Alfafar finalitza l’Estiu Lúdic després de quatre setmanes de tallers i oci educatiu

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Benestar Social, ha finalitzat la huitena edició del projecte sociocultural Estiu Lúdic. Una edició més, el projecte ha potenciat la cooperació, l’escolta, el debat i la creativitat dels i les xicotetes, a més d’haver oferit un espai en el qual s’han combinat components educatius, saludables i d’oci actiu durant el període estival. 

 

Les activitats es van realitzar en grups separats de màxim 10 persones, per a garantir així el compliment de totes les mesures sanitàries vigents. Estiu Lúdic es va dur a terme a l’Escola de Persones Adultes del casc i en el CEI Rabisancho. El treball de l’equip de monitores ha sigut essencial, implicant-se al màxim per a complir la normativa alhora que feien un treball diari excel·lent guiant les activitats realitzades en el projecte. 

 

Entre les nombroses activitats que s’han desenvolupat en les 4 setmanes de duració del projecte es troben eixides a la platja, a la piscina i al parc aquàtic, així com projeccions de pel·lícules, l’activitat de “bodypainting” i la festa de l’espuma. També s’han inclòs tallers com el de còctels saludables, jocs, activitats manipulatives i esportives. 

 

Objectiu d’aquest projecte

El projecte socioeducatiu “Estiu Lúdic” pretén oferir alternatives d’oci municipal per a menors i/o les seues famílies amb els qui s’està seguint algun tipus d’intervenció o seguiment des dels programes que es desenvolupen en Serveis Socials, adaptant-se al període estival i amb una metodologia lúdica i participativa. 

 

Es treballa en el foment de la comunicació, participació i cooperació, així com la integració, de tots els xiquets/as, en l’aprenentatge de l’escolta en l’assemblea de grup, en el foment de valors cooperatius i no de competitivitat així com en l’autonomia de la cura i del manteniment d’hàbits. 

 

El projecte està destinat a tots els xiquets i xiquetes amb els qui la temàtica de la diversitat és el motor d’impuls i superació, realitzant activitats on aprenguen a acceptar la diversitat com una cosa normal, ja que així no serà necessari parlar d’inclusió sinó de convivència. 

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.