Ampliat sis mesos més l’abonament gratuït del transport públic per a professionals sociosanitaris

 

El Consell amplia sis mesos més l’Abonament Sanitat, que dona accés al transport públic gratuït als i les professionals sociosanitaris i que des de la seua implantació el mes d’abril ha sigut usat unes 560.000 voltes.

 

Ho han anunciat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, que s’han reunit per a valorar esta mesura que va posar en marxa la Conselleria de Mobilitat i l’Autoritat de Transport Metropolità de València per a «facilitar la mobilitat als col·lectius que estan des del principi de la pandèmia en la primera línia de la lluita contra el Covid19», ha recordat el conseller de Mobilitat.

 

El personal sociosanitari ha fet al voltant de 560.000 desplaçaments gratuïts des del mes d’abril passat fins a les primeres setmanes d’este mes de desembre en Metrovalencia, MetroBus, Tram de Castelló i Tram d’Alacant.

 

Territorialment, s’han registrat més de 28.140 validacions en l’àrea d’Alacant, unes 494.000 en la de València, i al voltant de 35.500 en la de Castelló. Per a actualitzar l’abonament soci sanitari i prolongar el seu ús sis mesos més, el personal sociosanitari haurà d’acudir als punts de venda habituals.

Últimes notícies

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.