Les dos apps que t’ajuden a planificar els teus recorreguts per València durant la desescalada

Telèfon mòbil

L’ús d’estes apps és molt senzill | Pixabay

 

La regidora de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha informat este dimecres de la publicació de dos aplicacions web d’accés lliure i gratuït per a la ciutadania, amb les que es podrà planificar les eixides de casa en el procés de desescalada de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i que, després de la crisi, podran ser utilitzades en altres escenaris o finalitats.

 

Concretament, estes dos aplicacions web que naixen de la Càtedra Govern Obert, impulsada per la Regidoria de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València i la Universitat Politècnica de València, permeten a la ciutadania calcular, amb geolocalització o amb un clic sobre un mapa, recorreguts d’entre 1 i 5 quilòmetres de radi des de sa casa i recorreguts d’entre 5 i 30 minuts de duració en sentit d’anada (que representen entre 10 i 60 minuts si comptabilitzem el trajecte complet) a fer caminant, en bici o en vehicle.

 

Elisa Valía, sosté que «la col·laboració entre administració pública i Universitat permet oferir ferramentes que utilitzen la tecnologia per a solucionar problemes del dia a dia de la societat, una aportació més que facilita algunes actuacions de la ciutadania com planificar les eixides de sa casa en un escenari de desescalada en el confinament per la crisi sanitària».

 

El principal avantatge de les ferramentes web presentades radica en que les aplicacions disponibles fins hui només permetien calcular l’entorn aproximat que podia recórrer-se en eixe temps amb una àrea circular d’influència que marcava els quilòmetres respecte a un punt concret en què es trobava l’usuari. En canvi, «l’aplicació creada ara per l’equip de la Càtedra Govern Obert permet usar la xarxa de transport i els itineraris reals, el model d’elevació i les maneres de transport per a calcular el recorregut generat per a cada període de temps descrivint les zones de forma més precisa i ajustada que l’àrea circular», ha assenyalat Valía. La nova aplicació té en compte que no es pot caminar a través d’un edifici o una muntanya.

 

Les dos aplicacions

La primera de les aplicacions publicades (https://civicdatago.webs.upv.es/5km/ ) aporta a la ciutadania una ferramenta amb la que calcular, de manera senzilla, recorreguts de fins a 5 km de radi, tant en entorns rurals o urbans. Elisa Valía destaca que, «en funció de l’evolució del confinament provocat per la COVID-19 i les seues diferents fases de desescalada, la societat podrà desplaçar-se per una àrea cada volta major que la que es pot recórrer en un radi d’1 km complint amb les mesures establides».

 

La segona de les ferramentes web (https://civicdatago.webs.upv.es/30min/), que és complementària de l’anterior, permet calcular les àrees que poden ser recorregudes caminant, en bicicleta o en cotxe, en un temps màxim de 30 minuts d’anada. En este sentit, Valía ha apuntat que el seu «ús resulta molt intuïtiu i senzill per a tots els públics, ja que l’usuari només ha de clicar el pin del mapa fins a la ubicació que desitge i el mapa calcularà les zones que pot recórrer en 5, 10, 20 i 30 minuts d’anada (10, 20, 40 i 60 minuts en trajecte d’anada i tornada)».

 

No capturen cap informació ni la ubicació de l’usuari

Responent a la filosofia col·laborativa dels projectes empresos per la Càtedra Govern Obert, l’aplicació s’ha desenvolupat en codi obert. «Donat el caràcter de l’aplicació, el projecte continua obert a suggeriments i millores aportades pels usuaris. A demés, les aplicacions presentades no capturen cap informació, ús i ubicació dels usuaris, ni perseguix cap fi comercial», ha conclòs Valía.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.