Anuncios

Alfafar promou l’accessibilitat cognitiva a través de pictogrames

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria d’Educació, ha impulsat el projecte d’accessibilitat cognitiva “Pictografia d’Alfafar”, una acció destinada a facilitar la inclusió de les persones mitjançant la utilització de pictogrames que identifiquen els espais públics. L’actuació constarà de dues fases d’execució que cobriran tots els espais públics i d’interés per a oferir major accessibilitat. 

 

“Pictografia d’Alfafar” pretén fer accessibles a nivell cognitiu espais com a edificis públics municipals, centres educatius, equipaments esportius municipals, centres sanitaris o espais recreatius. La primera fase d’aquest projecte inclou edificis municipals, equipaments esportius, part dels centres escolars i centres sanitaris. En la segona fase es donarà cobertura a la resta de llocs d’especial interés. 

Anuncios

 

Aquest projecte serà cofinançat entre l’Ajuntament i la Generalitat Valenciana, dins de les subvencions a per a la millora de les condicions d’accessibilitat al medi físic de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. 

 

Per a dur a terme tot el projecte, s’utilitzaran els pictogrames de’ARASAAC, Centre Aragonés de Comunicació Augmentativa i Alternativa, del Govern d’Aragó, que són utilitzats i reconeguts a nivell nacional i internacional. 

 

L’objectiu del consistori valencià

Les persones amb TEA i altres síndromes i trastorns que afecten el llenguatge utilitzen els pictogrames per a moure’s pel seu entorn, però encara més, els necessiten en els llocs públics perquè la seua comprensió del món siga major. 

 

A través d’aquest projecte es promou la comprensió de l’entorn immediat, el moviment fàcil i segur en espais públics, l’accés a la informació i la participació en la vida comunitària de totes les persones, com a ciutadans i ciutadanes de ple dret. 

 

“Pictografia d’Alfafar” se suma a l’acció ja iniciada en la qual l’Ajuntament està pintant els passos de vianants amb una seqüència de pictogrames, creada per TEAVIAL, que permet identificar les accions a realitzar abans de travessar el carrer.  Amb aquestes iniciatives el consistori mostra el seu compromís amb l’accessibilitat del municipi per a totes les persones i reforça la seua aposta per la inclusió. 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.
Anuncios