16.6 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

El Consell Escolar de València confirma que no hi haurà classe en Falles

 

ACTUALITZAT 04/03/2021 a les 19.50 hores: El Consell Escolar de València confirma que no hi haurà classe durant els festius de Falles. D’esta manera s’ha votat a favor de mantindre el calendari festiu previst des de l’inici de curs.

 

Segons informa ‘Cadena Ser’, en el Consell Escolar Municipal de València hi ha 31 persones amb dret a vot. La seua presidenta és la regidora d’Educació que, amb un altre representant de l’Ajuntament i un altre de la conselleria, tenen un total de 3 vots.

 

A demés, estan presents els sindicats STEPV, Comissions Obreres, ÚS, ANPE i FSIE amb 11 vots, FAMPA i la Federació Catòlica de Pares d’Alumnes sumen 10 vots més i els directors de centres públics i privats tenen 6 vots. L’últim vot és per al representant de les associacions de veïns.

 

La proposta de l’Ajuntament de València per al calendari escolar de Falles

La presidenta del Consell Escolar de València, Maite Ibáñez, ha informat este matí de dijous que després de les últimes recomanacions sanitàries i després de convocar un Consell Escolar Extraordinari per a esta vesprada, traslladarà al consell la proposta de mantindre el dia 18 de març com a no lectiu.

 

La regidora d’Educació de l’Ajuntament de València ha afegit que esta proposta contempla, a demés, que els dies 16 i 17 de març siguen lectius i eixos dos dies festius es traslladen al mes de maig, que en un principi seria per als dies 3 i 4.

 

Este dimarts la Generalitat i l’Ajuntament de València van tindre una Comissió mixta de seguiment de l’evolució del Covid-19 en la capital valenciana, a on es va revisar eixa proposta. A demés, es va valorar positivament l’esforç de tota la comunitat educativa en este curs escolar i la necessitat de mantindre un període de descans durant el mes de març, encara que siga més breu.

 

En tot moment, Maite Ibáñez ha afirmat que volen mantindre, dins de les possibilitats, el calendari escolar que es va establir a principi del curs. Esta vesprada, després de la votació i un consens, es decidirà finalment el resultat de la proposta.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.