Alacant recupera les línies nocturnes de l’autobús urbà

 

L’Ajuntament d’Alacant recupera les línies nocturnes de l’autobús urbà després de la fi del toc de queda des d’este divendres, 11 de juny.

D’esta manera, es reactiva el servei en les línies 03N entre Ciutat d’Assís i Villafranqueza i la 22N entre la plaça Porta de la Mar, Cap de l’Horta i Platja Sant Joan, que romania suspés el passat 30 d’octubre per la limitació de la mobilitat personal.

El regidor de Transport i Accessibilitat, Manuel Villar, ha explicat que “després de l’última resolució de la Conselleria de Sanitat, que no contempla mesures relatives a la limitació de circulació de persones en horari nocturn entre la 1 i les 6 de la matinada, podrem recuperar el servei nocturn de l’autobús, les línies del qual quedaran operatives des de demà divendres”.

Villar ha explicat que “igual que en la resta de les línies, es mantindran les mesures de seguretat anti COVID, com puga ser l’ús de la màscara, l’ús de gels desinfectants en l’accés al vehicle o el pagament sense monedes a través de bons de transport o targetes de crèdit electròniques, així com mantenint els aforaments controlats sota la vigilància dels conductors i els inspectors que supervisen la flota del transport públic col·lectiu amb autobús”.

Les dos línies que reprenen l’activitat són la 03N que enllaça els barris de Ciutat d’Assís i Vilafranquera, a través del centre urbà passant per l’avinguda Maisonnave i la plaça d’Espanya, amb freqüències cada hora i vint minuts entre les 23.30 i les 5.30 de la matinada, i la 22N que comunica la plaça Porta de la Mar amb el Cap de l’Horta i Platja Sant Joan amb servei cada hora i deu minuts entre les 23.30 fins a les 6.30 hores.

Nova quotidianitat

 

El regidor de Transports ha ressaltat la importància de tornar a recuperar la normalitat i la quotidianitat en l’ús de l’autobús urbà per als desplaçaments per la ciutat, deixant aparcat el vehicle particular, com una manera d’afavorir una major sostenibilitat dels espais públics, reduint la contaminació i afavorint una millor qualitat de l’aire a la ciutat.

Manuel Villar ha destacat que “a poc a poc anem recuperant la normalitat, sense oblidar que el virus encara és present i hem de mantindre les mesures personals com és l’ús de la màscara i la desinfecció de mans”, al mateix temps que ha recordat “l’esforç que ha realitzat l’Ajuntament per a mantindre operatiu el servei d’autobús urbà en totes les línies, excepte les afectades per les restriccions de mobilitat, i facilitar els desplaçaments dels alacantins per la ciutat malgrat dèficit que ha ocasionat la caiguda del nombre de passatgers durant el confinament i la desescalada”.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.