Les dos apps que t’ajuden a planificar els teus recorreguts per València durant la desescalada

Telèfon mòbil

L’ús d’estes apps és molt senzill | Pixabay

 

La regidora de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha informat este dimecres de la publicació de dos aplicacions web d’accés lliure i gratuït per a la ciutadania, amb les que es podrà planificar les eixides de casa en el procés de desescalada de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i que, després de la crisi, podran ser utilitzades en altres escenaris o finalitats.

 

Concretament, estes dos aplicacions web que naixen de la Càtedra Govern Obert, impulsada per la Regidoria de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València i la Universitat Politècnica de València, permeten a la ciutadania calcular, amb geolocalització o amb un clic sobre un mapa, recorreguts d’entre 1 i 5 quilòmetres de radi des de sa casa i recorreguts d’entre 5 i 30 minuts de duració en sentit d’anada (que representen entre 10 i 60 minuts si comptabilitzem el trajecte complet) a fer caminant, en bici o en vehicle.

 

Elisa Valía, sosté que «la col·laboració entre administració pública i Universitat permet oferir ferramentes que utilitzen la tecnologia per a solucionar problemes del dia a dia de la societat, una aportació més que facilita algunes actuacions de la ciutadania com planificar les eixides de sa casa en un escenari de desescalada en el confinament per la crisi sanitària».

 

El principal avantatge de les ferramentes web presentades radica en que les aplicacions disponibles fins hui només permetien calcular l’entorn aproximat que podia recórrer-se en eixe temps amb una àrea circular d’influència que marcava els quilòmetres respecte a un punt concret en què es trobava l’usuari. En canvi, «l’aplicació creada ara per l’equip de la Càtedra Govern Obert permet usar la xarxa de transport i els itineraris reals, el model d’elevació i les maneres de transport per a calcular el recorregut generat per a cada període de temps descrivint les zones de forma més precisa i ajustada que l’àrea circular», ha assenyalat Valía. La nova aplicació té en compte que no es pot caminar a través d’un edifici o una muntanya.

 

Les dos aplicacions

La primera de les aplicacions publicades (https://civicdatago.webs.upv.es/5km/ ) aporta a la ciutadania una ferramenta amb la que calcular, de manera senzilla, recorreguts de fins a 5 km de radi, tant en entorns rurals o urbans. Elisa Valía destaca que, «en funció de l’evolució del confinament provocat per la COVID-19 i les seues diferents fases de desescalada, la societat podrà desplaçar-se per una àrea cada volta major que la que es pot recórrer en un radi d’1 km complint amb les mesures establides».

 

La segona de les ferramentes web (https://civicdatago.webs.upv.es/30min/), que és complementària de l’anterior, permet calcular les àrees que poden ser recorregudes caminant, en bicicleta o en cotxe, en un temps màxim de 30 minuts d’anada. En este sentit, Valía ha apuntat que el seu «ús resulta molt intuïtiu i senzill per a tots els públics, ja que l’usuari només ha de clicar el pin del mapa fins a la ubicació que desitge i el mapa calcularà les zones que pot recórrer en 5, 10, 20 i 30 minuts d’anada (10, 20, 40 i 60 minuts en trajecte d’anada i tornada)».

 

No capturen cap informació ni la ubicació de l’usuari

Responent a la filosofia col·laborativa dels projectes empresos per la Càtedra Govern Obert, l’aplicació s’ha desenvolupat en codi obert. «Donat el caràcter de l’aplicació, el projecte continua obert a suggeriments i millores aportades pels usuaris. A demés, les aplicacions presentades no capturen cap informació, ús i ubicació dels usuaris, ni perseguix cap fi comercial», ha conclòs Valía.

Últimes notícies

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.

Els taxistes es concentraran el 17 de juny en Les Corts contra el nou decret de mobilitat

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana han convocat per al 17 de juny una protesta en Les Corts contra el nou decret llei de mobilitat, que consideren una liberalització encoberta del servici i una porta d’entrada per a més de 2.000 VTC.

Els equips directius demanen a Educació una reunió pública i retransmesa en directe

Els equips directius que han presentat la dimissió durant la vaga indefinida han demanat a la Conselleria d’Educació una reunió institucional retransmesa en directe per streaming per a garantir la transparència i explicar els motius de la seua decisió.