Alfafar promou l’accessibilitat cognitiva a través de pictogrames

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria d’Educació, ha impulsat el projecte d’accessibilitat cognitiva “Pictografia d’Alfafar”, una acció destinada a facilitar la inclusió de les persones mitjançant la utilització de pictogrames que identifiquen els espais públics. L’actuació constarà de dues fases d’execució que cobriran tots els espais públics i d’interés per a oferir major accessibilitat. 

 

“Pictografia d’Alfafar” pretén fer accessibles a nivell cognitiu espais com a edificis públics municipals, centres educatius, equipaments esportius municipals, centres sanitaris o espais recreatius. La primera fase d’aquest projecte inclou edificis municipals, equipaments esportius, part dels centres escolars i centres sanitaris. En la segona fase es donarà cobertura a la resta de llocs d’especial interés. 

 

Aquest projecte serà cofinançat entre l’Ajuntament i la Generalitat Valenciana, dins de les subvencions a per a la millora de les condicions d’accessibilitat al medi físic de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. 

 

Per a dur a terme tot el projecte, s’utilitzaran els pictogrames de’ARASAAC, Centre Aragonés de Comunicació Augmentativa i Alternativa, del Govern d’Aragó, que són utilitzats i reconeguts a nivell nacional i internacional. 

 

L’objectiu del consistori valencià

Les persones amb TEA i altres síndromes i trastorns que afecten el llenguatge utilitzen els pictogrames per a moure’s pel seu entorn, però encara més, els necessiten en els llocs públics perquè la seua comprensió del món siga major. 

 

A través d’aquest projecte es promou la comprensió de l’entorn immediat, el moviment fàcil i segur en espais públics, l’accés a la informació i la participació en la vida comunitària de totes les persones, com a ciutadans i ciutadanes de ple dret. 

 

“Pictografia d’Alfafar” se suma a l’acció ja iniciada en la qual l’Ajuntament està pintant els passos de vianants amb una seqüència de pictogrames, creada per TEAVIAL, que permet identificar les accions a realitzar abans de travessar el carrer.  Amb aquestes iniciatives el consistori mostra el seu compromís amb l’accessibilitat del municipi per a totes les persones i reforça la seua aposta per la inclusió. 

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.