hi haurà venda d'entrades ni cessió d'abonaments i es reforcen els controls.