L’alcalde de Sagunt, 5 regidors i 20 treballadors municipals continuen en quarantena pel coronavirus

 

Una volta aclarida la situació d’este dissabte quan l’alcalde de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), Darío Moreno, va donar positiu en la prova feta del Covid-19, el regidor delegat del Servici de Prevenció de Riscos Laborals, Javier Timón, ha volgut aclarir algunes dades publicades i el protocol a seguir i la situació actual.

 

Una volta conegut el resultat positiu, Javier Timón es va traslladar al servici d’urgències de l’Hospital de Sagunt per a rebre instruccions sobre el protocol a seguir per part dels diferents contactes. En eixe moment, la metgessa del servici d’urgències va informar que tots els contactes havien de fer quarantena preventiva i dir als corresponents metges de capçalera per a explicar cada cas particular i aplicar el protocol que li corresponguera a cada persona.

 

Una volta fetes les gestions en el departament de Salut Pública, es va decretar que tots aquells que no havien estat reunits amb l’alcalde per un espai de temps superior a 15 minuts a menys de metre i mig de distància i sense mascareta no eren catalogats com a contactes estrets i havien d’abandonar la quarantena preventiva.

 

La quarantena serà de 10 dies

Per part seua, les persones que sí que complien amb este requisit van ser declarades contactes estrets, posades en quarantena i en aïllament i a l’espera que els seus corresponents metges de capçalera els cridaren per a citar-los a fer-se les proves. 

 

Esta quarantena «haurà de fer-se durant 10 dies fins que es repetisquen les proves i es decrete que són casos negatius», ha dit Timón. Cal assenyalar que en esta situació es troben, a demés de l’alcalde, cinc regidors, i altres 20 persones treballadores municipals.

 

Timó ha destacat que des de l’inici d’este assumpte, s’han mantingut periòdicament informats a tots els portaveus dels grups de l’Oposició i a l’Equip de Govern de totes les novetats que han anat passant i se’ls ha traslladat les corresponents instruccions a seguir, «este matí hem convocat d’urgència el Comité de Seguretat i Salut Laboral per a traslladar tota la informació disponible i donar compte de totes les actuacions fetes pel Servici de Prevenció de Riscos Laborals, a demés de respondre a tots els dubtes i preguntes que s’han formulat per part dels membres».

Últimes notícies

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.