Els alumnes del territori valencià estan per davall de la mitjana espanyola

 

Els alumnes del territori valencià estan per davall de la mitjana espanyola en rendiment mitjà de capacitat global, segons l’informe PISA 2018 Competència Global, que reflectix que els estudiants espanyols tenen una actitud més respectuosa i positiva cap a les persones migrants que la mitjana de l’OCDE i els agrada aprendre sobre cultures.

 

En els informes PISA -l’últim analitza per primera volta la capacitat dels estudiants per a actuar pel benestar col·lectiu-, Espanya no sol arribar a la mitjana de l’OCDE en Matemàtiques i Ciències. A demés, no se li va poder avaluar en Lectura per incidències en les respostes.

 

No obstant això, en este nou estudi hem quedat per damunt de la mitjana dels països de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics, superant en 13 punts la mitjana quant a la capacitat per a desembolicar-se en un món interconnectat i el 68% de l’alumnat espanyol conseguix o supera el nivell bàsic de rendiment.

 

Precisament ‘Estan els estudiants llestos per a prosperar en un món interconnectat?’ és el nom de l’informe publicat este dijous amb les respostes dels alumnes de 15 anys, recollides per a PISA 2018 i basades en una prova cognitiva i en un qüestionari de context.

 

El territori valencià, per davall de la mitjana

Els estudiants espanyols han demostrat tindre «un interés significativament major a aprendre sobre altres cultures i tindre respecte per les persones d’altres cultures» que la mitjana de l’OCDE, encara que van expressar una actitud menys positiva en aspectes relacionats amb qüestions globals.

 

En concret, Espanya és el país en el que l’alumnat mostra major grau de respecte per les persones d’altres cultures, per davant del Canadà (0,30) i d’Escòcia (0,25). A demés, Espanya és el país en el que l’alumnat acredita una major adaptabilitat cognitiva (0,28), definida com la capacitat d’emmotlar el pensament i el comportament propis a l’entorn cultural predominant o a contextos nous. 

 

En general, Espanya obté un rendiment mitjà de 512 punts de capacitat global, tretze punts més que la mitjana OCDE (499), per darrere només del Canadà (554) i Regne Unit (534).

 

Per comunitats, les que major puntuació obtenen són Castella i Lleó (534 punts), Astúries (527) i Cantàbria (526) i les que menor Extremadura (499), Melilla (473) i Ceuta (438), en tant que el territori valencià es queda amb 506.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.