17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Els alumnes del territori valencià estan per davall de la mitjana espanyola

 

Els alumnes del territori valencià estan per davall de la mitjana espanyola en rendiment mitjà de capacitat global, segons l’informe PISA 2018 Competència Global, que reflectix que els estudiants espanyols tenen una actitud més respectuosa i positiva cap a les persones migrants que la mitjana de l’OCDE i els agrada aprendre sobre cultures.

 

En els informes PISA -l’últim analitza per primera volta la capacitat dels estudiants per a actuar pel benestar col·lectiu-, Espanya no sol arribar a la mitjana de l’OCDE en Matemàtiques i Ciències. A demés, no se li va poder avaluar en Lectura per incidències en les respostes.

 

No obstant això, en este nou estudi hem quedat per damunt de la mitjana dels països de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics, superant en 13 punts la mitjana quant a la capacitat per a desembolicar-se en un món interconnectat i el 68% de l’alumnat espanyol conseguix o supera el nivell bàsic de rendiment.

 

Precisament ‘Estan els estudiants llestos per a prosperar en un món interconnectat?’ és el nom de l’informe publicat este dijous amb les respostes dels alumnes de 15 anys, recollides per a PISA 2018 i basades en una prova cognitiva i en un qüestionari de context.

 

El territori valencià, per davall de la mitjana

Els estudiants espanyols han demostrat tindre «un interés significativament major a aprendre sobre altres cultures i tindre respecte per les persones d’altres cultures» que la mitjana de l’OCDE, encara que van expressar una actitud menys positiva en aspectes relacionats amb qüestions globals.

 

En concret, Espanya és el país en el que l’alumnat mostra major grau de respecte per les persones d’altres cultures, per davant del Canadà (0,30) i d’Escòcia (0,25). A demés, Espanya és el país en el que l’alumnat acredita una major adaptabilitat cognitiva (0,28), definida com la capacitat d’emmotlar el pensament i el comportament propis a l’entorn cultural predominant o a contextos nous. 

 

En general, Espanya obté un rendiment mitjà de 512 punts de capacitat global, tretze punts més que la mitjana OCDE (499), per darrere només del Canadà (554) i Regne Unit (534).

 

Per comunitats, les que major puntuació obtenen són Castella i Lleó (534 punts), Astúries (527) i Cantàbria (526) i les que menor Extremadura (499), Melilla (473) i Ceuta (438), en tant que el territori valencià es queda amb 506.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.