Alfafar finalitza l’Estiu Lúdic després de quatre setmanes de tallers i oci educatiu

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Benestar Social, ha finalitzat la huitena edició del projecte sociocultural Estiu Lúdic. Una edició més, el projecte ha potenciat la cooperació, l’escolta, el debat i la creativitat dels i les xicotetes, a més d’haver oferit un espai en el qual s’han combinat components educatius, saludables i d’oci actiu durant el període estival. 

 

Les activitats es van realitzar en grups separats de màxim 10 persones, per a garantir així el compliment de totes les mesures sanitàries vigents. Estiu Lúdic es va dur a terme a l’Escola de Persones Adultes del casc i en el CEI Rabisancho. El treball de l’equip de monitores ha sigut essencial, implicant-se al màxim per a complir la normativa alhora que feien un treball diari excel·lent guiant les activitats realitzades en el projecte. 

 

Entre les nombroses activitats que s’han desenvolupat en les 4 setmanes de duració del projecte es troben eixides a la platja, a la piscina i al parc aquàtic, així com projeccions de pel·lícules, l’activitat de “bodypainting” i la festa de l’espuma. També s’han inclòs tallers com el de còctels saludables, jocs, activitats manipulatives i esportives. 

 

Objectiu d’aquest projecte

El projecte socioeducatiu “Estiu Lúdic” pretén oferir alternatives d’oci municipal per a menors i/o les seues famílies amb els qui s’està seguint algun tipus d’intervenció o seguiment des dels programes que es desenvolupen en Serveis Socials, adaptant-se al període estival i amb una metodologia lúdica i participativa. 

 

Es treballa en el foment de la comunicació, participació i cooperació, així com la integració, de tots els xiquets/as, en l’aprenentatge de l’escolta en l’assemblea de grup, en el foment de valors cooperatius i no de competitivitat així com en l’autonomia de la cura i del manteniment d’hàbits. 

 

El projecte està destinat a tots els xiquets i xiquetes amb els qui la temàtica de la diversitat és el motor d’impuls i superació, realitzant activitats on aprenguen a acceptar la diversitat com una cosa normal, ja que així no serà necessari parlar d’inclusió sinó de convivència. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.

Un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a un home de 28 anys a un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena, amb tocaments a un xiquet d'11 anys i un altre de 12.

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.