Alacant multarà en dos mesos als patinets que circulen a més de 25 quilòmetres per hora

 

El ple de l’Ajuntament d’Alacant ha aprovat hui de manera definitiva la nova regulació de l’Ordenança de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) amb la que delimita les condicions de circulació dels patinets elèctrics en la ciutat, que tindran com a velocitat màxima els 25 quilòmetres per hora, i les multes es començaran a imposar dins de dos mesos.

 

La nova normativa establix l’obligació de portar casc, prohibix circular per la voreres i establix una velocitat màxima de 25 quilòmetres hora. A demés, establix com a espais per a la seua circulació els carrers d’un carril i un sentit, les zona 30, cicle-calles, carrers a 30 quilòmetres hora, i carrils bici, de manera que queda prohibit el seu pas per les voreres, voreres-bici, passejos pavimentats i zones per als vianants.

 

Finalment, també concreta que els patinets hauran de portar timbre, llums davanteres i posteriors i elements reflectors degudament homologats, i recomana la subscripció d’una assegurança de responsabilitat civil.

 

Tres classes de multes

La nova norma aprovada entrarà en vigor en agost, una volta es publique en el Butlletí Oficial de la Província (BOP), encara que es preveu una moratòria de 60 dies per a la seua aplicació efectiva. És a dir, que la Policia Local es dedicarà durant els dos pròxims mesos a informar als usuaris de patinets sobre les condicions d’ús dels patinets abans de poder imposar-les.

 

L’ordenança concreta un règim sancionador en funció de la gravetat de cada classe d’infracció: les lleus es castigaran amb multes de fins a 100 euros; les greus, amb sancions de 101 a 200 euros, i les molt greus, de 201 a 500 euros.

 

El regidor de Mobilitat, José Ramón González, ha celebrat que «després de nou mesos de tramitació amb dos exposicions públiques i amb la major participació pública nasca una bona i necessària ordenança en Alacant per a regular la circulació dels patinets elèctrics de manera segura i limitant la seua velocitat a 25 quilòmetres per hora».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.