L’Ajuntament de València augmenta les ajudes a comissions falleres

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha anunciat un increment excepcional de les ajudes municipals a les comissions falleres per als pròxims dos anys, que passaran de l’habitual 25% al 30% de l’import de la falla.

 

Ho ha anunciat en l’inici de l’Assemblea de Presidents del mes de desembre, segons ha informat el consistori. Galiana ha remarcat que per a «protegir el treball dels artistes fallers» s’ha arribat a un acord amb ells i amb les comissions falleres amb un Pla de Treball 2021/22 que garantia que les inversions en falla siguen, cada un dels dos pròxims anys, d’un 75% d’allò invertit en les falles de 2020.

 

Per a l’exercici 2020/2021, eixe 57% es pot repartir entre una inversió per a reparar i condicionar les falles d’enguany, que ara continuen emmagatzemades, i un avanç de les falles de 2022. Per part seua, l’Ajuntament es comprometia a mantindre les ajudes habituals a les comissions d’un 25% del cost total de les falles. Amb l’anunci fet este dimarts, Galiana ha explicat que eixa ajuda serà finalment del 30% del cost de les falles durant els dos pròxims exercicis.

 

Galiana també ha destacat que amb l’objectiu de protegir el sector dels artistes fallers i compensar les pèrdues de les comissions falleres per la no celebració de les Falles enguany, ja s’han afegit enguany unes ajudes extraordinàries pel valor del 37,5% de les falles, que s’han sumat a les ajudes habituals del 25%, arribant enguany a una ajuda total del 62,5% respecte del cost total de les falles de 2020.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.

Una foradada per la pluja en l’A-7 a Rafelbunyol provoca retencions de fins a 7 km

La solsida del ferm va obligar a tancar el carril dret i el central i només se circula per l'esquerre en sentit Alacant. La DGT treballa en una solució definitiva.

Sarabia defén a Rafa Mir: tranquil i decidit a demostrar la seua innocència

Eder Sarabia assegura que Rafa Mir està seré i decidit a defendre la seua innocència després de la petició fiscal de 10 anys i sis mesos. El tècnic afirma que les seues alineacions es basaran en el rendiment i defén al davanter davant les acusacions de racisme.

Marcelino ajorna la seua renovació amb el Vila-real fins a final de temporada

El tècnic va assenyalar que compartix la postura del club i preferix esperar a juny per a tractar la seua continuïtat. Va rebutjar la rumorologia i va demanar centrar-se en l'Elx i en la Champions.

Arriba Digital-IA Fest, jornada en línia per a acostar la IA a xicotets municipis valencians

Digital-IA Fest se celebra este dissabte amb sessions pràctiques per a veïns de localitats valencianes de menys de 20.000 habitants. L'esdeveniment és gratuït i busca reduir la bretxa digital.

Pluja i tempestes marcaran el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb neu des de 1.400 m

Cap de setmana dominat per pluges generalitzades i tempestes en la Comunitat Valenciana, amb cota de neu entre 1.400 i 1.600 metres. El dissabte serà més intens a Castelló i el diumenge hi haurà una lleugera millora tèrmica.

La borrasca Regina deixa pluges generalitzades, vent i un marcat descens tèrmic

Regina continua este divendres amb precipitacions en la major part del país, ruixats forts en el nord-est, façana oriental i Estret, i ratxes intenses de vent.

Avís groc este dissabte a Castelló per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i 60 en dotze. El divendres seguix el risc en la Comunitat i a Alacant per vent i onatge