12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

L’Ajuntament de Godella obri la convocatòria per a participar en el concurs de microrelats

 

Ja està oberta la convocatòria per a participar en el concurs de microrelats ‘Els relats que alimenten’, certamen en el que participa activament l’Ajuntament de Godella, en la comarca de l’Horta Nord (València), i que busca la conscienciació sobre un canvi cap a una alimentació bona per a les persones i per al planeta.

 

D’esta forma, la Biblioteca Municipal de Godella, dirigida per la regidora Tatiana Prades, s’involucra en esta iniciativa que pretén que les biblioteques es convertisquen en llocs de producció de coneixement i participació ciutadana sobre l’alimentació saludable, sostenible i justa.

 

La Xarxa de Biblioteques Municipals de València, la Biblioteca Pública Estatal en València, la Xarxa Municipal de Biblioteques de Godella i la Biblioteca Municipal de Potries, en la Safor (València), junt a la Biblioteca Municipal de Godella, impulsen esta iniciativa literària que s’emmarca dins del projecte Biblioteques que Alimenten.

 

Les obres que es presenten a este concurs hauran d’estar escrites en valencià o castellà, amb un títol de no més de 10 paraules i tindre un màxim de 200 paraules en el cos del relat.

 

Dos actes per a la iniciativa

El contingut haurà d’al·ludir necessàriament a algun aspecte relacionat amb les implicacions socials i ambientals del sistema alimentari. D’esta manera les obres podran girar sobre aliments que viatgen milers de quilòmetres, terres empobrides i contaminades, oceans de plàstic, fam i malnutrició, despoblació rural, un mercat com a punt de trobada, l’agricultura com a regeneradora o la relació de confiança mútua entre un consumidor i un productor, entre altres.

 

Els dies 25 de març i 22 d’abril se celebraran activitats en Godella que recolzaran esta iniciativa. De la mateixa forma, el 25 de març tindrà lloc la xarrada ‘Enverina’m viatge al centre de l’alimentació que ens emmalaltix’, mentres que el 22 d’abril se celebrarà un taller titulat ‘Planificant un menú saludable i sostenible’.

Últimes notícies

La comissió de la DANA en el Congrés preveu citar a Feijóo el 27 de gener

PSOE i Sumar, amb majoria en la taula, impulsen la citació de Feijóo per a explicar quina informació va rebre sobre la DANA i les seues declaracions posteriors. La data prevista és el 27 de gener, pendent de confirmació formal.

Sindicats sanitaris exigixen diàleg i compliment d’acords a València

Satse, CCOO, UGT, CSIF, Intersindical Salut-IV i Simap es concentren de nou davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar el bloqueig negociador. Reclamen implantar la jornada de 35 hores i reactivar pactes paralitzats, i avisen de més mobilitzacions si no hi ha avanços.

Schareina guanya la novena etapa de motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Schareina s'ha adjudicat la novena etapa de motos del Dakar 2026, primera part de la marató. Sanders ha recuperat el lideratge i Benavides ha caigut al tercer després de cedir més d'11 minuts.

Schareina guanya l’etapa 9 del Dakar 2026 en motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Tosha Schareina s'ha imposat en la novena etapa de motos del Ral·li Dakar 2026, primera mitat de la marató. Daniel Sanders recupera el lideratge i Benavides cau a tercer.

La sinistralitat laboral deixa 77 morts en la Comunitat Valenciana fins a novembre, 26 menys

Els accidents laborals van causar 77 morts en la Comunitat Valenciana entre gener i novembre de 2025, 26 menys que un any abans. A Espanya, el balanç va ser de 686 morts i també va descendir.

El València ha superat els octaus de la Copa en tres de les últimes quatre edicions

L'equip afronta la seua visita al Cultivable amb un balanç favorable en octaus: tres classificacions en les últimes quatre edicions i una sola eliminació, davant un Primera.

Detingut a Silla un matrimoni amb ordes de presó per estafa i tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Silla a un home i una dona amb ordes de detenció i ingrés a la presó. En l'entrada al domicili van trobar bastides apuntalant la porta i matxets, i l'home va oferir resistència abans de ser reduït.

Sarabia reafirma que l’Elx pot guanyar a qualsevol i va per totes a Sevilla

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx es veu capacitat per a superar al Betis en els octaus de la Copa del Rei i va garantir que l'equip anirà per totes a Sevilla. Va recalcar que serà una final i que la clau passarà per gestionar emocions i ser valentes amb pilota.