L’Ajuntament d’Almàssera informa sobre la recollida de plàstics i l’enviament a l’ecoparc

 

L’entorn agrícola està cada volta més sensibilitzat amb l’ús de productes respectuosos amb el medi ambient. Des de l’Ajuntament d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), expliquen que d’eixa manera els llauradors recuperen el seu protagonisme i fan seus el repte comú de lluita contra el canvi climàtic.

 

Una prova està en la gestió dels residus plàstics que s’usen com a hivernacles en els camps de l’horta. En el programa que ha coordinat l’EMTRE i en el que ha participat Almàssera, s’ha pogut recollir 70.000 quilos de residus durant el segon semestre de 2020. El Servici de recollida i tractament de residus plàstics procedents dels hivernacles i matalassos agrícoles situats en l’horta de València, podem dir que sigut un èxit. Este programa continuarà en 2021 i pretén reduir la presència d’este material nociu entres les deixalles agrícoles.

 

Cal continuar tenint en compte:

  • La recollida de plàstics en contenidors especialment dedicats a este efecte.
  • La gent del camp d’Almàssera en 2021 podrà continuar fent ús dels ecoparcs de Meliana, Massamagrell i Alboraia per a dur a terme este repte.
  • Hem de conseguir que tots els residus plàstics tinguen una gestió i tractament ambientalment correcte i sostenible.
  • No podem permetre que els residus plàstics acaben en llocs no adequats o incinerats o barrejats amb la resta de residus domèstics o en els marges dels camps de cultiu.
  • Fem una crida a tota la gent del camp per a quin puguem gestionar el cent per cent dels residus de l’horta d’Almàssera.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell impulsa el cotxe compartit en sis zones clau de València

La Generalitat ha posat en marxa 'València Compartix Cotxe' per a connectar conductors i passatgers en sis focus d'alta demanda i reduir trànsit i emissions. L'app verifica usuaris, mesura impactes i oferix incentius econòmics per trajecte compartit.

Morant afirma que el gerent del CNIO ha d’anar-se per una conducta reprovable

La ministra de Ciència ha sostingut que el gerent del CNIO ha d'abandonar el seu càrrec per una conducta reprovable vinculada a un cas de presumpte assetjament. El centre va activar el protocol intern des del primer minut, mentres part de la plantilla ha mostrat el seu suport al directiu.

La mort, els incendis i el Riu Brau, entre els Premis Rei d’Espanya de Periodisme

Un pòdcast sobre la mort, un altre sobre els incendis a Portugal, una investigació sobre el Riu Brau, una foto de la dana, la revista Contracultura i Aos Fatos han sigut premiats.

El litoral encara la Setmana Santa amb necessitat de quilòmetres de passarel·les i un milió de m³ d’arena

Els temporals han erosionat platges i danyat passejos i equipaments. Municipis i administracions acceleren aportacions d'arena i reparacions abans de Setmana Santa.

El València inscriu a Renzo Saravia i accelera la seua integració tàctica

El València ha inscrit a Renzo Saravia en LaLiga. El lateral argentí ja va fer treball tàctic amb el grup i podria entrar en la llista davant Osasuna.

La Copa del Rei de Voleibol deixarà a València 1,1 milions i aspira a 1,5

La Copa del Rei de Voleibol deixarà a València 1,1 milions d'euros, amb previsió d'aconseguir fins a 1,5 milions si es prolonguen les estades, impulsada per 4.000 aficionats.

El cap de setmana portarà un descens tèrmic després de la calor anòmala

Després de diversos dies de calor inusual, un front i una massa d'aire més fred retornaran les temperatures a valors propis de l'època, amb pluges en el nord-oest i l'est. Canàries afrontarà calitja intensa, vent i mala mar, i l'inici de la setmana vinent serà més inestable per una DANA poc intensa.

El Saló del Còmic de València obri amb diversitat: quasi cent autors i focus a Àsia, Àfrica i Palestina

Fira València celebra del divendres al diumenge una nova edició amb prop de cent autors i un programa que unix còmic, mànega, anime i oci familiar. La cita reforça la mirada internacional amb presència d'Àsia, Àfrica i Palestina i activitats per a públic infantil i juvenil.