L’alumnat de menjador escolar que haja de ser confinat tindrà un servici de menjar per a emportar

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha organitzat, junt amb les empreses que presten el servici de menjador escolar, un nou servici de menú per a emportar destinat a l’alumnat usuari del menjador escolar durant els dies que haja d’estar confinat en casa per motius del Covid-19.

 

Les famílies de l’alumnat en situació de confinament podran recollir al centre educatiu el dinar per als seus fills a partir de l’1 de desembre sense cap recàrrec sobre el preu establit o sobre la beca menjador. Igual que els plats que se servixen al menjador escolar, en el cas que l’alumnat presente alguna al·lèrgia o intolerància alimentària, rebrà el menú per a emportar adientment elaborat i identificat.

 

El conseller Vicent Marzà destaca que «amb esta iniciativa fem un pas més en l’atenció integral a l’alumnat, ja que no només garantim l’assistència educativa a distància durant els dies de quarantena, sinó que també assegurem a les famílies usuàries del menjador escolar la possibilitat d’endur-se el dinar a casa», i ha afegit: «Agraïm la col·laboració dels equips directius dels centres educatius i de les empreses de menjador per a posar en marxa este programa, i tot l’esforç exemplar que estan fent les comunitats educatives en este marc de pandèmia».

 

Es repartiran els menús seguint un protocol adequat

Per a activar este servici, el primer dia de confinament del fill, la família haurà d’informar el centre educatiu si desitja o no que se li facilite el menú per a emportar. Les famílies, o aquelles persones en les que deleguen, hauran d’arreplegar en el centre el menú tenint en compte una sèrie de mesures de prevenció i recomanacions bàsiques com garantir la distància de seguretat i les mesures de protecció adequades en el moment del lliurament del menú.

 

S’aconsella també a les famílies que preferentment no conserven els menjars per a consumir en dies posteriors, de la mateixa manera que no han de congelar-lo ni tampoc guardar-ne els sobrants. També es recomana llavar-se les mans abans de procedir a l’obertura de l’envàs alimentari i, una volta retirat el menjar, es recorda que l’envàs ha de dipositar-se al contenidor de reciclatge adequat.

 

El menú per a endur consta de primer i segon plat, i postres, i se servix en envasos d’un sol ús. El repartiment dels menús, i l’horari en què es durà a terme, l’organitzarà cada centre educatiu en coordinació amb l’empresa que presta el servici de menjador.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.