Anuncios

L’Ajuntament d’Alcoi cancel·la el Betlem de Tirisiti i tanca museus i biblioteques

 

L’Ajuntament d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha anunciat este dimecres noves mesures davant l’avanç de la pandèmia, entre elles el tancament de museus municipals, biblioteques i la cancel·lació de les representacions del tradicional Belén de Tirisiti.

 

D’esta forma ho han manifestat en roda de premsa l’alcalde, Toni Francés, i el portaveu del govern local, Jordi Martínez, qui a demés han informat que l’índex de contagis del municipi ha superat els 500 casos per cada 100.000 habitants.

Anuncios

 

Francés ha reconegut que en només una setmana s’ha doblegat la incidència per casos positius, superant els 500 casos per 100.000 habitants. «El consistori ha incrementat les mesures restrictives que estan en la nostra mà, com és el tancament d’instal·lacions municipals com a biblioteques, museus i els principals teatres, el Calderón i el Principal», ha indicat el primer edil.

En estos dies, el Teatre Principal acull les representacions del Betlem de Tirisiti, una icona del Nadal alcoià que atrau molts turistes. De la mateixa manera, les restriccions s’han anunciat fins al 4 de gener.

 

Crida a la responsabilitat

L’Ajuntament no s’ha pronunciat sobre com seria la Cavalcada alcoiana del 5 de gener i ha assenyalat que condiciona la seua celebració a l’evolució de la pandèmia. Per això, el govern municipal ha fet una crida a la responsabilitat a les famílies en l’entorn privat de cara a estes festes de Nadal.

 

Estes mesures se sumen a les anunciades fa uns dies, com és el tancament de la zona de jocs als parcs infantils, tancament d’instal·lacions deportives i suspensió d’activitats deportives, culturals, de joventut i les dinamitzades en el Casal del Nadal.

 

L’alcalde ha comunicat a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, les restriccions i ha traslladat al Consell que «si la incidència continua en augment, el govern de Ximo Puig hauria de prendre mesures més restrictives dins de les seues competències».

 

De la mateixa manera, representants del govern municipal han mantingut este dimecres una reunió amb diferents cossos de seguretat. L’alcalde ha anunciat que hi haurà 4 patrulles de la Policia Local per a controlar el compliment de totes les normes, juntament amb efectius de la Policia Nacional.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios