Almàssera ha organitzat una campanya per a mantindre viu l’esperit faller

 

L’Ajuntament d‘Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), i la Junta Local Fallera del municipi han decidit mantindre viu l’esperit faller a pesar que enguany no es podran col·locar els monuments fallers ni fer els actes festius tradicionals de les festes falleres.
 
Per a això han preparat una sèrie d’activitats, lliures de Covid, en les que els veïns i veïnes d’Almàssera podran participar des de les seues cases, balcons o per les xarxes socials amb l’objectiu de recuperar el sentiment faller i impregnar d’il·lusió, flors i festa les llars dels fallers i falleres de la localitat i també de totes aquelles persones a les que se’ls estarrufa la pell quan escolten les melodies falleres.
 
Estes activitats van començar diumenge passat 28 de febrer amb l’emissió d’un vídeo commemoratiu de la Crida 2021 per les xarxes socials de la Junta Local Fallera.

 

‘Almàssera amb les falles’

Des de l’1 de març i fins al 19 de març els més xicotets de la casa ajudats pels seus pares, mares, avis, àvies…. podran participar en la campanya «Almàssera amb les Falles«, una proposta de manualitats per a decorar amb motius fallers els balcons i les cases d’Almàssera.

 

Des de la confecció d’una traca decorada feta amb el cartó del paper higiènic a diferents models de retallables dels edificis més emblemàtics del municipi o personatges de la festa fallera. Les fotos de les manualitats es podran pujar i etiquetar a les xarxes socials de la Junta Local Fallera amb l’etiqueta #AlmasseraAmbLesFalles.

 

La Plaça Major també es vestirà de falles perquè albergarà l’exposició urbana “Les Falles d’Almàssera”, una mostra representativa de fotos antigues i moments especials de les tres comissions falleres: Falla Almàssera, Falla el Trull i Falla El Ventorrillo. L’exposició podrà veure’s del 12 al 19 de març.

 

Mascletà en Almàsssera

I perquè la música és part fonamental de la festa fallera que té cançons pròpies que només sonen en estes dates, els altaveus del bàndol municipal emetran els temes fallers més coneguts de 12.00 a 12.30 del migdia els dies del 15 al 19 de març.

 

La programació fallera finalitzarà el 19 de març, dia de Sant Josep, en el que es dispararà una mascletà a les 14.00 hores i un castell de focs artificials a les 22.00 hores que es podran vore en directe pels canals oficials de Facebook i Youtube de la Junta Local Fallera d’Almàssera o des dels balcons de les cases dels veïns i veïnes del municipi.

 

Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera anima a tots a viure i a sentir les falles este any d’una manera diferent, però sense perdre l‘esperit característic d’estes festes tan valencianes que tantes coses bones ens aporten quant a la convivència, col·laboració i germanor entre les diferents comissions falleres d’Almàssera en particular i entre veïns i veïnes en general.

Últimes notícies

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.