Alacant permet els deports d’aigua, com la natació i el surf, des d’este dimarts

Troben a un matrimoni amb tres xiquets passejant per la platja de Dénia, en la Marina Alta (Alacant)

Platja de Dénia | Google Maps

 

L’Ajuntament d’Alacant permet des d’este dimarts per la vesprada fer deports aquàtics en zones costaneres com la Pedrera, accedint per la platja de l’Albufereta, i la platja de Sant Joan, amb accés enfront de l’antic Hotel Sidi. Les modalitats deportives permeses són natació, salvament i socorrisme, surf, winfsurf, katesurf, padelsurf, kayack, piragua i rem deportiu.

 

El regidor de Deport, José Luis Berenguer, ha explicat que la decisió és anar recuperant «en la mesura que siga possible la normalitat» però «sempre garantint la seguretat dels alacantins». «Per això hem començat obrint el nostre litoral per a les pràctiques deportives permeses pel Govern», ha dit en un comunicat.

 

«Si tots contribuïm i col·laborem, esta situació la superarem abans i tots els ciutadans podran disfrutar del nostre litoral també abans», ha afirmat. En el decret de reobertura per a la pràctica de determinats deports aquàtics s’establiixen les següents categories de deportistes i limitacions.

 

Les franjes horàries

Els deportistes aficionats només podran entrenar en Alacant i no podran usar per al desplaçament vehicles a motor. L’horari permés per a este grup és de 07.00 a 10.00 del matí i de 20.00 a 21.00 de la nit i només una volta al dia.

 

Quant als deportistes federats i socorristes professionals residents en Alacant, l’horari permés per a este grup és de 07.00 a 10.00 del matí i de 20.00 a 21.00 de la nit i i podran entrenar dos voltes al dia. Els deportistes que practiquen deport adaptat o paralímpic podran comptar amb acompanyament d’un altre deportista, guardant la distància de seguretat.

 

Esta categoria podrà entrenar de 7.00 del matí a les 21.00 de la nit sense limitacions. Podran desplaçar-se des de qualsevol punt de la província d’Alacant i podran estar acompanyats pel seu entrenador, respectant la distància de seguretat.

 

Mantindre totes les mesures de distanciament i higiene

S’haurà de mantindre en tot moment les mesures de distanciament social i higiene per a la prevenció del contagi de la COVID-19, indicades per les autoritats sanitàries. A demés, s’haurà d’accedir només per les zones habilitades per a l’accés a la platja. La categoria de deportista haurà d’acreditar-se per a l’accés a les zones de pràctica deportiva.

 

La pràctica de l’activitat es farà per compte del deportista, que haurà d’estar proveït de les mesures de seguretat personal. Per als nadadors serà obligatori de boia. Es prohibix l’accés als menors de 14 anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.