Les anàlisis de les aigües en Cullera revelen la incidència del coronavirus en la localitat

 

L’Ajuntament de Cullera, en la comarca de la Ribera (València), ha donat a conéixer els resultats de les últimes anàlisis en les aigües residuals de la localitat. Unes anàlisis que, segons el consistori, han revelat una incidència del coronavirus en la ciutat «molt baixa».

 

L’Ajuntament, a través d’un laboratori homologat, ha fet proves tant en el nucli urbà com en les zones residencials de les seues platges amb la finalitat de certificar si existix presència de Covid-19 en les seues aigües.

 

Els tècnics encarregats d’analitzar estes mostres afirmen que es tracta d’uns «excel·lents resultats», ja que en el nucli urbà no s’ha registrat presència de coronavirus i en la zona més residencial la concentració ha sigut «molt lleu». 

 

Mesures de prevenció

Segons l’Ajuntament, estos resultats «demostren que les polítiques de contenció i prevenció que porta desenvolupant l’administració local estan funcionant». Entre altres, l’Ajuntament de Cullera va recomanar l’ús de la mascareta al marge de poder mantindre la distància social mínima, abans de la seua obligatorietat, i començà a utilitzar drons de vigilància per a controlar les seues platges.

 

És per això que el consistori continuarà aplicant les mesures necessàries i insistix en la necessitat de no baixar la guàrdia per a evitar qualsevol possible propagació en la ciutat, ja que l’èxit per a lluitar contra el virus depén de la responsabilitat individual de tots.

Últimes notícies

Controlat l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi forestal declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos (València) ha quedat controlat este dilluns de bon matí després d’una nit d’intens treball dels serveis d’emergència.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’incendi de Tírig després de la tercera nit d’atac terrestre

Un total de 18 mitjans aeris s’han afegit ja a l’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha cremat 684 hectàrees i ha obligat a evacuar Catí, mentres es manté el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.