17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Alacant multarà en dos mesos als patinets que circulen a més de 25 quilòmetres per hora

 

El ple de l’Ajuntament d’Alacant ha aprovat hui de manera definitiva la nova regulació de l’Ordenança de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) amb la que delimita les condicions de circulació dels patinets elèctrics en la ciutat, que tindran com a velocitat màxima els 25 quilòmetres per hora, i les multes es començaran a imposar dins de dos mesos.

 

La nova normativa establix l’obligació de portar casc, prohibix circular per la voreres i establix una velocitat màxima de 25 quilòmetres hora. A demés, establix com a espais per a la seua circulació els carrers d’un carril i un sentit, les zona 30, cicle-calles, carrers a 30 quilòmetres hora, i carrils bici, de manera que queda prohibit el seu pas per les voreres, voreres-bici, passejos pavimentats i zones per als vianants.

 

Finalment, també concreta que els patinets hauran de portar timbre, llums davanteres i posteriors i elements reflectors degudament homologats, i recomana la subscripció d’una assegurança de responsabilitat civil.

 

Tres classes de multes

La nova norma aprovada entrarà en vigor en agost, una volta es publique en el Butlletí Oficial de la Província (BOP), encara que es preveu una moratòria de 60 dies per a la seua aplicació efectiva. És a dir, que la Policia Local es dedicarà durant els dos pròxims mesos a informar als usuaris de patinets sobre les condicions d’ús dels patinets abans de poder imposar-les.

 

L’ordenança concreta un règim sancionador en funció de la gravetat de cada classe d’infracció: les lleus es castigaran amb multes de fins a 100 euros; les greus, amb sancions de 101 a 200 euros, i les molt greus, de 201 a 500 euros.

 

El regidor de Mobilitat, José Ramón González, ha celebrat que «després de nou mesos de tramitació amb dos exposicions públiques i amb la major participació pública nasca una bona i necessària ordenança en Alacant per a regular la circulació dels patinets elèctrics de manera segura i limitant la seua velocitat a 25 quilòmetres per hora».

Últimes notícies

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.

Bernabé acusa a Pérez Llorca de falta de moral per comparar indemnitzacions de la dana i de Adamuz

Bernabé ha acusat a Pérez Llorca de creuar els límits en equiparar les indemnitzacions a les víctimes de la dana amb les de l'accident de Adamuz i li ha demanat rectificar.

Vivenda revisarà un a un els expedients dels adjudicataris dels Naus a Alacant

Vivenda revisarà 'tots i cada un dels expedients' de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan per a verificar dades i descartar manipulació. La revisió arriba després de la polèmica per adjudicataris amb vincles municipals i es recolzarà en un informe detallat del visat.