L’Ajuntament d’Albalat dels Sorells es reunix amb empresaris i autònoms per les ajudes del ‘Pla Resistir’

 

El passat dimecres, en sessió plenària extraordinària, l’Ajuntament dels Sorells, en la comarca de l’Horta Nord (València), va aprovar l’expedient pel que s’inicia el procés de repartiment de les ajudes del ‘Pla Resistir’.

 

Per això, a través de la Regidoria de Comerç, ha organitzat un acte en línia per a explicar tot el que fa referència a les ajudes del ‘Pla Resistir’, què, en esta ocasió, destina a Albalat dels Sorells, 91.310 €. La reunió va comptar amb la participació de la regidora de Comerç, Sònia Clemente; la secretària de l’Ajuntament, María José Gil; i l’alcalde de la localitat, Nicolau Claramunt.

 

Pel que fa al Pla Resistir que ha posat en marxa la Generalitat Valenciana per a ajudar econòmicament els sectors més afectats per les restriccions sanitàries i que s’han vist obligats a tancar els negocis, a reduir els horaris d’obertura o a limitar l’activitat, amb les pèrdues econòmiques que això ha ocasionat. Les ajudes es destinen, principalment, a treballadors i empreses dels sectors de l’hostaleria, comerç i activitats d’oci, entreteniment i turístiques. També les activitats de creació, artístiques i d’espectacles.

 

A demés, l’Ajuntament d’Albalat dels Sorells ha inclòs en les bases de les ajudes, tots els titulars de locals comercials o negocis físics i a qui tinga la seu fiscal en el municipi. Per tant, la pràctica totalitat de les empreses i treballadores autònomes tindran opció a les ajudes, sempre que
no superen més de 10 treballadors en plantilla.

 

Mesures complementàries

Per altra part, l’ajuntament va aprovar en la mateixa sessió plenària, un seguit de mesures complementàries que afecten directament l’economia dels autònoms i les micropimes. Segons va anunciar en la reunió la regidora de comerç, Sònia Clemente: «també hem aprovat la supressió de la taxa de RSU (recollida de fem) per a autònoms i micro empreses, la supressió de la taxa d’ocupació de sòl públic de terrasses i paradetes del mercat, com a mesures que també contribuiran a mitigar la situació de crisi».

 

Una altra de les particularitats de les ajudes que ha pogut definir l’equip de govern, fa referència als excedents. És a dir, tal com explica l’alcalde, «si hi ha excedent de crèdit en la primera fase de repartiment, el crèdit sobrant es podrà prorratejar entre les empreses que no estan incloses en l’Annex I de les bases».

 

Per acabar, l’Ajuntament preveu a ampliar la quantia de les ajudes una volta es lliuren les referides al ‘Pla Resistir’ amb l’ajuda directa al comerç de 50.000 € dels pressupostos de 2021.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.

Set municipis de la Comunitat es queden sense Punts de Trobada Familiar judicials, segons el PSPV

El PSPV denuncia que el nou mapa de Punts de Trobada Familiar Judicials manté el tancament de centres en set municipis valencians i critica el Consell per reduir la xarxa de protecció a la infància. Els socialistes avisen que més de 2.000 famílies es veuran afectades i hauran de fer més desplaçaments i front a més llistes d’espera.