11.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

L’ambulatori de Banyeres nega un cas de Covid-19 d’un menor després de difondre el seu nom «per error»

 

La Coordinació mèdica i pediatria del centre de salut de Banyeres de Mariola, en l’Alcoià (Alacant), ha eixit en defensa d’un menor i a desmentir que haja estat afectat per Covid-19 després d’un doble «error» que ha portat a viure un cap de setmana de «lamentable situació d’assetjament», tant a l’estudiant com a la seua família.

 

Des de Sanitat Alcoi van informar al IES del menor que era positiu tot i no ser-ho i el centre escolar no va eliminar el seu nom en el missatge que, per protocol, es comunica a les famílies de l’aula, i un dels receptors del missatge de l’IES el va difondre per xarxes socials.

 

A partir d’ací, es va desencadenar una campanya «d’assetjament totalment injustificada i reprovable contra la família del menor i l’entrenador deportiu», segons explica en un comunicat el centre de salut de Banyeres, que insta a reflexionar als pares d’eixa fustigació.

 

El comunicat del centre de salut s’ha publicat en la pàgina de Facebook de l’Ajuntament de Banyeres, ja que l’ambulatori no disposa de xarxa social, pel que s’ha possibilitat l’ús de la del consistori com per a donar a conéixer el succeït i com a informació de servici.

 

Ha sigut un «error administratiu»

L’alcalde, Josep Sempere, ha afirmat en declaracions a Europa Press que desconeix l’ocorregut i ha demanat prudència. «Fem una crida a la calma en la lluita contra el Covid-19 i al respecte entre veïns», ha indicat el primer edil.

 

Per un «error administratiu», des de Sanitat d’Alcoi es va comunicar a l’institut «la seua falsa positivitat». I en eixe moment, es va activar el protocol de comunicació als pares de l’aula. Segons fonts de la Conselleria d’Educació consultades per Europa Press, el protocol de gestió de casos en els centres educatius establit per Sanitat fixa que els col·legis i IES han de comunicar a les famílies de cada aula la detecció d’un cas positiu entre l’alumnat del grup.

 

En este cas, el Departament de Salut va comunicar al centre educatiu la detecció d’un cas positiu amb l’ordre que transmetera la informació a les famílies de l’alumnat i les condicions d’aïllament que havien de seguir els integrants del grup. El centre va transmetre la comunicació a cada família a través de missatges via la plataforma ÍTACA. No obstant això, en eixe missatge, «per error», no es va eliminar el nom de l’alumne.

 

Davant d’esta situació, des del centre de salut es detalla que es va desencadenar una campanya d’assetjament «totalment injustificada i reprovable contra la família del menor i l’entrenador d’este»”, fins al punt que la família va haver de verificar que no patien Covid-19 amb un test PCR que també va donar resultat negatiu.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.