Almàssera ha organitzat una campanya per a mantindre viu l’esperit faller

 

L’Ajuntament d‘Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), i la Junta Local Fallera del municipi han decidit mantindre viu l’esperit faller a pesar que enguany no es podran col·locar els monuments fallers ni fer els actes festius tradicionals de les festes falleres.
 
Per a això han preparat una sèrie d’activitats, lliures de Covid, en les que els veïns i veïnes d’Almàssera podran participar des de les seues cases, balcons o per les xarxes socials amb l’objectiu de recuperar el sentiment faller i impregnar d’il·lusió, flors i festa les llars dels fallers i falleres de la localitat i també de totes aquelles persones a les que se’ls estarrufa la pell quan escolten les melodies falleres.
 
Estes activitats van començar diumenge passat 28 de febrer amb l’emissió d’un vídeo commemoratiu de la Crida 2021 per les xarxes socials de la Junta Local Fallera.

 

‘Almàssera amb les falles’

Des de l’1 de març i fins al 19 de març els més xicotets de la casa ajudats pels seus pares, mares, avis, àvies…. podran participar en la campanya «Almàssera amb les Falles«, una proposta de manualitats per a decorar amb motius fallers els balcons i les cases d’Almàssera.

 

Des de la confecció d’una traca decorada feta amb el cartó del paper higiènic a diferents models de retallables dels edificis més emblemàtics del municipi o personatges de la festa fallera. Les fotos de les manualitats es podran pujar i etiquetar a les xarxes socials de la Junta Local Fallera amb l’etiqueta #AlmasseraAmbLesFalles.

 

La Plaça Major també es vestirà de falles perquè albergarà l’exposició urbana “Les Falles d’Almàssera”, una mostra representativa de fotos antigues i moments especials de les tres comissions falleres: Falla Almàssera, Falla el Trull i Falla El Ventorrillo. L’exposició podrà veure’s del 12 al 19 de març.

 

Mascletà en Almàsssera

I perquè la música és part fonamental de la festa fallera que té cançons pròpies que només sonen en estes dates, els altaveus del bàndol municipal emetran els temes fallers més coneguts de 12.00 a 12.30 del migdia els dies del 15 al 19 de març.

 

La programació fallera finalitzarà el 19 de març, dia de Sant Josep, en el que es dispararà una mascletà a les 14.00 hores i un castell de focs artificials a les 22.00 hores que es podran vore en directe pels canals oficials de Facebook i Youtube de la Junta Local Fallera d’Almàssera o des dels balcons de les cases dels veïns i veïnes del municipi.

 

Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera anima a tots a viure i a sentir les falles este any d’una manera diferent, però sense perdre l‘esperit característic d’estes festes tan valencianes que tantes coses bones ens aporten quant a la convivència, col·laboració i germanor entre les diferents comissions falleres d’Almàssera en particular i entre veïns i veïnes en general.

Últimes notícies

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.