L’ambulatori de Banyeres nega un cas de Covid-19 d’un menor després de difondre el seu nom «per error»

 

La Coordinació mèdica i pediatria del centre de salut de Banyeres de Mariola, en l’Alcoià (Alacant), ha eixit en defensa d’un menor i a desmentir que haja estat afectat per Covid-19 després d’un doble «error» que ha portat a viure un cap de setmana de «lamentable situació d’assetjament», tant a l’estudiant com a la seua família.

 

Des de Sanitat Alcoi van informar al IES del menor que era positiu tot i no ser-ho i el centre escolar no va eliminar el seu nom en el missatge que, per protocol, es comunica a les famílies de l’aula, i un dels receptors del missatge de l’IES el va difondre per xarxes socials.

 

A partir d’ací, es va desencadenar una campanya «d’assetjament totalment injustificada i reprovable contra la família del menor i l’entrenador deportiu», segons explica en un comunicat el centre de salut de Banyeres, que insta a reflexionar als pares d’eixa fustigació.

 

El comunicat del centre de salut s’ha publicat en la pàgina de Facebook de l’Ajuntament de Banyeres, ja que l’ambulatori no disposa de xarxa social, pel que s’ha possibilitat l’ús de la del consistori com per a donar a conéixer el succeït i com a informació de servici.

 

Ha sigut un «error administratiu»

L’alcalde, Josep Sempere, ha afirmat en declaracions a Europa Press que desconeix l’ocorregut i ha demanat prudència. «Fem una crida a la calma en la lluita contra el Covid-19 i al respecte entre veïns», ha indicat el primer edil.

 

Per un «error administratiu», des de Sanitat d’Alcoi es va comunicar a l’institut «la seua falsa positivitat». I en eixe moment, es va activar el protocol de comunicació als pares de l’aula. Segons fonts de la Conselleria d’Educació consultades per Europa Press, el protocol de gestió de casos en els centres educatius establit per Sanitat fixa que els col·legis i IES han de comunicar a les famílies de cada aula la detecció d’un cas positiu entre l’alumnat del grup.

 

En este cas, el Departament de Salut va comunicar al centre educatiu la detecció d’un cas positiu amb l’ordre que transmetera la informació a les famílies de l’alumnat i les condicions d’aïllament que havien de seguir els integrants del grup. El centre va transmetre la comunicació a cada família a través de missatges via la plataforma ÍTACA. No obstant això, en eixe missatge, «per error», no es va eliminar el nom de l’alumne.

 

Davant d’esta situació, des del centre de salut es detalla que es va desencadenar una campanya d’assetjament «totalment injustificada i reprovable contra la família del menor i l’entrenador d’este»», fins al punt que la família va haver de verificar que no patien Covid-19 amb un test PCR que també va donar resultat negatiu.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.