L’alcalde de Sagunt, 5 regidors i 20 treballadors municipals continuen en quarantena pel coronavirus

 

Una volta aclarida la situació d’este dissabte quan l’alcalde de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), Darío Moreno, va donar positiu en la prova feta del Covid-19, el regidor delegat del Servici de Prevenció de Riscos Laborals, Javier Timón, ha volgut aclarir algunes dades publicades i el protocol a seguir i la situació actual.

 

Una volta conegut el resultat positiu, Javier Timón es va traslladar al servici d’urgències de l’Hospital de Sagunt per a rebre instruccions sobre el protocol a seguir per part dels diferents contactes. En eixe moment, la metgessa del servici d’urgències va informar que tots els contactes havien de fer quarantena preventiva i dir als corresponents metges de capçalera per a explicar cada cas particular i aplicar el protocol que li corresponguera a cada persona.

 

Una volta fetes les gestions en el departament de Salut Pública, es va decretar que tots aquells que no havien estat reunits amb l’alcalde per un espai de temps superior a 15 minuts a menys de metre i mig de distància i sense mascareta no eren catalogats com a contactes estrets i havien d’abandonar la quarantena preventiva.

 

La quarantena serà de 10 dies

Per part seua, les persones que sí que complien amb este requisit van ser declarades contactes estrets, posades en quarantena i en aïllament i a l’espera que els seus corresponents metges de capçalera els cridaren per a citar-los a fer-se les proves. 

 

Esta quarantena «haurà de fer-se durant 10 dies fins que es repetisquen les proves i es decrete que són casos negatius», ha dit Timón. Cal assenyalar que en esta situació es troben, a demés de l’alcalde, cinc regidors, i altres 20 persones treballadores municipals.

 

Timó ha destacat que des de l’inici d’este assumpte, s’han mantingut periòdicament informats a tots els portaveus dels grups de l’Oposició i a l’Equip de Govern de totes les novetats que han anat passant i se’ls ha traslladat les corresponents instruccions a seguir, «este matí hem convocat d’urgència el Comité de Seguretat i Salut Laboral per a traslladar tota la informació disponible i donar compte de totes les actuacions fetes pel Servici de Prevenció de Riscos Laborals, a demés de respondre a tots els dubtes i preguntes que s’han formulat per part dels membres».

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.