Les dos apps que t’ajuden a planificar els teus recorreguts per València durant la desescalada

Telèfon mòbil

L’ús d’estes apps és molt senzill | Pixabay

 

La regidora de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha informat este dimecres de la publicació de dos aplicacions web d’accés lliure i gratuït per a la ciutadania, amb les que es podrà planificar les eixides de casa en el procés de desescalada de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i que, després de la crisi, podran ser utilitzades en altres escenaris o finalitats.

 

Concretament, estes dos aplicacions web que naixen de la Càtedra Govern Obert, impulsada per la Regidoria de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València i la Universitat Politècnica de València, permeten a la ciutadania calcular, amb geolocalització o amb un clic sobre un mapa, recorreguts d’entre 1 i 5 quilòmetres de radi des de sa casa i recorreguts d’entre 5 i 30 minuts de duració en sentit d’anada (que representen entre 10 i 60 minuts si comptabilitzem el trajecte complet) a fer caminant, en bici o en vehicle.

 

Elisa Valía, sosté que «la col·laboració entre administració pública i Universitat permet oferir ferramentes que utilitzen la tecnologia per a solucionar problemes del dia a dia de la societat, una aportació més que facilita algunes actuacions de la ciutadania com planificar les eixides de sa casa en un escenari de desescalada en el confinament per la crisi sanitària».

 

El principal avantatge de les ferramentes web presentades radica en que les aplicacions disponibles fins hui només permetien calcular l’entorn aproximat que podia recórrer-se en eixe temps amb una àrea circular d’influència que marcava els quilòmetres respecte a un punt concret en què es trobava l’usuari. En canvi, «l’aplicació creada ara per l’equip de la Càtedra Govern Obert permet usar la xarxa de transport i els itineraris reals, el model d’elevació i les maneres de transport per a calcular el recorregut generat per a cada període de temps descrivint les zones de forma més precisa i ajustada que l’àrea circular», ha assenyalat Valía. La nova aplicació té en compte que no es pot caminar a través d’un edifici o una muntanya.

 

Les dos aplicacions

La primera de les aplicacions publicades (https://civicdatago.webs.upv.es/5km/ ) aporta a la ciutadania una ferramenta amb la que calcular, de manera senzilla, recorreguts de fins a 5 km de radi, tant en entorns rurals o urbans. Elisa Valía destaca que, «en funció de l’evolució del confinament provocat per la COVID-19 i les seues diferents fases de desescalada, la societat podrà desplaçar-se per una àrea cada volta major que la que es pot recórrer en un radi d’1 km complint amb les mesures establides».

 

La segona de les ferramentes web (https://civicdatago.webs.upv.es/30min/), que és complementària de l’anterior, permet calcular les àrees que poden ser recorregudes caminant, en bicicleta o en cotxe, en un temps màxim de 30 minuts d’anada. En este sentit, Valía ha apuntat que el seu «ús resulta molt intuïtiu i senzill per a tots els públics, ja que l’usuari només ha de clicar el pin del mapa fins a la ubicació que desitge i el mapa calcularà les zones que pot recórrer en 5, 10, 20 i 30 minuts d’anada (10, 20, 40 i 60 minuts en trajecte d’anada i tornada)».

 

No capturen cap informació ni la ubicació de l’usuari

Responent a la filosofia col·laborativa dels projectes empresos per la Càtedra Govern Obert, l’aplicació s’ha desenvolupat en codi obert. «Donat el caràcter de l’aplicació, el projecte continua obert a suggeriments i millores aportades pels usuaris. A demés, les aplicacions presentades no capturen cap informació, ús i ubicació dels usuaris, ni perseguix cap fi comercial», ha conclòs Valía.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.