Les dos apps que t’ajuden a planificar els teus recorreguts per València durant la desescalada

Telèfon mòbil

L’ús d’estes apps és molt senzill | Pixabay

 

La regidora de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha informat este dimecres de la publicació de dos aplicacions web d’accés lliure i gratuït per a la ciutadania, amb les que es podrà planificar les eixides de casa en el procés de desescalada de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i que, després de la crisi, podran ser utilitzades en altres escenaris o finalitats.

 

Concretament, estes dos aplicacions web que naixen de la Càtedra Govern Obert, impulsada per la Regidoria de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València i la Universitat Politècnica de València, permeten a la ciutadania calcular, amb geolocalització o amb un clic sobre un mapa, recorreguts d’entre 1 i 5 quilòmetres de radi des de sa casa i recorreguts d’entre 5 i 30 minuts de duració en sentit d’anada (que representen entre 10 i 60 minuts si comptabilitzem el trajecte complet) a fer caminant, en bici o en vehicle.

 

Elisa Valía, sosté que «la col·laboració entre administració pública i Universitat permet oferir ferramentes que utilitzen la tecnologia per a solucionar problemes del dia a dia de la societat, una aportació més que facilita algunes actuacions de la ciutadania com planificar les eixides de sa casa en un escenari de desescalada en el confinament per la crisi sanitària».

 

El principal avantatge de les ferramentes web presentades radica en que les aplicacions disponibles fins hui només permetien calcular l’entorn aproximat que podia recórrer-se en eixe temps amb una àrea circular d’influència que marcava els quilòmetres respecte a un punt concret en què es trobava l’usuari. En canvi, «l’aplicació creada ara per l’equip de la Càtedra Govern Obert permet usar la xarxa de transport i els itineraris reals, el model d’elevació i les maneres de transport per a calcular el recorregut generat per a cada període de temps descrivint les zones de forma més precisa i ajustada que l’àrea circular», ha assenyalat Valía. La nova aplicació té en compte que no es pot caminar a través d’un edifici o una muntanya.

 

Les dos aplicacions

La primera de les aplicacions publicades (https://civicdatago.webs.upv.es/5km/ ) aporta a la ciutadania una ferramenta amb la que calcular, de manera senzilla, recorreguts de fins a 5 km de radi, tant en entorns rurals o urbans. Elisa Valía destaca que, «en funció de l’evolució del confinament provocat per la COVID-19 i les seues diferents fases de desescalada, la societat podrà desplaçar-se per una àrea cada volta major que la que es pot recórrer en un radi d’1 km complint amb les mesures establides».

 

La segona de les ferramentes web (https://civicdatago.webs.upv.es/30min/), que és complementària de l’anterior, permet calcular les àrees que poden ser recorregudes caminant, en bicicleta o en cotxe, en un temps màxim de 30 minuts d’anada. En este sentit, Valía ha apuntat que el seu «ús resulta molt intuïtiu i senzill per a tots els públics, ja que l’usuari només ha de clicar el pin del mapa fins a la ubicació que desitge i el mapa calcularà les zones que pot recórrer en 5, 10, 20 i 30 minuts d’anada (10, 20, 40 i 60 minuts en trajecte d’anada i tornada)».

 

No capturen cap informació ni la ubicació de l’usuari

Responent a la filosofia col·laborativa dels projectes empresos per la Càtedra Govern Obert, l’aplicació s’ha desenvolupat en codi obert. «Donat el caràcter de l’aplicació, el projecte continua obert a suggeriments i millores aportades pels usuaris. A demés, les aplicacions presentades no capturen cap informació, ús i ubicació dels usuaris, ni perseguix cap fi comercial», ha conclòs Valía.

Últimes notícies

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.