Alacant recupera les línies nocturnes de l’autobús urbà

 

L’Ajuntament d’Alacant recupera les línies nocturnes de l’autobús urbà després de la fi del toc de queda des d’este divendres, 11 de juny.

D’esta manera, es reactiva el servei en les línies 03N entre Ciutat d’Assís i Villafranqueza i la 22N entre la plaça Porta de la Mar, Cap de l’Horta i Platja Sant Joan, que romania suspés el passat 30 d’octubre per la limitació de la mobilitat personal.

El regidor de Transport i Accessibilitat, Manuel Villar, ha explicat que “després de l’última resolució de la Conselleria de Sanitat, que no contempla mesures relatives a la limitació de circulació de persones en horari nocturn entre la 1 i les 6 de la matinada, podrem recuperar el servei nocturn de l’autobús, les línies del qual quedaran operatives des de demà divendres”.

Villar ha explicat que “igual que en la resta de les línies, es mantindran les mesures de seguretat anti COVID, com puga ser l’ús de la màscara, l’ús de gels desinfectants en l’accés al vehicle o el pagament sense monedes a través de bons de transport o targetes de crèdit electròniques, així com mantenint els aforaments controlats sota la vigilància dels conductors i els inspectors que supervisen la flota del transport públic col·lectiu amb autobús”.

Les dos línies que reprenen l’activitat són la 03N que enllaça els barris de Ciutat d’Assís i Vilafranquera, a través del centre urbà passant per l’avinguda Maisonnave i la plaça d’Espanya, amb freqüències cada hora i vint minuts entre les 23.30 i les 5.30 de la matinada, i la 22N que comunica la plaça Porta de la Mar amb el Cap de l’Horta i Platja Sant Joan amb servei cada hora i deu minuts entre les 23.30 fins a les 6.30 hores.

Nova quotidianitat

 

El regidor de Transports ha ressaltat la importància de tornar a recuperar la normalitat i la quotidianitat en l’ús de l’autobús urbà per als desplaçaments per la ciutat, deixant aparcat el vehicle particular, com una manera d’afavorir una major sostenibilitat dels espais públics, reduint la contaminació i afavorint una millor qualitat de l’aire a la ciutat.

Manuel Villar ha destacat que “a poc a poc anem recuperant la normalitat, sense oblidar que el virus encara és present i hem de mantindre les mesures personals com és l’ús de la màscara i la desinfecció de mans”, al mateix temps que ha recordat “l’esforç que ha realitzat l’Ajuntament per a mantindre operatiu el servei d’autobús urbà en totes les línies, excepte les afectades per les restriccions de mobilitat, i facilitar els desplaçaments dels alacantins per la ciutat malgrat dèficit que ha ocasionat la caiguda del nombre de passatgers durant el confinament i la desescalada”.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.