Els alumnes del territori valencià estan per davall de la mitjana espanyola

 

Els alumnes del territori valencià estan per davall de la mitjana espanyola en rendiment mitjà de capacitat global, segons l’informe PISA 2018 Competència Global, que reflectix que els estudiants espanyols tenen una actitud més respectuosa i positiva cap a les persones migrants que la mitjana de l’OCDE i els agrada aprendre sobre cultures.

 

En els informes PISA -l’últim analitza per primera volta la capacitat dels estudiants per a actuar pel benestar col·lectiu-, Espanya no sol arribar a la mitjana de l’OCDE en Matemàtiques i Ciències. A demés, no se li va poder avaluar en Lectura per incidències en les respostes.

 

No obstant això, en este nou estudi hem quedat per damunt de la mitjana dels països de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics, superant en 13 punts la mitjana quant a la capacitat per a desembolicar-se en un món interconnectat i el 68% de l’alumnat espanyol conseguix o supera el nivell bàsic de rendiment.

 

Precisament ‘Estan els estudiants llestos per a prosperar en un món interconnectat?’ és el nom de l’informe publicat este dijous amb les respostes dels alumnes de 15 anys, recollides per a PISA 2018 i basades en una prova cognitiva i en un qüestionari de context.

 

El territori valencià, per davall de la mitjana

Els estudiants espanyols han demostrat tindre «un interés significativament major a aprendre sobre altres cultures i tindre respecte per les persones d’altres cultures» que la mitjana de l’OCDE, encara que van expressar una actitud menys positiva en aspectes relacionats amb qüestions globals.

 

En concret, Espanya és el país en el que l’alumnat mostra major grau de respecte per les persones d’altres cultures, per davant del Canadà (0,30) i d’Escòcia (0,25). A demés, Espanya és el país en el que l’alumnat acredita una major adaptabilitat cognitiva (0,28), definida com la capacitat d’emmotlar el pensament i el comportament propis a l’entorn cultural predominant o a contextos nous. 

 

En general, Espanya obté un rendiment mitjà de 512 punts de capacitat global, tretze punts més que la mitjana OCDE (499), per darrere només del Canadà (554) i Regne Unit (534).

 

Per comunitats, les que major puntuació obtenen són Castella i Lleó (534 punts), Astúries (527) i Cantàbria (526) i les que menor Extremadura (499), Melilla (473) i Ceuta (438), en tant que el territori valencià es queda amb 506.

Últimes notícies

El València Basket busca la primera victòria en Lliga Endesa a Saragossa

El València Basket visita diumenge el Casademont Saragossa buscant estrenar el seu caseller en Lliga Endesa després d’una setmana europea perfecta amb dos triomfs en Eurolliga.

Càrregues policials i tensió a València en la protesta per la vivenda

La marxa per la vivenda a València ha acabat amb moments de tensió al Palau de les Arts, on s’ha celebrat un congrés immobiliari, després que alguns manifestants han trencat el cordó policial.

Ceuta, proposta per a rebre l’Alta Distinció de la Generalitat per al 9 d’Octubre

Juanfran Pérez Llorca proposarà al ple del Consell concedir l'Alta Distinció de la Generalitat a la ciutat autònoma de Ceuta amb motiu del 9 d'Octubre. El president ceutí, Juan Jesús Vivas, rebrà també la Medalla d'Honor de València en la seua visita institucional de dilluns.

La marxa per la vivenda a València reclama sumar-se a la vaga general

Milers de persones han eixit als carrers de València per a defensar el dret a la vivenda i impulsar la vaga general de novembre després del rebuig als decrets d’habitatge en el Congrés.

Les pluges deixen quasi 60.000 llamps i fins a 254 litres per metre quadrat

L’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana ha deixat quasi 60.000 llamps i màxims de 254 l/m² a Santa Magdalena de Polpís i 241 l/m² al paratge de la Murta, a Alzira. Les acumulacions més intenses s’han registrat al nord, però també hi ha valors destacats a la província de València.

Messi celebra en xarxes la primera victòria com a amo de l’Eldense

Leo Messi ha celebrat en xarxes socials la golejada 4-1 de l’Eldense a l’Oviedo, la primera des que és propietari del club i amb Javi Calleja en la banqueta.

Ceuta arreplegarà a València la Medalla d’Honor pel 9 d’Octubre

El president de Ceuta, Juan Jesús Vivas, arreplegarà dilluns a València la Medalla d’Honor concedida a la ciutat autònoma amb motiu dels honors del 9 d’Octubre. L’Ajuntament distingix també entitats culturals, socials i esportives i diverses figures destacades com Ferran Torres, Alejandro Grimaldo i Fátima Diame.

Les fortes pluges deixen 266 incidències a la Comunitat Valenciana des de dijous

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 266 incidents per les pluges entre dijous i dissabte al matí, sobretot a la província de València. Els registres de precipitació més elevats s’han donat a Alzira i Peníscola, amb més de 100 litres per metre quadrat.