L’alcalde de Sagunt, 5 regidors i 20 treballadors municipals continuen en quarantena pel coronavirus

 

Una volta aclarida la situació d’este dissabte quan l’alcalde de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), Darío Moreno, va donar positiu en la prova feta del Covid-19, el regidor delegat del Servici de Prevenció de Riscos Laborals, Javier Timón, ha volgut aclarir algunes dades publicades i el protocol a seguir i la situació actual.

 

Una volta conegut el resultat positiu, Javier Timón es va traslladar al servici d’urgències de l’Hospital de Sagunt per a rebre instruccions sobre el protocol a seguir per part dels diferents contactes. En eixe moment, la metgessa del servici d’urgències va informar que tots els contactes havien de fer quarantena preventiva i dir als corresponents metges de capçalera per a explicar cada cas particular i aplicar el protocol que li corresponguera a cada persona.

 

Una volta fetes les gestions en el departament de Salut Pública, es va decretar que tots aquells que no havien estat reunits amb l’alcalde per un espai de temps superior a 15 minuts a menys de metre i mig de distància i sense mascareta no eren catalogats com a contactes estrets i havien d’abandonar la quarantena preventiva.

 

La quarantena serà de 10 dies

Per part seua, les persones que sí que complien amb este requisit van ser declarades contactes estrets, posades en quarantena i en aïllament i a l’espera que els seus corresponents metges de capçalera els cridaren per a citar-los a fer-se les proves. 

 

Esta quarantena «haurà de fer-se durant 10 dies fins que es repetisquen les proves i es decrete que són casos negatius», ha dit Timón. Cal assenyalar que en esta situació es troben, a demés de l’alcalde, cinc regidors, i altres 20 persones treballadores municipals.

 

Timó ha destacat que des de l’inici d’este assumpte, s’han mantingut periòdicament informats a tots els portaveus dels grups de l’Oposició i a l’Equip de Govern de totes les novetats que han anat passant i se’ls ha traslladat les corresponents instruccions a seguir, «este matí hem convocat d’urgència el Comité de Seguretat i Salut Laboral per a traslladar tota la informació disponible i donar compte de totes les actuacions fetes pel Servici de Prevenció de Riscos Laborals, a demés de respondre a tots els dubtes i preguntes que s’han formulat per part dels membres».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.