L’alcalde de València demana poder celebrar les Falles 2021 respectant les normes sanitàries

 

L’Ajuntament de València i la Generalitat van mostrar ahir de nou les seues diferències. El govern municipal ha insistit en que vol celebrar les falles «que siguen possibles» a pesar que el govern autonòmic ha manifestat que no s’ha de generar falses expectatives per la dificultat de poder celebrar les Falles de l’any que ve.

 

Tal com explica el diari ‘Levante-EMV’, este dimarts, 6 d’octubre, el president Ximo Puig va deixar caure que serà impossible celebrar les festes del calendari de 2021.

 

«M’encantaria dir que hi haurà festes de les Falles, dels Moros i Cristians, de les Fogueres de Sant Joan o de la Magdalena, però seria una actitud irresponsable. No es poden generar falses expectatives. L’única cosa que pot passar és que la frustració siga major i cal actuar amb tota la prudència», explica Puig.

Puig reconeix la difícil situació dels artistes fallers

A demés, l’actual president de la Generalitat Valenciana va afegir: «Comprenc la desesperació dels sectors econòmics vinculats a les festes, que estan en la pitjor de les situacions, perquè no hi ha hagut activitat enguany i és «molt previsible que hi haja dificultats l’any que ve».

 

No obstant aixó, Joan Ribó, alcalde de València va demanar celebrar les festes d’una altra manera. «Entre no fer Falles i fer les Falles com sempre, hi ha moltes opcions. Les estudiarem i s’estan estudiant. Independentment que hi haja vacuna o no hi haja vacuna, volem fer tot allò que siga possible respectant estrictament les normes sanitàries. En això hem sigut molt rígids i continuarem sent-ho».

 

 

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.