13.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

L’Ajuntament de Xirivella repartix 30.000 mascaretes entre la seua població

L'Ajuntament de Xirivella, en l'Horta (València) repartix 30.000 mascaretes en dos dies entre la seua població

Repartiment de mascaretes entre la població de Xirivella | Ajuntament de Xirivella

 

L’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), ha conseguit repartir en dos dies unes 30.000 màscares de manera personalitzada, casa per casa. L’acció ha sigut possible gràcies a la implicació de mig centenar de repartidors i col·laboradors.

 

S’ha gastat com a referència el cens poblacional, atés al nombre de persones empadronades en cada casa. A demés, s’ha diferenciat la població infantil de 3 a 11 anys, que ha rebut una màscara de talla mitjana. Les mascaretes repartides estan homologades, són llavables i es poden usar més d’una volta, i van envasades individualment amb unes senzilles instruccions d’ús.

 

Per a la preparació dels sobres s’ha habilitat el polideportiu municipal, amb taules distants entre si per a garantir la seguretat dels participants en l’operatiu. El repartiment ha començat estel dilluns en els barris de la Llum, Alqueria Nova, Vicentica la Serrana i Havana Vella, i ha finalitzat a última hora del dimarts en els barris de Sant Ramón i Elcano.

 

En l’operatiu han participat voluntàriament desenes de funcionaris i regidors de tots els partits polítics representats en el consistori. L’alcalde de la localitat, Michel Montaner, ha agraït «el lliurament exemplar del funcionariat i la unitat d’acció de les forces polítiques». Per a incidències i reclamacions relacionades amb el repartiment, l’Ajuntament ha habilitat el correu participacio@xirivella.es.

Últimes notícies

La UMH aprova un pressupost de 145,2 milions per a 2026 centrat en talent i inversió estratègica

El Consell Social de la UMH ha aprovat un pressupost de 145,2 milions per a 2026, centrat en talent i inversió estratègica. La planificació es recolza en el finançament estable 2026-2029 i en un esforç inversor propi que reforça personal, infraestructures, investigació i servicis a l'estudiantat.

El PSOE acusa el PP de convertir en una farsa la comissió sobre la dana al Senat

El PSOE ha acusat el PP de desvirtuar la comissió del Senat sobre la dana i d'allargar-la per a retardar responsabilitats. Denuncia vetos a compareixences clau i una ampliació del termini aprovada amb els vots populars.

El cos empra sensors distints per a detectar el fred en la pell i en els pulmons

Un estudi de l'Institut de Neurociències demostra que la pell i els òrgans interns no perceben el fred de la mateixa manera: predominen TRPM8 en la pell i TRPA1 en pulmons i estómac.

Un de cada quatre conductors valencians admet que conduïx després de beure per Nadal

El 24,8% dels conductors valencians admet conduir després de beure per Nadal, per damunt de la mitjana nacional. Sopars d'empresa i Nit de cap d'any concentren el risc.

Bernabé ha assegurat que faran infal·lible el protocol d’assetjament i que seran exemplaritzants

La responsable d'Igualtat del PSOE ha defés millorar el protocol enfront de l'assetjament sexual per a fer-lo infal·lible i exemple per a uns altres. Ha reivindicat assumir errors i protegir les dones, i ha al·ludit a casos que emergixen en la dreta.

Dos investigats per vendre cabdells de marihuana en un estanc de Xirivella (València)

La Guàrdia Civil investiga a dos persones per presumpte tràfic de drogues després de trobar cabdells i derivats de cànnabis a la venda en un estanc de Xirivella. Es van confiscar 37 envasos i 29 grams de resina; Sanitat analitzarà la substància intervinguda.

L’any en què la gestió de la dana va arrossegar a Carlos Mazón

2025 ha sigut l'any en què Carlos Mazón va deixar la Presidència de la Generalitat després de la gestió de la dana d'octubre de 2024. La pressió social, l'avanç judicial i un funeral d'Estat van marcar la seua eixida.

L’any en què la gestió de la dana va arrossegar a Carlos Mazón

2025 ha sigut l'any en què la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024 va acabar per forçar la dimissió de Carlos Mazón. La pressió social i l'avanç judicial van consolidar el seu desgast polític.