L’Ajuntament de Castelló de la Plana suspén les festes de la Magdalena

 

L’Ajuntament de Castelló de la Plana ha suspés les festes de la Magdalena i tot el calendari festiu fins al mes de maig, el que també afecta al carnestoltes i a l’acte nàutic Escala a Castelló. Ho ha decidit el consistori davant de la situació epidemiològica en la ciutat i l’evolució del Covid-19, com a mesura de prevenció i seguint un criteri de prudència, amb el que s‘eviten actes multitudinaris en el carrer amb l’objectiu de contribuir a pal·liar la propagació del coronavirus i l’increment dels contagis.

 

La decisió s’ha pres esta vesprada de dijous, en una reunió telemàtica en la que ha participat l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, el regidor de Festes, Omar Braina, i representants del «món de la festa». «A partir de maig reavaluarem la situació i en funció de l’evolució sanitària, prendrem les decisions oportunes quant a la celebració d’actes festius i actes», ha agregat Marco.

 

Brain ha defensat continuar actuant «amb responsabilitat i fer de nou esforços col·lectius i individuals que ens ajuden a fer front a la pandèmia», ha apuntat el regidor de Festes. També ha agraït «la sensibilitat del món de la festa en esta decisió».

 

D’esta manera, no es farà el tradicional Carnestoltes que en condicions normals haguera acollit el Grau del 12 al 14 de febrer. I la Magdalena, del 6 al 14 de març, també queda suspesa. Cal recordar que les festes de la Magdalena del 2020 van ser suspeses i ajornades quatre dies abans de la declaració del primer estat d’alarma, pel Decret 4/2020, de 10 de març, del president de la Generalitat, seguint la instrucció del Ministeri de Sanitat que establia la conveniència de no celebrar actes multitudinaris en existir risc de propagació del coronavirus. Dos mesos després van ser suspeses definitivament de manera unànime.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.