14.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

L’Ajuntament de València augmenta les ajudes a comissions falleres

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha anunciat un increment excepcional de les ajudes municipals a les comissions falleres per als pròxims dos anys, que passaran de l’habitual 25% al 30% de l’import de la falla.

 

Ho ha anunciat en l’inici de l’Assemblea de Presidents del mes de desembre, segons ha informat el consistori. Galiana ha remarcat que per a «protegir el treball dels artistes fallers» s’ha arribat a un acord amb ells i amb les comissions falleres amb un Pla de Treball 2021/22 que garantia que les inversions en falla siguen, cada un dels dos pròxims anys, d’un 75% d’allò invertit en les falles de 2020.

 

Per a l’exercici 2020/2021, eixe 57% es pot repartir entre una inversió per a reparar i condicionar les falles d’enguany, que ara continuen emmagatzemades, i un avanç de les falles de 2022. Per part seua, l’Ajuntament es comprometia a mantindre les ajudes habituals a les comissions d’un 25% del cost total de les falles. Amb l’anunci fet este dimarts, Galiana ha explicat que eixa ajuda serà finalment del 30% del cost de les falles durant els dos pròxims exercicis.

 

Galiana també ha destacat que amb l’objectiu de protegir el sector dels artistes fallers i compensar les pèrdues de les comissions falleres per la no celebració de les Falles enguany, ja s’han afegit enguany unes ajudes extraordinàries pel valor del 37,5% de les falles, que s’han sumat a les ajudes habituals del 25%, arribant enguany a una ajuda total del 62,5% respecte del cost total de les falles de 2020.

Últimes notícies

El Vila-real s’imposa a l’Alabés amb un 3-1 després d’una gran segona part

Una gran arrancada de la segona mitat va donar la victòria al Vila-real. Moleiro va firmar un gol i una assistència i Gerard Moreno també va marcar.

El Llevant s’agarra a este efecte Castro davant un Espanyol en ratxa fora

El Llevant busca la seua primera victòria a casa amb Castro davant un Espanyol que enllaça tres triomfs seguits a domicili i vol oblidar el 0-2 del derbi. Competixen en el Ciutat de València el diumenge a les 16.15 amb objectius distints però urgències clares.

El Govern amplia les ajudes per la dana per a protegir els municipis enfront d’inundacions

L'Orde TMD/1586/2025, publicada en el BOE, modifica la TMD/101/2025 i permet usar fons per a prevenció i adaptació. La gestió passa al Comissionat especial.

Luís Castro mira el partit davant l’Espanyol com una final

El tècnic del Llevant va restar importància a la falta de triomfs en el Ciutat i afronta la seua primera trobada a casa davant l'Espanyol amb mentalitat de final. Va destacar l'impuls de l'afició, la necessitat de mantindre el nivell després de guanyar a Sevilla i va deixar oberta la porta a reforços, a més de la possible presència de Etta Eyong.

La Clàssica Comunitat Valenciana eixirà de La Nucia amb sis equips World Tour

La Nucia acollirà el 25 de gener l'eixida de la Clàssica Comunitat Valenciana 1969, prova UCI 1.1, amb sis equips World Tour i meta a València després de 199,5 km.

Morant demana a Pérez Llorca donar suport al nou model de finançament per als valencians

Diana Morant ha exigit a Pérez Llorca que vote a favor del sistema de finançament proposat pel Govern. Ha defés que aportaria 3.700 milions més a l'any a la Comunitat Valenciana.

Ivace+i finança un mètode integral i personalitzat per a abordar l’obesitat

La Conselleria d'Indústria, Turisme, Innovació i Comerç finança a través de Ivace+i Innovació el projecte 'Fitme', que avalua l'obesitat de manera integral i automatitzada. Combina anàlisi de forma, biomecànica, termografia i genètica per a estimar composició corporal i risc metabòlic.

Ximo Puig defén que el nou finançament és una oportunitat històrica per a la Comunitat

El expresident ha qualificat la proposta d'Hisenda com una oportunitat històrica per a la Comunitat Valenciana i ha reclamat rigor, responsabilitat i voluntat política per a tancar-la amb un gran acord.