L’ambulatori de Banyeres nega un cas de Covid-19 d’un menor després de difondre el seu nom «per error»

 

La Coordinació mèdica i pediatria del centre de salut de Banyeres de Mariola, en l’Alcoià (Alacant), ha eixit en defensa d’un menor i a desmentir que haja estat afectat per Covid-19 després d’un doble «error» que ha portat a viure un cap de setmana de «lamentable situació d’assetjament», tant a l’estudiant com a la seua família.

 

Des de Sanitat Alcoi van informar al IES del menor que era positiu tot i no ser-ho i el centre escolar no va eliminar el seu nom en el missatge que, per protocol, es comunica a les famílies de l’aula, i un dels receptors del missatge de l’IES el va difondre per xarxes socials.

 

A partir d’ací, es va desencadenar una campanya «d’assetjament totalment injustificada i reprovable contra la família del menor i l’entrenador deportiu», segons explica en un comunicat el centre de salut de Banyeres, que insta a reflexionar als pares d’eixa fustigació.

 

El comunicat del centre de salut s’ha publicat en la pàgina de Facebook de l’Ajuntament de Banyeres, ja que l’ambulatori no disposa de xarxa social, pel que s’ha possibilitat l’ús de la del consistori com per a donar a conéixer el succeït i com a informació de servici.

 

Ha sigut un «error administratiu»

L’alcalde, Josep Sempere, ha afirmat en declaracions a Europa Press que desconeix l’ocorregut i ha demanat prudència. «Fem una crida a la calma en la lluita contra el Covid-19 i al respecte entre veïns», ha indicat el primer edil.

 

Per un «error administratiu», des de Sanitat d’Alcoi es va comunicar a l’institut «la seua falsa positivitat». I en eixe moment, es va activar el protocol de comunicació als pares de l’aula. Segons fonts de la Conselleria d’Educació consultades per Europa Press, el protocol de gestió de casos en els centres educatius establit per Sanitat fixa que els col·legis i IES han de comunicar a les famílies de cada aula la detecció d’un cas positiu entre l’alumnat del grup.

 

En este cas, el Departament de Salut va comunicar al centre educatiu la detecció d’un cas positiu amb l’ordre que transmetera la informació a les famílies de l’alumnat i les condicions d’aïllament que havien de seguir els integrants del grup. El centre va transmetre la comunicació a cada família a través de missatges via la plataforma ÍTACA. No obstant això, en eixe missatge, «per error», no es va eliminar el nom de l’alumne.

 

Davant d’esta situació, des del centre de salut es detalla que es va desencadenar una campanya d’assetjament «totalment injustificada i reprovable contra la família del menor i l’entrenador d’este»”, fins al punt que la família va haver de verificar que no patien Covid-19 amb un test PCR que també va donar resultat negatiu.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El transport marítim encara la guerra de l’Iran amb incertesa i alerta pel gas

La guerra de l'Iran va reavivar la incertesa en el transport marítim, amb desviaments pel Cap de Bona Esperança, costos a l'alça i temor pel subministrament de gas. Espanya confia en la resiliència dels seus ports i a resoldre tensions amb els EUA.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant, amb vent i mala mar

Cels molt nuvolosos este dimecres, amb pluges més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

Víctimes de la DANA titllen de burla el nomenament d’Olano en la Comissió Mixta

L'associació de víctimes rebutja que José Marí Olano represente a València en la Comissió Mixta de reconstrucció i demana la seua revocació. Reclama participació real, transparència i criteris tècnics en tot el procés.

Gamarra exigix accelerar la reconstrucció de casernes de la Guàrdia Civil danyats per la dana

En una visita a la caserna de Paiporta, Gamarra ha exigit a Interior accelerar la reconstrucció de casernes danyades per la dana. També ha defés que la situació judicial de Carlos Mazón no ha canviat

Agirrezabala seguix a Vitòria mentres València decidix si operar-li del menisc

El porter cedit al València roman a Vitòria mentres s'avalua si necessita operació per la seua lesió de menisc esquerre. Es va danyar en un entrenament després de tornar amb el grup.

Atac al petrolier Hèrcules Star en l’estret d’Ormuz sense ferits

El petrolier Hèrcules Star, de la naviliera Peninsula establida a Espanya i sense pavelló espanyol, va ser atacat en l'estret d'Ormuz sense causar ferits. La Marina Mercant ha confirmat l'incident i seguix la situació en la zona.

El València Basket busca allunyar al Zalgiris en la lluita per la passada directa a quarts

El València Basket rep este dijous al Zalgiris Kaunas amb la missió de consolidar el top 6 i evitar el 'play in'. Guanyar per més de nou punts li donaria el 'average'.

Pedro Martínez avisa: els xicotets del Zalgiris anotaran i el València buscarà incomodar-los

El tècnic del València Basket va assumir que els tres bases del Zalgiris anotaran, però va exigir baixar els seus percentatges i evitar tirs lliures. També va subratllar la igualtat en l'Eurolliga i la doble cara de l'aturada de lliga.