Els alumnes del territori valencià estan per davall de la mitjana espanyola

 

Els alumnes del territori valencià estan per davall de la mitjana espanyola en rendiment mitjà de capacitat global, segons l’informe PISA 2018 Competència Global, que reflectix que els estudiants espanyols tenen una actitud més respectuosa i positiva cap a les persones migrants que la mitjana de l’OCDE i els agrada aprendre sobre cultures.

 

En els informes PISA -l’últim analitza per primera volta la capacitat dels estudiants per a actuar pel benestar col·lectiu-, Espanya no sol arribar a la mitjana de l’OCDE en Matemàtiques i Ciències. A demés, no se li va poder avaluar en Lectura per incidències en les respostes.

 

No obstant això, en este nou estudi hem quedat per damunt de la mitjana dels països de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics, superant en 13 punts la mitjana quant a la capacitat per a desembolicar-se en un món interconnectat i el 68% de l’alumnat espanyol conseguix o supera el nivell bàsic de rendiment.

 

Precisament ‘Estan els estudiants llestos per a prosperar en un món interconnectat?’ és el nom de l’informe publicat este dijous amb les respostes dels alumnes de 15 anys, recollides per a PISA 2018 i basades en una prova cognitiva i en un qüestionari de context.

 

El territori valencià, per davall de la mitjana

Els estudiants espanyols han demostrat tindre «un interés significativament major a aprendre sobre altres cultures i tindre respecte per les persones d’altres cultures» que la mitjana de l’OCDE, encara que van expressar una actitud menys positiva en aspectes relacionats amb qüestions globals.

 

En concret, Espanya és el país en el que l’alumnat mostra major grau de respecte per les persones d’altres cultures, per davant del Canadà (0,30) i d’Escòcia (0,25). A demés, Espanya és el país en el que l’alumnat acredita una major adaptabilitat cognitiva (0,28), definida com la capacitat d’emmotlar el pensament i el comportament propis a l’entorn cultural predominant o a contextos nous. 

 

En general, Espanya obté un rendiment mitjà de 512 punts de capacitat global, tretze punts més que la mitjana OCDE (499), per darrere només del Canadà (554) i Regne Unit (534).

 

Per comunitats, les que major puntuació obtenen són Castella i Lleó (534 punts), Astúries (527) i Cantàbria (526) i les que menor Extremadura (499), Melilla (473) i Ceuta (438), en tant que el territori valencià es queda amb 506.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.