Alfafar promou l’accessibilitat cognitiva a través de pictogrames

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria d’Educació, ha impulsat el projecte d’accessibilitat cognitiva “Pictografia d’Alfafar”, una acció destinada a facilitar la inclusió de les persones mitjançant la utilització de pictogrames que identifiquen els espais públics. L’actuació constarà de dues fases d’execució que cobriran tots els espais públics i d’interés per a oferir major accessibilitat. 

 

“Pictografia d’Alfafar” pretén fer accessibles a nivell cognitiu espais com a edificis públics municipals, centres educatius, equipaments esportius municipals, centres sanitaris o espais recreatius. La primera fase d’aquest projecte inclou edificis municipals, equipaments esportius, part dels centres escolars i centres sanitaris. En la segona fase es donarà cobertura a la resta de llocs d’especial interés. 

 

Aquest projecte serà cofinançat entre l’Ajuntament i la Generalitat Valenciana, dins de les subvencions a per a la millora de les condicions d’accessibilitat al medi físic de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. 

 

Per a dur a terme tot el projecte, s’utilitzaran els pictogrames de’ARASAAC, Centre Aragonés de Comunicació Augmentativa i Alternativa, del Govern d’Aragó, que són utilitzats i reconeguts a nivell nacional i internacional. 

 

L’objectiu del consistori valencià

Les persones amb TEA i altres síndromes i trastorns que afecten el llenguatge utilitzen els pictogrames per a moure’s pel seu entorn, però encara més, els necessiten en els llocs públics perquè la seua comprensió del món siga major. 

 

A través d’aquest projecte es promou la comprensió de l’entorn immediat, el moviment fàcil i segur en espais públics, l’accés a la informació i la participació en la vida comunitària de totes les persones, com a ciutadans i ciutadanes de ple dret. 

 

“Pictografia d’Alfafar” se suma a l’acció ja iniciada en la qual l’Ajuntament està pintant els passos de vianants amb una seqüència de pictogrames, creada per TEAVIAL, que permet identificar les accions a realitzar abans de travessar el carrer.  Amb aquestes iniciatives el consistori mostra el seu compromís amb l’accessibilitat del municipi per a totes les persones i reforça la seua aposta per la inclusió. 

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU