L’Ajuntament de València augmenta les ajudes a comissions falleres

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha anunciat un increment excepcional de les ajudes municipals a les comissions falleres per als pròxims dos anys, que passaran de l’habitual 25% al 30% de l’import de la falla.

 

Ho ha anunciat en l’inici de l’Assemblea de Presidents del mes de desembre, segons ha informat el consistori. Galiana ha remarcat que per a «protegir el treball dels artistes fallers» s’ha arribat a un acord amb ells i amb les comissions falleres amb un Pla de Treball 2021/22 que garantia que les inversions en falla siguen, cada un dels dos pròxims anys, d’un 75% d’allò invertit en les falles de 2020.

 

Per a l’exercici 2020/2021, eixe 57% es pot repartir entre una inversió per a reparar i condicionar les falles d’enguany, que ara continuen emmagatzemades, i un avanç de les falles de 2022. Per part seua, l’Ajuntament es comprometia a mantindre les ajudes habituals a les comissions d’un 25% del cost total de les falles. Amb l’anunci fet este dimarts, Galiana ha explicat que eixa ajuda serà finalment del 30% del cost de les falles durant els dos pròxims exercicis.

 

Galiana també ha destacat que amb l’objectiu de protegir el sector dels artistes fallers i compensar les pèrdues de les comissions falleres per la no celebració de les Falles enguany, ja s’han afegit enguany unes ajudes extraordinàries pel valor del 37,5% de les falles, que s’han sumat a les ajudes habituals del 25%, arribant enguany a una ajuda total del 62,5% respecte del cost total de les falles de 2020.

Últimes notícies

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.