9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

L’Ajuntament de Castelló de la Plana suspén les festes de la Magdalena

 

L’Ajuntament de Castelló de la Plana ha suspés les festes de la Magdalena i tot el calendari festiu fins al mes de maig, el que també afecta al carnestoltes i a l’acte nàutic Escala a Castelló. Ho ha decidit el consistori davant de la situació epidemiològica en la ciutat i l’evolució del Covid-19, com a mesura de prevenció i seguint un criteri de prudència, amb el que s‘eviten actes multitudinaris en el carrer amb l’objectiu de contribuir a pal·liar la propagació del coronavirus i l’increment dels contagis.

 

La decisió s’ha pres esta vesprada de dijous, en una reunió telemàtica en la que ha participat l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, el regidor de Festes, Omar Braina, i representants del «món de la festa». «A partir de maig reavaluarem la situació i en funció de l’evolució sanitària, prendrem les decisions oportunes quant a la celebració d’actes festius i actes», ha agregat Marco.

 

Brain ha defensat continuar actuant «amb responsabilitat i fer de nou esforços col·lectius i individuals que ens ajuden a fer front a la pandèmia», ha apuntat el regidor de Festes. També ha agraït «la sensibilitat del món de la festa en esta decisió».

 

D’esta manera, no es farà el tradicional Carnestoltes que en condicions normals haguera acollit el Grau del 12 al 14 de febrer. I la Magdalena, del 6 al 14 de març, també queda suspesa. Cal recordar que les festes de la Magdalena del 2020 van ser suspeses i ajornades quatre dies abans de la declaració del primer estat d’alarma, pel Decret 4/2020, de 10 de març, del president de la Generalitat, seguint la instrucció del Ministeri de Sanitat que establia la conveniència de no celebrar actes multitudinaris en existir risc de propagació del coronavirus. Dos mesos després van ser suspeses definitivament de manera unànime.

Últimes notícies

La tragèdia ferroviària de Adamuz suspén les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La majoria d'actes públics de Generalitat, Delegació del Govern i Ajuntament de València ha quedat suspesa després del sinistre en Adamuz, amb almenys 39 morts. A les 12 es guardarà un minut de silenci davant l'Ajuntament en resposta a la convocatòria de la FEMP.

La borrasca Harry deixarà hui pluges fortes a Castelló i neu a l’interior

El pas de la borrasca Harry intensificarà esta vesprada la pluja en el nord de Castelló i deixarà nevades significatives a l'interior a partir de 1.000-1.400 m. El dimarts les precipitacions es generalitzaran i el vent del nord refermarà en el litoral.

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.