13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

L’alcalde de València demana poder celebrar les Falles 2021 respectant les normes sanitàries

 

L’Ajuntament de València i la Generalitat van mostrar ahir de nou les seues diferències. El govern municipal ha insistit en que vol celebrar les falles «que siguen possibles» a pesar que el govern autonòmic ha manifestat que no s’ha de generar falses expectatives per la dificultat de poder celebrar les Falles de l’any que ve.

 

Tal com explica el diari ‘Levante-EMV’, este dimarts, 6 d’octubre, el president Ximo Puig va deixar caure que serà impossible celebrar les festes del calendari de 2021.

 

«M’encantaria dir que hi haurà festes de les Falles, dels Moros i Cristians, de les Fogueres de Sant Joan o de la Magdalena, però seria una actitud irresponsable. No es poden generar falses expectatives. L’única cosa que pot passar és que la frustració siga major i cal actuar amb tota la prudència», explica Puig.

Puig reconeix la difícil situació dels artistes fallers

A demés, l’actual president de la Generalitat Valenciana va afegir: «Comprenc la desesperació dels sectors econòmics vinculats a les festes, que estan en la pitjor de les situacions, perquè no hi ha hagut activitat enguany i és «molt previsible que hi haja dificultats l’any que ve».

 

No obstant aixó, Joan Ribó, alcalde de València va demanar celebrar les festes d’una altra manera. «Entre no fer Falles i fer les Falles com sempre, hi ha moltes opcions. Les estudiarem i s’estan estudiant. Independentment que hi haja vacuna o no hi haja vacuna, volem fer tot allò que siga possible respectant estrictament les normes sanitàries. En això hem sigut molt rígids i continuarem sent-ho».

 

 

Últimes notícies

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.

Un jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la mort d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica roman en l'UCI.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra xiqueta, de quatre, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis als escortes i al xofer de Mazón el 29-O

La instructora de la causa penal per la gestió de la DANA ha ordenat citar com a testimonis als escortes i al xofer de Carlos Mazón que van estar de servici entre les 15 i les 21 hores. Busca verificar si van escoltar crides o comentaris rellevants d'eixe tram horari.

Abascal confia en un acord amb el PP en la Comunitat i exigix infraestructures hidràuliques

Abascal ha assegurat que el pacte amb el PP en la Comunitat Valenciana pot tancar-se si arreplega les infraestructures hidràuliques pendents. També ha acusat el PP de frenar acords en migració, gènere i memòria, i ha negat qualsevol distanciament amb Giorgia Meloni.

Patronal i sindicats reclamen més pes del diàleg social en els pressupostos de la Generalitat

CEV, CCOO-PV i UGT-PV han reivindicat que el diàleg social tinga un rol central en els comptes autonòmics. Demanen participar en la negociació per a aportar certitud, allunyar la polarització i no ser moneda de canvi.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament en una clínica dental d’Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una xiqueta de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra menor de quatre anys, atesa el mateix dia, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.

La fortalesa del Vila-real en La Ceràmica repta la debilitat a domicili del Mallorca

El Vila-real, tercer i molt sòlid a casa, rep a un Mallorca fràgil anara amb objectius oposats: pressionar als de dalt i posar terra pel mig amb el descens.