Alacant suspén per segon any la Romeria de la Santa Faç

 

L’Ajuntament d’Alacant ha confirmat la suspensió, per segon any consecutiu, de la Romeria de la Santa Faç i en el seu lloc celebrarà una missa a porta tancada. La decisió s’ha pres de manera conjunta entre representants de la corporació municipal i del Cabildo a través d’una reunió mantinguda per a abordar la possibilitat de celebrar este «emblemàtic» acte de la capital.

 

En la reunió han sigut present l’alcalde, Luis Barcala, la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, i els regidors de Festes, Manuel Jiménez, i de Seguretat, José Ramón González, juntament amb els representants del Cabildo, el degà de Sant Nicolás, Ramón Egío, i el rector del santuari de Santa Faç, José Luis Casanova.

 

De la mateixa manera, s’estudiarà la possibilitat de celebrar una benedicció a tota la ciutat des d’un punt que encara està per determinar. Este acte estaria també restringit i només es podria seguir a través de la retransmissió en directe, com també passarà amb la missa, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

En la reunió també s’ha acordat fer una «crida» als alacantins perquè eixe dia no acudisquen al Monestir, atés que l’accés al caseriu estarà «restringit» i es reforçaran totes les mesures de seguretat per a evitar qualsevol tipus d’aglomeració.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.