L’Ajuntament de Castelló de la Plana suspén les festes de la Magdalena

 

L’Ajuntament de Castelló de la Plana ha suspés les festes de la Magdalena i tot el calendari festiu fins al mes de maig, el que també afecta al carnestoltes i a l’acte nàutic Escala a Castelló. Ho ha decidit el consistori davant de la situació epidemiològica en la ciutat i l’evolució del Covid-19, com a mesura de prevenció i seguint un criteri de prudència, amb el que s‘eviten actes multitudinaris en el carrer amb l’objectiu de contribuir a pal·liar la propagació del coronavirus i l’increment dels contagis.

 

La decisió s’ha pres esta vesprada de dijous, en una reunió telemàtica en la que ha participat l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, el regidor de Festes, Omar Braina, i representants del «món de la festa». «A partir de maig reavaluarem la situació i en funció de l’evolució sanitària, prendrem les decisions oportunes quant a la celebració d’actes festius i actes», ha agregat Marco.

 

Brain ha defensat continuar actuant «amb responsabilitat i fer de nou esforços col·lectius i individuals que ens ajuden a fer front a la pandèmia», ha apuntat el regidor de Festes. També ha agraït «la sensibilitat del món de la festa en esta decisió».

 

D’esta manera, no es farà el tradicional Carnestoltes que en condicions normals haguera acollit el Grau del 12 al 14 de febrer. I la Magdalena, del 6 al 14 de març, també queda suspesa. Cal recordar que les festes de la Magdalena del 2020 van ser suspeses i ajornades quatre dies abans de la declaració del primer estat d’alarma, pel Decret 4/2020, de 10 de març, del president de la Generalitat, seguint la instrucció del Ministeri de Sanitat que establia la conveniència de no celebrar actes multitudinaris en existir risc de propagació del coronavirus. Dos mesos després van ser suspeses definitivament de manera unànime.

Últimes notícies

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.

Elena Buenavida se suma a les Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament

L'exterior canària del Valencia Basket Elena Buenavida ha fitxat per les Minnesota Lynx, líders actuals de la WNBA, amb un contracte de desenvolupament que li permetrà disputar fins a dotze partits de lliga regular.

Avís groc este dimecres a l’interior nord de València per màximes de 36 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor a l’interior nord de la província de València, amb màximes de 36 graus. Dijous l’alerta s’estendrà a tota la província i les temperatures podrien arribar als 38 graus a l’interior sud.

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.