Alacant permet els passejos per la platja a partir d’este divendres

Una platja de Badalona plena de gent aquest dissabte, 2 de maig

Arxiu | Cedida

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha signat hui un decret pel que s’alça el tancament de les platges per al passeig i l’activitat deportiva des de demà, divendres 8 de maig, a les 15.00 hores. Este Decret serà aplicable fins que es mantinguen les restriccions d’ús de platges i zona de bany que ho motiven. Els usos autoritzats, amb caràcter exclusiu i excloent, són els següents: passeig i activitat deportiva individual.

 

Les normes d’obligat compliment per als usuaris són les següents: es mantindrà la distància de seguretat de dos metres, els accessos a l’arenal s’hauran de fer única i exclusivament pels llocs habilitats i estarà prohibit fer-ho per llocs diferents als fixats, el trànsit per les passarel·les d’accés haurà de fer-se amb calçat. Les normes de seguretat i distàncies per al passeig i la pràctica deportiva seran les mateixes que les establides per a este mateixes activitats en les vies, parcs i jardins públics.

 

Usos prohibits

Els usos prohibits són els següents: el bany en la mar, a excepció de la pràctica deportiva autoritzada en el Decret d’Alcaldia del 5 de maig de 2020, prendre el sol de manera estàtica o fer qualsevol activitat sedentària, instal·lar ombrel·les, cadires, hamaques o tovalloles de bany, l’ús dels jocs infantils, l’ús dels aparells bio saludables, la pràctica de l’activitat deportiva col·lectiva, l’ús de llavapeus i dutxes.

 

Horaris i mobilitat

Els usuaris podran entrenar, per a la pràctica deportiva, una volta al dia en els següents horaris: de 06.00 a 10.00 hores del matí i de 20.00 a 22.00 hores de la nit; el passeig amb menors serà de 12.00 a 19.00 hores; i el passeig de majors de 70 anys, de 10.00 a 12.00 hores i de 19.00 a 20.00 hores.

 

Només podran desplaçar-se a les platges els usuaris residents en el terme municipal d’Alacant i no es podran usar vehicles a motor per al desplaçament. Les persones tindran la limitació de fer-ho dins del radi d’1 quilòmetre de les seues cases, encara que els deportistes no estaran subjectes a esta limitació de distància.

Últimes notícies

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.