13.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Alfafar finalitza l’Estiu Lúdic després de quatre setmanes de tallers i oci educatiu

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Benestar Social, ha finalitzat la huitena edició del projecte sociocultural Estiu Lúdic. Una edició més, el projecte ha potenciat la cooperació, l’escolta, el debat i la creativitat dels i les xicotetes, a més d’haver oferit un espai en el qual s’han combinat components educatius, saludables i d’oci actiu durant el període estival. 

 

Les activitats es van realitzar en grups separats de màxim 10 persones, per a garantir així el compliment de totes les mesures sanitàries vigents. Estiu Lúdic es va dur a terme a l’Escola de Persones Adultes del casc i en el CEI Rabisancho. El treball de l’equip de monitores ha sigut essencial, implicant-se al màxim per a complir la normativa alhora que feien un treball diari excel·lent guiant les activitats realitzades en el projecte. 

 

Entre les nombroses activitats que s’han desenvolupat en les 4 setmanes de duració del projecte es troben eixides a la platja, a la piscina i al parc aquàtic, així com projeccions de pel·lícules, l’activitat de “bodypainting” i la festa de l’espuma. També s’han inclòs tallers com el de còctels saludables, jocs, activitats manipulatives i esportives. 

 

Objectiu d’aquest projecte

El projecte socioeducatiu “Estiu Lúdic” pretén oferir alternatives d’oci municipal per a menors i/o les seues famílies amb els qui s’està seguint algun tipus d’intervenció o seguiment des dels programes que es desenvolupen en Serveis Socials, adaptant-se al període estival i amb una metodologia lúdica i participativa. 

 

Es treballa en el foment de la comunicació, participació i cooperació, així com la integració, de tots els xiquets/as, en l’aprenentatge de l’escolta en l’assemblea de grup, en el foment de valors cooperatius i no de competitivitat així com en l’autonomia de la cura i del manteniment d’hàbits. 

 

El projecte està destinat a tots els xiquets i xiquetes amb els qui la temàtica de la diversitat és el motor d’impuls i superació, realitzant activitats on aprenguen a acceptar la diversitat com una cosa normal, ja que així no serà necessari parlar d’inclusió sinó de convivència. 

Últimes notícies

Raquel Carrera recau de les molèsties en el genoll esquerre i se sotmetrà a noves proves

La interior del València Basket ha recaigut de les molèsties en el seu genoll esquerre i serà sotmesa a noves proves. El club fixarà els terminis quan conega l'abast.

Seguretat Social actua en l’Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València

Seguretat Social ha actuat per sorpresa en l'Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València, que se celebra el 13 de desembre en el Roig Arena. L'acció s'emmarca en la campanya 'Enjoy the music' de Enjoy Aena.

Montero acusa a Mazón de no dir la veritat sobre la seua actuació el dia de la DANA

La vicepresidenta primera ha acusat a Carlos Mazón d'ocultar els seus moviments durant la DANA de 2024 i ha qualificat de lamentable la versió contradictòria publicada per Levante-EMV. També ha insistit que el PP degué convocar eleccions en la Comunitat Valenciana després de la tragèdia.

El Consell licita cinc parcel·les per a unes 220 vivendes protegides a Alacant

La EVHA ha tret a licitació cinc parcel·les municipals per a alçar unes 220 vivendes protegides a Alacant mitjançant permuta a canvi d'obra futura.

Avís groc per vents forts i fenòmens costaners a Castelló i Alacant

Aemet ha activat el nivell groc per ratxes de fins a 80 km/h i onatge de tres metres en zones de Castelló i Alacant. Els avisos es prolonguen des d'este dimecres fins a primeres hores del dijous, amb trams horaris concrets segons la zona.

Recuperat un capitell del segle XV reutilitzat en una reforma a Sagunt

La Policia de la Generalitat ha recuperat un capitell de mitjan segle XV que havia sigut encastat com a material d'obra en una vivenda de Sagunt. La peça ha sigut traslladada al Museu Arqueològic per al seu estudi i es mostrarà al públic durant unes setmanes.

El Nou Mestalla arreplegarà aigua de pluja en la seua coberta per al reg

El València integrarà un sistema de captació de pluja en la coberta del Nou Mestalla per a regar l'estadi. L'obertura està prevista en 2027 i el projecte reforçarà mesures de sostenibilitat i confort.

El PSPV urgix al PP a exigir a Mazón l’acta de diputat per indigne mantindre-la

El síndic José Muñoz ha demanat al PP que reclame a Carlos Mazón l'acta de diputat autonòmic per considerar-ho desacreditat. També ha acusat els populars d'encobrir-ho i de sostindre el seu aforament en vespres de la investidura de Juanfran Pérez Llorca.