Els alumnes del territori valencià estan per davall de la mitjana espanyola

 

Els alumnes del territori valencià estan per davall de la mitjana espanyola en rendiment mitjà de capacitat global, segons l’informe PISA 2018 Competència Global, que reflectix que els estudiants espanyols tenen una actitud més respectuosa i positiva cap a les persones migrants que la mitjana de l’OCDE i els agrada aprendre sobre cultures.

 

En els informes PISA -l’últim analitza per primera volta la capacitat dels estudiants per a actuar pel benestar col·lectiu-, Espanya no sol arribar a la mitjana de l’OCDE en Matemàtiques i Ciències. A demés, no se li va poder avaluar en Lectura per incidències en les respostes.

 

No obstant això, en este nou estudi hem quedat per damunt de la mitjana dels països de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics, superant en 13 punts la mitjana quant a la capacitat per a desembolicar-se en un món interconnectat i el 68% de l’alumnat espanyol conseguix o supera el nivell bàsic de rendiment.

 

Precisament ‘Estan els estudiants llestos per a prosperar en un món interconnectat?’ és el nom de l’informe publicat este dijous amb les respostes dels alumnes de 15 anys, recollides per a PISA 2018 i basades en una prova cognitiva i en un qüestionari de context.

 

El territori valencià, per davall de la mitjana

Els estudiants espanyols han demostrat tindre «un interés significativament major a aprendre sobre altres cultures i tindre respecte per les persones d’altres cultures» que la mitjana de l’OCDE, encara que van expressar una actitud menys positiva en aspectes relacionats amb qüestions globals.

 

En concret, Espanya és el país en el que l’alumnat mostra major grau de respecte per les persones d’altres cultures, per davant del Canadà (0,30) i d’Escòcia (0,25). A demés, Espanya és el país en el que l’alumnat acredita una major adaptabilitat cognitiva (0,28), definida com la capacitat d’emmotlar el pensament i el comportament propis a l’entorn cultural predominant o a contextos nous. 

 

En general, Espanya obté un rendiment mitjà de 512 punts de capacitat global, tretze punts més que la mitjana OCDE (499), per darrere només del Canadà (554) i Regne Unit (534).

 

Per comunitats, les que major puntuació obtenen són Castella i Lleó (534 punts), Astúries (527) i Cantàbria (526) i les que menor Extremadura (499), Melilla (473) i Ceuta (438), en tant que el territori valencià es queda amb 506.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.