L’Ajuntament d’Almàssera informa sobre la recollida de plàstics i l’enviament a l’ecoparc

 

L’entorn agrícola està cada volta més sensibilitzat amb l’ús de productes respectuosos amb el medi ambient. Des de l’Ajuntament d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), expliquen que d’eixa manera els llauradors recuperen el seu protagonisme i fan seus el repte comú de lluita contra el canvi climàtic.

 

Una prova està en la gestió dels residus plàstics que s’usen com a hivernacles en els camps de l’horta. En el programa que ha coordinat l’EMTRE i en el que ha participat Almàssera, s’ha pogut recollir 70.000 quilos de residus durant el segon semestre de 2020. El Servici de recollida i tractament de residus plàstics procedents dels hivernacles i matalassos agrícoles situats en l’horta de València, podem dir que sigut un èxit. Este programa continuarà en 2021 i pretén reduir la presència d’este material nociu entres les deixalles agrícoles.

 

Cal continuar tenint en compte:

  • La recollida de plàstics en contenidors especialment dedicats a este efecte.
  • La gent del camp d’Almàssera en 2021 podrà continuar fent ús dels ecoparcs de Meliana, Massamagrell i Alboraia per a dur a terme este repte.
  • Hem de conseguir que tots els residus plàstics tinguen una gestió i tractament ambientalment correcte i sostenible.
  • No podem permetre que els residus plàstics acaben en llocs no adequats o incinerats o barrejats amb la resta de residus domèstics o en els marges dels camps de cultiu.
  • Fem una crida a tota la gent del camp per a quin puguem gestionar el cent per cent dels residus de l’horta d’Almàssera.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.