Albalat dels Sorells té nou cronista, Mateu Rodrigo Lizondo

 

A causa de la situació provocada per la pandèmia, el nomenament del nou cronista d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València), es va fer d’acord amb el que marca la normativa sanitària, pel que només un número molt reduït de persones pogueren donar fe de l’acte, entre elles, un xicotet cercle de familiars i amics d’En Mateu i els membres de la corporació municipal presidida per l’alcalde, Nicolau Claramunt i Ruiz.

 

La celebració, senzilla i entenimentada, s’inicià amb la presentació de Mateu Rodrigo per part de l’alcalde, i la lectura de l’acta del plenari del passat 29 de juliol, en la que s’acordà el seu nomenament com a nou cronista. Seguidament, Mateu Rodrigo prengué possessió de la paraula per a delectar al públic amb la seua erudició i prolífica dissertació de pinzellades d’història relacionades amb Albalat dels Sorells, el patrimoni i alguns dels seus personatges protagonistes més il·lustres, a demés d’agrair el seu nomenament a la corporació.

 

Reconeixement especial tingué el professor Mateu per recordar la figura de l’anterior cronista, Bernat Garcia i Aparisi, recentment traspassat, motiu pel que l’ajuntament va iniciar l’expedient de nomenament del nou cronista, fet el que es va certificar divendres 4 de setembre en el Palau Comtal.

Últimes notícies

Direccions de centres i famílies reclamen a Pérez Llorca que desbloquege el conflicte educatiu

Les associacions de direccions d’Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial i la Confederació Gonzalo Anaya demanen una reunió urgent amb Juanfran Pérez Llorca perquè intervena directament en el conflicte educatiu que afecta el final de curs i la preparació del pròxim.

Compromís acusa Vox de marcar els pressupostos i d’oblidar els valencians

Compromís presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat per a 2026 i assegura que responen a les exigències de Vox i no a les necessitats reals de la ciutadania valenciana.

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.