L’Ajuntament de Godella obri la convocatòria per a participar en el concurs de microrelats

 

Ja està oberta la convocatòria per a participar en el concurs de microrelats ‘Els relats que alimenten’, certamen en el que participa activament l’Ajuntament de Godella, en la comarca de l’Horta Nord (València), i que busca la conscienciació sobre un canvi cap a una alimentació bona per a les persones i per al planeta.

 

D’esta forma, la Biblioteca Municipal de Godella, dirigida per la regidora Tatiana Prades, s’involucra en esta iniciativa que pretén que les biblioteques es convertisquen en llocs de producció de coneixement i participació ciutadana sobre l’alimentació saludable, sostenible i justa.

 

La Xarxa de Biblioteques Municipals de València, la Biblioteca Pública Estatal en València, la Xarxa Municipal de Biblioteques de Godella i la Biblioteca Municipal de Potries, en la Safor (València), junt a la Biblioteca Municipal de Godella, impulsen esta iniciativa literària que s’emmarca dins del projecte Biblioteques que Alimenten.

 

Les obres que es presenten a este concurs hauran d’estar escrites en valencià o castellà, amb un títol de no més de 10 paraules i tindre un màxim de 200 paraules en el cos del relat.

 

Dos actes per a la iniciativa

El contingut haurà d’al·ludir necessàriament a algun aspecte relacionat amb les implicacions socials i ambientals del sistema alimentari. D’esta manera les obres podran girar sobre aliments que viatgen milers de quilòmetres, terres empobrides i contaminades, oceans de plàstic, fam i malnutrició, despoblació rural, un mercat com a punt de trobada, l’agricultura com a regeneradora o la relació de confiança mútua entre un consumidor i un productor, entre altres.

 

Els dies 25 de març i 22 d’abril se celebraran activitats en Godella que recolzaran esta iniciativa. De la mateixa forma, el 25 de març tindrà lloc la xarrada ‘Enverina’m viatge al centre de l’alimentació que ens emmalaltix’, mentres que el 22 d’abril se celebrarà un taller titulat ‘Planificant un menú saludable i sostenible’.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.