L’alcalde de Sagunt, 5 regidors i 20 treballadors municipals continuen en quarantena pel coronavirus

 

Una volta aclarida la situació d’este dissabte quan l’alcalde de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), Darío Moreno, va donar positiu en la prova feta del Covid-19, el regidor delegat del Servici de Prevenció de Riscos Laborals, Javier Timón, ha volgut aclarir algunes dades publicades i el protocol a seguir i la situació actual.

 

Una volta conegut el resultat positiu, Javier Timón es va traslladar al servici d’urgències de l’Hospital de Sagunt per a rebre instruccions sobre el protocol a seguir per part dels diferents contactes. En eixe moment, la metgessa del servici d’urgències va informar que tots els contactes havien de fer quarantena preventiva i dir als corresponents metges de capçalera per a explicar cada cas particular i aplicar el protocol que li corresponguera a cada persona.

 

Una volta fetes les gestions en el departament de Salut Pública, es va decretar que tots aquells que no havien estat reunits amb l’alcalde per un espai de temps superior a 15 minuts a menys de metre i mig de distància i sense mascareta no eren catalogats com a contactes estrets i havien d’abandonar la quarantena preventiva.

 

La quarantena serà de 10 dies

Per part seua, les persones que sí que complien amb este requisit van ser declarades contactes estrets, posades en quarantena i en aïllament i a l’espera que els seus corresponents metges de capçalera els cridaren per a citar-los a fer-se les proves. 

 

Esta quarantena «haurà de fer-se durant 10 dies fins que es repetisquen les proves i es decrete que són casos negatius», ha dit Timón. Cal assenyalar que en esta situació es troben, a demés de l’alcalde, cinc regidors, i altres 20 persones treballadores municipals.

 

Timó ha destacat que des de l’inici d’este assumpte, s’han mantingut periòdicament informats a tots els portaveus dels grups de l’Oposició i a l’Equip de Govern de totes les novetats que han anat passant i se’ls ha traslladat les corresponents instruccions a seguir, «este matí hem convocat d’urgència el Comité de Seguretat i Salut Laboral per a traslladar tota la informació disponible i donar compte de totes les actuacions fetes pel Servici de Prevenció de Riscos Laborals, a demés de respondre a tots els dubtes i preguntes que s’han formulat per part dels membres».

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.