8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

L’alumnat de menjador escolar que haja de ser confinat tindrà un servici de menjar per a emportar

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha organitzat, junt amb les empreses que presten el servici de menjador escolar, un nou servici de menú per a emportar destinat a l’alumnat usuari del menjador escolar durant els dies que haja d’estar confinat en casa per motius del Covid-19.

 

Les famílies de l’alumnat en situació de confinament podran recollir al centre educatiu el dinar per als seus fills a partir de l’1 de desembre sense cap recàrrec sobre el preu establit o sobre la beca menjador. Igual que els plats que se servixen al menjador escolar, en el cas que l’alumnat presente alguna al·lèrgia o intolerància alimentària, rebrà el menú per a emportar adientment elaborat i identificat.

 

El conseller Vicent Marzà destaca que «amb esta iniciativa fem un pas més en l’atenció integral a l’alumnat, ja que no només garantim l’assistència educativa a distància durant els dies de quarantena, sinó que també assegurem a les famílies usuàries del menjador escolar la possibilitat d’endur-se el dinar a casa», i ha afegit: «Agraïm la col·laboració dels equips directius dels centres educatius i de les empreses de menjador per a posar en marxa este programa, i tot l’esforç exemplar que estan fent les comunitats educatives en este marc de pandèmia».

 

Es repartiran els menús seguint un protocol adequat

Per a activar este servici, el primer dia de confinament del fill, la família haurà d’informar el centre educatiu si desitja o no que se li facilite el menú per a emportar. Les famílies, o aquelles persones en les que deleguen, hauran d’arreplegar en el centre el menú tenint en compte una sèrie de mesures de prevenció i recomanacions bàsiques com garantir la distància de seguretat i les mesures de protecció adequades en el moment del lliurament del menú.

 

S’aconsella també a les famílies que preferentment no conserven els menjars per a consumir en dies posteriors, de la mateixa manera que no han de congelar-lo ni tampoc guardar-ne els sobrants. També es recomana llavar-se les mans abans de procedir a l’obertura de l’envàs alimentari i, una volta retirat el menjar, es recorda que l’envàs ha de dipositar-se al contenidor de reciclatge adequat.

 

El menú per a endur consta de primer i segon plat, i postres, i se servix en envasos d’un sol ús. El repartiment dels menús, i l’horari en què es durà a terme, l’organitzarà cada centre educatiu en coordinació amb l’empresa que presta el servici de menjador.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.