L’Ajuntament de Castelló de la Plana suspén les festes de la Magdalena

 

L’Ajuntament de Castelló de la Plana ha suspés les festes de la Magdalena i tot el calendari festiu fins al mes de maig, el que també afecta al carnestoltes i a l’acte nàutic Escala a Castelló. Ho ha decidit el consistori davant de la situació epidemiològica en la ciutat i l’evolució del Covid-19, com a mesura de prevenció i seguint un criteri de prudència, amb el que s‘eviten actes multitudinaris en el carrer amb l’objectiu de contribuir a pal·liar la propagació del coronavirus i l’increment dels contagis.

 

La decisió s’ha pres esta vesprada de dijous, en una reunió telemàtica en la que ha participat l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, el regidor de Festes, Omar Braina, i representants del «món de la festa». «A partir de maig reavaluarem la situació i en funció de l’evolució sanitària, prendrem les decisions oportunes quant a la celebració d’actes festius i actes», ha agregat Marco.

 

Brain ha defensat continuar actuant «amb responsabilitat i fer de nou esforços col·lectius i individuals que ens ajuden a fer front a la pandèmia», ha apuntat el regidor de Festes. També ha agraït «la sensibilitat del món de la festa en esta decisió».

 

D’esta manera, no es farà el tradicional Carnestoltes que en condicions normals haguera acollit el Grau del 12 al 14 de febrer. I la Magdalena, del 6 al 14 de març, també queda suspesa. Cal recordar que les festes de la Magdalena del 2020 van ser suspeses i ajornades quatre dies abans de la declaració del primer estat d’alarma, pel Decret 4/2020, de 10 de març, del president de la Generalitat, seguint la instrucció del Ministeri de Sanitat que establia la conveniència de no celebrar actes multitudinaris en existir risc de propagació del coronavirus. Dos mesos després van ser suspeses definitivament de manera unànime.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.