15.2 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

L’Ajuntament de València augmenta les ajudes a comissions falleres

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha anunciat un increment excepcional de les ajudes municipals a les comissions falleres per als pròxims dos anys, que passaran de l’habitual 25% al 30% de l’import de la falla.

 

Ho ha anunciat en l’inici de l’Assemblea de Presidents del mes de desembre, segons ha informat el consistori. Galiana ha remarcat que per a «protegir el treball dels artistes fallers» s’ha arribat a un acord amb ells i amb les comissions falleres amb un Pla de Treball 2021/22 que garantia que les inversions en falla siguen, cada un dels dos pròxims anys, d’un 75% d’allò invertit en les falles de 2020.

 

Per a l’exercici 2020/2021, eixe 57% es pot repartir entre una inversió per a reparar i condicionar les falles d’enguany, que ara continuen emmagatzemades, i un avanç de les falles de 2022. Per part seua, l’Ajuntament es comprometia a mantindre les ajudes habituals a les comissions d’un 25% del cost total de les falles. Amb l’anunci fet este dimarts, Galiana ha explicat que eixa ajuda serà finalment del 30% del cost de les falles durant els dos pròxims exercicis.

 

Galiana també ha destacat que amb l’objectiu de protegir el sector dels artistes fallers i compensar les pèrdues de les comissions falleres per la no celebració de les Falles enguany, ja s’han afegit enguany unes ajudes extraordinàries pel valor del 37,5% de les falles, que s’han sumat a les ajudes habituals del 25%, arribant enguany a una ajuda total del 62,5% respecte del cost total de les falles de 2020.

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.