12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Alfafar promou l’accessibilitat cognitiva a través de pictogrames

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria d’Educació, ha impulsat el projecte d’accessibilitat cognitiva “Pictografia d’Alfafar”, una acció destinada a facilitar la inclusió de les persones mitjançant la utilització de pictogrames que identifiquen els espais públics. L’actuació constarà de dues fases d’execució que cobriran tots els espais públics i d’interés per a oferir major accessibilitat. 

 

“Pictografia d’Alfafar” pretén fer accessibles a nivell cognitiu espais com a edificis públics municipals, centres educatius, equipaments esportius municipals, centres sanitaris o espais recreatius. La primera fase d’aquest projecte inclou edificis municipals, equipaments esportius, part dels centres escolars i centres sanitaris. En la segona fase es donarà cobertura a la resta de llocs d’especial interés. 

 

Aquest projecte serà cofinançat entre l’Ajuntament i la Generalitat Valenciana, dins de les subvencions a per a la millora de les condicions d’accessibilitat al medi físic de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. 

 

Per a dur a terme tot el projecte, s’utilitzaran els pictogrames de’ARASAAC, Centre Aragonés de Comunicació Augmentativa i Alternativa, del Govern d’Aragó, que són utilitzats i reconeguts a nivell nacional i internacional. 

 

L’objectiu del consistori valencià

Les persones amb TEA i altres síndromes i trastorns que afecten el llenguatge utilitzen els pictogrames per a moure’s pel seu entorn, però encara més, els necessiten en els llocs públics perquè la seua comprensió del món siga major. 

 

A través d’aquest projecte es promou la comprensió de l’entorn immediat, el moviment fàcil i segur en espais públics, l’accés a la informació i la participació en la vida comunitària de totes les persones, com a ciutadans i ciutadanes de ple dret. 

 

“Pictografia d’Alfafar” se suma a l’acció ja iniciada en la qual l’Ajuntament està pintant els passos de vianants amb una seqüència de pictogrames, creada per TEAVIAL, que permet identificar les accions a realitzar abans de travessar el carrer.  Amb aquestes iniciatives el consistori mostra el seu compromís amb l’accessibilitat del municipi per a totes les persones i reforça la seua aposta per la inclusió. 

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.