Alacant recupera les línies nocturnes de l’autobús urbà

 

L’Ajuntament d’Alacant recupera les línies nocturnes de l’autobús urbà després de la fi del toc de queda des d’este divendres, 11 de juny.

D’esta manera, es reactiva el servei en les línies 03N entre Ciutat d’Assís i Villafranqueza i la 22N entre la plaça Porta de la Mar, Cap de l’Horta i Platja Sant Joan, que romania suspés el passat 30 d’octubre per la limitació de la mobilitat personal.

El regidor de Transport i Accessibilitat, Manuel Villar, ha explicat que “després de l’última resolució de la Conselleria de Sanitat, que no contempla mesures relatives a la limitació de circulació de persones en horari nocturn entre la 1 i les 6 de la matinada, podrem recuperar el servei nocturn de l’autobús, les línies del qual quedaran operatives des de demà divendres”.

Villar ha explicat que “igual que en la resta de les línies, es mantindran les mesures de seguretat anti COVID, com puga ser l’ús de la màscara, l’ús de gels desinfectants en l’accés al vehicle o el pagament sense monedes a través de bons de transport o targetes de crèdit electròniques, així com mantenint els aforaments controlats sota la vigilància dels conductors i els inspectors que supervisen la flota del transport públic col·lectiu amb autobús”.

Les dos línies que reprenen l’activitat són la 03N que enllaça els barris de Ciutat d’Assís i Vilafranquera, a través del centre urbà passant per l’avinguda Maisonnave i la plaça d’Espanya, amb freqüències cada hora i vint minuts entre les 23.30 i les 5.30 de la matinada, i la 22N que comunica la plaça Porta de la Mar amb el Cap de l’Horta i Platja Sant Joan amb servei cada hora i deu minuts entre les 23.30 fins a les 6.30 hores.

Nova quotidianitat

 

El regidor de Transports ha ressaltat la importància de tornar a recuperar la normalitat i la quotidianitat en l’ús de l’autobús urbà per als desplaçaments per la ciutat, deixant aparcat el vehicle particular, com una manera d’afavorir una major sostenibilitat dels espais públics, reduint la contaminació i afavorint una millor qualitat de l’aire a la ciutat.

Manuel Villar ha destacat que “a poc a poc anem recuperant la normalitat, sense oblidar que el virus encara és present i hem de mantindre les mesures personals com és l’ús de la màscara i la desinfecció de mans”, al mateix temps que ha recordat “l’esforç que ha realitzat l’Ajuntament per a mantindre operatiu el servei d’autobús urbà en totes les línies, excepte les afectades per les restriccions de mobilitat, i facilitar els desplaçaments dels alacantins per la ciutat malgrat dèficit que ha ocasionat la caiguda del nombre de passatgers durant el confinament i la desescalada”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.