L’alumnat de menjador escolar que haja de ser confinat tindrà un servici de menjar per a emportar

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha organitzat, junt amb les empreses que presten el servici de menjador escolar, un nou servici de menú per a emportar destinat a l’alumnat usuari del menjador escolar durant els dies que haja d’estar confinat en casa per motius del Covid-19.

 

Les famílies de l’alumnat en situació de confinament podran recollir al centre educatiu el dinar per als seus fills a partir de l’1 de desembre sense cap recàrrec sobre el preu establit o sobre la beca menjador. Igual que els plats que se servixen al menjador escolar, en el cas que l’alumnat presente alguna al·lèrgia o intolerància alimentària, rebrà el menú per a emportar adientment elaborat i identificat.

 

El conseller Vicent Marzà destaca que «amb esta iniciativa fem un pas més en l’atenció integral a l’alumnat, ja que no només garantim l’assistència educativa a distància durant els dies de quarantena, sinó que també assegurem a les famílies usuàries del menjador escolar la possibilitat d’endur-se el dinar a casa», i ha afegit: «Agraïm la col·laboració dels equips directius dels centres educatius i de les empreses de menjador per a posar en marxa este programa, i tot l’esforç exemplar que estan fent les comunitats educatives en este marc de pandèmia».

 

Es repartiran els menús seguint un protocol adequat

Per a activar este servici, el primer dia de confinament del fill, la família haurà d’informar el centre educatiu si desitja o no que se li facilite el menú per a emportar. Les famílies, o aquelles persones en les que deleguen, hauran d’arreplegar en el centre el menú tenint en compte una sèrie de mesures de prevenció i recomanacions bàsiques com garantir la distància de seguretat i les mesures de protecció adequades en el moment del lliurament del menú.

 

S’aconsella també a les famílies que preferentment no conserven els menjars per a consumir en dies posteriors, de la mateixa manera que no han de congelar-lo ni tampoc guardar-ne els sobrants. També es recomana llavar-se les mans abans de procedir a l’obertura de l’envàs alimentari i, una volta retirat el menjar, es recorda que l’envàs ha de dipositar-se al contenidor de reciclatge adequat.

 

El menú per a endur consta de primer i segon plat, i postres, i se servix en envasos d’un sol ús. El repartiment dels menús, i l’horari en què es durà a terme, l’organitzarà cada centre educatiu en coordinació amb l’empresa que presta el servici de menjador.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.