El Consell Escolar de València confirma que no hi haurà classe en Falles

 

ACTUALITZAT 04/03/2021 a les 19.50 hores: El Consell Escolar de València confirma que no hi haurà classe durant els festius de Falles. D’esta manera s’ha votat a favor de mantindre el calendari festiu previst des de l’inici de curs.

 

Segons informa ‘Cadena Ser’, en el Consell Escolar Municipal de València hi ha 31 persones amb dret a vot. La seua presidenta és la regidora d’Educació que, amb un altre representant de l’Ajuntament i un altre de la conselleria, tenen un total de 3 vots.

 

A demés, estan presents els sindicats STEPV, Comissions Obreres, ÚS, ANPE i FSIE amb 11 vots, FAMPA i la Federació Catòlica de Pares d’Alumnes sumen 10 vots més i els directors de centres públics i privats tenen 6 vots. L’últim vot és per al representant de les associacions de veïns.

 

La proposta de l’Ajuntament de València per al calendari escolar de Falles

La presidenta del Consell Escolar de València, Maite Ibáñez, ha informat este matí de dijous que després de les últimes recomanacions sanitàries i després de convocar un Consell Escolar Extraordinari per a esta vesprada, traslladarà al consell la proposta de mantindre el dia 18 de març com a no lectiu.

 

La regidora d’Educació de l’Ajuntament de València ha afegit que esta proposta contempla, a demés, que els dies 16 i 17 de març siguen lectius i eixos dos dies festius es traslladen al mes de maig, que en un principi seria per als dies 3 i 4.

 

Este dimarts la Generalitat i l’Ajuntament de València van tindre una Comissió mixta de seguiment de l’evolució del Covid-19 en la capital valenciana, a on es va revisar eixa proposta. A demés, es va valorar positivament l’esforç de tota la comunitat educativa en este curs escolar i la necessitat de mantindre un període de descans durant el mes de març, encara que siga més breu.

 

En tot moment, Maite Ibáñez ha afirmat que volen mantindre, dins de les possibilitats, el calendari escolar que es va establir a principi del curs. Esta vesprada, després de la votació i un consens, es decidirà finalment el resultat de la proposta.

Últimes notícies

Awa Fam, del València Basket a la WNBA: així viu el seu somni americà

La pívot valenciana Awa Fam s’ha guanyat en pocs dies un lloc com a titular en les Seattle Storm i ja pensa en el Mundial FIBA de setembre a Alemanya.

Awa Fam, de València a la WNBA: la pívot que ja triomfa amb Seattle Storm

La pívot alacantina Awa Fam ha fet el salt de València Basket a la WNBA i ja s’ha consolidat com a titular a Seattle Storm, mentre mira al Mundial de setembre com un altre gran somni per complir.

Taxistes valencians es visten de negre i escenifiquen un enterrament contra el decret del Consell

Centenars de taxistes de la Comunitat Valenciana han protestat a València, vestits de negre i amb un taüt simbòlic, contra el decret del Consell que regularitza els VTC i permet trajectes urbans sense temps d’espera.

Marlaska resta importància a l’agressió policial a una docent a València i la qualifica de cas esporàdic

Fernando Grande-Marlaska ha demanat en el Congrés no qüestionar la faena de la Policia per l’agressió per l’esquena d’un agent a una professora jubilada en una manifestació a València, que ha reconegut com a desproporcionada però ha definit com un cas esporàdic.

Un 12 % d’alumnes de secundària admet que ha rebut missatges sexuals en línia de desconeguts

Un estudi de la Fundació SOL i la Guàrdia Civil alerta que un 12 % d’alumnes de secundària i un 4 % de primària han rebut missatges sexuals en línia de desconeguts, i que quasi quatre de cada deu jóvens han contactat per internet amb persones que no coneixien.

Espanya tindrà quasi un terç de població major de 65 anys i un 40 % nascuda fora en 50 anys

Les projeccions de l INE indiquen que Espanya arribarà als 53,8 milions d habitants en 2041 i que en 2076 el 30,9 % tindrà 65 anys o més i el 40,4 % haurà nascut fora.

Espanya encara la primera onada de calor de l’estiu amb nits tropicals i més de 40 graus

L’Aemet alerta que Espanya es troba probablement davant la primera onada de calor de l’estiu, amb més de 40 graus en zones de l’interior, nits tropicals generalitzades i tempestes puntuals al nord i oest. Alhora, confirma que la primavera de 2026 ha sigut la segona més càlida des de 1961, amb 1,6 graus per damunt de la mitjana històrica.

Borja Sémper reclama a València una política ‘normal’ front als blocs i la crispació

Borja Sémper ha defensat a València el que anomena 'epica de la normalitat' i ha reclamat lideratges dialogants front als 'murs' i la divisio politica.