L’Ajuntament d’Alcoi cancel·la el Betlem de Tirisiti i tanca museus i biblioteques

 

L’Ajuntament d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha anunciat este dimecres noves mesures davant l’avanç de la pandèmia, entre elles el tancament de museus municipals, biblioteques i la cancel·lació de les representacions del tradicional Belén de Tirisiti.

 

D’esta forma ho han manifestat en roda de premsa l’alcalde, Toni Francés, i el portaveu del govern local, Jordi Martínez, qui a demés han informat que l’índex de contagis del municipi ha superat els 500 casos per cada 100.000 habitants.

 

Francés ha reconegut que en només una setmana s’ha doblegat la incidència per casos positius, superant els 500 casos per 100.000 habitants. «El consistori ha incrementat les mesures restrictives que estan en la nostra mà, com és el tancament d’instal·lacions municipals com a biblioteques, museus i els principals teatres, el Calderón i el Principal», ha indicat el primer edil.

En estos dies, el Teatre Principal acull les representacions del Betlem de Tirisiti, una icona del Nadal alcoià que atrau molts turistes. De la mateixa manera, les restriccions s’han anunciat fins al 4 de gener.

 

Crida a la responsabilitat

L’Ajuntament no s’ha pronunciat sobre com seria la Cavalcada alcoiana del 5 de gener i ha assenyalat que condiciona la seua celebració a l’evolució de la pandèmia. Per això, el govern municipal ha fet una crida a la responsabilitat a les famílies en l’entorn privat de cara a estes festes de Nadal.

 

Estes mesures se sumen a les anunciades fa uns dies, com és el tancament de la zona de jocs als parcs infantils, tancament d’instal·lacions deportives i suspensió d’activitats deportives, culturals, de joventut i les dinamitzades en el Casal del Nadal.

 

L’alcalde ha comunicat a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, les restriccions i ha traslladat al Consell que «si la incidència continua en augment, el govern de Ximo Puig hauria de prendre mesures més restrictives dins de les seues competències».

 

De la mateixa manera, representants del govern municipal han mantingut este dimecres una reunió amb diferents cossos de seguretat. L’alcalde ha anunciat que hi haurà 4 patrulles de la Policia Local per a controlar el compliment de totes les normes, juntament amb efectius de la Policia Nacional.

Últimes notícies

Controlat l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi forestal declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos (València) ha quedat controlat este dilluns de bon matí després d’una nit d’intens treball dels serveis d’emergència.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’incendi de Tírig després de la tercera nit d’atac terrestre

Un total de 18 mitjans aeris s’han afegit ja a l’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha cremat 684 hectàrees i ha obligat a evacuar Catí, mentres es manté el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.