7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

L’ambulatori de Banyeres nega un cas de Covid-19 d’un menor després de difondre el seu nom «per error»

 

La Coordinació mèdica i pediatria del centre de salut de Banyeres de Mariola, en l’Alcoià (Alacant), ha eixit en defensa d’un menor i a desmentir que haja estat afectat per Covid-19 després d’un doble «error» que ha portat a viure un cap de setmana de «lamentable situació d’assetjament», tant a l’estudiant com a la seua família.

 

Des de Sanitat Alcoi van informar al IES del menor que era positiu tot i no ser-ho i el centre escolar no va eliminar el seu nom en el missatge que, per protocol, es comunica a les famílies de l’aula, i un dels receptors del missatge de l’IES el va difondre per xarxes socials.

 

A partir d’ací, es va desencadenar una campanya «d’assetjament totalment injustificada i reprovable contra la família del menor i l’entrenador deportiu», segons explica en un comunicat el centre de salut de Banyeres, que insta a reflexionar als pares d’eixa fustigació.

 

El comunicat del centre de salut s’ha publicat en la pàgina de Facebook de l’Ajuntament de Banyeres, ja que l’ambulatori no disposa de xarxa social, pel que s’ha possibilitat l’ús de la del consistori com per a donar a conéixer el succeït i com a informació de servici.

 

Ha sigut un «error administratiu»

L’alcalde, Josep Sempere, ha afirmat en declaracions a Europa Press que desconeix l’ocorregut i ha demanat prudència. «Fem una crida a la calma en la lluita contra el Covid-19 i al respecte entre veïns», ha indicat el primer edil.

 

Per un «error administratiu», des de Sanitat d’Alcoi es va comunicar a l’institut «la seua falsa positivitat». I en eixe moment, es va activar el protocol de comunicació als pares de l’aula. Segons fonts de la Conselleria d’Educació consultades per Europa Press, el protocol de gestió de casos en els centres educatius establit per Sanitat fixa que els col·legis i IES han de comunicar a les famílies de cada aula la detecció d’un cas positiu entre l’alumnat del grup.

 

En este cas, el Departament de Salut va comunicar al centre educatiu la detecció d’un cas positiu amb l’ordre que transmetera la informació a les famílies de l’alumnat i les condicions d’aïllament que havien de seguir els integrants del grup. El centre va transmetre la comunicació a cada família a través de missatges via la plataforma ÍTACA. No obstant això, en eixe missatge, «per error», no es va eliminar el nom de l’alumne.

 

Davant d’esta situació, des del centre de salut es detalla que es va desencadenar una campanya d’assetjament «totalment injustificada i reprovable contra la família del menor i l’entrenador d’este»”, fins al punt que la família va haver de verificar que no patien Covid-19 amb un test PCR que també va donar resultat negatiu.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.