L’Ajuntament d’Almàssera informa sobre la recollida de plàstics i l’enviament a l’ecoparc

 

L’entorn agrícola està cada volta més sensibilitzat amb l’ús de productes respectuosos amb el medi ambient. Des de l’Ajuntament d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), expliquen que d’eixa manera els llauradors recuperen el seu protagonisme i fan seus el repte comú de lluita contra el canvi climàtic.

 

Una prova està en la gestió dels residus plàstics que s’usen com a hivernacles en els camps de l’horta. En el programa que ha coordinat l’EMTRE i en el que ha participat Almàssera, s’ha pogut recollir 70.000 quilos de residus durant el segon semestre de 2020. El Servici de recollida i tractament de residus plàstics procedents dels hivernacles i matalassos agrícoles situats en l’horta de València, podem dir que sigut un èxit. Este programa continuarà en 2021 i pretén reduir la presència d’este material nociu entres les deixalles agrícoles.

 

Cal continuar tenint en compte:

  • La recollida de plàstics en contenidors especialment dedicats a este efecte.
  • La gent del camp d’Almàssera en 2021 podrà continuar fent ús dels ecoparcs de Meliana, Massamagrell i Alboraia per a dur a terme este repte.
  • Hem de conseguir que tots els residus plàstics tinguen una gestió i tractament ambientalment correcte i sostenible.
  • No podem permetre que els residus plàstics acaben en llocs no adequats o incinerats o barrejats amb la resta de residus domèstics o en els marges dels camps de cultiu.
  • Fem una crida a tota la gent del camp per a quin puguem gestionar el cent per cent dels residus de l’horta d’Almàssera.

Últimes notícies

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.