L’Ajuntament d’Albalat dels Sorells es reunix amb empresaris i autònoms per les ajudes del ‘Pla Resistir’

 

El passat dimecres, en sessió plenària extraordinària, l’Ajuntament dels Sorells, en la comarca de l’Horta Nord (València), va aprovar l’expedient pel que s’inicia el procés de repartiment de les ajudes del ‘Pla Resistir’.

 

Per això, a través de la Regidoria de Comerç, ha organitzat un acte en línia per a explicar tot el que fa referència a les ajudes del ‘Pla Resistir’, què, en esta ocasió, destina a Albalat dels Sorells, 91.310 €. La reunió va comptar amb la participació de la regidora de Comerç, Sònia Clemente; la secretària de l’Ajuntament, María José Gil; i l’alcalde de la localitat, Nicolau Claramunt.

 

Pel que fa al Pla Resistir que ha posat en marxa la Generalitat Valenciana per a ajudar econòmicament els sectors més afectats per les restriccions sanitàries i que s’han vist obligats a tancar els negocis, a reduir els horaris d’obertura o a limitar l’activitat, amb les pèrdues econòmiques que això ha ocasionat. Les ajudes es destinen, principalment, a treballadors i empreses dels sectors de l’hostaleria, comerç i activitats d’oci, entreteniment i turístiques. També les activitats de creació, artístiques i d’espectacles.

 

A demés, l’Ajuntament d’Albalat dels Sorells ha inclòs en les bases de les ajudes, tots els titulars de locals comercials o negocis físics i a qui tinga la seu fiscal en el municipi. Per tant, la pràctica totalitat de les empreses i treballadores autònomes tindran opció a les ajudes, sempre que
no superen més de 10 treballadors en plantilla.

 

Mesures complementàries

Per altra part, l’ajuntament va aprovar en la mateixa sessió plenària, un seguit de mesures complementàries que afecten directament l’economia dels autònoms i les micropimes. Segons va anunciar en la reunió la regidora de comerç, Sònia Clemente: «també hem aprovat la supressió de la taxa de RSU (recollida de fem) per a autònoms i micro empreses, la supressió de la taxa d’ocupació de sòl públic de terrasses i paradetes del mercat, com a mesures que també contribuiran a mitigar la situació de crisi».

 

Una altra de les particularitats de les ajudes que ha pogut definir l’equip de govern, fa referència als excedents. És a dir, tal com explica l’alcalde, «si hi ha excedent de crèdit en la primera fase de repartiment, el crèdit sobrant es podrà prorratejar entre les empreses que no estan incloses en l’Annex I de les bases».

 

Per acabar, l’Ajuntament preveu a ampliar la quantia de les ajudes una volta es lliuren les referides al ‘Pla Resistir’ amb l’ajuda directa al comerç de 50.000 € dels pressupostos de 2021.

Últimes notícies

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.