7.4 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Les dos apps que t’ajuden a planificar els teus recorreguts per València durant la desescalada

Telèfon mòbil

L’ús d’estes apps és molt senzill | Pixabay

 

La regidora de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha informat este dimecres de la publicació de dos aplicacions web d’accés lliure i gratuït per a la ciutadania, amb les que es podrà planificar les eixides de casa en el procés de desescalada de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i que, després de la crisi, podran ser utilitzades en altres escenaris o finalitats.

 

Concretament, estes dos aplicacions web que naixen de la Càtedra Govern Obert, impulsada per la Regidoria de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València i la Universitat Politècnica de València, permeten a la ciutadania calcular, amb geolocalització o amb un clic sobre un mapa, recorreguts d’entre 1 i 5 quilòmetres de radi des de sa casa i recorreguts d’entre 5 i 30 minuts de duració en sentit d’anada (que representen entre 10 i 60 minuts si comptabilitzem el trajecte complet) a fer caminant, en bici o en vehicle.

 

Elisa Valía, sosté que «la col·laboració entre administració pública i Universitat permet oferir ferramentes que utilitzen la tecnologia per a solucionar problemes del dia a dia de la societat, una aportació més que facilita algunes actuacions de la ciutadania com planificar les eixides de sa casa en un escenari de desescalada en el confinament per la crisi sanitària».

 

El principal avantatge de les ferramentes web presentades radica en que les aplicacions disponibles fins hui només permetien calcular l’entorn aproximat que podia recórrer-se en eixe temps amb una àrea circular d’influència que marcava els quilòmetres respecte a un punt concret en què es trobava l’usuari. En canvi, «l’aplicació creada ara per l’equip de la Càtedra Govern Obert permet usar la xarxa de transport i els itineraris reals, el model d’elevació i les maneres de transport per a calcular el recorregut generat per a cada període de temps descrivint les zones de forma més precisa i ajustada que l’àrea circular», ha assenyalat Valía. La nova aplicació té en compte que no es pot caminar a través d’un edifici o una muntanya.

 

Les dos aplicacions

La primera de les aplicacions publicades (https://civicdatago.webs.upv.es/5km/ ) aporta a la ciutadania una ferramenta amb la que calcular, de manera senzilla, recorreguts de fins a 5 km de radi, tant en entorns rurals o urbans. Elisa Valía destaca que, «en funció de l’evolució del confinament provocat per la COVID-19 i les seues diferents fases de desescalada, la societat podrà desplaçar-se per una àrea cada volta major que la que es pot recórrer en un radi d’1 km complint amb les mesures establides».

 

La segona de les ferramentes web (https://civicdatago.webs.upv.es/30min/), que és complementària de l’anterior, permet calcular les àrees que poden ser recorregudes caminant, en bicicleta o en cotxe, en un temps màxim de 30 minuts d’anada. En este sentit, Valía ha apuntat que el seu «ús resulta molt intuïtiu i senzill per a tots els públics, ja que l’usuari només ha de clicar el pin del mapa fins a la ubicació que desitge i el mapa calcularà les zones que pot recórrer en 5, 10, 20 i 30 minuts d’anada (10, 20, 40 i 60 minuts en trajecte d’anada i tornada)».

 

No capturen cap informació ni la ubicació de l’usuari

Responent a la filosofia col·laborativa dels projectes empresos per la Càtedra Govern Obert, l’aplicació s’ha desenvolupat en codi obert. «Donat el caràcter de l’aplicació, el projecte continua obert a suggeriments i millores aportades pels usuaris. A demés, les aplicacions presentades no capturen cap informació, ús i ubicació dels usuaris, ni perseguix cap fi comercial», ha conclòs Valía.

Últimes notícies

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.