L’Ajuntament de Godella obri la convocatòria per a participar en el concurs de microrelats

 

Ja està oberta la convocatòria per a participar en el concurs de microrelats ‘Els relats que alimenten’, certamen en el que participa activament l’Ajuntament de Godella, en la comarca de l’Horta Nord (València), i que busca la conscienciació sobre un canvi cap a una alimentació bona per a les persones i per al planeta.

 

D’esta forma, la Biblioteca Municipal de Godella, dirigida per la regidora Tatiana Prades, s’involucra en esta iniciativa que pretén que les biblioteques es convertisquen en llocs de producció de coneixement i participació ciutadana sobre l’alimentació saludable, sostenible i justa.

 

La Xarxa de Biblioteques Municipals de València, la Biblioteca Pública Estatal en València, la Xarxa Municipal de Biblioteques de Godella i la Biblioteca Municipal de Potries, en la Safor (València), junt a la Biblioteca Municipal de Godella, impulsen esta iniciativa literària que s’emmarca dins del projecte Biblioteques que Alimenten.

 

Les obres que es presenten a este concurs hauran d’estar escrites en valencià o castellà, amb un títol de no més de 10 paraules i tindre un màxim de 200 paraules en el cos del relat.

 

Dos actes per a la iniciativa

El contingut haurà d’al·ludir necessàriament a algun aspecte relacionat amb les implicacions socials i ambientals del sistema alimentari. D’esta manera les obres podran girar sobre aliments que viatgen milers de quilòmetres, terres empobrides i contaminades, oceans de plàstic, fam i malnutrició, despoblació rural, un mercat com a punt de trobada, l’agricultura com a regeneradora o la relació de confiança mútua entre un consumidor i un productor, entre altres.

 

Els dies 25 de març i 22 d’abril se celebraran activitats en Godella que recolzaran esta iniciativa. De la mateixa forma, el 25 de març tindrà lloc la xarrada ‘Enverina’m viatge al centre de l’alimentació que ens emmalaltix’, mentres que el 22 d’abril se celebrarà un taller titulat ‘Planificant un menú saludable i sostenible’.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.