L’alumnat de menjador escolar que haja de ser confinat tindrà un servici de menjar per a emportar

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha organitzat, junt amb les empreses que presten el servici de menjador escolar, un nou servici de menú per a emportar destinat a l’alumnat usuari del menjador escolar durant els dies que haja d’estar confinat en casa per motius del Covid-19.

 

Les famílies de l’alumnat en situació de confinament podran recollir al centre educatiu el dinar per als seus fills a partir de l’1 de desembre sense cap recàrrec sobre el preu establit o sobre la beca menjador. Igual que els plats que se servixen al menjador escolar, en el cas que l’alumnat presente alguna al·lèrgia o intolerància alimentària, rebrà el menú per a emportar adientment elaborat i identificat.

 

El conseller Vicent Marzà destaca que «amb esta iniciativa fem un pas més en l’atenció integral a l’alumnat, ja que no només garantim l’assistència educativa a distància durant els dies de quarantena, sinó que també assegurem a les famílies usuàries del menjador escolar la possibilitat d’endur-se el dinar a casa», i ha afegit: «Agraïm la col·laboració dels equips directius dels centres educatius i de les empreses de menjador per a posar en marxa este programa, i tot l’esforç exemplar que estan fent les comunitats educatives en este marc de pandèmia».

 

Es repartiran els menús seguint un protocol adequat

Per a activar este servici, el primer dia de confinament del fill, la família haurà d’informar el centre educatiu si desitja o no que se li facilite el menú per a emportar. Les famílies, o aquelles persones en les que deleguen, hauran d’arreplegar en el centre el menú tenint en compte una sèrie de mesures de prevenció i recomanacions bàsiques com garantir la distància de seguretat i les mesures de protecció adequades en el moment del lliurament del menú.

 

S’aconsella també a les famílies que preferentment no conserven els menjars per a consumir en dies posteriors, de la mateixa manera que no han de congelar-lo ni tampoc guardar-ne els sobrants. També es recomana llavar-se les mans abans de procedir a l’obertura de l’envàs alimentari i, una volta retirat el menjar, es recorda que l’envàs ha de dipositar-se al contenidor de reciclatge adequat.

 

El menú per a endur consta de primer i segon plat, i postres, i se servix en envasos d’un sol ús. El repartiment dels menús, i l’horari en què es durà a terme, l’organitzarà cada centre educatiu en coordinació amb l’empresa que presta el servici de menjador.

Últimes notícies

Nous aturs en el metre de València i Alacant amb un 80% de servicis mínims per la PAU

El metre i tramvia de València i Alacant afronten nous aturs convocats pel sindicat de maquinistes coincidint amb els exàmens de la PAU, amb servicis mínims reforçats per a garantir la mobilitat de l'alumnat.

José María Ángel declararà al Senat per la seua gestió després de la dana a València

El excomisionado per a la reconstrucció després de la dana a València, José María Ángel Batalla, compareixerà el 15 de juny davant la comissió del Senat que investiga la tragèdia. El PP, amb majoria en la Cambra alta, centrarà les preguntes en la seua gestió i en la polèmica sobre el seu currículum.

Cocemfe denuncia que les persones amb discapacitat seguixen fora de les platges d’Alacant al juny

Cocemfe Alacant denuncia que les platges de la ciutat obrin l'1 de juny mentres els punts accessibles es retarden fins a juliol, deixant un mes més fora de la mar a les persones amb discapacitat.

Ryanair supera el milió de passatgers a Castelló i estrena rutes a Manchester i Bolonya

Ryanair celebra en l'aeroport de Castelló l'estrena de dos rutes estivals a Manchester i Bolonya després de superar el milió de passatgers des de 2015. L'aeròdrom aconseguix 15 connexions regulars i encara la seua major programació de vols.

El València Basket encadena dos segons llocs en la Lliga Endesa i firma el seu millor curs en Eurolliga

El València Basket assegura per segon any seguit el subcampionat de la fase regular de la Lliga Endesa i el fa per primera vegada en una temporada amb participació en l'Eurolliga i presència històrica en la Final a Quatre.

CSIF denuncia amenaces als seus delegats i demana rebaixar la tensió en la negociació educativa

CSIF denuncia agressions i amenaces contra els seus delegats en la negociació amb Educació i reclama rebaixar la tensió per a centrar el diàleg en les millores de l'educació pública valenciana.

Presó per al jove que va provocar un incendi i va amenaçar a veïns a Callosa de Segura

Un home de 26 anys ha ingressat a la presó acusat de provocar un incendi intencionat a Callosa de Segura que va calcinar vehicles, va danyar vivendes i es va sumar a diverses amenaces amb arma de foc i gossos d'atac.

Sindicats escenifiquen un funeral davant Sanitat per a denunciar el greu estat de la sanitat pública valenciana

Els principals sindicats sanitaris valencians escenifiquen un funeral simbòlic davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar la greu deterioració de la sanitat pública, el desviament de fons a la privada i reclamar més plantilla i jornada de 35 hores.