15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Alacant multarà en dos mesos als patinets que circulen a més de 25 quilòmetres per hora

 

El ple de l’Ajuntament d’Alacant ha aprovat hui de manera definitiva la nova regulació de l’Ordenança de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) amb la que delimita les condicions de circulació dels patinets elèctrics en la ciutat, que tindran com a velocitat màxima els 25 quilòmetres per hora, i les multes es començaran a imposar dins de dos mesos.

 

La nova normativa establix l’obligació de portar casc, prohibix circular per la voreres i establix una velocitat màxima de 25 quilòmetres hora. A demés, establix com a espais per a la seua circulació els carrers d’un carril i un sentit, les zona 30, cicle-calles, carrers a 30 quilòmetres hora, i carrils bici, de manera que queda prohibit el seu pas per les voreres, voreres-bici, passejos pavimentats i zones per als vianants.

 

Finalment, també concreta que els patinets hauran de portar timbre, llums davanteres i posteriors i elements reflectors degudament homologats, i recomana la subscripció d’una assegurança de responsabilitat civil.

 

Tres classes de multes

La nova norma aprovada entrarà en vigor en agost, una volta es publique en el Butlletí Oficial de la Província (BOP), encara que es preveu una moratòria de 60 dies per a la seua aplicació efectiva. És a dir, que la Policia Local es dedicarà durant els dos pròxims mesos a informar als usuaris de patinets sobre les condicions d’ús dels patinets abans de poder imposar-les.

 

L’ordenança concreta un règim sancionador en funció de la gravetat de cada classe d’infracció: les lleus es castigaran amb multes de fins a 100 euros; les greus, amb sancions de 101 a 200 euros, i les molt greus, de 201 a 500 euros.

 

El regidor de Mobilitat, José Ramón González, ha celebrat que «després de nou mesos de tramitació amb dos exposicions públiques i amb la major participació pública nasca una bona i necessària ordenança en Alacant per a regular la circulació dels patinets elèctrics de manera segura i limitant la seua velocitat a 25 quilòmetres per hora».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.