Almàssera ha organitzat una campanya per a mantindre viu l’esperit faller

 

L’Ajuntament d‘Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), i la Junta Local Fallera del municipi han decidit mantindre viu l’esperit faller a pesar que enguany no es podran col·locar els monuments fallers ni fer els actes festius tradicionals de les festes falleres.
 
Per a això han preparat una sèrie d’activitats, lliures de Covid, en les que els veïns i veïnes d’Almàssera podran participar des de les seues cases, balcons o per les xarxes socials amb l’objectiu de recuperar el sentiment faller i impregnar d’il·lusió, flors i festa les llars dels fallers i falleres de la localitat i també de totes aquelles persones a les que se’ls estarrufa la pell quan escolten les melodies falleres.
 
Estes activitats van començar diumenge passat 28 de febrer amb l’emissió d’un vídeo commemoratiu de la Crida 2021 per les xarxes socials de la Junta Local Fallera.

 

‘Almàssera amb les falles’

Des de l’1 de març i fins al 19 de març els més xicotets de la casa ajudats pels seus pares, mares, avis, àvies…. podran participar en la campanya “Almàssera amb les Falles“, una proposta de manualitats per a decorar amb motius fallers els balcons i les cases d’Almàssera.

 

Des de la confecció d’una traca decorada feta amb el cartó del paper higiènic a diferents models de retallables dels edificis més emblemàtics del municipi o personatges de la festa fallera. Les fotos de les manualitats es podran pujar i etiquetar a les xarxes socials de la Junta Local Fallera amb l’etiqueta #AlmasseraAmbLesFalles.

 

La Plaça Major també es vestirà de falles perquè albergarà l’exposició urbana “Les Falles d’Almàssera”, una mostra representativa de fotos antigues i moments especials de les tres comissions falleres: Falla Almàssera, Falla el Trull i Falla El Ventorrillo. L’exposició podrà veure’s del 12 al 19 de març.

 

Mascletà en Almàsssera

I perquè la música és part fonamental de la festa fallera que té cançons pròpies que només sonen en estes dates, els altaveus del bàndol municipal emetran els temes fallers més coneguts de 12.00 a 12.30 del migdia els dies del 15 al 19 de març.

 

La programació fallera finalitzarà el 19 de març, dia de Sant Josep, en el que es dispararà una mascletà a les 14.00 hores i un castell de focs artificials a les 22.00 hores que es podran vore en directe pels canals oficials de Facebook i Youtube de la Junta Local Fallera d’Almàssera o des dels balcons de les cases dels veïns i veïnes del municipi.

 

Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera anima a tots a viure i a sentir les falles este any d’una manera diferent, però sense perdre l‘esperit característic d’estes festes tan valencianes que tantes coses bones ens aporten quant a la convivència, col·laboració i germanor entre les diferents comissions falleres d’Almàssera en particular i entre veïns i veïnes en general.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.