L’Ajuntament d’Alcoi cancel·la el Betlem de Tirisiti i tanca museus i biblioteques

 

L’Ajuntament d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha anunciat este dimecres noves mesures davant l’avanç de la pandèmia, entre elles el tancament de museus municipals, biblioteques i la cancel·lació de les representacions del tradicional Belén de Tirisiti.

 

D’esta forma ho han manifestat en roda de premsa l’alcalde, Toni Francés, i el portaveu del govern local, Jordi Martínez, qui a demés han informat que l’índex de contagis del municipi ha superat els 500 casos per cada 100.000 habitants.

 

Francés ha reconegut que en només una setmana s’ha doblegat la incidència per casos positius, superant els 500 casos per 100.000 habitants. «El consistori ha incrementat les mesures restrictives que estan en la nostra mà, com és el tancament d’instal·lacions municipals com a biblioteques, museus i els principals teatres, el Calderón i el Principal», ha indicat el primer edil.

En estos dies, el Teatre Principal acull les representacions del Betlem de Tirisiti, una icona del Nadal alcoià que atrau molts turistes. De la mateixa manera, les restriccions s’han anunciat fins al 4 de gener.

 

Crida a la responsabilitat

L’Ajuntament no s’ha pronunciat sobre com seria la Cavalcada alcoiana del 5 de gener i ha assenyalat que condiciona la seua celebració a l’evolució de la pandèmia. Per això, el govern municipal ha fet una crida a la responsabilitat a les famílies en l’entorn privat de cara a estes festes de Nadal.

 

Estes mesures se sumen a les anunciades fa uns dies, com és el tancament de la zona de jocs als parcs infantils, tancament d’instal·lacions deportives i suspensió d’activitats deportives, culturals, de joventut i les dinamitzades en el Casal del Nadal.

 

L’alcalde ha comunicat a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, les restriccions i ha traslladat al Consell que «si la incidència continua en augment, el govern de Ximo Puig hauria de prendre mesures més restrictives dins de les seues competències».

 

De la mateixa manera, representants del govern municipal han mantingut este dimecres una reunió amb diferents cossos de seguretat. L’alcalde ha anunciat que hi haurà 4 patrulles de la Policia Local per a controlar el compliment de totes les normes, juntament amb efectius de la Policia Nacional.

Últimes notícies

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.

El Levante recorrerà a la FIFA per a inscriure Akieme fora de termini

El Levante ha anunciat que presentarà un recurs davant la FIFA per a intentar validar la cessió de Sergio Akieme, rebutjada per LaLiga per arribar fora de termini.

Carlos Álvarez deixa el Llevant rumb al Club América de Mèxic

El director esportiu del Llevant ha confirmat que el traspàs de Carlos Álvarez al Club América de Mèxic està tancat i pendent només d’uns últims detalls contractuals. El migcampista andalús tanca així una etapa de 105 partits, 14 gols i 14 assistències amb el club granota.