L’Ajuntament de Godella obri la convocatòria per a participar en el concurs de microrelats

 

Ja està oberta la convocatòria per a participar en el concurs de microrelats ‘Els relats que alimenten’, certamen en el que participa activament l’Ajuntament de Godella, en la comarca de l’Horta Nord (València), i que busca la conscienciació sobre un canvi cap a una alimentació bona per a les persones i per al planeta.

 

D’esta forma, la Biblioteca Municipal de Godella, dirigida per la regidora Tatiana Prades, s’involucra en esta iniciativa que pretén que les biblioteques es convertisquen en llocs de producció de coneixement i participació ciutadana sobre l’alimentació saludable, sostenible i justa.

 

La Xarxa de Biblioteques Municipals de València, la Biblioteca Pública Estatal en València, la Xarxa Municipal de Biblioteques de Godella i la Biblioteca Municipal de Potries, en la Safor (València), junt a la Biblioteca Municipal de Godella, impulsen esta iniciativa literària que s’emmarca dins del projecte Biblioteques que Alimenten.

 

Les obres que es presenten a este concurs hauran d’estar escrites en valencià o castellà, amb un títol de no més de 10 paraules i tindre un màxim de 200 paraules en el cos del relat.

 

Dos actes per a la iniciativa

El contingut haurà d’al·ludir necessàriament a algun aspecte relacionat amb les implicacions socials i ambientals del sistema alimentari. D’esta manera les obres podran girar sobre aliments que viatgen milers de quilòmetres, terres empobrides i contaminades, oceans de plàstic, fam i malnutrició, despoblació rural, un mercat com a punt de trobada, l’agricultura com a regeneradora o la relació de confiança mútua entre un consumidor i un productor, entre altres.

 

Els dies 25 de març i 22 d’abril se celebraran activitats en Godella que recolzaran esta iniciativa. De la mateixa forma, el 25 de març tindrà lloc la xarrada ‘Enverina’m viatge al centre de l’alimentació que ens emmalaltix’, mentres que el 22 d’abril se celebrarà un taller titulat ‘Planificant un menú saludable i sostenible’.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU