11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Alacant recupera les línies nocturnes de l’autobús urbà

 

L’Ajuntament d’Alacant recupera les línies nocturnes de l’autobús urbà després de la fi del toc de queda des d’este divendres, 11 de juny.

D’esta manera, es reactiva el servei en les línies 03N entre Ciutat d’Assís i Villafranqueza i la 22N entre la plaça Porta de la Mar, Cap de l’Horta i Platja Sant Joan, que romania suspés el passat 30 d’octubre per la limitació de la mobilitat personal.

El regidor de Transport i Accessibilitat, Manuel Villar, ha explicat que “després de l’última resolució de la Conselleria de Sanitat, que no contempla mesures relatives a la limitació de circulació de persones en horari nocturn entre la 1 i les 6 de la matinada, podrem recuperar el servei nocturn de l’autobús, les línies del qual quedaran operatives des de demà divendres”.

Villar ha explicat que “igual que en la resta de les línies, es mantindran les mesures de seguretat anti COVID, com puga ser l’ús de la màscara, l’ús de gels desinfectants en l’accés al vehicle o el pagament sense monedes a través de bons de transport o targetes de crèdit electròniques, així com mantenint els aforaments controlats sota la vigilància dels conductors i els inspectors que supervisen la flota del transport públic col·lectiu amb autobús”.

Les dos línies que reprenen l’activitat són la 03N que enllaça els barris de Ciutat d’Assís i Vilafranquera, a través del centre urbà passant per l’avinguda Maisonnave i la plaça d’Espanya, amb freqüències cada hora i vint minuts entre les 23.30 i les 5.30 de la matinada, i la 22N que comunica la plaça Porta de la Mar amb el Cap de l’Horta i Platja Sant Joan amb servei cada hora i deu minuts entre les 23.30 fins a les 6.30 hores.

Nova quotidianitat

 

El regidor de Transports ha ressaltat la importància de tornar a recuperar la normalitat i la quotidianitat en l’ús de l’autobús urbà per als desplaçaments per la ciutat, deixant aparcat el vehicle particular, com una manera d’afavorir una major sostenibilitat dels espais públics, reduint la contaminació i afavorint una millor qualitat de l’aire a la ciutat.

Manuel Villar ha destacat que “a poc a poc anem recuperant la normalitat, sense oblidar que el virus encara és present i hem de mantindre les mesures personals com és l’ús de la màscara i la desinfecció de mans”, al mateix temps que ha recordat “l’esforç que ha realitzat l’Ajuntament per a mantindre operatiu el servei d’autobús urbà en totes les línies, excepte les afectades per les restriccions de mobilitat, i facilitar els desplaçaments dels alacantins per la ciutat malgrat dèficit que ha ocasionat la caiguda del nombre de passatgers durant el confinament i la desescalada”.

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.