Albalat dels Sorells té nou cronista, Mateu Rodrigo Lizondo

 

A causa de la situació provocada per la pandèmia, el nomenament del nou cronista d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València), es va fer d’acord amb el que marca la normativa sanitària, pel que només un número molt reduït de persones pogueren donar fe de l’acte, entre elles, un xicotet cercle de familiars i amics d’En Mateu i els membres de la corporació municipal presidida per l’alcalde, Nicolau Claramunt i Ruiz.

 

La celebració, senzilla i entenimentada, s’inicià amb la presentació de Mateu Rodrigo per part de l’alcalde, i la lectura de l’acta del plenari del passat 29 de juliol, en la que s’acordà el seu nomenament com a nou cronista. Seguidament, Mateu Rodrigo prengué possessió de la paraula per a delectar al públic amb la seua erudició i prolífica dissertació de pinzellades d’història relacionades amb Albalat dels Sorells, el patrimoni i alguns dels seus personatges protagonistes més il·lustres, a demés d’agrair el seu nomenament a la corporació.

 

Reconeixement especial tingué el professor Mateu per recordar la figura de l’anterior cronista, Bernat Garcia i Aparisi, recentment traspassat, motiu pel que l’ajuntament va iniciar l’expedient de nomenament del nou cronista, fet el que es va certificar divendres 4 de setembre en el Palau Comtal.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.