Alacant multarà en dos mesos als patinets que circulen a més de 25 quilòmetres per hora

 

El ple de l’Ajuntament d’Alacant ha aprovat hui de manera definitiva la nova regulació de l’Ordenança de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) amb la que delimita les condicions de circulació dels patinets elèctrics en la ciutat, que tindran com a velocitat màxima els 25 quilòmetres per hora, i les multes es començaran a imposar dins de dos mesos.

 

La nova normativa establix l’obligació de portar casc, prohibix circular per la voreres i establix una velocitat màxima de 25 quilòmetres hora. A demés, establix com a espais per a la seua circulació els carrers d’un carril i un sentit, les zona 30, cicle-calles, carrers a 30 quilòmetres hora, i carrils bici, de manera que queda prohibit el seu pas per les voreres, voreres-bici, passejos pavimentats i zones per als vianants.

 

Finalment, també concreta que els patinets hauran de portar timbre, llums davanteres i posteriors i elements reflectors degudament homologats, i recomana la subscripció d’una assegurança de responsabilitat civil.

 

Tres classes de multes

La nova norma aprovada entrarà en vigor en agost, una volta es publique en el Butlletí Oficial de la Província (BOP), encara que es preveu una moratòria de 60 dies per a la seua aplicació efectiva. És a dir, que la Policia Local es dedicarà durant els dos pròxims mesos a informar als usuaris de patinets sobre les condicions d’ús dels patinets abans de poder imposar-les.

 

L’ordenança concreta un règim sancionador en funció de la gravetat de cada classe d’infracció: les lleus es castigaran amb multes de fins a 100 euros; les greus, amb sancions de 101 a 200 euros, i les molt greus, de 201 a 500 euros.

 

El regidor de Mobilitat, José Ramón González, ha celebrat que «després de nou mesos de tramitació amb dos exposicions públiques i amb la major participació pública nasca una bona i necessària ordenança en Alacant per a regular la circulació dels patinets elèctrics de manera segura i limitant la seua velocitat a 25 quilòmetres per hora».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.