L’alcalde de Sagunt, 5 regidors i 20 treballadors municipals continuen en quarantena pel coronavirus

 

Una volta aclarida la situació d’este dissabte quan l’alcalde de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), Darío Moreno, va donar positiu en la prova feta del Covid-19, el regidor delegat del Servici de Prevenció de Riscos Laborals, Javier Timón, ha volgut aclarir algunes dades publicades i el protocol a seguir i la situació actual.

 

Una volta conegut el resultat positiu, Javier Timón es va traslladar al servici d’urgències de l’Hospital de Sagunt per a rebre instruccions sobre el protocol a seguir per part dels diferents contactes. En eixe moment, la metgessa del servici d’urgències va informar que tots els contactes havien de fer quarantena preventiva i dir als corresponents metges de capçalera per a explicar cada cas particular i aplicar el protocol que li corresponguera a cada persona.

 

Una volta fetes les gestions en el departament de Salut Pública, es va decretar que tots aquells que no havien estat reunits amb l’alcalde per un espai de temps superior a 15 minuts a menys de metre i mig de distància i sense mascareta no eren catalogats com a contactes estrets i havien d’abandonar la quarantena preventiva.

 

La quarantena serà de 10 dies

Per part seua, les persones que sí que complien amb este requisit van ser declarades contactes estrets, posades en quarantena i en aïllament i a l’espera que els seus corresponents metges de capçalera els cridaren per a citar-los a fer-se les proves. 

 

Esta quarantena «haurà de fer-se durant 10 dies fins que es repetisquen les proves i es decrete que són casos negatius», ha dit Timón. Cal assenyalar que en esta situació es troben, a demés de l’alcalde, cinc regidors, i altres 20 persones treballadores municipals.

 

Timó ha destacat que des de l’inici d’este assumpte, s’han mantingut periòdicament informats a tots els portaveus dels grups de l’Oposició i a l’Equip de Govern de totes les novetats que han anat passant i se’ls ha traslladat les corresponents instruccions a seguir, «este matí hem convocat d’urgència el Comité de Seguretat i Salut Laboral per a traslladar tota la informació disponible i donar compte de totes les actuacions fetes pel Servici de Prevenció de Riscos Laborals, a demés de respondre a tots els dubtes i preguntes que s’han formulat per part dels membres».

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU