Almàssera ha organitzat una campanya per a mantindre viu l’esperit faller

 

L’Ajuntament d‘Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), i la Junta Local Fallera del municipi han decidit mantindre viu l’esperit faller a pesar que enguany no es podran col·locar els monuments fallers ni fer els actes festius tradicionals de les festes falleres.
 
Per a això han preparat una sèrie d’activitats, lliures de Covid, en les que els veïns i veïnes d’Almàssera podran participar des de les seues cases, balcons o per les xarxes socials amb l’objectiu de recuperar el sentiment faller i impregnar d’il·lusió, flors i festa les llars dels fallers i falleres de la localitat i també de totes aquelles persones a les que se’ls estarrufa la pell quan escolten les melodies falleres.
 
Estes activitats van començar diumenge passat 28 de febrer amb l’emissió d’un vídeo commemoratiu de la Crida 2021 per les xarxes socials de la Junta Local Fallera.

 

‘Almàssera amb les falles’

Des de l’1 de març i fins al 19 de març els més xicotets de la casa ajudats pels seus pares, mares, avis, àvies…. podran participar en la campanya “Almàssera amb les Falles“, una proposta de manualitats per a decorar amb motius fallers els balcons i les cases d’Almàssera.

 

Des de la confecció d’una traca decorada feta amb el cartó del paper higiènic a diferents models de retallables dels edificis més emblemàtics del municipi o personatges de la festa fallera. Les fotos de les manualitats es podran pujar i etiquetar a les xarxes socials de la Junta Local Fallera amb l’etiqueta #AlmasseraAmbLesFalles.

 

La Plaça Major també es vestirà de falles perquè albergarà l’exposició urbana “Les Falles d’Almàssera”, una mostra representativa de fotos antigues i moments especials de les tres comissions falleres: Falla Almàssera, Falla el Trull i Falla El Ventorrillo. L’exposició podrà veure’s del 12 al 19 de març.

 

Mascletà en Almàsssera

I perquè la música és part fonamental de la festa fallera que té cançons pròpies que només sonen en estes dates, els altaveus del bàndol municipal emetran els temes fallers més coneguts de 12.00 a 12.30 del migdia els dies del 15 al 19 de març.

 

La programació fallera finalitzarà el 19 de març, dia de Sant Josep, en el que es dispararà una mascletà a les 14.00 hores i un castell de focs artificials a les 22.00 hores que es podran vore en directe pels canals oficials de Facebook i Youtube de la Junta Local Fallera d’Almàssera o des dels balcons de les cases dels veïns i veïnes del municipi.

 

Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera anima a tots a viure i a sentir les falles este any d’una manera diferent, però sense perdre l‘esperit característic d’estes festes tan valencianes que tantes coses bones ens aporten quant a la convivència, col·laboració i germanor entre les diferents comissions falleres d’Almàssera en particular i entre veïns i veïnes en general.

Últimes notícies

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.

Educació i sindicats encaren una tercera reunió clau en el sèptim dia de vaga docent

Educació i sindicats inicien la seua tercera reunió per a intentar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana, que complix set dies.

Teatre Magnètic impulsa el pensament crític enfront de les pseudociències en el CCCC

El Centre del Carme presenta Teatre Magnètic, primera mostra a València de Pablo Helguera, que usa el mesmerisme per a qüestionar les pseudociències i reforçar el pensament crític.

La defensa de Pradas reforça davant el CGPJ la seua queixa per l’actuació de la jutgessa en la causa de la dana

La defensa de la exconsellera Salomé Pradas ha presentat un nou escrit al CGPJ en el qual denuncia la falta d'avanços en la seua queixa per la instrucció de la causa de la dana i amplia els seus retrets a la magistrada.

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.

Els premis DONAiDONA distingixen a tres projectes valencians pel seu impacte social i inclusiu

L'associació EVAP celebra la VIII edició dels premis DONAiDONA, que distingixen a Grup ILUNION, Cocosint Cooperativa i Gestió Intel·ligent de Conflictes pels seus projectes d'inclusió per a dones vulnerables i famílies afectades per la dana.