L’Ajuntament d’Alcoi cancel·la el Betlem de Tirisiti i tanca museus i biblioteques

 

L’Ajuntament d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha anunciat este dimecres noves mesures davant l’avanç de la pandèmia, entre elles el tancament de museus municipals, biblioteques i la cancel·lació de les representacions del tradicional Belén de Tirisiti.

 

D’esta forma ho han manifestat en roda de premsa l’alcalde, Toni Francés, i el portaveu del govern local, Jordi Martínez, qui a demés han informat que l’índex de contagis del municipi ha superat els 500 casos per cada 100.000 habitants.

 

Francés ha reconegut que en només una setmana s’ha doblegat la incidència per casos positius, superant els 500 casos per 100.000 habitants. «El consistori ha incrementat les mesures restrictives que estan en la nostra mà, com és el tancament d’instal·lacions municipals com a biblioteques, museus i els principals teatres, el Calderón i el Principal», ha indicat el primer edil.

En estos dies, el Teatre Principal acull les representacions del Betlem de Tirisiti, una icona del Nadal alcoià que atrau molts turistes. De la mateixa manera, les restriccions s’han anunciat fins al 4 de gener.

 

Crida a la responsabilitat

L’Ajuntament no s’ha pronunciat sobre com seria la Cavalcada alcoiana del 5 de gener i ha assenyalat que condiciona la seua celebració a l’evolució de la pandèmia. Per això, el govern municipal ha fet una crida a la responsabilitat a les famílies en l’entorn privat de cara a estes festes de Nadal.

 

Estes mesures se sumen a les anunciades fa uns dies, com és el tancament de la zona de jocs als parcs infantils, tancament d’instal·lacions deportives i suspensió d’activitats deportives, culturals, de joventut i les dinamitzades en el Casal del Nadal.

 

L’alcalde ha comunicat a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, les restriccions i ha traslladat al Consell que «si la incidència continua en augment, el govern de Ximo Puig hauria de prendre mesures més restrictives dins de les seues competències».

 

De la mateixa manera, representants del govern municipal han mantingut este dimecres una reunió amb diferents cossos de seguretat. L’alcalde ha anunciat que hi haurà 4 patrulles de la Policia Local per a controlar el compliment de totes les normes, juntament amb efectius de la Policia Nacional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.