L’alcalde de València demana poder celebrar les Falles 2021 respectant les normes sanitàries

 

L’Ajuntament de València i la Generalitat van mostrar ahir de nou les seues diferències. El govern municipal ha insistit en que vol celebrar les falles «que siguen possibles» a pesar que el govern autonòmic ha manifestat que no s’ha de generar falses expectatives per la dificultat de poder celebrar les Falles de l’any que ve.

 

Tal com explica el diari ‘Levante-EMV’, este dimarts, 6 d’octubre, el president Ximo Puig va deixar caure que serà impossible celebrar les festes del calendari de 2021.

 

«M’encantaria dir que hi haurà festes de les Falles, dels Moros i Cristians, de les Fogueres de Sant Joan o de la Magdalena, però seria una actitud irresponsable. No es poden generar falses expectatives. L’única cosa que pot passar és que la frustració siga major i cal actuar amb tota la prudència», explica Puig.

Puig reconeix la difícil situació dels artistes fallers

A demés, l’actual president de la Generalitat Valenciana va afegir: «Comprenc la desesperació dels sectors econòmics vinculats a les festes, que estan en la pitjor de les situacions, perquè no hi ha hagut activitat enguany i és «molt previsible que hi haja dificultats l’any que ve».

 

No obstant aixó, Joan Ribó, alcalde de València va demanar celebrar les festes d’una altra manera. «Entre no fer Falles i fer les Falles com sempre, hi ha moltes opcions. Les estudiarem i s’estan estudiant. Independentment que hi haja vacuna o no hi haja vacuna, volem fer tot allò que siga possible respectant estrictament les normes sanitàries. En això hem sigut molt rígids i continuarem sent-ho».

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.