18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

L’Ajuntament d’Oliva posa en marxa el Pla Resistir per a ajudar als autònoms i pimes afectats

 

L’Ajuntament d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), ha posat en marxa el Pla Resistir en esta localitat. Es tracta del pla de xoc posat en marxa per la Generalitat Valenciana per a ajudar econòmicament als sectors més afectats per les restriccions sanitàries.

 

Les ajudes estan formades per 11 blocs diferenciats i compatibles entre si. El primer bloc és el que financia i tramita l’Ajuntament d’Oliva, que acull les ajudes directes d’urgència d’una quantia de 2.000 euros per empresa o autònom més 200 euros addicionals per treballador contractat. 

 

La sol·licitud i annexes junt amb les bases de la convocatòria es publicaran en breu. S’habilitaran quatre punts d’informació i revisió de documentació: dos punts per als sectors d’hostaleria i restauració, allotjament i activitats turístiques i oci nocturn; un per a comerç; i un altre per a deports i cultura. Tots ells funcionaran amb cita prèvia, i estaran ubicats en diferents llocs de la localitat. En breu també es facilitaran els telèfons a on sol·licitar la cita prèvia i la seua ubicació.

 

Una volta comprovat per part dels tècnics municipals que la informació aportada és la correcta, els interessats podran presentar la seua sol·licitud per via telemàtica a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Oliva o bé de forma presencial a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà a la planta baixa de l’ajuntament, durant el termini de presentació de sol·licituds, en el tram entre les 13.30 i les 14.00 hores, amb torn de cita prèvia específic.

 

Entre els beneficiaris d’estes ajudes trobem: 

  • Xicotetes empreses (menys de 10 treballadors) i autònoms establerts per la Generalitat Valenciana.
  • Comerç al detall de productes alimentaris,begudes i tabac en llocs de venda i en mercats ambulants.
  • Comerç al detall de productes tèxtils, peces de vestir i calçat en llocs de venda i en mercats ambulants.
  • Comerç al detall d’altres productes en llocs de venda i en mercats ambulants.
  • Hotels i allotjaments.
  • Allotjaments turístics i altres.
  • Càmpings i aparcaments de caravanes.
  • Altres allotjaments.
  • Restaurants i llocs de menjar.
  • Provisió de menjars preparats per a esdeveniments.
  • Altres servicis de menjars.
  • Establiments de begudes.
  • Activitats d’exhibició cinematogràfica.
  • Activitats d’agències de viatges.
  • Activitats dels operadors turístics.
  • Altres servicis de reserves
  • Organització de convencions i fires.
  • Arts escèniques.
  • Activitats auxiliars a les arts escèniques.
  • Creació artística i literària.
  • Gestió de sales d’espectacles.
  • Activitats de museus.
  • Gestió de llocs i edificis històrics.
  • Gestió d’instal·lacions deportives.
  • Activitats dels clubs deportius.
  • Activitats dels gimnasos.
  • Altres activitats deportives.
  • Activitats dels parcs d’atraccions.
  • Altres activitats recreatives i entreteniment

Últimes notícies

Matt Costello, baixa diversos partits per molèsties en el genoll esquerre

València Basket no comptarà amb Matt Costello en les pròximes trobades per molèsties en el genoll esquerre. És baixa d'última hora davant el Maccabi i el seu retorn queda pendent d'evolució.

Prop de 200 tractors prenen el centre d’Alacant contra l’acord UE-Mercosur i pel Tajo-Segura

Prop de 200 tractors recorren el centre d'Alacant en una protesta de Asaja contra l'acord UE-Mercosur, les retallades de la PAC i en defensa del transvasament Tajo-Segura. El sector reclama igualtat de condicions i aigua suficient i preveu tancar la jornada amb una concentració i lectura de manifest.

Ábalos anuncia la seua jubilació després de renunciar a l’escó i quedar sense ingressos

José Luis Ábalos ha anunciat que es retira i s'acull a la jubilació després de renunciar a l'escó i quedar sense ingressos i funcions per la seua suspensió. Ho explica en X amb el missatge 'Objectiu aconseguit!' i un retret als 'grans interpretadors'.

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.

Rafa Marín demana perdó després del 3-0 i admet que el Vila-real va estar per davall de l’esperat

El central del Vila-real va assumir la derrota 3-0 davant el Bayer Leverkusen i el tancament en la Lliga de Campions amb set derrotes i un empat. Va cridar a centrar-se en LaLiga i a preparar el dol davant Osasuna.

València i la Generalitat acceleren 188 vivendes públiques amb 75 pisos assequibles en Tarongers

Ajuntament i Generalitat impulsen 188 vivendes públiques a la ciutat i ultimen 75 pisos de lloguer assequible en l'avinguda dels Tarongers, amb lliurament previst este estiu.

Unai Núñez confia a canviar la dinàmica del València: queda molt per jugar

El central es va presentar com a nou jugador del València convençut que encara hi ha marge per a revertir la dinàmica. Arriba cedit pel Celta, es veu llest i espera la inscripció.

Sanitat ha posat en marxa un seguiment de tres anys per a mesurar l’impacte mental de la dana

El Ministeri de Sanitat, la Conselleria i el ISCIII han iniciat un estudi pilot de cohort per a avaluar durant tres anys l'impacte de la dana en la salut mental. La investigació mesurarà depressió, ansietat i estrés posttraumàtic segons el nivell d'exposició i servirà per a planificar recursos.