19.4 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Alacant recupera les línies nocturnes de l’autobús urbà

 

L’Ajuntament d’Alacant recupera les línies nocturnes de l’autobús urbà després de la fi del toc de queda des d’este divendres, 11 de juny.

D’esta manera, es reactiva el servei en les línies 03N entre Ciutat d’Assís i Villafranqueza i la 22N entre la plaça Porta de la Mar, Cap de l’Horta i Platja Sant Joan, que romania suspés el passat 30 d’octubre per la limitació de la mobilitat personal.

El regidor de Transport i Accessibilitat, Manuel Villar, ha explicat que “després de l’última resolució de la Conselleria de Sanitat, que no contempla mesures relatives a la limitació de circulació de persones en horari nocturn entre la 1 i les 6 de la matinada, podrem recuperar el servei nocturn de l’autobús, les línies del qual quedaran operatives des de demà divendres”.

Villar ha explicat que “igual que en la resta de les línies, es mantindran les mesures de seguretat anti COVID, com puga ser l’ús de la màscara, l’ús de gels desinfectants en l’accés al vehicle o el pagament sense monedes a través de bons de transport o targetes de crèdit electròniques, així com mantenint els aforaments controlats sota la vigilància dels conductors i els inspectors que supervisen la flota del transport públic col·lectiu amb autobús”.

Les dos línies que reprenen l’activitat són la 03N que enllaça els barris de Ciutat d’Assís i Vilafranquera, a través del centre urbà passant per l’avinguda Maisonnave i la plaça d’Espanya, amb freqüències cada hora i vint minuts entre les 23.30 i les 5.30 de la matinada, i la 22N que comunica la plaça Porta de la Mar amb el Cap de l’Horta i Platja Sant Joan amb servei cada hora i deu minuts entre les 23.30 fins a les 6.30 hores.

Nova quotidianitat

 

El regidor de Transports ha ressaltat la importància de tornar a recuperar la normalitat i la quotidianitat en l’ús de l’autobús urbà per als desplaçaments per la ciutat, deixant aparcat el vehicle particular, com una manera d’afavorir una major sostenibilitat dels espais públics, reduint la contaminació i afavorint una millor qualitat de l’aire a la ciutat.

Manuel Villar ha destacat que “a poc a poc anem recuperant la normalitat, sense oblidar que el virus encara és present i hem de mantindre les mesures personals com és l’ús de la màscara i la desinfecció de mans”, al mateix temps que ha recordat “l’esforç que ha realitzat l’Ajuntament per a mantindre operatiu el servei d’autobús urbà en totes les línies, excepte les afectades per les restriccions de mobilitat, i facilitar els desplaçaments dels alacantins per la ciutat malgrat dèficit que ha ocasionat la caiguda del nombre de passatgers durant el confinament i la desescalada”.

Últimes notícies

Detingut un home pel robatori de desenes de bicicletes i patinets a Torrevieja i el seu entorn

Un home de 45 anys ha sigut detingut pel suposat robatori de desenes de bicicletes i patinets d'alta gamma a Torrevieja i localitats pròximes. En la seua vivenda es van trobar 35 bicicletes, 18 patinets i diversos carregadors; ha quedat en llibertat a l'espera de citació i s'ha demanat col·laboració per a identificar-los.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

Tres persones van ser ateses per inhalació de fum després de l'incendi en l'última planta d'un edifici de Vila-real. El foc es va extingir a mitjanit.

Detingut a Elda per amenaçar i colpejar a un home amb una arma de foc després d’una discussió

Un home de 58 anys ha sigut detingut a Elda després d'amenaçar a un altre amb una pistola de salva i colpejar-li al cap. La Policia va intervindre més armes i munició.

La incidència de grip puja un 75% en la Comunitat Valenciana en l’última setmana

La taxa de grip ascendix a 35,2 casos per 100.000 habitants enfront de 19,8 la setmana prèvia. VRS i el total d'infeccions respiratòries baixen; covid se situa en zero.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i una nit de 23 graus en la Comunitat Valenciana

El temporal ha disparat el vent i les temperatures: 104 km/h a Atzeneta del Maestrat i fins a 23 graus en diverses localitats, amb rècords nocturns provisionals.

Dimecres amb ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils impulsa vent de l'oest amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i grocs a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. Hi haurà nuvolositat variable i pluges febles a l'interior a la vesprada, amb mala mar en la costa.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i 23 graus de matinada en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 104 km/h i temperatures de 23 graus en plena matinada en diversos punts de la Comunitat Valenciana. Bombers han intervingut pels efectes del vent.

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 crema amb Kenneth i deixa sis finalistes

Kenneth ha segellat el seu passe a la final del dissabte amb una actuació d'alt voltatge. Li acompanyen Tony Grox i LucyCalys, Izan Llunas, Kitai, Mikel Herzog Jr i el duo María León i Julia Medina.