Almàssera ha organitzat una campanya per a mantindre viu l’esperit faller

 

L’Ajuntament d‘Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), i la Junta Local Fallera del municipi han decidit mantindre viu l’esperit faller a pesar que enguany no es podran col·locar els monuments fallers ni fer els actes festius tradicionals de les festes falleres.
 
Per a això han preparat una sèrie d’activitats, lliures de Covid, en les que els veïns i veïnes d’Almàssera podran participar des de les seues cases, balcons o per les xarxes socials amb l’objectiu de recuperar el sentiment faller i impregnar d’il·lusió, flors i festa les llars dels fallers i falleres de la localitat i també de totes aquelles persones a les que se’ls estarrufa la pell quan escolten les melodies falleres.
 
Estes activitats van començar diumenge passat 28 de febrer amb l’emissió d’un vídeo commemoratiu de la Crida 2021 per les xarxes socials de la Junta Local Fallera.

 

‘Almàssera amb les falles’

Des de l’1 de març i fins al 19 de març els més xicotets de la casa ajudats pels seus pares, mares, avis, àvies…. podran participar en la campanya «Almàssera amb les Falles«, una proposta de manualitats per a decorar amb motius fallers els balcons i les cases d’Almàssera.

 

Des de la confecció d’una traca decorada feta amb el cartó del paper higiènic a diferents models de retallables dels edificis més emblemàtics del municipi o personatges de la festa fallera. Les fotos de les manualitats es podran pujar i etiquetar a les xarxes socials de la Junta Local Fallera amb l’etiqueta #AlmasseraAmbLesFalles.

 

La Plaça Major també es vestirà de falles perquè albergarà l’exposició urbana “Les Falles d’Almàssera”, una mostra representativa de fotos antigues i moments especials de les tres comissions falleres: Falla Almàssera, Falla el Trull i Falla El Ventorrillo. L’exposició podrà veure’s del 12 al 19 de març.

 

Mascletà en Almàsssera

I perquè la música és part fonamental de la festa fallera que té cançons pròpies que només sonen en estes dates, els altaveus del bàndol municipal emetran els temes fallers més coneguts de 12.00 a 12.30 del migdia els dies del 15 al 19 de març.

 

La programació fallera finalitzarà el 19 de març, dia de Sant Josep, en el que es dispararà una mascletà a les 14.00 hores i un castell de focs artificials a les 22.00 hores que es podran vore en directe pels canals oficials de Facebook i Youtube de la Junta Local Fallera d’Almàssera o des dels balcons de les cases dels veïns i veïnes del municipi.

 

Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera anima a tots a viure i a sentir les falles este any d’una manera diferent, però sense perdre l‘esperit característic d’estes festes tan valencianes que tantes coses bones ens aporten quant a la convivència, col·laboració i germanor entre les diferents comissions falleres d’Almàssera en particular i entre veïns i veïnes en general.

Últimes notícies

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.