L’alcalde de València demana poder celebrar les Falles 2021 respectant les normes sanitàries

 

L’Ajuntament de València i la Generalitat van mostrar ahir de nou les seues diferències. El govern municipal ha insistit en que vol celebrar les falles «que siguen possibles» a pesar que el govern autonòmic ha manifestat que no s’ha de generar falses expectatives per la dificultat de poder celebrar les Falles de l’any que ve.

 

Tal com explica el diari ‘Levante-EMV’, este dimarts, 6 d’octubre, el president Ximo Puig va deixar caure que serà impossible celebrar les festes del calendari de 2021.

 

«M’encantaria dir que hi haurà festes de les Falles, dels Moros i Cristians, de les Fogueres de Sant Joan o de la Magdalena, però seria una actitud irresponsable. No es poden generar falses expectatives. L’única cosa que pot passar és que la frustració siga major i cal actuar amb tota la prudència», explica Puig.

Puig reconeix la difícil situació dels artistes fallers

A demés, l’actual president de la Generalitat Valenciana va afegir: «Comprenc la desesperació dels sectors econòmics vinculats a les festes, que estan en la pitjor de les situacions, perquè no hi ha hagut activitat enguany i és «molt previsible que hi haja dificultats l’any que ve».

 

No obstant aixó, Joan Ribó, alcalde de València va demanar celebrar les festes d’una altra manera. «Entre no fer Falles i fer les Falles com sempre, hi ha moltes opcions. Les estudiarem i s’estan estudiant. Independentment que hi haja vacuna o no hi haja vacuna, volem fer tot allò que siga possible respectant estrictament les normes sanitàries. En això hem sigut molt rígids i continuarem sent-ho».

 

 

Últimes notícies

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.