L’Ajuntament d’Almàssera informa sobre la recollida de plàstics i l’enviament a l’ecoparc

 

L’entorn agrícola està cada volta més sensibilitzat amb l’ús de productes respectuosos amb el medi ambient. Des de l’Ajuntament d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), expliquen que d’eixa manera els llauradors recuperen el seu protagonisme i fan seus el repte comú de lluita contra el canvi climàtic.

 

Una prova està en la gestió dels residus plàstics que s’usen com a hivernacles en els camps de l’horta. En el programa que ha coordinat l’EMTRE i en el que ha participat Almàssera, s’ha pogut recollir 70.000 quilos de residus durant el segon semestre de 2020. El Servici de recollida i tractament de residus plàstics procedents dels hivernacles i matalassos agrícoles situats en l’horta de València, podem dir que sigut un èxit. Este programa continuarà en 2021 i pretén reduir la presència d’este material nociu entres les deixalles agrícoles.

 

Cal continuar tenint en compte:

  • La recollida de plàstics en contenidors especialment dedicats a este efecte.
  • La gent del camp d’Almàssera en 2021 podrà continuar fent ús dels ecoparcs de Meliana, Massamagrell i Alboraia per a dur a terme este repte.
  • Hem de conseguir que tots els residus plàstics tinguen una gestió i tractament ambientalment correcte i sostenible.
  • No podem permetre que els residus plàstics acaben en llocs no adequats o incinerats o barrejats amb la resta de residus domèstics o en els marges dels camps de cultiu.
  • Fem una crida a tota la gent del camp per a quin puguem gestionar el cent per cent dels residus de l’horta d’Almàssera.

Últimes notícies

Absoldos els cinc acusats del cas Taula pels contractes de Cultura a València

L’Audiència Provincial de València ha absolt els cinc acusats de prevaricació, suborn i malversació en la peça E del cas Taula-Imelsa, sobre contractes de la Regidoria de Cultura entre 2003 i 2006, en no vore acreditat l’amaño ni el cobrament de comissions.

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.