13.6 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

L’Ajuntament d’Alcoi cancel·la el Betlem de Tirisiti i tanca museus i biblioteques

 

L’Ajuntament d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha anunciat este dimecres noves mesures davant l’avanç de la pandèmia, entre elles el tancament de museus municipals, biblioteques i la cancel·lació de les representacions del tradicional Belén de Tirisiti.

 

D’esta forma ho han manifestat en roda de premsa l’alcalde, Toni Francés, i el portaveu del govern local, Jordi Martínez, qui a demés han informat que l’índex de contagis del municipi ha superat els 500 casos per cada 100.000 habitants.

 

Francés ha reconegut que en només una setmana s’ha doblegat la incidència per casos positius, superant els 500 casos per 100.000 habitants. «El consistori ha incrementat les mesures restrictives que estan en la nostra mà, com és el tancament d’instal·lacions municipals com a biblioteques, museus i els principals teatres, el Calderón i el Principal», ha indicat el primer edil.

En estos dies, el Teatre Principal acull les representacions del Betlem de Tirisiti, una icona del Nadal alcoià que atrau molts turistes. De la mateixa manera, les restriccions s’han anunciat fins al 4 de gener.

 

Crida a la responsabilitat

L’Ajuntament no s’ha pronunciat sobre com seria la Cavalcada alcoiana del 5 de gener i ha assenyalat que condiciona la seua celebració a l’evolució de la pandèmia. Per això, el govern municipal ha fet una crida a la responsabilitat a les famílies en l’entorn privat de cara a estes festes de Nadal.

 

Estes mesures se sumen a les anunciades fa uns dies, com és el tancament de la zona de jocs als parcs infantils, tancament d’instal·lacions deportives i suspensió d’activitats deportives, culturals, de joventut i les dinamitzades en el Casal del Nadal.

 

L’alcalde ha comunicat a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, les restriccions i ha traslladat al Consell que «si la incidència continua en augment, el govern de Ximo Puig hauria de prendre mesures més restrictives dins de les seues competències».

 

De la mateixa manera, representants del govern municipal han mantingut este dimecres una reunió amb diferents cossos de seguretat. L’alcalde ha anunciat que hi haurà 4 patrulles de la Policia Local per a controlar el compliment de totes les normes, juntament amb efectius de la Policia Nacional.

Últimes notícies

El pressupost de València per a 2026 supera la comissió i queda llest per al ple del dilluns

La comissió d'Hisenda i Participació ha aprovat el pressupost de 2026 després de desestimar al·legacions. Els comptes ascendixen a 1.250 milions i prioritzen la reconstrucció per la dana, els servicis socials, la seguretat i la vivenda.

Carlos Mazón torna a les Corts quinze dies després per a l’últim ple de l’any

El expresident ha tornat a les Corts per a l'últim ple de l'any, quinze dies després de la seua anterior assistència. Ha ocupat de nou l'escó 97 i podrà votar la reforma del reglament.

Casa Caridad celebra Nadal amb un balanç de 4.464 persones ateses en 2025

Casa Caridad reforça la seua campanya de Nadal en un context d'alta demanda sostinguda. Lliurament més de 100 carros diaris i impulsarà 320 menús especials.

Juan Carlos Ferrero deixa de ser entrenador d’Alcaraz i Samuel López assumix en solitari

Carlos Alcaraz i Juan Carlos Ferrero han posat fi a la seua relació professional després de més de set anys. Samuel López, ja integrat en l'equip, dirigirà en solitari la carrera del número u.

Detinguda a València per explotar sexualment a dos dones amb amenaces de bruixeria

La Policia Nacional ha detingut a la propietària d'un centre de massatges per obligar a dos dones a pràctiques sexuals sota coaccions i amenaces de bruixeria. Les víctimes han sigut alliberades.

El Aspar Team salta a la pantalla gran amb la pel·lícula Ídols

El Aspar Team ha participat en Ídols, la primera pel·lícula basada en el Mundial de MotoGP, rodada durant 2024 i amb estrena en cinemes el 23 de gener. L'equip de Moto2 és un dels eixos del relat.

Tárrega fixa l’objectiu davant el Mallorca i promet treball immediat

Tárrega subratlla que el València apunta a guanyar al Mallorca i que el treball comença ja. Advertix de la importància del dol per la taula abans del tancament de l'any.

El València Basket visita al Basket Landes per a reenganxar-se a l’Eurolliga

València Basket es mesura al Basket Landes en la segona ronda de l'Eurolliga femenina amb la necessitat de tornar a guanyar després del 63-70 davant Saragossa. Raquel Carrera seguix de baixa i Queralt Casas torna a la pista on va jugar entre 2016 i 2018.