L’alcalde de València demana poder celebrar les Falles 2021 respectant les normes sanitàries

 

L’Ajuntament de València i la Generalitat van mostrar ahir de nou les seues diferències. El govern municipal ha insistit en que vol celebrar les falles «que siguen possibles» a pesar que el govern autonòmic ha manifestat que no s’ha de generar falses expectatives per la dificultat de poder celebrar les Falles de l’any que ve.

 

Tal com explica el diari ‘Levante-EMV’, este dimarts, 6 d’octubre, el president Ximo Puig va deixar caure que serà impossible celebrar les festes del calendari de 2021.

 

«M’encantaria dir que hi haurà festes de les Falles, dels Moros i Cristians, de les Fogueres de Sant Joan o de la Magdalena, però seria una actitud irresponsable. No es poden generar falses expectatives. L’única cosa que pot passar és que la frustració siga major i cal actuar amb tota la prudència», explica Puig.

Puig reconeix la difícil situació dels artistes fallers

A demés, l’actual president de la Generalitat Valenciana va afegir: «Comprenc la desesperació dels sectors econòmics vinculats a les festes, que estan en la pitjor de les situacions, perquè no hi ha hagut activitat enguany i és «molt previsible que hi haja dificultats l’any que ve».

 

No obstant aixó, Joan Ribó, alcalde de València va demanar celebrar les festes d’una altra manera. «Entre no fer Falles i fer les Falles com sempre, hi ha moltes opcions. Les estudiarem i s’estan estudiant. Independentment que hi haja vacuna o no hi haja vacuna, volem fer tot allò que siga possible respectant estrictament les normes sanitàries. En això hem sigut molt rígids i continuarem sent-ho».

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.

Detingut a Polop un fugitiu moldau buscat per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Polop a un fugitiu moldau de 30 anys, buscat amb una orde internacional de detenció i penes de fins a 15 anys per delictes de tràfic de drogues.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.