L’Ajuntament de València augmenta les ajudes a comissions falleres

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha anunciat un increment excepcional de les ajudes municipals a les comissions falleres per als pròxims dos anys, que passaran de l’habitual 25% al 30% de l’import de la falla.

 

Ho ha anunciat en l’inici de l’Assemblea de Presidents del mes de desembre, segons ha informat el consistori. Galiana ha remarcat que per a «protegir el treball dels artistes fallers» s’ha arribat a un acord amb ells i amb les comissions falleres amb un Pla de Treball 2021/22 que garantia que les inversions en falla siguen, cada un dels dos pròxims anys, d’un 75% d’allò invertit en les falles de 2020.

 

Per a l’exercici 2020/2021, eixe 57% es pot repartir entre una inversió per a reparar i condicionar les falles d’enguany, que ara continuen emmagatzemades, i un avanç de les falles de 2022. Per part seua, l’Ajuntament es comprometia a mantindre les ajudes habituals a les comissions d’un 25% del cost total de les falles. Amb l’anunci fet este dimarts, Galiana ha explicat que eixa ajuda serà finalment del 30% del cost de les falles durant els dos pròxims exercicis.

 

Galiana també ha destacat que amb l’objectiu de protegir el sector dels artistes fallers i compensar les pèrdues de les comissions falleres per la no celebració de les Falles enguany, ja s’han afegit enguany unes ajudes extraordinàries pel valor del 37,5% de les falles, que s’han sumat a les ajudes habituals del 25%, arribant enguany a una ajuda total del 62,5% respecte del cost total de les falles de 2020.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.