Alacant multarà en dos mesos als patinets que circulen a més de 25 quilòmetres per hora

 

El ple de l’Ajuntament d’Alacant ha aprovat hui de manera definitiva la nova regulació de l’Ordenança de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) amb la que delimita les condicions de circulació dels patinets elèctrics en la ciutat, que tindran com a velocitat màxima els 25 quilòmetres per hora, i les multes es començaran a imposar dins de dos mesos.

 

La nova normativa establix l’obligació de portar casc, prohibix circular per la voreres i establix una velocitat màxima de 25 quilòmetres hora. A demés, establix com a espais per a la seua circulació els carrers d’un carril i un sentit, les zona 30, cicle-calles, carrers a 30 quilòmetres hora, i carrils bici, de manera que queda prohibit el seu pas per les voreres, voreres-bici, passejos pavimentats i zones per als vianants.

 

Finalment, també concreta que els patinets hauran de portar timbre, llums davanteres i posteriors i elements reflectors degudament homologats, i recomana la subscripció d’una assegurança de responsabilitat civil.

 

Tres classes de multes

La nova norma aprovada entrarà en vigor en agost, una volta es publique en el Butlletí Oficial de la Província (BOP), encara que es preveu una moratòria de 60 dies per a la seua aplicació efectiva. És a dir, que la Policia Local es dedicarà durant els dos pròxims mesos a informar als usuaris de patinets sobre les condicions d’ús dels patinets abans de poder imposar-les.

 

L’ordenança concreta un règim sancionador en funció de la gravetat de cada classe d’infracció: les lleus es castigaran amb multes de fins a 100 euros; les greus, amb sancions de 101 a 200 euros, i les molt greus, de 201 a 500 euros.

 

El regidor de Mobilitat, José Ramón González, ha celebrat que «després de nou mesos de tramitació amb dos exposicions públiques i amb la major participació pública nasca una bona i necessària ordenança en Alacant per a regular la circulació dels patinets elèctrics de manera segura i limitant la seua velocitat a 25 quilòmetres per hora».

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.