Ampliat sis mesos més l’abonament gratuït del transport públic per a professionals sociosanitaris

 

El Consell amplia sis mesos més l’Abonament Sanitat, que dona accés al transport públic gratuït als i les professionals sociosanitaris i que des de la seua implantació el mes d’abril ha sigut usat unes 560.000 voltes.

 

Ho han anunciat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, que s’han reunit per a valorar esta mesura que va posar en marxa la Conselleria de Mobilitat i l’Autoritat de Transport Metropolità de València per a «facilitar la mobilitat als col·lectius que estan des del principi de la pandèmia en la primera línia de la lluita contra el Covid19», ha recordat el conseller de Mobilitat.

 

El personal sociosanitari ha fet al voltant de 560.000 desplaçaments gratuïts des del mes d’abril passat fins a les primeres setmanes d’este mes de desembre en Metrovalencia, MetroBus, Tram de Castelló i Tram d’Alacant.

 

Territorialment, s’han registrat més de 28.140 validacions en l’àrea d’Alacant, unes 494.000 en la de València, i al voltant de 35.500 en la de Castelló. Per a actualitzar l’abonament soci sanitari i prolongar el seu ús sis mesos més, el personal sociosanitari haurà d’acudir als punts de venda habituals.

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.